hufsaaaaa Skrevet 21. juni 2022 #64141 Del Skrevet 21. juni 2022 Malum skrev (4 minutter siden): Det er jo nærmest hysterisk morsomt. (kilde: Instagram story, ikke mulig å linke) Hahaha, synes å huske noe om at det er lov å tolke forskningsresultater akkurat slik man vil selv, jeg? 🤔😂 46 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 21. juni 2022 #64142 Del Skrevet 21. juni 2022 Danseskjørt skrev (2 minutter siden): Jeg så nettopp dette bildet og måtte lese det to ganger. Går de mot kunnskapen som Marit Kolby sitter inne med?🤔 Ikke noe problem når man bare kan slette og blokkere 😁 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 21. juni 2022 #64143 Del Skrevet 21. juni 2022 hufsaaaaa skrev (1 minutt siden): Hahaha, synes å huske noe om at det er lov å tolke forskningsresultater akkurat slik man vil selv, jeg? 🤔😂 Nettopp 🙈😂 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sozzen Skrevet 21. juni 2022 #64144 Del Skrevet 21. juni 2022 Torden skrev (1 time siden): 😅 Jeg er tynn selv, men har du sett hvor mange overvektige folk som er utrolig ansiktspene? Har sett utrolig mange ansiktspene i alle størrelser 👍 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 22. juni 2022 #64145 Del Skrevet 22. juni 2022 (endret) Guffen skrev (8 timer siden): Håper ikke det «skippes» måltider på ferie med barn 😔 #forbilder Herlighet for et tema å fokusere på.., og på ferie (og særlig med barn) er vel frokost et av de mest sosiale og hyggelige måltidene.., fruen skipper den… trist… endelig tid til lang og god frokost…. og hun svarer på vegne av netfit; mao svarer hun «profesjonelt».. og uten å ane noe om spørsmålsstiller eller andre som suger til seg slike utsagn. Trist og skremmende Endret 22. juni 2022 av Pusern3 37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg skruf Skrevet 22. juni 2022 Populært innlegg #64146 Del Skrevet 22. juni 2022 (endret) Et annet aspekt ved å anbefale å skippe måltider på ferie er nettopp barn, og hvilket forbilde man er ovenfor de. CBE skriver at hun gjør det selv, og anbefaler det ukritisk videre, dvs at hun dropper 1-2 måltider hver dag på ferie, foran barna. Så den koselige syden-frokosten der man gjerne har vært på den lokale butikken på hjørnet og kjøpt ferskt brød og rundstykker, man dekker gjerne på på verandaen og spiser sammen, foregår uten mor. Hva svarer hun nå når barna er så gamle at de legger merke til at mor ikke spiser? Hvor lang tid går det før barna begynner å droppe måltider? Foreldre skal gå foran som gode forbilder til barna sine, også når det gjelder kosthold. Å vokse opp med ei mor (eller far) som er på evig diett er direkte skadelig og uheldig. Særlig er forholdet mor/datter sårbart. Spiseforstyrrelse arves videre til neste generasjon. (på samme måte som det er uheldig at barna inntar vanlige måltider mens mor erstatter maten med slanke-shakes) Endret 22. juni 2022 av skruf 64 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Inocybe Skrevet 22. juni 2022 Populært innlegg #64147 Del Skrevet 22. juni 2022 Guffen skrev (13 timer siden): Håper ikke det «skippes» måltider på ferie med barn 😔 #forbilder Så flott når en påvirker velger å bruke kanalen sin til å lage en guide til spiseforstyrrelse. Hvis man ikke allerede vet hvordan man havner på skråplanet er det bare å følge CBE.no og Netfit for "kostholdsråd" og hvordan man bare kan tillate belønning når man har pint seg gjennom en slitsom økt. Ortoreksi-kurspakke gratis til følgerne. 🤮 52 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cecilie2 Skrevet 22. juni 2022 #64148 Del Skrevet 22. juni 2022 Det innlegget om å skippe måltider gjør meg bare rasende! Viser bare nok en gang at CBE gir blanke f.... i rolle hun har som influencer, PÅVIRKER, på norsk. Helt greit at hun heldigvis har mange færre følgere enn tidligere, men at noen som i det hele tatt befinner seg innen den bransjen kan skrive noe sånt, er..... mangler ord. Synes det er en skam at ingen i media griper fatt i disse holdningene og formidling av "kunnskap". Det samme gjelder for så vidt de andre, og dog mer seriøse, aktørene i både trenings- og influencerbransjen. Helt fint at man skal heie på og støtte hverandre, men et sted må jo grensen gå😡 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 22. juni 2022 Populært innlegg #64149 Del Skrevet 22. juni 2022 Inocybe skrev (1 time siden): Så flott når en påvirker velger å bruke kanalen sin til å lage en guide til spiseforstyrrelse. Hvis man ikke allerede vet hvordan man havner på skråplanet er det bare å følge CBE.no og Netfit for "kostholdsråd" og hvordan man bare kan tillate belønning når man har pint seg gjennom en slitsom økt. Ortoreksi-kurspakke gratis til følgerne. 🤮 Hoppe over måltider for å "spare" kcal er spiseforstyrret måte å planlegge på. Been there done that. Helt krise at de skal veilede andre innen kosthold og trening. 44 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 22. juni 2022 #64150 Del Skrevet 22. juni 2022 «konsentrerer matinntaket rundt 1-2 store måltider og heller kutter ut eller begrenser de andre måltidene» fra Netfit I varmen feks? 1 måltid? Det høres både skummelt og rart ut. Håper ingen ungdommer leser dette. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 22. juni 2022 #64151 Del Skrevet 22. juni 2022 Kollontaj skrev (Akkurat nå): «konsentrerer matinntaket rundt 1-2 store måltider og heller kutter ut eller begrenser de andre måltidene» fra Netfit I varmen feks? 1 måltid? Det høres både skummelt og rart ut. Håper ingen ungdommer leser dette. Det er ikke bare ungdommer som kan bli påvirket av dette «rådet». Om de hadde hatt kunnskap om ernæring og forbrenning, ville de anbefalt lette og hyppige måltider i varmen, samt å huske å drikke rikelig med væske (vann). 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 22. juni 2022 #64152 Del Skrevet 22. juni 2022 Isild skrev (26 minutter siden): Hoppe over måltider for å "spare" kcal er spiseforstyrret måte å planlegge på. Been there done that. Helt krise at de skal veilede andre innen kosthold og trening. Har også vært der.. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 22. juni 2022 #64153 Del Skrevet 22. juni 2022 Det er ikke bare ungdommer som blir påvirket av slik. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snute Skrevet 22. juni 2022 #64154 Del Skrevet 22. juni 2022 (endret) De har utdypet svaret på Netfit nå, uten at det ble noe bedre av det. Det er helt lov å kose seg på ferie uten å få dårlig samvittighet for det!! Og det er vel heller ikke så farlig om man skulle komme til å legge på seg ett par kilo i ferien fordi man «skeier ut» som de kaller det. De forsvinner fort igjen for de fleste når hverdag er tilbake. Endret 22. juni 2022 av snute . 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 22. juni 2022 #64155 Del Skrevet 22. juni 2022 pøbelsara skrev (1 minutt siden): Det er ikke bare ungdommer som blir påvirket av slik. Dette påvirker alle som har/har hatt "oppheng" i mat og trening. De selger inn at det er helt ok og normalt - å hoppe over måltider for å "spare kcal" til senere på dagen. At de ikke selv ser at dette er sykt, er symptom i seg selv. Jeg levde sånn i mange år selv. Så på det som helt normal kontroll på helse og sunnhet. Herregud... 29 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 22. juni 2022 #64156 Del Skrevet 22. juni 2022 Ulike varianter av periodisk faste har jo vært in så lenge nå at det antakelig snart er ut igjen, og mange er nærmest nyfrelst over denne typen kosthold, som for tiden er det som skal redde oss alle fra alt fra kreft til demens (og det ved å bare fortsette å leve på kaffe hver dag fram til middag i kveldinga, slik en bekjent av meg nå stolt praktiserer - plutselig spiser h*n både trendy og helsefremmende ). Temaet er mildt sagt omdiskutert, men fagfolk som skriver populariserte artikler om emnet (se feks her) understreker at råd om periodisk faste bør tilpasses mottaker, og ikke er tilrådelig om man har diabetes 1, visse hjerteproblemer, eller en historikk med spiseforstyrrelser. Dessuten advarer FHi mot at dietter som periodisk faste krever stor bevissthet mht godt sammensatte måltider for at man ikke skal få mangel på visse næringsstoffer. Når det er sagt: Et generelt råd om å "hoppe over" måltider høres heller ikke ut som at det handler om periodisk faste, men om noe mye mer ugjennomtenkt og tilfeldig. 45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 22. juni 2022 #64157 Del Skrevet 22. juni 2022 10 hours ago, Malum said: Det er jo nærmest hysterisk morsomt. (kilde: Instagram story, ikke mulig å linke) Mon tro om Netfit hadde ytret det samme om en mann hadde vist til samme studie. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 22. juni 2022 #64158 Del Skrevet 22. juni 2022 Klink skrev (På 20.6.2022 den 14.03): Men dere: Jeg mente å si at kroppen cbe framstiller i some ikke er noe jeg tror flere andre i samme aldersgruppe og med barn kjenner seg igjen i! Forstår at jeg trodde feil, siden ingen kjente igjen beskrivelsene mine (?) så får jeg sitte her med foccaciamagen og appelsinhuden min alene da! Jeg har sagt det før og sier det igjen, hvordan kroppen ser ut er irrelevant! Det er hvordan fokuset på den er. Det blir så sykelig ensformig og sentrert. Helene Drage er en frodig dame og skal absolutt vise seg frem hele tiden, dette irriterer meg vel så mye som CBE som er rake motsetning. Dessuten er det bekymringsfullt at det skal redigeres og filtreres til den store gullmedalje. Hvorfor er det så viktig for influensere å "perfeksjonere" noe som er så vanlig og kjedelig som kropp.. Jeg er tynn, er faktisk godt trent og i god form, jeg har ikke appelsinhud eller hengepupper tiltross for barn, men fokuset mitt og takknemligheten min går daglig til at jeg er frisk, kan løpe og leke og puste uten hjelp! Derfor er det skremmende at en influenser som CBE som syns dette familielivet er så viktig at hun utleverer dem over en lav sko, og at uten barna ville bloggen blitt kald og upersonlig, har et så SJUKT fokus på noe så overfladisk som kropp.... 29 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 22. juni 2022 #64159 Del Skrevet 22. juni 2022 Herregud for noen «proffe» råd de kommer med. Alt handler om å holde kaloriinntaket nede. Hallo, man har lov å kose seg på ferie! Jeg stoler aldri en tøffel på svarene de kommer med på netfit, og syns de høres både overlegne og flåsete ut. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hallepalle2 Skrevet 22. juni 2022 Populært innlegg #64160 Del Skrevet 22. juni 2022 Pusern3 skrev (8 timer siden): Herlighet for et tema å fokusere på.., og på ferie (og særlig med barn) er vel frokost et av de mest sosiale og hyggelige måltidene.., fruen skipper den… trist… endelig tid til lang og god frokost…. og hun svarer på vegne av netfit; mao svarer hun «profesjonelt».. og uten å ane noe om spørsmålsstiller eller andre som suger til seg slike utsagn. Trist og skremmende Et av de store narritiativene når de er på ferie er jo et bugnende frokostbord. Så der sitter altså mor og ser barna spise, for å spare kalorier til middagen? Og hun er altså så stappmett etter 1-2 måltider pr dag at det ikke er noe problem. Så i tillegg til å være ‘flink’ å spise lite er hun også så ‘flink’ at hun ikke blir sulten? 55 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå