Kollontaj Skrevet 8. juli 2022 #65401 Del Skrevet 8. juli 2022 Isild skrev (1 minutt siden): Forsvinnende lav engasjementsrate. Utrolig at annonsører fortsatt kaster bort penger der. Og utrolig at CBE.no ikke stopper opp og vurderer hvorfor "kundene rømmer", istedetfor å bruke tiden på å insistere på at de gjør det. Tall taler for seg. Ja, samt at det virkelige tallet nok er mye lavere, det er få innlegg som viser antall likes de siste månedene. Tipper det reelle tallet er halvparten minst. Socialblade tar kun utgangspunkt i publiserte likes. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 8. juli 2022 #65402 Del Skrevet 8. juli 2022 Kollontaj skrev (1 minutt siden): Ja, samt at det virkelige tallet nok er mye lavere, det er få innlegg som viser antall likes de siste månedene. Tipper det reelle tallet er halvparten minst. Socialblade tar kun utgangspunkt i publiserte likes. Det var jeg ikke klar over. Hvis 0,75 er snittet fra innleggene med flest likes, så vil jo det reelle tallet være på et new low. Fascinerende at de ikke gjør noen grep, og fascinerende at annonsører fortsatt lar seg blende av antall følgere. De ser ikke på om annonsen faktisk engasjerer flere enn "tante Vivi" og de andre faste beundrerne. 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 8. juli 2022 #65403 Del Skrevet 8. juli 2022 Jeg følger lite med på engasjement og lesertall (hva ligger det på gjennomsnittlig?) men er det en generell trend at interessen fra følgere mot influensere dabber av? Sitter med det inntrykket… Tenker i så fall at det er en positiv utvikling… Håper bare ikke at resultatet er at utleveringen økes for å holde engasjementet oppe, det er i så fall en veldig trist følge av det.. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 8. juli 2022 #65404 Del Skrevet 8. juli 2022 Hut skrev (1 time siden): Jeg er ikke enig med deg. Dere som sitter og skriver innlegg som kritiserer alt hun gjør på daglig basis må faktisk tåle å høre at den såkalte «saklige» kritikken drukner i drittslenging om utseende som helt klart er innenfor mobbebegrepet. De siste sidene er utmerkede eksempler i så måte. Det er virkelig ikke greit eller akseptabelt å skrive sånt om utseendet til andre uansett om det er en influencer du misliker eller ei. Det som faktisk er det verste er imidlertid at såpass mange av dere iler til for å forsvare de som kommer med drittslengingen om kropp og prøver å pakke inn mobbingen med å kalle det «akseptabelt» og dette må hun tåle fordi hun er en influencer. Det er bare nedrig. Men er det akseptabelt å fremme så til de grader et usunt syn på en tynn kvinne kropp som er operert og redigerer for at den skal bli slik de ønsker seg? Når hun vrir og vrenger på seg, holder pusten og lager så mange rare stillinger at det ser ut som om hun brekker på midten for at hun skal se tynn og deilig nok ut? Er det greit som influenser? 31 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 8. juli 2022 #65405 Del Skrevet 8. juli 2022 Jobbermedbarn skrev (4 minutter siden): Jeg følger lite med på engasjement og lesertall (hva ligger det på gjennomsnittlig?) men er det en generell trend at interessen fra følgere mot influensere dabber av? Sitter med det inntrykket… Tenker i så fall at det er en positiv utvikling… Håper bare ikke at resultatet er at utleveringen økes for å holde engasjementet oppe, det er i så fall en veldig trist følge av det.. Funkygine har 3,8 i engasjementsrate. Tror den også har gått nedover, har også mistet følgere eller Instagram sletter falske følgere. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 8. juli 2022 #65406 Del Skrevet 8. juli 2022 123Frustrert skrev (2 minutter siden): Men er det akseptabelt å fremme så til de grader et usunt syn på en tynn kvinne kropp som er operert og redigerer for at den skal bli slik de ønsker seg? Når hun vrir og vrenger på seg, holder pusten og lager så mange rare stillinger at det ser ut som om hun brekker på midten for at hun skal se tynn og deilig nok ut? Er det greit som influenser? Nei, jeg synes ikke det gjør fremstillingen troverdig. Mulig andre liker det, men ikke bevist ut fra tallene på engasjement. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 8. juli 2022 #65407 Del Skrevet 8. juli 2022 Jobbermedbarn skrev (24 minutter siden): Jeg følger lite med på engasjement og lesertall (hva ligger det på gjennomsnittlig?) men er det en generell trend at interessen fra følgere mot influensere dabber av? Sitter med det inntrykket… Tenker i så fall at det er en positiv utvikling… Håper bare ikke at resultatet er at utleveringen økes for å holde engasjementet oppe, det er i så fall en veldig trist følge av det.. Jeg håper inntrykket ditt er riktig. Influencere er nok ikke så stas lenger. De er for mange, de er for like og de er for høye på seg selv. "Venninnen din"-konseptet er langt over dato. Mitt håp er at det nå etterhvert også vil være mer og mer umusikalsk å legge ut bilder av barna for å få opp pulsen i døende kanaler. Jeg tror ikke egentlig voksne mennesker er så interessert i å sitte og bla i bildene av andres barn. Til nå har det nok hatt en viss koselig-faktor som mange ikke har innsett at er litt vemmelig. Men det går opp for fler og fler. Jeg tror at posørkontoene vil måtte gi tapt i kampen mot "ekte" kontoer som kommer opp og frem. Therese Johaug sin blandt annet. 28 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 8. juli 2022 #65408 Del Skrevet 8. juli 2022 1 hour ago, Isild said: Det var jeg ikke klar over. Hvis 0,75 er snittet fra innleggene med flest likes, så vil jo det reelle tallet være på et new low. Fascinerende at de ikke gjør noen grep, og fascinerende at annonsører fortsatt lar seg blende av antall følgere. De ser ikke på om annonsen faktisk engasjerer flere enn "tante Vivi" og de andre faste beundrerne. Hva betyr dette tallet? Hvor mange som reagerer på innlegget delt på antall følgere? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 8. juli 2022 #65409 Del Skrevet 8. juli 2022 hvalstad45 skrev (2 minutter siden): Hva betyr dette tallet? Hvor mange som reagerer på innlegget delt på antall følgere? Ja, hvis jeg har forstått det rett. Og mtp at de skjuler likes på de innleggene der det er for få, så er jo 0,75 basert på de innleggene som har flest likes (er best "likt") Svært få av de 301 000 som faktisk liker og engasjerer seg. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jentekvinne Skrevet 8. juli 2022 #65410 Del Skrevet 8. juli 2022 Hallepalle2 skrev (2 timer siden): Slutt å misbruk mobbebegrepet! Misbruker det ikke. Det fins grenser for hvor mye folk skal tåle av negative kommentarer på utseende og at folk gjemmer det bak «men hun sitter med rumpa i været og puppene ut». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 8. juli 2022 #65411 Del Skrevet 8. juli 2022 Isild skrev (1 time siden): Jeg håper inntrykket ditt er riktig. Influencere er nok ikke så stas lenger. De er for mange, de er for like og de er for høye på seg selv. "Venninnen din"-konseptet er langt over dato. Mitt håp er at det nå etterhvert også vil være mer og mer umusikalsk å legge ut bilder av barna for å få opp pulsen i døende kanaler. Jeg tror ikke egentlig voksne mennesker er så interessert i å sitte og bla i bildene av andres barn. Til nå har det nok hatt en viss koselig-faktor som mange ikke har innsett at er litt vemmelig. Men det går opp for fler og fler. Jeg tror at posørkontoene vil måtte gi tapt i kampen mot "ekte" kontoer som kommer opp og frem. Therese Johaug sin blandt annet. Det er også mitt inntrykk. For egen del kan jeg si at bruk av influensere for å reklamere for et produkt fører til at jeg bevisst velger å ikke kjøpe produktet. De er kjøpt og betalt, og går god for et hvilket som helst produkt. Verdiløst. 21 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 8. juli 2022 #65412 Del Skrevet 8. juli 2022 (endret) jentekvinne skrev (28 minutter siden): Misbruker det ikke. Det fins grenser for hvor mye folk skal tåle av negative kommentarer på utseende og at folk gjemmer det bak «men hun sitter med rumpa i været og puppene ut». Rapporter innlegg som går på utseendet. Man kan diskutere AT CBE.no bruker kropp og seksualisering i reklame i sine kanaler, men jeg er enig i at det er unødvendig å omtale hvordan man syns kroppen ser ut. Når det er sagt, så syns jeg en stor offentlig konto som helt klart etterhvert fronter thinspo - bør adresseres. Men dette er ikke mobbing. Definisjonen på mobbing er når det er ubalanse - altså at mobbeofferet ikke klarer å "ta igjen". Det å smelle tilbake klarer de HELT fint, faktisk såpass at det overgår alt av "drittslenging" man bruker her iallefall. Her har jeg aldri sett noen kalle influenceren hverken møkkakjerring eller psykobitch. En annen ting er at man ikke kan mobbe en bedrift (JA, man må faktisk klare å skille mellom når paret er private og når de er på jobb) Innleggene fra ferien nå er helt klart mye jobb. På jobben hos meg er det helt sprengt om dagen, vi er underbemannet og føler vi bare får gjort halvparten av det vi burde - til kunders frustrasjon og misnøye. Noen har slengt med leppa, noen har tatt det ut på mindre hyggelige måter. Man kan føle seg både overkjørt og angrepet, men det er ikke mobbing. Det heter konfrontasjon, misfornøydhet og negativt ladet kritikk. Negativ kritikk er ikke nødvendigvis konstruktiv, og det er ikke alltid det er konstruktivt her heller - det er jeg helt enig i. Men det er faktisk ikke mobbing for det. Det er veldig ugreit for mennesker som faktisk blir mobbet at ressurssterke kjendiser som får pes på et debattforum, for så å provosere igang MER og slå fra seg med dritt tilbake - sitter og sutrer for å få sympati. Den dagen de faktisk ER lei seg for noe som helst, så kan vi snakke om det. Endret 8. juli 2022 av Isild 33 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 8. juli 2022 #65413 Del Skrevet 8. juli 2022 Malum skrev (2 minutter siden): Det er også mitt inntrykk. For egen del kan jeg si at bruk av influensere for å reklamere for et produkt fører til at jeg bevisst velger å ikke kjøpe produktet. De er kjøpt og betalt, og går god for et hvilket som helst produkt. Verdiløst. Det er det samme her. For meg blir det negative assosiasjoner dersom det er influencere som benyttes i reklamen. Det forteller meg blandt annet at annonsøren ikke følger med i timen. Det å betale noen for å late som om de "elsker" et produkt personlig er et triks som ikke fungerer lenger. Da er det bedre med god gammel reklame der alle vet at reklamemodellen spiller en rolle, og produktet er i fokus. 27 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarah93 Skrevet 8. juli 2022 #65414 Del Skrevet 8. juli 2022 Hallepalle2 skrev (3 timer siden): Slutt å misbruk mobbebegrepet! Kritikk er ikke mobbing. Men måten denne tråden har utviklet seg, med kritikk av alle kroppsdelene hennes og av alt hun gjør, ligner på mobbing. Jeg har selv vært kritisk til misbruk av mobbebegrepet, blant annet fordi jeg selv har traumer etter alvorlig mobbing på skolen. Men det at jeg ble det, gjør også at jeg kjenner igjen noen mekanismer. Jeg stakk meg ut, og alt jeg gjorde ble feil. F eks måten jeg kledde meg ("horete") at jeg var svai i ryggen og måten jeg gikk på, vrikket for mye på hoftene. Høres det kjent ut? Usaklig kritikk av en offentlig person på nettet og grov jakt på et barn i skolegården, er selvsagt IKKE det samme. Jeg sier ikke det. Men det er faktisk noen likheter også. Om mobbebegrepet blir for ladet og knyttet til skolegården, er kanskje "netthets" et bedre ord. Jeg deltar i denne tråden fordi jeg også synes hun fremmer et usunt kroppsideal. Men hjelper det på kroppspress å kritisere puppene hennes og si at hun ser ut som en 50-åring? Jeg synes det er en drøy utlevering av barna. Men skjermer det dem å spekulere offentlig i hvilke pedofile misbruk de kan bli offer for? For all del, kritiser CBE. Det er ikke mobbing. Jeg er enig, og har kritisert henne selv. Men mye av det som skjer i denne tråden er ikke bra. Og det har eskalert under ferien. 19 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 8. juli 2022 #65415 Del Skrevet 8. juli 2022 Det har vært mange gode innlegg om barne-eksponering, er defor ikke enig i at omtale av kropp har dominert, men det er vel avhengig av hva man legger merke til og ønsker å lese også. Man trenger ikke lese de innleggene man ikke har interesse av, å rapportere er ett grep, samt å overse. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
