Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

pøbelsara skrev (46 minutter siden):

Det er en haug andre influencere som er helt åpne om at de har barn og samtidig skjermer dem helt uten problemer. Og det er mulig det  jeg mener er subjektivt, men det er veldig mange som er enige med meg  sånne som barneombudet, Unicef, redd Barna, en haug andre som har en stemme i offentligheten. . Rådene deres er basert på kunnskap, på menneskerettighetene og barnekonvensjonen og på føre-var-prinsippet.

Jeg tenker at så lenge eksponeringen ikke kan reverseres, så er den en uting. Det er dessuten ikke alltid slik at to ulike meninger om ting er like mye verdt - dersom jeg tar en avgjørelse basert på hva man vet utfra forskning og juss og du mener utfra hva du synes er koselig å se på og tenker at er helt uskyldig, er jeg ikke sikker på at din mening er like gyldig som min og mange andres, nei. Men ingen nekter deg å mene noe som helst. At du møter motargumenter, er en annen sak. det er ofte en naturlig følge av å flagge en mening. 

Du må gjerne være enig med deg selv om at det er greit å være uenig med meg. Det spiller ingen rolle for meg at du er uenig med meg, men jeg synes det er trist at voksne folk ikke lytter til råd fra fagfolk - og det gjelder da både deg og familien BE på tur. 

Og så mener jeg at alle voksne bør ta et felles ansvar for å handle og snakke på en måte som skjermer alle barn og tar vare på deres rettigheter.

Kan jo der på Therese Lien.. aner ikke hvor de bor, hvordan barnas ser ut,hvor gamle de er.. så det er fullt mulig og gjennomføre det🙂

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (1 time siden):

Det du mener er jo subjektivt. Du eller andre her inne eier ikke sannheten. Familien er på ferie nå og har det åpenbart veldig bra, at du mener noe annet er egentlig irrelevant. Det meste av tiden så vises ikke barna. Så den uretten du snakker om er det nok ikke alle som ser..

Til å være influencer og ikke ønske å skjuler barna sine har hun funnet en veldig bra balansegang👍Så man får være enig om å være uenig. 

Dette er jo bare subjektiv synsing fra din side. Barn og forretningsdrift har ingenting med hverandre å gjøre. Politiet og Datatilsynet advarer mot å eksponere barn i sosiale medier. 

Allerede i 2017 ble det advart mot å dele for mye av barns barndom på nett.

«Foreldre skal etter hvert som barna vokser opp være forbilder når det kommer til oppførsel på nett» https://www.vg.no/annonsorinnhold/smart/komplett/442-sosiale-medier-vett-for-foreldre

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om denne er blitt delt før: https://bunny.blogg.no/1542575842_advarer_sterkt_mot_eksponering_av_barn.html

@Levina som voksne mennesker har vi et kollektivt ansvar og se til at barn ikke blir eksponert på nett. 
Lurer på hva tilhengerne i Beckmann saken har å si angående innholdet i linken som jeg delte. Lurer også på hva du har å si om dette? Er det greit å eksponere barna sine??

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tina Svestad snakker om dette på kontoen til mammahjerter på snap i dag. Vel verdt å bruke noen minutter på. Hun har igså barn og holder det på ingen måte hemmelig, men eksonerer likevel ikke barnet i det hene tatt. 

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama
AnnePåLande skrev (49 minutter siden):

Dette er jo bare subjektiv synsing fra din side. Barn og forretningsdrift har ingenting med hverandre å gjøre. Politiet og Datatilsynet advarer mot å eksponere barn i sosiale medier. 

Allerede i 2017 ble det advart mot å dele for mye av barns barndom på nett.

«Foreldre skal etter hvert som barna vokser opp være forbilder når det kommer til oppførsel på nett» https://www.vg.no/annonsorinnhold/smart/komplett/442-sosiale-medier-vett-for-foreldre

Det er klart Berg Eriksen vet bedre enn både fagfolk, Datatilsynet, politet og regelverk/anbefalinger. Det er jo helt i tråd med resten av konseptet deres. Bare se på denne håndteringen av en polarhund i både skispor og på varme sommerdager. Helt hinsides all fornuft og anbefalinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (51 minutter siden):

Det er klart Berg Eriksen vet bedre enn både fagfolk, Datatilsynet, politet og regelverk/anbefalinger. Det er jo helt i tråd med resten av konseptet deres. Bare se på denne håndteringen av en polarhund i både skispor og på varme sommerdager. Helt hinsides all fornuft og anbefalinger. 

Kjerringa mot strømmen…

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (1 time siden):

Det er klart Berg Eriksen vet bedre enn både fagfolk, Datatilsynet, politet og regelverk/anbefalinger. Det er jo helt i tråd med resten av konseptet deres.

Og forsøker man å si de imot så kan du regne med å først bli sablet ned av både herr og fru og fans'n for deretter å bli blokkert, og det uten at noen av de har noen gode argumenter å komme med som forsvar.......og jeg bare ler og ler 😂

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, pøbelsara said:

Tina Svestad snakker om dette på kontoen til mammahjerter på snap i dag. Vel verdt å bruke noen minutter på. Hun har igså barn og holder det på ingen måte hemmelig, men eksonerer likevel ikke barnet i det hene tatt. 

Så det og likte veldig godt det hun sa!

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (3 timer siden):

Det er en haug andre influencere som er helt åpne om at de har barn og samtidig skjermer dem helt uten problemer. Og det er mulig det  jeg mener er subjektivt, men det er veldig mange som er enige med meg  sånne som barneombudet, Unicef, redd Barna, en haug andre som har en stemme i offentligheten. . Rådene deres er basert på kunnskap, på menneskerettighetene og barnekonvensjonen og på føre-var-prinsippet.

Jeg tenker at så lenge eksponeringen ikke kan reverseres, så er den en uting. Det er dessuten ikke alltid slik at to ulike meninger om ting er like mye verdt - dersom jeg tar en avgjørelse basert på hva man vet utfra forskning og juss og du mener utfra hva du synes er koselig å se på og tenker at er helt uskyldig, er jeg ikke sikker på at din mening er like gyldig som min og mange andres, nei. Men ingen nekter deg å mene noe som helst. At du møter motargumenter, er en annen sak. det er ofte en naturlig følge av å flagge en mening. 

Du må gjerne være enig med deg selv om at det er greit å være uenig med meg. Det spiller ingen rolle for meg at du er uenig med meg, men jeg synes det er trist at voksne folk ikke lytter til råd fra fagfolk - og det gjelder da både deg og familien BE på tur. 

Og så mener jeg at alle voksne bør ta et felles ansvar for å handle og snakke på en måte som skjermer alle barn og tar vare på deres rettigheter.

Nå er det ikke alle som er enige med deg om at man skal skjerme totalt fra sosiale medier, men som sagt tidligere noen finner en balansegang i forhold til hvor mye de ønsker å vise av barna sine. At du blir trist av at noen viser barna sine, i dette tilfellet CBE som ikke skjuler at hun har barn i sine egne sosiale kanaler. er jo ikke noe man kan ta hensyn til. Du feilinformerer også, og har kommer med påstander her inne tidligere om at hun gjør noe ulovlig ved å vise sine barn. Du nærmest fremstår som du er en slags mor Therese som vil beskytte de stakkars barna, men jeg er sikker på at både CBE og LK tar veldig godt vare på sine egne barn, det er ikke noe som tilsier noe annet.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen måneder siden jeg sjekket inn her sist, så jeg aner ikke hva som skjer i CBE-familien. 

Tenker bare at det hadde vært fantastisk hvis flere som meg ikke bryr seg lenger - at det også gir en pekepinn på at de har mistet følgere i egne kanaler. 

Det er lov å håpe. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Levina skrev (14 minutter siden):

Nå er det ikke alle som er enige med deg om at man skal skjerme totalt fra sosiale medier, men som sagt tidligere noen finner en balansegang i forhold til hvor mye de ønsker å vise av barna sine. At du blir trist av at noen viser barna sine, i dette tilfellet CBE som ikke skjuler at hun har barn i sine egne sosiale kanaler. er jo ikke noe man kan ta hensyn til. Du feilinformerer også, og har kommer med påstander her inne tidligere om at hun gjør noe ulovlig ved å vise sine barn. Du nærmest fremstår som du er en slags mor Therese som vil beskytte de stakkars barna, men jeg er sikker på at både CBE og LK tar veldig godt vare på sine egne barn, det er ikke noe som tilsier noe annet.

Det vet vi jo ingen ting om. Det vi vet er at de viser barna (mye nå i ferien) på en firmakonto med over 300k følgere. Det er for det første svært uproffesjonelt og for det andre dårlig gjort for barna som har krav på ett privstliv gjennom FN barnekonvensjon.

Hvis de på død og liv vil vise barna bør de gjøre det på en privat konto for familie og venner

Ikke rart det går rett utfor med inntektene. Ikke veldig interessant med leders barn på en firmakonto. 

Hun halverte nesten inntektene fra 2019 til 2020. Fra 3.6 mill til 1.9 mill.

Og for å være helt ærlig ser ikke de barna veldig fornøyd ut med å bli fotografert, og gud vet om de skjønner at de deles med over 300k…

• Liker 39
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (24 minutter siden):

Det er vel ingen som har argumentert eller påstått at de ikke tar vare på barna sine? Barna har til salt i grøten og enda mer, de er elsket av sin familie og de er lykkelig uvitende om at store hovedtrekk av deres barndom er tilgjengelig for potensielt 1 billion(!!) mennesker! Det er 1/8 av Jordas befolkning!! 

Ser du ikke selv hvor sjukt det er? At en billion mennesker kan vite hvor og når dem er på ferie, hvilke klær de går i, hva dem liker å spise, hvordan rommet dems ser ut, hvor dem går på skole, hvordan bursdagen dems er, NÅR de har bursdag og at i en alder av seks år liker å bli bært... 

Nei barna tar per idag mest sannsynlig ingen skade av dette, men hva med om 5 år? 10 år? Når man finner bilder av seg selv på nett.. igjen og igjen og igjen... og hvorfor? Fordi foreldrene så det gav penger i kassa..

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som skrevet mange ganger før her inne; eksponering handler ikke om bedrift og foreldres behov og ønsker, det handler om barns rettigheter. Gode foreldre setter barnas rettigheter foran egne behov for oppmerksomhet og penger. 

• Liker 45
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (1 minutt siden):

Som skrevet mange ganger før her inne; eksponering handler ikke om bedrift og foreldres behov og ønsker, det handler om barns rettigheter. Gode foreldre setter barnas rettigheter foran egne behov for oppmerksomhet og penger. 

Enig. 

Hilsen mor Therese :nigo:

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lytt til teksten på sangen «hennes» her.

«Plutselig bare står Caroline Berg Eriksen på scenen, i det som ser ut som et kostyme designet for VM i isdans, og skal fremføre sin håpefulle pop-banger «Gjør det selv». Vokalen er neppe så «live» at det gjør noe, versene er lite sangbare og artisten ser redd og stiv ut. Teksten er et «oppgjør» med all den fæle kritikken som blir skjønnhets og -livsstilsbloggere til del: «Penger, power, pussy / jeg har det». Greit

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...