Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Snurrepurre skrev (Akkurat nå):

Det er jo fryktelig enkelt - er det noen her inne om vil sende meg bilder av ungene sine fra de var født til nå? Fødselsdato, skole og fullt navn… Rommene deres, de siste bursdagene og ferier? Kan sendes på pm. Null stress. Vil så gjerne bli «inspirert». 

Eller… kanskje noen har betenkeligheter med det siden jeg er en fremmed? Merkelig det der 🙈

Kan sende all informasjon og bilder til meg også. Jeg deler gledelig bilder og informasjon på min offentlige IG. Kan dele på FB også.   

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunter7 skrev (1 minutt siden):

Det er også interessant å se at enkelte ikke ser noe problem i å innta en observerende rolle i fremmede barns liv og uten barnas kjennskap til dette, men samtidig nekter å selv gi fremmede samme rolle i sitt eget liv, jf. oppfordringen jeg kom med i går. 

Det er en moralsk og intellektuell turnøvelse som er mildt sagt urovekkende. 

Det er faktisk creepy hele greien. 

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (12 minutter siden):

Jeg mener at det ikke nødvendigvis er det. 

Seriøst? Det er to små barns soverom og de er liksom mindre privat når de er ryddig? 

Alt i ett hjem er privat. Det er ingen andre som eier eller bestemmer over det. Men det er ignorante, egoistiske foreldre som velger å dele det offentlig. 

• Liker 30
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin70 skrev (1 minutt siden):

Disse eksemplene er ydmykende eller i alle fall på grensen til å være ydmykende for barna. Det må ikke være flaut for å være privat, det å dele bursdagsbilder av glade barn er privat selv om det verken er ydmykende, flaut eller krenkende. 

Bilder med mindreårige som kysser foresatte er helt på tryne å dele med resten av verden. Hvem synes slike bilder er innafor å dele? De som forsvarer dette bør ikke  ha tilgang til Internett.

• Liker 33
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke noens soverom anses som privat, hva faen er privat?!?

Tror de fleste hadde reagert om gjester gikk inn på soverommet deres å tittet seg rundt bare fordi de hadde lyst!

Endret av LilleSnupp
  • Liker 41
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrepurre skrev (17 minutter siden):

Det er jo fryktelig enkelt - er det noen her inne om vil sende meg bilder av ungene sine fra de var født til nå? Fødselsdato, skole og fullt navn… Rommene deres, de siste bursdagene og ferier? Kan sendes på pm. Null stress. Vil så gjerne bli «inspirert». 

Eller… kanskje noen har betenkeligheter med det siden jeg er en fremmed? Merkelig det der 🙈

1000 likes!  så enkelt kan det sies.  Vil gjerne vite om de som synes CBE sin deling er grei, om de ville hatt null problem med å dele disse opplysningene om sine barn- med bilder- til fremmede- uten å kjenne på en klump i magen. 

• Liker 32
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kristin70 skrev (15 minutter siden):

Disse eksemplene er ydmykende eller i alle fall på grensen til å være ydmykende for barna. Det må ikke være flaut for å være privat, det å dele bursdagsbilder av glade barn er privat selv om det verken er ydmykende, flaut eller krenkende. 

Jeg er enig med deg. Som eksempel tenker jeg at rommet som deles ikke viser rommene deres egentlig. Det viser noe cbe har stylet for anledningen som ikke gjenspeiler hva de egentlige interessene til barna er. Jeg mener at cbe trår over grenser hele tiden og at hun gjør det jeg mener går under privat også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der siste løpebildet til coach_eriksen på insta må jo være veldig redigert, sammenlignet med andre løpebilder av ham..

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (6 minutter siden):

Jeg er enig med deg. Som eksempel tenker jeg at rommet som deles ikke viser rommene deres egentlig. Det viser noe cbe har stylet for anledningen som ikke gjenspeiler hva de egentlige interessene til barna er. Jeg mener at cbe trår over grenser hele tiden og at hun gjør det jeg mener går under privat også. 

Poenget er at det uansett er BARNAS rom med seng og alt annet som er deres. Det er privat!

De færreste (med unntak av deg og cbe kanskje) ville ha hatt soverommene våre delt offentlig, ryddig eller ei.

Det kan vel ikkevære så vanskelig å forstå.

Endret av Stargaze
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 minutt siden):

Vet mindreårige at du ser på bilder av rommet deres? 
Synes ikke du at det er ubehagelig at foresatte som har some som arbeidsplass utviser så lite kunnskap om Internett? All informasjonen som ligger ute kan havne i feile hender.. Du vet bilder blir delt på det mørke nettet? 

Med tanke på all den informasjonen som ligger ute om det møre nettet, pedofile ringer og ID-tyveri, blir for dumt å sitte å forsvare denne eksponeringen. Det er en god grunn til at tilhengere av eksponering av mindreårige på nett, aldri klarer å vise til kilder da de ikke eksisterer.  

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (1 minutt siden):

Poenget er at det uansett er BARNAS rom med seng og alt annet som er deres. Det er privat!

De færreste (med unntak av deg og cbe kanskje) ville ha hatt doverommene våre delt offentlig, ryddig eller ei.

Det kan vel ikkevære så vanskelig å forstå.

Jeg forstår hva du sier, men jeg er ikke nødvendigvis enig. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår hva du sier, men jeg er ikke nødvendigvis enig. 

Har barna gitt sitt samtykke til informasjonen som du innehar? Er det ikke creepy?

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (1 minutt siden):

Har barna gitt sitt samtykke til informasjonen som du innehar? Er det ikke creepy?

Det vet jeg ikke om de har? Barna er kanskje ikke gamle nok til å kunne vite hva det innebærer? Etter hvert kommer de til å protestere om de ikke vil med mindre de er lojale mot foreldrene sine og gjør som de får beskjed om. Dessverre gjelder jo det de fleste. En stoler blindt på foreldrene sine. 

og jeg tenker at rommene er mer som et soverom på ikea. Ribbet for de fleste personlige ting og stylet for show. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (Akkurat nå):

Det vet jeg ikke om de har? Barna er kanskje ikke gamle nok til å kunne vite hva det innebærer? Etter hvert kommer de til å protestere om de ikke vil med mindre de er lojale mot foreldrene sine og gjør som de får beskjed om. Dessverre gjelder jo det de fleste. En stoler blindt på foreldrene sine. 

og jeg tenker at rommene er mer som et soverom på ikea. Ribbet for de fleste personlige ting og stylet for show. 

Har de gitt sitt samtykke vel vitende om at du sitter og ser på bilder av dem? Når foresatt ikke innehar nettvett, må vi anta at barna ikke forstår at de blir eksponert. 
Du vet meget godt at mindreårige ikke vet at du innehar så mye informasjon om dem, eller at du vet at de er på ferie. 

Med all den informasjonen som ligger ute om pedofile ringer, ID-tyveri ol, tar det seg ikke ut å argumentere for videre eksponering. Hallo i den berømte luken. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (9 minutter siden):

Du vet at det ikke bor og sover barn  på utstillings soverommene på Ikea og det er produkter som stilles ut der. 
Tingene på soverommene til jentene eies av jentene og er private uansett hvor stylet og oppstilt  det er og hele verden har tilgang til å vite hva de eier. Ufattelig kreepy og usmakelig. 
Enda verre er det at noen av tilskuerne ikke klarer å se at de titter inn i en privat sfære som barna overhodet ikke har kontroll over. 

Endret av Sparkel
  • Liker 33
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparkel skrev (Akkurat nå):

Du vet at det ikke bor og sover barn  på utstillings soverommene på Ikea og det er produkter som stilles ut der. 
Tingene på soverommene til jentene eies av jenter og er private uansett hvor stylet og oppstilt  det er og hele verden har tilgang til å vite hva de eier. Ufattelig kreepy og usmakelig. 
Enda verre er det at noen av tilskuerne ikke klarer å se at de titter inn i en privat sfære som barna overhodet ikke har kontroll over. 

Det er skummelt at enkelte ikke ser galskapen de observerer. Sitter med inntrykk at noen mener at de har sin fulle rett til å se disse bildene og få informasjon om fremmede barn som ikke forstår hva de blir utsatt for.

Kanskje de vil stille seg opp et utstillingsvindu, så kan vi alle observere hva de gjør.. 

• Liker 26
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skavlan sier (parafrasert av meg) i podcasten det linkes til over at de aller fleste mennesker ønsker å leve uten å bli eksponert offentlig. Hun har skjønt det. Offentlige influencerkontoer er et valg. Med dette valget har noen foreldre valgt også for sine barn. De må ikke, men de gjør det valget daglig (bortsett fra to dager etter Beckmann-saken). 

• Liker 38
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg noen argumenter for at eksponeringen er til barnas beste, men det har jeg foreløpig ikke sett noe til.

• Liker 35
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (13 minutter siden):

Det eldste barnet er mer enn stor nok til å vite at det mor gjør er galt, om hun hadde vist det. Rekkevidden av det som blir gjort mot henne skjønner hun nok dog ikke, men det bør foreldrene gjøre om de er oppe gående nok. Og jeg tror man må ned på særdeles lite kognitiv funksjon om man ikke skjønner hva man holder på med når man holder på slik de gjør. Da står du med to valg; 

1) egoistisk som få

2) sterkt redusert kognitiv kapasitet.

eller en kombinasjon av disse to.. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (32 minutter siden):

Tull. Rommene er vist både rotete og ryddige. Aldri i livet om de tar vekk masse personlige effekter, jeg tror ikke noe på det. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...