molly83 Skrevet 8. juli 2022 #65416 Del Skrevet 8. juli 2022 «Husk at hvis du som forelder poster bilder og informasjon om barna til stadighet, fratar du dem faktisk muligheten til å definere sin egen identitet digitalt. De mister også råderetten over hvordan de selv ønsker å fremstå.« https://www.helg.no/tenk-deg-om-for-du-deler-feriebilder-av-barna/o/5-24-769522 28 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miamiamia Skrevet 8. juli 2022 #65417 Del Skrevet 8. juli 2022 Det er ikke mobbing. Det blir kommentert at brystvortene er veldig høyt oppe på de opererte brystene. Det er ikke mobbing. Det er en mening fra en som følger med og lar seg påvirke. Om en influenser ikke ønsker noe fokus på for eksempel bryster så la være å bruke dem i reklame da. Enkelt og greit. Tåler man ikke å få tilbakemeldinger, kritikk og konstruktiv tilbakemeldinger fra følgere som en får klikk og penger i kassa fra så la vær å være influenser da. Tåles det ikke, ikke post noe. Jeg er forøvrig enig i at kirurgen ikke har gjort en god jobb. Det er ikke mobbing, det er min mening. 29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 8. juli 2022 #65418 Del Skrevet 8. juli 2022 (endret) miamiamia skrev (24 minutter siden): Det er ikke mobbing. Det blir kommentert at brystvortene er veldig høyt oppe på de opererte brystene. Det er ikke mobbing. Det er en mening fra en som følger med og lar seg påvirke. Om en influenser ikke ønsker noe fokus på for eksempel bryster så la være å bruke dem i reklame da. Enkelt og greit. Tåler man ikke å få tilbakemeldinger, kritikk og konstruktiv tilbakemeldinger fra følgere som en får klikk og penger i kassa fra så la vær å være influenser da. Tåles det ikke, ikke post noe. Jeg er forøvrig enig i at kirurgen ikke har gjort en god jobb. Det er ikke mobbing, det er min mening. Om man kaller det netthets, mobbing eller krenkende kommentarer er nok egentlig ikke så viktig. Men, det er vel greit at noe kan man holde for seg selv..litt sånn vanlig folkeskikk…selv om man er influencer og antakeligvis ikke følger denne tråden så er det ufint å kommentere det. Hun har fått nedrige kommentarer før hun hadde denne reklamen og uansett så det ikke greit. Kan ikke tenke meg du hadde likt om noen kommenterte din kropp negativt på et forum. CBE får kritikk for alt, men ikke bare henne. Andre influncerere opplever netthets hver dag og det er et mye større problem enn om CBE viser bilder av barna sine, som også nå er så store og kan blir spurt om det er greit på forhånd. Endret 8. juli 2022 av Levina 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 8. juli 2022 #65419 Del Skrevet 8. juli 2022 (endret) Det er helt merkverdig å sammenlikne netthets noen andre utsettes for med eksponering og utlevering av navngitte barn. Hva er poenget ditt, @Levina? Fordi noen (andre!) driver med netthets, kan man ikke påtale og kritisere at navngitte barn eksponeres på nett? og, nei. En åtteåring og en femåring har ikke samtykkekompetanse, nei. De kan bestemme om noe skal vises til bestemor, de er ikke i nærheten av å være gamle nok til å samtykke til at noe deles åpent på hele internett. Det er en grunn til at man må være 13 for å ha egen some-konto. Du må gjerne basere noe av forsvaret ditt på noe annet enn synsing. @Levina. Endret 8. juli 2022 av pøbelsara 34 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 8. juli 2022 #65420 Del Skrevet 8. juli 2022 miamiamia skrev (35 minutter siden): Det er ikke mobbing. Det blir kommentert at brystvortene er veldig høyt oppe på de opererte brystene. Det er ikke mobbing. Det er en mening fra en som følger med og lar seg påvirke. Om en influenser ikke ønsker noe fokus på for eksempel bryster så la være å bruke dem i reklame da. Enkelt og greit. Tåler man ikke å få tilbakemeldinger, kritikk og konstruktiv tilbakemeldinger fra følgere som en får klikk og penger i kassa fra så la vær å være influenser da. Tåles det ikke, ikke post noe. Jeg er forøvrig enig i at kirurgen ikke har gjort en god jobb. Det er ikke mobbing, det er min mening. Hva er konstruktivt ved å si at brystvorta hennes er for langt oppe egentlig? 🤣 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå