Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

MorUgle skrev (43 minutter siden):

Det her vil bli spenende hvordan cbe tolker dette https://www.tv2.no/a/14882139/

Veldig spennende! Ser de skriver at de forventer å få inn tips ang. regelbrudd, og det bør de få! Men jeg kan ikke tro at all retusjering er så enkel å oppdage? Litt hvitere tenner osv? Men for CBE sin del er det jo enkelt å se, så forvridd hun er på bildene hun legger ut. Selv om hun skulle forsøke  å lure seg til å retusjere mer forsiktig, så vet man jo at hun har et arr eller et merke under høyre øye som hun alltid retusjerer bort, plus noen merker i panna. Så det vil jo være enkelt å oppdage.

kilde: https://www.tv2.no/v/1706143/ og CBE’s Facebook-side.

BDAA99D7-A472-4B1F-AEC1-BEA9D2140BD7.jpeg

Endret av Heartland
  • Liker 27
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

«Riktig» NetFit/CBE/LKE-svar på dette spørsmålet burde vel være noe ala: «En kort joggetur til nærmeste postkontor for å hente rumpeputa som er bestilt fra Wish» 🙊

Bilde: skjermdump fra story på Netfit sin instagramprofil, ikke mulig å linke til. 

56D3949A-8D05-445A-8370-2B5E12A65B31.jpeg

• Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (16 minutter siden):

Det står det heller ikke at Helsedirektoratet har skrevet. 
Jeg vet ikke om helsedirektoratet anbefaler periodisk faste, men det er mye forskning om artikler ute om det. Så igjen akkurat det svaret, var ikke så galt. Hun nevner ikke mengder, hun henviser til Helsedirektoratet , hun slriver om proteiner som ikke trenger være magre og sp videre. ( orker ikke gjengi det som stårz)Hun må ikke tas på alt og her er et eksempel på noe hun ikke trenger å tas på. 

Du sier hun henviser til helsedirektoratet.. Svaret er kunnskapsløst og skadelig.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (17 minutter siden):

Hun ramser jo opp noe av det. 

Hun ramser opp noen av rådene?

Det betyr ikke at ansatte har kunnskap om kostrådene da de fronter noe annet. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (17 minutter siden):

Og har lest forskning som sier noe om at en ikke trenger å spise disse små hyppige måltidene, det ødelegger ikke forbrenningen så mye som mange later til å tro. 

Det handler om å holde forbrenningen oppe. Kutter du måltider vil forbrenningen gå ned. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasha skrev (4 timer siden):

Men St.hans....? har de glemt St.hans? med blomster i håret, matchende kjoler og på hytta til foreldrene?

(eller feirer de på lørdag kanskje?)

De definerer selv… alltid. ( og de skal få lov til å feire st. Hans akkurat når de selv vil, men det morsomme er et de ALLTID VET. De kan liksom ikke bare si at vi velger å gjøre det slik og slik fordi det passer best, men de skal alltid si at det ER slik de gjør det)

924EDEDC-BB1A-4590-BBFC-4F9297BF3212.png

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (19 minutter siden):

Det står det heller ikke at Helsedirektoratet har skrevet. 
Jeg vet ikke om helsedirektoratet anbefaler periodisk faste, men det er mye forskning om artikler ute om det. Så igjen akkurat det svaret, var ikke så galt. Hun nevner ikke mengder, hun henviser til Helsedirektoratet , hun slriver om proteiner som ikke trenger være magre og sp videre. ( orker ikke gjengi det som stårz)Hun må ikke tas på alt og her er et eksempel på noe hun ikke trenger å tas på. 

Du er vel ikke så naiv du ikke skjønner henvisningen til Helsedirektoratet er en måte å "hvitvaske" de helsefarlige kommentarene på? Disclaimere som "alt er individuelt"/"sjekk Helsedirektoratet" gjør ikke på noen måte resten av utsagnene deres ok. 

• Liker 27
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer også på at de skriver at de som føler for det kan ta en yoghurt, liten banan e.l., på morgenkvisten før de trener OM du føler behov for noe i magen. Hvis ikke løper du på tom mage! Altså…. «Når man starter dagen uten frokost og det er lenge siden man har spist, betyr det at kroppens lagre av lett tilgjengelig energi er tomme. Kroppens motor holder på å gå tom for brennstoff, din hjerne mangler næring, og kroppen din begynner å tære på blant annet musklene.» Kilde: ung.no. Besvart av en UTDANNET ernæringsfysiolog. 

Jeg kan virkelig ikke fatte hvordan det på noen måte skal være fordelaktig å løpe på tom mage?! Det er i alle fall ikke fordelaktig for energilagrene og den kognitive funksjonsevnen, ei heller for selve treningsprestasjonen og progresjonen. I verste fall kan man risikere å besvime pga lavt blodsukker. 

Endret av gyngende_grunn
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gyngende_grunn skrev (18 minutter siden):

Jeg reagerer også på at de skriver at de som føler for det kan ta en yoghurt, liten banan e.l., på morgenkvisten før de trener OM du føler behov for noe i magen. Hvis ikke løper du på tom mage! Altså…. «Når man starter dagen uten frokost og det er lenge siden man har spist, betyr det at kroppens lagre av lett tilgjengelig energi er tomme. Kroppens motor holder på å gå tom for brennstoff, din hjerne mangler næring, og kroppen din begynner å tære på blant annet musklene.» Kilde: ung.no. Besvart av en UTDANNET ernæringsfysiolog. 

Jeg kan virkelig ikke fatte hvordan det på noen måte skal være fordelaktig å løpe på tom mage?! Det er i alle fall ikke fordelaktig for energilagrene og den kognitive funksjonsevnen, ei heller for selve treningsprestasjonen og progresjonen. I verste fall kan man risikere å besvime pga lavt blodsukker. 

@Hut 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (1 time siden):

Du ser ikke at det er summen av alt?

*Tren hver dag

*Man trenger ikke restitusjon

*Dropp måltider, gjerne halvparten av normal mengde

*Drikk vann for å holde deg mett

Og sikkert noen jeg har glemt. Dette på en konto som skal gi "treningsglede til folket", frontet av to personer, hvorav den ene skryter av drastisk vektnedgang, lav fettprosent, bruk av fettklype og uttalelser som "Pizza i dag, feit i morgen". Og den andre pøser ut thinspo-zilder, med redigering, merkelig posering og lys/skygge for å se tynnest mulig ut.

En toppidrettsutøver hadde ikke vart lenge med dette kjøret. Det vet jeg, jeg er mor til en.  Det de driver med er galskap, og i lengden ikke mulig.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (1 minutt siden):

Jeg forholder meg til sak og skal på ingen måte stå for andres ytringer.

Jeg avventer svar fra deg angående rettmessig kritikk av ansatte i CBE.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (Akkurat nå):

Jeg forholder meg til sak og skal på ingen måte stå for andres ytringer.

Jeg avventer svar fra deg angående rettmessig kritikk av ansatte i CBE.

Jeg forholder meg til de innlegg jeg svarer på og skal på ingen måte bli sitert i innlegg jeg aldri har kommentert. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hut skrev (Akkurat nå):

Jeg forholder meg til de innlegg jeg svarer på og skal på ingen måte bli sitert i innlegg jeg aldri har kommentert. 

Svar meg da!

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (3 minutter siden):

Se svaret mitt over

Hva tenker du om CBEs ansatte som kommer med helseskadelige råd angående kosthold og trening? Det er spørsmålet! 

Det er åpenbart at de ikke har kunnskap eller utdanning til å svare på spørsmål om trening og kosthold.

Endret av AnnePåLande
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
gyngende_grunn skrev (35 minutter siden):

Hva er dine tanker rundt Netfit og feilinformasjon angående trening og kosthold? @Hut

Endret av AnnePåLande
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gyngende_grunn skrev (29 minutter siden):

Helt vanlig å trene på tom mage om morgenen. Trener man tidlig er ikke frokost alltid så fristende, og særlig for korte økter er det null problem. Du besvimer ikke av lavt blodsukker. Kroppen er finurlig sånn, har du ikke spist henter den energi fra fettlagrene. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 timer siden):

Det er også anbefalt når en ønsker å gå ned i vekt. Dette svaret var faktisk helt greit. Henviser også til Helsedirektoratet. 

Men disse «helse-/kostrådene» de kommer med henger jo sammen med hard trening. Starte dagen med kun vann før trening, eller å være i periodisk faste med så mye trening er ikke anbefalt. Da trenger man mye mer næring for ikke å bryte ned. Ta en titt på Sunnidrett.no

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...