Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Malum skrev (1 time siden):

Det sto ikke at det var en poll med to svaralternativer. 

 

Laia skrev (1 time siden):

Har ingen problemer med å legge meg flat hvis jeg tar feil.  Jeg tolket @Aquarius04 post dithen at det var en av de typiske spørsmålsfunksjonene i stories der man trykker enten bekreftende eller avkreftende svar i bokser.

Det var funksjonen @Laia beskriver. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (24 minutter siden):

Hadde jeg i arbeidslivet blitt behandlet slik CBE blir i denne tråden, samt hvordan det noen ganger blør over i kommentarfeltet, så hadde jeg klaget til både sjef, høyere management og fagforeningen.  Slik hun (og mannen) blir behandlet her har overhodet ingenting å gjøre med den kritikk man får for feil gjort i arbeidslivet ellers.

Jeg tror nok sjefen i såfall først og fremst hadde veiledet deg litt på din egen atferd før han evt hadde tatt det opp med resten av medarbeidergruppa. Mest sannsynlig hadde nok sjefen reagert på deg lenge før du selv hadde rukket å klage på kollegaene dine…

  • Liker 28
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (34 minutter siden):

Hadde jeg i arbeidslivet blitt behandlet slik CBE blir i denne tråden, samt hvordan det noen ganger blør over i kommentarfeltet, så hadde jeg klaget til både sjef, høyere management og fagforeningen.  Slik hun (og mannen) blir behandlet her har overhodet ingenting å gjøre med den kritikk man får for feil gjort i arbeidslivet ellers.

Hva tror du skjer med ansatte som signerer under som lege for å stilne kritiske røster i sosiale medier? Ansatte som bryter lovverket og eksponerer mindreårige, er særdeles uprofesjonelle. CBE og ekspert Dr Eriksen er ikke kjent med et ordinært arbeidsliv og alt det medfører. 

  • Liker 40
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I arbeidslivet får man kritikk fra enten kollegaer eller tilsnakk fra overordnede. Vi i denne tråden er ingen av delene. Kritikken kommer også som regel på tomannshånd om man skal gjøre det saklig, ikke i en offentlig tråd på hundrevis av innlegg som kritiserer og latterligjører.

I noen yrker kan man få kritikk fra kunder, men det stemmer heller ikke her da de fleste i tråden er ivrige på å si at de boikotter de bedrifter som CBE samarbeider med, sjelden går inn på CBEs kanaler og ikke ville kjøpt noe fra henne.

Så det som foregår i denne tråden, og som noen ganger blør over i CBEs kommentarfelt (som jeg mistenker de kjenner igjen), kan ikke sammenlignes med kritikk en får i arbeidslivet. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (18 minutter siden):

I arbeidslivet får man kritikk fra enten kollegaer eller tilsnakk fra overordnede. Vi i denne tråden er ingen av delene. Kritikken kommer også som regel på tomannshånd om man skal gjøre det saklig, ikke i en offentlig tråd på hundrevis av innlegg som kritiserer og latterligjører.

I noen yrker kan man få kritikk fra kunder, men det stemmer heller ikke her da de fleste i tråden er ivrige på å si at de boikotter de bedrifter som CBE samarbeider med, sjelden går inn på CBEs kanaler og ikke ville kjøpt noe fra henne.

Så det som foregår i denne tråden, og som noen ganger blør over i CBEs kommentarfelt (som jeg mistenker de kjenner igjen), kan ikke sammenlignes med kritikk en får i arbeidslivet. 

I det virkelige arbeidslivet er det ikke tillat å signere under som lege for å stilne kritikken når en driter seg ut i sosiale medier. Oppførselen og lovbruddene som ansatte i CBE er blitt tatt for, er heller ikke tillat i virkelighetens arbeidsliv. 
Om kunder klager på ansatte i et foretak er det kroken på døren å oppføre seg som ansatte i CBE. 

  • Liker 36
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest nærliggende vil da være å kalle følgere og andre for kunder da, siden hun driver en salgskanal. Hun selger seg selv og familien og da oppfattes det nok veldig personlig å få kritikk for det i motsetning til når man selger et produkt som ikke har noe med ditt privatliv å gjøre. For meg er ferier og skolestart eksempler på privatliv. 
Det blir en del av gamet hun har valgt og det er helt berettighet å si i fra om retusjering og redigering av utseende, kroppshysteri, thinspo, sharenting osv osv. De får gjerne blokkere og slette kommentarer så mye de vil for meg, jeg følger dem ikke. 
Caroline Berg Eriksen er heller ikke en person som tør å stille opp i media eller svare på helt enkle spørsmål. Hun presterte blant annet å si på tv at de skjermer barna mye mer enn før for deretter å eksponere dem mye mer enn før. 

  • Liker 38
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Johansen har lagt ut en story om en influenser som har postet noe barnet sa på TikTok som kunne misforstås. Jeg vil ikke vite hva som ble sagt, men er det cbe det er snakk om? Jeg har ikke TikTok. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama
Hallepalle2 skrev (1 minutt siden):

Fru Johansen har lagt ut en story om en influenser som har postet noe barnet sa på TikTok som kunne misforstås. Jeg vil ikke vite hva som ble sagt, men er det cbe det er snakk om? Jeg har ikke TikTok. 

Det er fra Benedicte Haugaard tråden her på KG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (14 timer siden):

Stakkars CBE i gullburet sitt ser at noen liker andres spørsmål eller kommentarer  på andres kontoer og blokkerer dem. Da tåler du lite, særdeles lite. Sånne folk hadde ikke taklet 5 min i vanlig arbeidsliv. 

Amen! Jeg har ikke skrevet noe negativt på insta, men jeg er blokkert, dette etter at jeg hadde likt en kommentar.

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Malum said:

Akkurat den har jeg nesten litt forståelse for, faktisk. Finnes jo ikke saklig. Mer sånn ekkel bare for å være ekkel. 

Det er kanskje mest vanlig å ikke svare om man ikke lurer på noe, men å kalle et "nei" for å være ekkel/slem er å dra det langt.

Tenk "ok" og gå videre til neste 

Man får det vanskelig i livet om dette skulle være noe å ta på vei for.

  • Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Donatello skrev (7 timer siden):

CBE/LKE er vel også arbeidsgiver? Fikk ikke en vaskehjelp kritikk for ikke å ha utført arbeidet til parets tilfredsstillelse? Glemt å ta ut søpla? Ble kritikken gitt på tomannshånd, eller? Lurer i såfall på hvordan jeg fikk vite om den kritikken..

.... og servitøren som serverte kaffen på feil tidspunkt.... og den ansatte på brillebutikken.... 

  • Liker 41
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (10 timer siden):

Hadde jeg i arbeidslivet blitt behandlet slik CBE blir i denne tråden, samt hvordan det noen ganger blør over i kommentarfeltet, så hadde jeg klaget til både sjef, høyere management og fagforeningen.  Slik hun (og mannen) blir behandlet her har overhodet ingenting å gjøre med den kritikk man får for feil gjort i arbeidslivet ellers.

Hadde jeg kalt potensielle kunder for "psychobitch" og "nesevis møkkakjerring" på min arbeidsplass så hadde jeg fått sparken. 

Urettferdighet, tilbakemeldinger og "dritt" må man tåle på de aller fleste arbeidsplasser. Misnøye, klager og vrange mennesker. Men løsningen andre steder er ikke å la være å følge anbefalinger, lover og regler - og å blokkere. Tvert imot. 

Det er dette som skiller influencerbransjen fra andre bransjer kanskje. 

 

  • Liker 31
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Nudeldama

For CBE er faktisk kundene de som er innom deres kanaler. Kundene er ikke de som betaler dem for reklame. Uten lesere, ingen jobb. De kan ikke velge at kunder kun er positive lesere med fersken og hjerter i kommentarfeltet. 

Mange her har vært fans tidligere, som med tiden har endret mening på grunn av problematiske ting ved CBE.

Tenk hva som hadde skjedd dersom CBE hadde lagt seg langflat etter første kommentarfelt/bilderedigeringskrise, i stedet for å skylde på leserne og (enda verre) gjort det umulig å etterfølge om det fortsetter i samme spor! Hadde de stilt med åpne kort hadde det faktisk ikke kommet mer kritikk om det. 

Bedrifter som får feedback via trustpilot eller Google, tror du bedriftene bare overser disse, da det er offentlig kritikk og ikke på tomannshånd? Svaret er nei. 

  • Liker 35
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aquarius04 skrev (10 timer siden):

 

Det var funksjonen @Laia beskriver. 

Ok.  Jeg har bare aldri sett at hun har brukt den funksjonen på spørsmål som dette. Ingen andre heller,  når jeg tenker meg om. Lurer du på noe?  Ja/Nei? Nei: ok,  da så.. Hvis Ja,  hva da? Ja,  jeg lurer på noe,  men du vet ikke hva...? Det er jo fullstendig malplassert.  Det vanlige er jo å bruke en tekstboks hvor følger kan skrive inn spørsmålet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...