Ville91 Skrevet 21. juni 2022 #64081 Del Skrevet 21. juni 2022 Finlay skrev (29 minutter siden): Jeg synes begge ser helt ekstremt retusjerte ut!😄 Hvis man tar en titt på CBEs hånd- som ser ut til å ha sluppet unna redigeringen - er det veldig åpenbart. Denne CBE ligner ikke på den som viser frem klær? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 21. juni 2022 #64082 Del Skrevet 21. juni 2022 Cissacissa skrev (2 timer siden): Herrrrrreguuud 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 21. juni 2022 Populært innlegg #64083 Del Skrevet 21. juni 2022 Jobbermedbarn skrev (9 minutter siden): Godt innlegg👍 Jeg jobber med småbarnsforeldre og jeg driver også foreldreveiledningskurs, og jeg har til dd (etter 20 år) ennå ikke møtt en eneste forelder som mener de har gjort alt riktig for barna sine. Så det er noen eksepsjonelle foreldre vi blir kjent med gjennom cbe.no tørr jeg innrømme… Vet ikke om de forstår det selv, men det er vel en av de største feilene de gjør, at de ikke tror de gjør noen feil… Ikke sant! Jeg tror det er noe av bakgrunnen for at de får så mye kritikk. De gjør så innmari mange feil, og de tar ALDRI selvkritikk. Med unntak av de gangene bevisene er så overveldende at de ikke finner annen plausibel forklaring, som med bildejuks og kommentarskandalen, men selv da vrir de seg unna og legger skylden på andre. De ble presset til det av følgerne sine, faktisk. Noen ganger tenker jeg at det må være deilig å leve i en virkelighet hvor man er totalt feilfri, hvor man aldri trenger å stå til ansvar, ikke engang for seg selv. Legge seg hver kveld uten anger, eller tvil, for man vet at man har vært helt perfekt hele dagen. Det er i hvert fall slik de fremstiller det. Men så kom Beckmann-gate, og jeg tror vi så et glimt av at Caroline også kan gjøre feil. "De beskylder meg for å være en dårlig mor..." Jeg leste det kommentarfeltet og så ikke den setningen ytret en eneste gang. Ergo må Caroline selv ha trukket linjen mellom dårlige valg og dårlige foreldreegenskaper, noe som tyder på at hun ikke er så 100% sikker som hun hevder å være. Hun reagerer såpass sterkt fordi kritikken traff en nerve. Kommer hun til å innrømme det? Aldri! I stedet trasser hun og eksponerer som aldri før... 49 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 21. juni 2022 #64084 Del Skrevet 21. juni 2022 Stargaze skrev (2 timer siden): På disse bildene fra Idyll ser hun jo helt annerledes ut enn på redigerte bildene hun tyter ut. Søt og normal, fin kropp. ærlig talt greier jeg ikke se at det er samme kvinne. Faktisk tragisk ulikhet. Det må brukes mye filter etc for å få til denne ulikheten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 21. juni 2022 #64085 Del Skrevet 21. juni 2022 Finlay skrev (43 minutter siden): Jeg synes begge ser helt ekstremt retusjerte ut!😄 Hvis man tar en titt på CBEs hånd- som ser ut til å ha sluppet unna redigeringen - er det veldig åpenbart. Dette er IKKE ekte vare. Lett å se at bildet er sterkt retusjert 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 21. juni 2022 #64086 Del Skrevet 21. juni 2022 Felis skrev (9 minutter siden): Ikke sant! Jeg tror det er noe av bakgrunnen for at de får så mye kritikk. De gjør så innmari mange feil, og de tar ALDRI selvkritikk. Med unntak av de gangene bevisene er så overveldende at de ikke finner annen plausibel forklaring, som med bildejuks og kommentarskandalen, men selv da vrir de seg unna og legger skylden på andre. De ble presset til det av følgerne sine, faktisk. Noen ganger tenker jeg at det må være deilig å leve i en virkelighet hvor man er totalt feilfri, hvor man aldri trenger å stå til ansvar, ikke engang for seg selv. Legge seg hver kveld uten anger, eller tvil, for man vet at man har vært helt perfekt hele dagen. Det er i hvert fall slik de fremstiller det. Men så kom Beckmann-gate, og jeg tror vi så et glimt av at Caroline også kan gjøre feil. "De beskylder meg for å være en dårlig mor..." Jeg leste det kommentarfeltet og så ikke den setningen ytret en eneste gang. Ergo må Caroline selv ha trukket linjen mellom dårlige valg og dårlige foreldreegenskaper, noe som tyder på at hun ikke er så 100% sikker som hun hevder å være. Hun reagerer såpass sterkt fordi kritikken traff en nerve. Kommer hun til å innrømme det? Aldri! I stedet trasser hun og eksponerer som aldri før... 👍 Vi får virkelig håpe at de privat er annerledes enn bedriftseierne, for å vokse opp med foreldre/voksenpersoner som aldri kan innrømme feil er ikke bra for barn og deres utvikling. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 21. juni 2022 #64087 Del Skrevet 21. juni 2022 Finlay skrev (1 time siden): Jeg synes begge ser helt ekstremt retusjerte ut!😄 Hvis man tar en titt på CBEs hånd- som ser ut til å ha sluppet unna redigeringen - er det veldig åpenbart. Hånden til CBE er redigert den og. De har redigert bort et glass 👍🏼 ulovlig å reklamere med alkoholliknende, så her har de i det minste fulgt lovverket. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Era Vulgaris Skrevet 21. juni 2022 Populært innlegg #64088 Del Skrevet 21. juni 2022 Jobbermedbarn skrev (30 minutter siden): Godt innlegg👍 Jeg jobber med småbarnsforeldre og jeg driver også foreldreveiledningskurs, og jeg har til dd (etter 20 år) ennå ikke møtt en eneste forelder som mener de har gjort alt riktig for barna sine. Så det er noen eksepsjonelle foreldre vi blir kjent med gjennom cbe.no tørr jeg innrømme… Vet ikke om de forstår det selv, men det er vel en av de største feilene de gjør, at de ikke tror de gjør noen feil… Jeg har med vilje holdt meg unna denne tråden lenge nå, for jeg er rett og slett møkklei både CBE og hele influencerbransjen. Men når det gjelder barns beste og eksponering av ikke-samtykkekompetente barn, klarer jeg ikke legge vekk engasjementet. I likhet med deg, jobber jeg også med barn, og vil komme med et par eksempler på hvordan barn kan oppleve å bli eksponert. Jeg jobber med barn under skolealder, og følger noen foreldre av disse barna på Instagram. Et par ganger har jeg nevnt for barna at jeg så at de var på stranda, tivoli, fjelltur eller hva det måtte være, og barna har sett rart på meg og spurt: "Hvordan vet du det"? Når jeg da svarer at det var på telefonen, har flere tydelig vist at dette er de ukomfortable med. Et annet eksempel var et barn som fikk med seg at jeg tok bilder under en aktivitet på jobb, og barnet sa kontant til meg: "Du har ikke spurt om å få ta bilde av meg, det får du ikke lov til". Ble greit satt på plass av en 5-åring der. At CBE fortsetter denne enorme eksponeringen av egne barn, er over alle grenser, med tanke på hvor ubehagelig og i verste fall, risikosport dette kan vise seg å være for barna. Hennes barn kan bli gjenkjent av tusenvis av fremmede mennesker, og når jeg tenker på reaksjonene fra barna jeg jobber med og kjenner så godt på at jeg vet hva de har gjort på fritiden, blir jeg svært bekymret for hvordan dette kan prege CBE sine barn. Det er dårlig omsorg å ta et aktivt valg om å IKKE beskytte barna sine mot de konsekvensene denne eksponeringen kan få. Når penger, likes og klikk er viktigere enn egne barn, er det virkelig på tide at de får høre det i klartekst. 46 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 21. juni 2022 #64089 Del Skrevet 21. juni 2022 (endret) Pusern3 skrev (26 minutter siden): Dette er IKKE ekte vare. Lett å se at bildet er sterkt retusjert Det er stor forskjell på egne og andres bilder. Paret er 35 og 39 år, men fjerner linjer, bleker tenner og styrer på😂Det er litt komisk! Kilder: carolinebergeriksenno Instagram. https://www.seher.no/kjendis/om-ekteskapet---kan-bli-hoylytt/73467454 Endret 21. juni 2022 av Finlay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewStart87 Skrevet 21. juni 2022 #64090 Del Skrevet 21. juni 2022 Finlay skrev (23 minutter siden): Det er stor forskjell på egne og andres bilder. Paret er 35 og 39 år, men fjerner linjer, bleker tenner og styrer på😂Det er litt komisk! Kilder: carolinebergeriksenno Instagram. https://www.seher.no/kjendis/om-ekteskapet---kan-bli-hoylytt/73467454 Jeg syntes de ser yngre ut på det naturlige bilde, spesielt Caroline! Dumt de ikke ser det selv. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewStart87 Skrevet 21. juni 2022 #64091 Del Skrevet 21. juni 2022 Pusern3 skrev (51 minutter siden): Dette er IKKE ekte vare. Lett å se at bildet er sterkt retusjert Blir artig å se hva de gjør fra 1.juli. Da skal vel all retusjering ( som også vil si filter ) merkes? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 21. juni 2022 #64092 Del Skrevet 21. juni 2022 Rosatoast skrev (28 minutter siden): Ikke for å være frekk eller dømmende, men LKE - som alltid er så frekk mot andre, og mener at alle som kommer med konstruktiv kritikk enten er en fitte, feit, stygg eller misunnelig. Har aldri sett mer ut som en rusmisbruker, enn det han gjør nå. Det ser absolutt ikke bra ut! Grunnen? Fordi han ser så mager ut i ansiktet og har alltid mørke ringer rundt øynene. Syntes han ser ut som en amfetamin avhengig, og det har jeg ment i relativt lang tid, men slik han ser ut nå ligner ikke sola. Han ser ikke oppegående ut. Men hvorfor er du frekk og dømmende om du ikke mener det? Det er ikke greit å beskrive noen slik, uansett. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevira Skrevet 21. juni 2022 #64093 Del Skrevet 21. juni 2022 Ville91 skrev (6 timer siden): Wow! Hva er dette slags side? 🙌🏼 Gjenstår å se nå da (når de har lest her inne) - hvor lang tid det går før de klarer å blokkere denne "muligheten" også. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 21. juni 2022 #64094 Del Skrevet 21. juni 2022 NewStart87 skrev (40 minutter siden): Blir artig å se hva de gjør fra 1.juli. Da skal vel all retusjering ( som også vil si filter ) merkes? Tipper vi får se mengder av kreative krumspring for å slippe unna. 😂 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 21. juni 2022 #64095 Del Skrevet 21. juni 2022 Inocybe skrev (4 minutter siden): Tipper vi får se mengder av kreative krumspring for å slippe unna. 😂 Hvordan skal dette håndheves? Jeg tenker at de kommer til å drite i hele greia og kjøre på som før og nekte for at de retusjerer annet enn lys og skygger,med mindre det faktisk får konsekvenser direkte. 31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wrightandrong Skrevet 21. juni 2022 #64096 Del Skrevet 21. juni 2022 Penger er ikke alt her i livet. Viktigere er det å ta vare på alle gode øyeblikk på et generelt nivå. Alt kan ikke kjøpes for den og den summen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 21. juni 2022 #64097 Del Skrevet 21. juni 2022 Isola2 skrev (3 minutter siden): Hvordan skal dette håndheves? Jeg tenker at de kommer til å drite i hele greia og kjøre på som før og nekte for at de retusjerer annet enn lys og skygger,med mindre det faktisk får konsekvenser direkte. LKE har uttalt at loven er dum fordi den ikke kan håndheves, og vi vet alle hvordan de forholder seg til lover som ikke medfører straffeansvar i form av bøter eller fengsel. De kommer til å kjøre på som før, eventuelt benekte at det er filter involvert. I verste fall må LKE legge noen arbeidstimer inn i bedriften igjen for å redigere på gamlemåten. Det eneste virkemidlet forbrukere har er å bruke forbrukermakten sin. Hvis man ser at hun bruker filter, ta kontakt med oppdragsgiver og fortell hva du synes om det. 30 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 21. juni 2022 #64098 Del Skrevet 21. juni 2022 Isola2 skrev (12 minutter siden): Hvordan skal dette håndheves? Jeg tenker at de kommer til å drite i hele greia og kjøre på som før og nekte for at de retusjerer annet enn lys og skygger,med mindre det faktisk får konsekvenser direkte. Forbrukertilsynet skal kontrollere at de nye reglene følges, og kan også ta imot tips om du ser personer i reklame som du mistenker er retusjert uten å være merket. Så det er vel bare å tipse med dokumentasjon om man ser overtramp. I paret Eriksens tilfelle er nok enkleste vei rett og slett å merke. For hvis de ikke kan redigere reklamepostene, kan de heller ikke redigere de andre. Det vil jo se skrekkelig rart ut. Å slutte med retusjering og filter tviler jeg på at de klarer. De har valgt hvordan de VIL se ut. 100% glatte, rynkefrie og med drivende hvite tenner. Dermed basta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eevee Skrevet 21. juni 2022 #64099 Del Skrevet 21. juni 2022 Jobbermedbarn skrev (2 timer siden): Godt innlegg👍 Jeg jobber med småbarnsforeldre og jeg driver også foreldreveiledningskurs, og jeg har til dd (etter 20 år) ennå ikke møtt en eneste forelder som mener de har gjort alt riktig for barna sine. Så det er noen eksepsjonelle foreldre vi blir kjent med gjennom cbe.no tørr jeg innrømme… Vet ikke om de forstår det selv, men det er vel en av de største feilene de gjør, at de ikke tror de gjør noen feil… Jeg tror og husker at CBE og LK innrømmet at de tok feil og ombestemte seg angående skjerming av eldste barnet. De skrev et langt innlegg om skjerming av datteren og at hun ikke kom til å være synlig i sosiale medier så lenge hun selv ikke kunne samtykke til det. Den avgjørelsen gikk de senere tilbake på, slettet innlegget og skyldte på leserne/fans for å være så «på» at de ikke hadde noe valg. Ironisk på flere plan. 30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 21. juni 2022 #64100 Del Skrevet 21. juni 2022 NewStart87 skrev (16 timer siden): Løpingen til Caroline på denne filmen er vel ment som en spøk? Den ligger ute på Netfits my story på Instagram nå. Det håper jeg 😂 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå