Ørneredet Skrevet 28. juni 2022 #64581 Del Skrevet 28. juni 2022 Hvorfor har denne tråden over 64 000 innlegg? Er virkelig slike influencere så ekstremt altoppslukende for dere kvinner? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 28. juni 2022 #64582 Del Skrevet 28. juni 2022 (endret) rinne skrev (8 timer siden): «Valgt å linke til oss?» Hva menes med det? Er det nå fritt frem å linke til dem man måtte ønske? Himmel så rotete! Og uproft å unnlate å kommentere det du skriver i siste avsnitt. Er ikke det noe de bør ta på høyeste alvor? Kanskje denne mailutvekslingen i sin helhet bør sendes til Forbrukerombudet? Endret 28. juni 2022 av Aquarius04 La til 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 28. juni 2022 #64583 Del Skrevet 28. juni 2022 Men da har hun et samarbeid med Elizabeth Arden da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bypass Skrevet 28. juni 2022 #64584 Del Skrevet 28. juni 2022 Aquarius04 skrev (45 minutter siden): «Valgt å linke til oss?» Hva menes med det? Er det nå fritt frem å linke til dem man måtte ønske? Himmel så rotete! Og uproft å unnlate å kommentere det du skriver i siste avsnitt. Er ikke det noe de bør ta på høyeste alvor? Kanskje denne mailutvekslingen i sin helhet bør sendes til Forbrukerombudet? Hvorfor det? Hvem som helst kan dele en link på instagram. Er ikke noe ulovlig eller kritikkverdig i det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rinne Skrevet 28. juni 2022 #64585 Del Skrevet 28. juni 2022 loffen skrev (6 timer siden): Takk! Litt morsomt at du skrev 'svært uproblematisk' da. Men regner med de skjønte det. Off, det har jeg ikke sett før nå. Jeg tror de skjønte tegninga 🤭 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rinne Skrevet 28. juni 2022 #64586 Del Skrevet 28. juni 2022 Aquarius04 skrev (1 time siden): «Valgt å linke til oss?» Hva menes med det? Er det nå fritt frem å linke til dem man måtte ønske? Himmel så rotete! Og uproft å unnlate å kommentere det du skriver i siste avsnitt. Er ikke det noe de bør ta på høyeste alvor? Kanskje denne mailutvekslingen i sin helhet bør sendes til Forbrukerombudet? Jeg syns det var et ullent svar, men fulgte dessverre ikke opp. Fremstår som at EA bare er veldig snille med BliVakker og gir dem bonusoppmerksomhet fra en avtale som utelukkende er mellom EA og Treasures. Jeg sitter fortsatt med følelsen av at BliVakker eier deler av avtalen. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 28. juni 2022 #64587 Del Skrevet 28. juni 2022 Bypass skrev (51 minutter siden): Hvorfor det? Hvem som helst kan dele en link på instagram. Er ikke noe ulovlig eller kritikkverdig i det? Greia er at jo at CBE har en historikk med å være notorisk dårlig til å merke reklame riktig. Dette er jo i beste fall ganske misvisende reklame. Det bør være et minstekrav at disse såkalte influenserne klarer å gjøre jobben sin riktig, bør det ikke? 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkenoledig Skrevet 28. juni 2022 #64588 Del Skrevet 28. juni 2022 Aquarius04 skrev (11 minutter siden): Greia er at jo at CBE har en historikk med å være notorisk dårlig til å merke reklame riktig. Dette er jo i beste fall ganske misvisende reklame. Det bør være et minstekrav at disse såkalte influenserne klarer å gjøre jobben sin riktig, bør det ikke? Jo, men jeg ser ikke hva som er misvisende her. Merkevaren EA har betalt CBE for reklame. De har ønsket at hun skal linke til deres produkter hos Bli Vakker. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ansjosen Skrevet 28. juni 2022 #64589 Del Skrevet 28. juni 2022 47 minutter siden, rinne said: Jeg syns det var et ullent svar, men fulgte dessverre ikke opp. Fremstår som at EA bare er veldig snille med BliVakker og gir dem bonusoppmerksomhet fra en avtale som utelukkende er mellom EA og Treasures. Jeg sitter fortsatt med følelsen av at BliVakker eier deler av avtalen. Det er jo slik at konsentrasjonsspennet vårt som forbrukere er ganske kort, EA ønsker at reklamen deres skal selge produkter, kanskje vet de at med en link inn til deres produkt hvor forbrukeren kan kjøpe med en gang blir reklamen mer effektiv. Det har gjerne ingenting med blivakker i kombinasjon med CBE å gjøre, men heller med EAs avtale med blivakker. Da tenker jeg at EA og blivakkers avtale inneholder at EA skal fronte blivakker link når de driver content marketing feks. Linker derimot reklamen til blivakkers landing page og ikke et EA produkt tenker jeg at følelsen din gjerne er veldig aktuell i forhold til binding blivakker og CBE på et eller annet nivå. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 28. juni 2022 #64590 Del Skrevet 28. juni 2022 (endret) Swan1998 skrev (16 timer siden): Mens hun tror hun inspirerer til trening ved å skryte over hvor langt og lenge hun løper daglig. Siste nå er å referere til laktatmåling. Det er helt fucked hele opplegget. Skjønte ikke helt den der med laktatmåling?Laktat på 1 er jo det som er normalt ved hvile/lavbelastning. Da kunne hun jo fint kjørt både 5, 6 og 7 drag. Hun kjører med veldig lav intensitet hvis hun måler 1 «Laktat (melkesyre) måles i mmol. I hvile eller lav belastning er den mellom 1 – 2 mmol. Ved meget høg intensitet kan laktatverdien bli mellom 10 – 15 mmol.» Endret 28. juni 2022 av Stargaze 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 28. juni 2022 #64591 Del Skrevet 28. juni 2022 Er det vanlig at (ambisiøse) mosjonister driver laktatmålinger? 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 28. juni 2022 #64592 Del Skrevet 28. juni 2022 pøbelsara skrev (7 minutter siden): Er det vanlig at (ambisiøse) mosjonister driver laktatmålinger? Nei, litt flere som driver med det nå sikkert. Men i utgangspunktet er det vel toppidrettsutøvere som gjør det for å kontrollere og styre intensitet på treningen. Med laktat på 1 er det svært rolig trening og menimgsløst å måle 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 28. juni 2022 #64593 Del Skrevet 28. juni 2022 (endret) Ansjosen skrev (23 timer siden): Det er jo slik at konsentrasjonsspennet vårt som forbrukere er ganske kort, EA ønsker at reklamen deres skal selge produkter, kanskje vet de at med en link inn til deres produkt hvor forbrukeren kan kjøpe med en gang blir reklamen mer effektiv. Det har gjerne ingenting med blivakker i kombinasjon med CBE å gjøre, men heller med EAs avtale med blivakker. Da tenker jeg at EA og blivakkers avtale inneholder at EA skal fronte blivakker link når de driver content marketing feks. Linker derimot reklamen til blivakkers landing page og ikke et EA produkt tenker jeg at følelsen din gjerne er veldig aktuell i forhold til binding blivakker og CBE på et eller annet nivå. Det er ikke greit at det er vanskelig for forbrukerne å forstå hvilken annonsør som står bak reklamen: Ehandelsloven § 9 sier at det ved elektronisk markedsføring skal fremgå klart hvem markedsføringen skjer på vegne av. Forbrukerne skal dermed vite hvem som står bak markedsføringen. https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/someveiledning Mulig brudd på markedsføringsloven der altså. I slike saker så mener Forbrukertilsynet at annonsøren har hovedansvaret, mens reklameformidleren, her CBE, fremdeles anses som en ung jente som bare forsøker å finne sin vei her i livet. At forbrukertilsynet etter 12 år fremdels oppmuntrer til ansvarsfraskrivelse hos godt voksne folk i en godt etablert SoMe-bransje er nitrist. #veiktforbrukertilsyn Uansett hvem annonsøren var, så genererte CBEs reklameinnlegg på IG bare 813 likerklikk. Annonsøren fikk altså ingenting igjen for investeringen sin. 300 k følgere på IG ser fint ut, mens realiteten er at CBEs IG-innhold har en engasjementrate på ca 0,3 %. De mest populære norske livsstilsinfluenserne, som Funkygine, har til sammenligning 20-50 000 likes på sine innlegg. I lys av andre influenseres popularitet så fremstår CBEs annonsører som aktører som kaster penger rett ut av vinduet, og de fremstår lite opplyste og rimelig bakpå hva angår markedsføring. pøbelsara skrev (21 timer siden): Er det vanlig at (ambisiøse) mosjonister driver laktatmålinger? Hvis man er hjemmeværende så har man hvert fall mer enn nok tid til det. Kanskje det kan gjøre en rutinepreget og monoton hverdag litt mer spennende? Eventuelt så har CBE fått det pålagt av mannen sin, som tilsynelatende ikke gjør annet enn å dyrke treningshobbyen sin. Endret 29. juni 2022 av Ultiva 29 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 28. juni 2022 #64594 Del Skrevet 28. juni 2022 Er det en økende trend hos CBE å hate all form for trening/løpetrening for tiden? Alt er jo grusomt/slitsomt/tungt/hat? Skal det være inspirerende? Eller er det et forsøk på å være mer folkelig? 40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosatoast Skrevet 28. juni 2022 #64595 Del Skrevet 28. juni 2022 rinne skrev (15 timer siden): Du oppfatter det som svært uproblematisk at døtrene blir eksponert? 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosatoast Skrevet 28. juni 2022 #64596 Del Skrevet 28. juni 2022 Aquarius04 skrev (7 timer siden): «Valgt å linke til oss?» Hva menes med det? Er det nå fritt frem å linke til dem man måtte ønske? Himmel så rotete! Og uproft å unnlate å kommentere det du skriver i siste avsnitt. Er ikke det noe de bør ta på høyeste alvor? Kanskje denne mailutvekslingen i sin helhet bør sendes til Forbrukerombudet? Er faktisk helt enig, hvis linken er til en bedrift som selger produktet - så skulle reklamen blitt merket med bedriften også, men den avgjørelsen burde Forbrukerombudet ta. Jeg syntes dette virket svært rotete, og det ser ut til at det har blitt tatt noen "snarveier" her, men det kan ikke jeg si med sikkerhet. Anbefaler også brukeren å sende mailen med vedlegg, til forbrukerombudet. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
På besøk Skrevet 28. juni 2022 #64597 Del Skrevet 28. juni 2022 Levina skrev (10 timer siden): Sitat (Sorry, får ikke fjerna sitat...) Fikk oppriktig vondt i magen av siste story. Mamma maser om high five, men når ungen ser opp er oppmerksomheten borte og kamera på hunden. Ungen maser flere ganger "se på meg, se på meg"... Også legges det ut?! 40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 28. juni 2022 #64598 Del Skrevet 28. juni 2022 Aquarius04 skrev (4 timer siden): Er det en økende trend hos CBE å hate all form for trening/løpetrening for tiden? Alt er jo grusomt/slitsomt/tungt/hat? Skal det være inspirerende? Eller er det et forsøk på å være mer folkelig? Selvskryt..det er SÅÅÅÅ tungt at det nesten ikke er til å holde ut,men CBE gjennomfører…hvilket mot,hvilken viljestyrke,hvilken JERNKVINNE!! 43 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendit Skrevet 28. juni 2022 #64599 Del Skrevet 28. juni 2022 Hadde ønsket meg et innlegg om hvordan de trener hunden og hva de synes om å jogge med den disse varme dagene. Jeg reagerer veldig kraftig på det. Kanskje de har skrevet noe om dette før som jeg ikke har fått med meg? Jeg har fulgt fotballfruen i mange år (ca siden 2009 tror jeg) og vet at hun fremstår som en ekte dyrevenn. Derfor får jeg ikke dette til å stemme. 32 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkenoledig Skrevet 28. juni 2022 #64600 Del Skrevet 28. juni 2022 Bendit skrev (45 minutter siden): Hadde ønsket meg et innlegg om hvordan de trener hunden og hva de synes om å jogge med den disse varme dagene. Jeg reagerer veldig kraftig på det. Kanskje de har skrevet noe om dette før som jeg ikke har fått med meg? Jeg har fulgt fotballfruen i mange år (ca siden 2009 tror jeg) og vet at hun fremstår som en ekte dyrevenn. Derfor får jeg ikke dette til å stemme. Synes det ser ut som de stort sett løper tidlig på morgningen eller svært korte turer. Følger LK på Strava og er kun 20-40 min turer med hunden. Løper med min egen så lenge det ikke er over 20 grader. Løper i skyggen i skogen, bader hunden underveis og har med drikke til den. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå