Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Kan dere ikke bare slutte å diskutere hvordan kroppen ser ut? 

Fint om flere rapporterer. Dette er ikke lov. 

• Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint om du kan dokumentere at så små barn har samtykkekompetanse @Levina 

Tørr påstå jeg har god kompetanse på barn og deres utvikling og har aldri sett dokumentasjon på at småskolebarn forstår rekkevidden av å bli utlevert på nettet på denne måten. Venter spent på link. 

• Liker 24
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (1 time siden):

Om man kaller det netthets, mobbing eller krenkende kommentarer er nok egentlig ikke så viktig. Men, det er vel greit at noe kan man holde for seg selv..litt sånn vanlig folkeskikk…selv  om man er influencer og antakeligvis ikke følger denne tråden så er det ufint å kommentere det. Hun har fått nedrige kommentarer før hun hadde denne reklamen og uansett så det ikke greit. Kan ikke tenke meg du hadde likt om noen kommenterte din kropp negativt på et forum. CBE får kritikk for alt,  men ikke bare henne. Andre influncerere opplever netthets hver dag og det er et mye større problem enn om CBE viser bilder av barna sine, som også nå er så store og kan blir spurt om det er greit på forhånd. 

Mener du at barn på 6 og 8 år har forutsetning for å skjønne hva det å legge bilder og film ut på mammas åpne konto? 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (1 time siden):

Om man kaller det netthets, mobbing eller krenkende kommentarer er nok egentlig ikke så viktig. Men, det er vel greit at noe kan man holde for seg selv..litt sånn vanlig folkeskikk…selv  om man er influencer og antakeligvis ikke følger denne tråden så er det ufint å kommentere det. Hun har fått nedrige kommentarer før hun hadde denne reklamen og uansett så det ikke greit. Kan ikke tenke meg du hadde likt om noen kommenterte din kropp negativt på et forum. CBE får kritikk for alt,  men ikke bare henne. Andre influncerere opplever netthets hver dag og det er et mye større problem enn om CBE viser bilder av barna sine, som også nå er så store og kan blir spurt om det er greit på forhånd. 

Hvordan kan du si at barneskolebarn har forståelse for hva det betyr å bli eksponert for flere hundretusen mennesker? De vet jo ikke hva de (kanskje) svarer ja til så det ja’et kommer på uetisk ufullstendig grunnlag. 

Som @pøbelsara skriver så er de store nok til å vite hva det betyr at bildet sendes til bestemor eller andre de kjenner personlig, men da virkelig _ikke_ hva det betyr å dele på en offentlig konto! 

• Liker 30
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (13 minutter siden):

Fint om du kan dokumentere at så små barn har samtykkekompetanse @Levina 

Tørr påstå jeg har god kompetanse på barn og deres utvikling og har aldri sett dokumentasjon på at småskolebarn forstår rekkevidden av å bli utlevert på nettet på denne måten. Venter spent på link. 

De har ikke samtykkekompetanse, men jeg har også erfaring med at ganske små barn sier «nei jeg vil ikke på Facebook.» Eller «pass deg ellers havner det på Facebook»  ( det er en del år siden, da fb var det store ) Så forhåpentligvis får  barn raskere innsikt og kan i det minste si fra at de ikke vil. Usikker på alderen på cbe sine, men snart kan de de vel begynne å protestere om de ikke vil. 

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 minutter siden):

De har ikke samtykkekompetanse, men jeg har også erfaring med at ganske små barn sier «nei jeg vil ikke på Facebook.» Eller «pass deg ellers havner det på Facebook»  ( det er en del år siden, da fb var det store ) Så forhåpentligvis får  barn raskere innsikt og kan i det minste si fra at de ikke vil. Usikker på alderen på cbe sine, men snart kan de de vel begynne å protestere om de ikke vil. 

Årets bortforklaring. 

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og å devaluere en så viktig diskusjon om barns rettigheter fordi andre driver netthets er jo helt meningsløst. Noen i denne tråden går virkelig langt for å bagatellisere utlevering av barn, det er så utrolig respektløst. 

• Liker 32
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (Akkurat nå):

Årets bortforklaring. 

Bortforklaring? Jeg sier at heldigvis kan paret motta protester fra de involverte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (1 minutt siden):

Og å devaluere en så viktig diskusjon om barns rettigheter fordi andre driver netthets er jo helt meningsløst. Noen i denne tråden går virkelig langt for å bagatellisere utlevering av barn, det er så utrolig respektløst. 

Det hår fint an å diskutere bruk av barn i some uten å Være hånlig, kritisere det minste bevegelse en person gjør og å gå løs på kroppen til vedkommende. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (Akkurat nå):

Bortforklaring? Jeg sier at heldigvis kan paret motta protester fra de involverte? 

Om du har litt kunnskap om barns utvikling vet du at de ikke har forutsetning til å kunne forstå omfanget av denne eksponeringen! Foreldrene, ansatte i virksomheten forstår ikke konsekvensene av denne uansvarlige eksponeringen. De burde fått veiledning om hvordan Internett fungerer. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 minutt siden):

Det hår fint an å diskutere bruk av barn i some uten å Være hånlig, kritisere det minste bevegelse en person gjør og å gå løs på kroppen til vedkommende. 

Det stemmer jo at enkelte forsvarer eksponering av mindreårige.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (5 minutter siden):

Poenget er ar barna er så små de ikke har forutsetninger til å skjønne hva de svarer ja eller nei til. Hvis de svarer ja til publisering er dette ja’et avgitt på falske premisser. 

Hvor driver @Jobbermedbarn barn med dette? 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (4 minutter siden):

Ja? Hvor i all verden har jeg skrevet noe annet?

Selv er jeg jo nettopp et eksempel på det du beskriver. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnnePåLande skrev (Akkurat nå):

Om du har litt kunnskap om barns utvikling vet du at de ikke har forutsetning til å kunne forstå omfanget av denne eksponeringen! Foreldrene, ansatte i virksomheten forstår ikke konsekvensene av denne uansvarlige eksponeringen. De burde fått veiledning om hvordan Internett fungerer. 

Jeg har ikke sagt noe annet heller? 

men at etter hvert så vil de kunne begynne å protestere! Og at jeg kjente noen som protesterte da de var små selv om det var en privat fb-konto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (5 minutter siden):

Det er overraskende å se at voksne mennesker ikke innehar nettvett. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt noe annet heller? 

men at etter hvert så vil de kunne begynne å protestere! Og at jeg kjente noen som protesterte da de var små selv om det var en privat fb-konto. 

Jeg vet ikke hva du sier eller forstår.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Inocybe skrev (3 minutter siden):

Poenget er ar barna er så små de ikke har forutsetninger til å skjønne hva de svarer ja eller nei til. Hvis de svarer ja til publisering er dette ja’et avgitt på falske premisser. 

Hvor driver @Jobbermedbarn barn med dette? 

Skriver jeg at vedkommende gjør det? det står at kritikken  devalueres av å kalle det netthets , vel mye av det er det jeg ramser opp og reageres derfor på. 

jeg vet det, jeg skriver jo at de ikke har samtykkekompetanse. 
Heldigvis kan foreldrene møte mer motstand  -selv om de fremdeles ikke har samtykkekompetanse- i årene som kommer. 

Endret av Klink
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1298374-regelpresiseringer-for-rampelyset/?tab=comments#comment-29859990

Sitat

På Kvinneguidens forum vil omtale av barn bli moderert strengt. Vi tillater ikke bruk av navn eller kallenavn på barn, omtale av barns utseende, helse eller livsførsel; følelsesliv, personlighet, meninger, fritid, samværsordninger mm. Det er tillatt å diskutere foreldres valg om eksponering av barn og hvordan dette utføres, men ikke hvordan barna opplever denne eksponeringen.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (4 minutter siden):

Ja? Hvor i all verden har jeg skrevet noe annet? 

Jobbermedbarn skrev (11 minutter siden):

Jeg mener at det faktisk foregår en del ting i tråden som også er en form for netthets. Og at det som devaluerer diskusjonen er nettopp det jeg ramset opp her: 

Klink skrev (10 minutter siden):

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (17 minutter siden):

Jepp. Akkurat slik jeg gjør, jo! 😄

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...