123Frustrert Skrevet 4. juli 2022 #65021 Del Skrevet 4. juli 2022 Nikea skrev (1 minutt siden): Kunne tenkt meg noen argumenter for at eksponeringen er til barnas beste, men det har jeg foreløpig ikke sett noe til. Hva var det cbe sa der.. det var noe om at de kunne nyte godt av feirer og materielle goder.. husker ikke eksakt. Dumt var det i alle fall. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikea Skrevet 4. juli 2022 #65022 Del Skrevet 4. juli 2022 123Frustrert skrev (Akkurat nå): Hva var det cbe sa der.. det var noe om at de kunne nyte godt av feirer og materielle goder.. husker ikke eksakt. Dumt var det i alle fall. Ja, men det kan jo mitt barn også, helt uten eksponering. Det må være et argument som er direkte knyttet til eksponeringen, ellers er det ikke godt nok. (Kritikk av CBE sitt svar altså, ikke ditt 😄) 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 4. juli 2022 #65023 Del Skrevet 4. juli 2022 123Frustrert skrev (Akkurat nå): Hva var det cbe sa der.. det var noe om at de kunne nyte godt av feirer og materielle goder.. husker ikke eksakt. Dumt var det i alle fall. Jeg håper i hvert fall det snarest tar slutt at influenserne kan tjene svært godt på shady business. Barneeksponering, villedende reklame, filter, redigering, kroppspress osv osv. Her har det vel tippet litt over nå. Delikat er det i hvert fall ikke… 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 4. juli 2022 #65024 Del Skrevet 4. juli 2022 123Frustrert skrev (3 minutter siden): Hva var det cbe sa der.. det var noe om at de kunne nyte godt av feirer og materielle goder.. husker ikke eksakt. Dumt var det i alle fall. De har vel ingenting som ikke vanlige middelklasse-barn har? 23 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 4. juli 2022 #65025 Del Skrevet 4. juli 2022 Nikea skrev (5 minutter siden): Kunne tenkt meg noen argumenter for at eksponeringen er til barnas beste, men det har jeg foreløpig ikke sett noe til. Nei, bare mye følelsesstyrte argumenter om hvorfor mindreårige skal eksponeres. I 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkel Skrevet 4. juli 2022 #65026 Del Skrevet 4. juli 2022 (endret) At det ikke deles hva barna er opptatt av og deres interesser er feil å si. Det deles av fritidsaktiviteter, hvordan de har det på rommene sine og apper de bruker( reklamerer for) Diverse temabursdager som deles gir vel og en grei pekepinn om hva barna er opptatt av der og da. Så at man kan mene foreldrene er reflekterte , gjennomtenkte og bevisste og ikke deler av det private av barnas liv er uforståelig. Endret 4. juli 2022 av Sparkel 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blinkie Skrevet 4. juli 2022 #65027 Del Skrevet 4. juli 2022 Dagens løpebilde av cbe sin egen story.. Det ene benet er mye mer muskuløst, enn det andre. Det er så redigert at bildet ser veldig merkelig ut😂 Nå må de slutte med denne i hel redigering av seg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 4. juli 2022 #65028 Del Skrevet 4. juli 2022 Klink skrev (1 time siden): Det vet jeg ikke om de har? Barna er kanskje ikke gamle nok til å kunne vite hva det innebærer? Etter hvert kommer de til å protestere om de ikke vil med mindre de er lojale mot foreldrene sine og gjør som de får beskjed om. Dessverre gjelder jo det de fleste. En stoler blindt på foreldrene sine. og jeg tenker at rommene er mer som et soverom på ikea. Ribbet for de fleste personlige ting og stylet for show. Å hva skjer når barna blir 13 år krever at foreldrene fjerner absolutt alt av video og bilder på SoMe av de gjennom hele oppveksten? Tror du det er mulig? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
molly83 Skrevet 4. juli 2022 #65029 Del Skrevet 4. juli 2022 Hmm.. kunne hun fått frem skillet etter løpeshortsen uten å vise hele baken tro🤔 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 4. juli 2022 #65030 Del Skrevet 4. juli 2022 molly83 skrev (37 minutter siden): Hmm.. kunne hun fått frem skillet etter løpeshortsen uten å vise hele baken tro🤔 Hvorfor MÅ hun dele skille…? Helt hjernedødt. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 4. juli 2022 #65031 Del Skrevet 4. juli 2022 elskersommer skrev (1 time siden): Å hva skjer når barna blir 13 år krever at foreldrene fjerner absolutt alt av video og bilder på SoMe av de gjennom hele oppveksten? Tror du det er mulig? Da har foreldrene et problem. Heldigvis enkelt å slette blogg og instakonto. Verre om om koen har tatt screenshot og lagt ut på forum og diverse 😝 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 4. juli 2022 #65032 Del Skrevet 4. juli 2022 Som de fleste andre barn kan også barn av influencere få en periode i ungdomstiden der der er "flaue" over foreldrene. Ofte handler den fasen om å nettopp løsrive seg, skape egen identitet og stil - uten å ha noe på "CV`n" som kan brukes mot de. Og det er nettopp det dette på mange måter handler om. Absolutt alle skal ha rett til å "bli den de vil" - uten at fortid, familie eller bilder og videoer ligger der ute for alle å sjekke ut. Det er min mening. Selv om influenceren syns bildene er fine, og ikke så mange - så er det ikke sikkert at en 16-åring ønsker å ha det hengende ved seg der ute på nettet. Selv om man ikke ønsker det, så vet man f.eks veldig godt hvem datteren til Anna Rasmussen er. Assosiasjonene går rett til det man har hørt om MOREN. Blandt annet teppelegging i bar overkropp og andre kleine krumspring. Det samme gjelder barna til ABD. Vi tenker på overskrifter om anmeldelser, svindel og bråk. Det er ikke fullt så ille i CBE.no sin sak, men jeg syns ikke kommentarfelt-gate (hvor vi blandt annet ble kjent med PT-Åge) er noe å skryte av, ei heller da de ble tatt på fersken med å photoshoppe Caroline tynnere. LKE sine ranter i kommentarfelt hvor andre kalles psykobitch, møkkakjerring osv er heller ikke så sofistikert. Tenk om dette ender med å være skikkelig flaut, og ikke en stolthet for ungene? Tenk om... 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Fotballfluen Skrevet 4. juli 2022 Populært innlegg #65033 Del Skrevet 4. juli 2022 (endret) Levina skrev (17 timer siden): Selvfølgelig har leserne en betydning for hva CBE deler. Hvis hun fikk massiv kritikk for at hun deler altfor private og sensitive content av barna og folk ville gitt tilbakemelding på dette, så vil jeg tro at dette hadde påvirket henne. Dette skjer nok ikke, nettopp fordi CBE er bevisst på og reflektert rundt det som deles. Jeg blir overrasket fortsatt etter flere år at enkelte har en så ensidig fremstilling av teamet « eksponering av barn» og tror naivt nok at de eier sannheten om hva som er rett og galt. Får vel bare legge det på kontoen uvitenhet og liten evne til å se noe fra et annet perspektiv. 🤣🤣🤣 Jeg ler fordi det du skrev der åpenbart må være humor! HVIS hun fikk massiv kritikk? Hun har blitt kritisert av psykologer, kjendiser, influencerkollegaer og "mannen i gata". Hun tar all tilbakemelding som ikke er positive som hat og netthets. Om man våger å stille et spørsmål på insta blir man blokket. Man blir også blokket for å like en kritisk kommentar. Hva hun tenker om dette privat vet vi ikke. Basert på nettpersonaen CBE er det null tankevirksomhet rundt dette annet enn at de som kritiserer bruk av barna deres i bedriftsøyemed kan ta seg en bolle. Det er NULL selvinnsikt her. NULL!! Btw; det finnes ingen ensidig framstilling av eksponering av barn. Enten eksponerer man eller ikke. De eksponerer. At det de legger ut er "delikat" har ingen betydning, eksponering er det uansett. Endret 4. juli 2022 av Fotballfluen 45 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 4. juli 2022 #65034 Del Skrevet 4. juli 2022 Klink skrev (1 minutt siden): Da har foreldrene et problem. Heldigvis enkelt å slette blogg og instakonto. Verre om om koen har tatt screenshot og lagt ut på forum og diverse 😝 Du vet at ingenting forsvinner fra nettet? 26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 4. juli 2022 #65035 Del Skrevet 4. juli 2022 Klink skrev (49 minutter siden): Da har foreldrene et problem. Heldigvis enkelt å slette blogg og instakonto. Verre om om koen har tatt screenshot og lagt ut på forum og diverse 😝 Hva med alt som ligger på google? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterskog Skrevet 4. juli 2022 #65036 Del Skrevet 4. juli 2022 Klink skrev (55 minutter siden): Da har foreldrene et problem. Heldigvis enkelt å slette blogg og instakonto. Verre om om koen har tatt screenshot og lagt ut på forum og diverse 😝 Fungerer ikke helt sånn. Foreslår du tar deg en titt, google feks et av navna til CBE, så ser du at bilder og tekst ligger ute på alle mulige merkelige og suspekte sider. Mange boot'er, sladdersider og andre sider som ja, ikke jeg ville hatt mine bilder på. --- Har selv en 10 åring med bedre nettvett enn CBE. 38 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 4. juli 2022 #65037 Del Skrevet 4. juli 2022 (endret) elskersommer skrev (1 time siden): Hva med alt som ligger på google? Googler du kommer du inn på andre nettsider du er lagt ut bilde av i og slikt? Så vet ikke hvilke andre nettsider cbe har lagt ut bilde av de på? Men man kan kanskje finne bilder seøv om man har slettet dem fra siden de er opprinnelig lagt ut på? Jeg vet at andre kan ha lagret dem og at det sikkert er mulig å hente opp igjen om en virkelig vil? Men ikke erfaring med at det kommer opp om en har slettet fra fks insta? Endret 4. juli 2022 av Klink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 4. juli 2022 #65038 Del Skrevet 4. juli 2022 Klink skrev (2 timer siden): Da har foreldrene et problem. Heldigvis enkelt å slette blogg og instakonto. Verre om om koen har tatt screenshot og lagt ut på forum og diverse 😝 Det er vel barna som har et problem da «alle» kan finne all salgs informasjon og bilder som foresatte har delt på sin offentlige bedriftskonto på IG og blogg. 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 4. juli 2022 #65039 Del Skrevet 4. juli 2022 Enkelt google søk på ett av bedriftbarnas navn. Over 15 000 treff. Gjorde det samme søket på mitt eget barns navn.. kom opp to resultater. Ett for dåpsdagen i lokal kirke, sammen med alle de andre barna akkurat den dagen. Ett annet for det ene etternavnet på MyHeritage. At de i det hele tatt tørr.. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 4. juli 2022 #65040 Del Skrevet 4. juli 2022 Når Klink skrev (30 minutter siden): Googler du kommer du inn på andre nettsider du er lagt ut bilde av i og slikt? Så vet ikke hvilke andre nettsider cbe har lagt ut bilde av de på? Men man kan kanskje finne bilder seøv om man har slettet dem fra siden de er opprinnelig lagt ut på? Jeg vet at andre kan ha lagret dem og at det sikkert er mulig å hente opp igjen om en virkelig vil? Men ikke erfaring med at det kommer opp om en har slettet fra fks insta? Hvis noen har kopiert/screenshotts fra insta og så lagt ut på klikk.no, Dagbladet, KK eller god knows where så forsvinner de ikke om hun sletter på insta. Det ligger derfor alltid. Skjønner ikke at du kan forsvare det de frivermed sånn som du gjør. Skrekkelig at så mye kommer opp når man googler så unge barn.. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå