Gjest Keikolina Skrevet 25. august 2022 #67521 Del Skrevet 25. august 2022 Jeg bruker også å kose meg å se på bilder av meg selv 🥴 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 25. august 2022 #67522 Del Skrevet 25. august 2022 Så selvdiggende og altoppslukende i seg selv at jeg spyr. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 25. august 2022 #67523 Del Skrevet 25. august 2022 Aquarius04 skrev (6 timer siden): Det er unektelig vanvittig sløvt av annonsørene å ikke gjøre noe som helst forarbeid. Eller bryr de seg bare ikke, og tenker «influenser=penger» uansett hvem og hva? Og ifht innhold på Netfits konto på Instagram - hva er greia med å se kåt ut i det meste en gjør? Det å spise belgiske vafler mens det ser ut som hun gjør noe helt annet? Det er puteflaut å bevitne! I full striglet festsminke, så klart. Godt spørsmål! Jeg har tenkt på det samme. Man skulle jo tro at annonsører velger influencere som representerer det de selv står for, og som kan fremme varene på en positiv måte, skape positive assosiasjoner. Det må jo bety at ICIW og Balion osv faktisk syns "Netfit" er en bra kanal. For min del sier det å velge Netfit som markedsføringskanal noe om at merkevaren er "jalla". Seriøse merkenavn innen trening og klær vil nok ikke assosieres med fettklype, mørke bilder hvor man ikke ser øvelsene skikkelig, thinspo eller løgner om en app som aldri kommer. Forklaringer på latin er vel heller ikke imponerende vil jeg tro. ... eller så er de bare blendet av følgertall (som vi vet er ganske mange bots, og/eller passive følgere) Øvrige annonsører (Babyshop bl.a) syns tydeligvis CBE.no med luftslottet "Netfit", eksponering av barn, historikk med å redigere bilder, jukse med kommentarer, og skjelle ut meningsmotstandere er positivt. Det er flott med både thinspo og barn - gjerne i samme story-karusell. De kan rett og slett ikke bry seg! Overhodet ikke bry seg. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 25. august 2022 #67524 Del Skrevet 25. august 2022 lillehammeren skrev (9 timer siden): Reklamen for Fotoknudsen… Jeg spyr. Må alt handle om kroppen og håret hennes?? Helt utrolig! Jeg ser knokler, flat mage og tynne armer, får det meg lyst til å kjøpe..fotoalbum? Nei! Hvordan kan dette være reklame for det? Men takk for komedie hver dag. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 25. august 2022 #67525 Del Skrevet 25. august 2022 lillehammeren skrev (9 timer siden): Reklamen for Fotoknudsen… Jeg spyr. Må alt handle om kroppen og håret hennes?? Neida, noe handler om håret til barna 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 25. august 2022 #67526 Del Skrevet 25. august 2022 Babyshop har svart på IG. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 25. august 2022 #67527 Del Skrevet 25. august 2022 Caroline Berg Eriksen må trene på fulltid for å delta på et løp. Er det mulig? De fleste andre jobber fulltid utenfor hjemmet i tillegg. 29 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 25. august 2022 #67528 Del Skrevet 25. august 2022 7 minutter siden, Hallepalle2 said: Babyshop har svart på IG. Ja, så det - men…hva betyr svaret, tro, vil de ta det opp med cbe…? 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 25. august 2022 Populært innlegg #67529 Del Skrevet 25. august 2022 (endret) Andrea59 skrev (14 timer siden): Ja, så det - men…hva betyr svaret, tro, vil de ta det opp med cbe…? Man kan kanskje håpe at Babyshop tar til seg at det er veldig umusikalsk å være med på sharenting! Og også håpe de kanskje faktisk leser de advarslene som finnes lett tilgjengelig fra fagpersoner, Kripos og Unicef - hvis de ikke egentlig har fått med seg debatten om hvorfor. Det er helt håpløst at firmaer er med på å "støtte" sharenting, for det er det de faktisk gjør. Jeg håper ikke CBE.no nok en gang drar mobbekortet og får snudd dette til "rotte seg sammen", "ødelegge for meg pga misunnelse" og "mobbing og hets". Nå er det vel snart på tide at de heller svarer ordentlig på hvorfor de tvilholder på at de vet aller best når det gjelder eksponering av barna. Med mindre det kommer noen argumenter som gir mening, så vil flere og flere ta avstand fra eksponering av barn. Mange jeg møter på har aldri tenkt over saken (pga eget svært begrenset og lite bruk av sosiale medier. Mange legger aldri ut noe selv, og følger ingen influencere) - men de fleste av de blir ganske sjokkert når de får høre at "bloggere" deler bilder av barna i hytt og pine på tross av at det er sterkt frarådet fra mange hold. Endret 26. august 2022 av Isild 43 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tullerikke Skrevet 25. august 2022 #67530 Del Skrevet 25. august 2022 Hun blir mer og mer lik Senneset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 25. august 2022 #67531 Del Skrevet 25. august 2022 Isild skrev (10 minutter siden): Man kan kanskje håpe at Babyshop tar til seg at det er veldig umusikalsk å være med på sharenting! Og også håpe kanskje faktisk leser de advarslene som finnes lett tilgjengelig fra fagpersoner, Kripos og Unicef - hvis de ikke egentlig har fått med seg debatten om hvorfor. Det er helt håpløst at firmaer er med på å "støtte" sharenting, for det er det de faktisk gjør. Jeg håper ikke CBE.no nok en gang drar mobbekortet og får snudd dette til "rotte seg sammen", "ødelegge for meg pga misunnelse" og "mobbing og hets". Nå er det vel snart på tide at de heller svarer ordentlig på hvorfor de tvilholder på at de vet aller best når det gjelder eksponering av barna. Med mindre det kommer noen argumenter som gir mening, så vil flere og flere ta avstand fra eksponering av barn. Mange jeg møter på har aldri tenkt over saken (pga eget svært begrenset og lite bruk av sosiale medier. Mange legger aldri ut noe selv, og følger ingen influencere) - men de fleste av de blir ganske sjokkert når de får høre at "bloggere" deler bilder av barna i hytt og pine på tross av at det er sterkt frarådet fra mange hold. 🙌 Jeg er optimistisk ifht Babyshop og at de går en runde med dette. Det er jo helt skammelig at de er med å bryte barns rettigheter på denne måten. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 25. august 2022 #67532 Del Skrevet 25. august 2022 Jobbermedbarn skrev (7 minutter siden): 🙌 Jeg er optimistisk ifht Babyshop og at de går en runde med dette. Det er jo helt skammelig at de er med å bryte barns rettigheter på denne måten. Tviler på at de går på influencerne, de slutter forhåpentligvis å bruke dem. Siste innlegg: DER kom følgerfiskingen, se antall hashtags, har vel aldri vært så mange. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 25. august 2022 #67533 Del Skrevet 25. august 2022 Nå har hun brukt ungene i reklame for tredje gang på kort tid. Hun har visst ingen markedsverdi alene, ser det ut til. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 25. august 2022 #67534 Del Skrevet 25. august 2022 Andrea59 skrev (1 time siden): Ja, så det - men…hva betyr svaret, tro, vil de ta det opp med cbe…? Det minner om brannslukking, midlertidig løsning for å roe ned situasjonen. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 25. august 2022 #67535 Del Skrevet 25. august 2022 Hun oppfordrer til å stille spm på NetFit, og nå har de plutselig privat profil så folk må følge dem først. Så utspekulert. Noe må de vel gjøre for å få antall følgere til å gå oppover. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liver Skrevet 25. august 2022 #67536 Del Skrevet 25. august 2022 Babyshop annonsen er vekk....oppvask på bakrommet? 31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 25. august 2022 #67537 Del Skrevet 25. august 2022 (endret) Liver skrev (25 minutter siden): Babyshop annonsen er vekk....oppvask på bakrommet? ✌ Endret 25. august 2022 av Hallepalle2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 25. august 2022 #67538 Del Skrevet 25. august 2022 Liver skrev (39 minutter siden): Babyshop annonsen er vekk....oppvask på bakrommet? 👍🙌 Det var jo også en skikkelig dårlig reklame synes jeg, alt var jo så dystert, høsten kan jo være kjempefin og inspirerende med vakre farger og masse kos🧡💛🍁 Men det viktigste er at babyshop ikke bruker de som bryter barns rettigheter på daglig basis. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 25. august 2022 #67539 Del Skrevet 25. august 2022 Jobbermedbarn skrev (23 minutter siden): 👍🙌 Det var jo også en skikkelig dårlig reklame synes jeg, alt var jo så dystert, høsten kan jo være kjempefin og inspirerende med vakre farger og masse kos🧡💛🍁 Men det viktigste er at babyshop ikke bruker de som bryter barns rettigheter på daglig basis. Ja, det var så mørkt at en måtte ha lommelykt for å se bildene. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oline12 Skrevet 25. august 2022 #67540 Del Skrevet 25. august 2022 Så lenge varte at Babyshop ikke driver med sharenting. Neste innlegg har de repostet en "mammablogger" sine bilder. 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå