Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Carrie_S skrev (2 timer siden):

Jeg er helt enig. Jeg hørte om denne tråden i en annen forbindelse og at det skulle være  saklig kritikk av henne her. Gikk inn og leste i går kveld, og ble helt sjokkert over hva enkelte kan skrive om et annet menneske. Det er ikke saklig eller greit å kritisere noens utseende, smil, hvor gamle de eventuelt ser ut på bilder osv. Jeg kan ikke si annet enn at de som kalte dette en  mobbetråd der jeg var, hadde helt rett. 

Jeg synes også det virker temmelig stalkeraktig å hente frem en uskyldig kommentar fra under en avisartikkel og lage en diskusjon rundt det. Jeg begriper ikke at man tror at det er grei atferd. 

Jeg stor motstander av måten cbe eksponerer barna sine.. å motstander av det kroppshysteri hun bedriver. Men de siste dagene har det faktisk vært bare saklige ting men innimellom så kommer det slike ting men som regel blir det rapportert og fjernet av admin

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Finlay

Lite konfronterende artikkel, naturligvis. Men det er da NOE.

Får inntrykk av at CBE føler seg litt presset, og kanskje ikke har tenkt at saken skulle få et såpass omfang. Synes uttrykk som “voksne som rotter seg sammen” og “ilegger meg diagnoser” (altså diagnosER(!)) vitner om det.

Ellers har hun ingenting imot kritikk og diskusjoner rundt barn og sosiale medier. Så flott! https://www.instagram.com/frujohansen.no/ inviterer henne til å ta debatten i media, da kan man bare håpe at media er på ballen.

Tips dem, jo flere som gjør det, jo bedre👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (21 minutter siden):

Tenk om du hengte opp bilder av ungene dine på kontoret ditt, i gangene, på møterommene og insisterte på at kolleger og andre skulle godta at du mener uten ungenes tilstedeværelse er du bare upersonlig og kald? Dvs gjør en dårligere jobb? 
 SoMe er jobben hennes, ikke barnas! 

«- Jeg profiterer på å være Caroline Berg Eriksen, og Caroline Berg Eriksen er mamma til to små jenter. Det går det ikke an å forandre, og om jeg i større grad skulle ekskludert familien min fra sosiale medier, ville det blitt kaldt og upersonlig.»

https://www.dagbladet.no/kjendis/skolesekk-brak-skummelt/76347256

Dette er jo rene Amber Heard-stil. Bortforklaringer og bløff: «Eriksen understreker til Dagbladet at hun aldri skyver døtrene sine foran seg selv i annonser for kunder.«

Jeg lurer på hva hun mener med netthat? Det er ikke greit å si at det ikke er greit å vise bilder av barna? Men det er greit av herren i huset of kalle folk dumme? Skyte de i panna (ja, jeg vet det er en stund siden, men det er så innmari betegnende på hams oppførsel !)  

Hva kom frem i kommentarfeltet som var hat? Jeg skjønner ikke. 

• Liker 39
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tatt seg ut om jeg gikk med bilde av ungene mine klistret i pannen min foran pasientene. Umulig å utføre en jobb uten å bli upersonlig og kald når jeg tross alt har barn som venter på meg hjemme helt uavhengig av karrieren min.

Jeg har forøvrig hatt tre skolestartere de siste årene, og jeg tror det kanskje har vært én maks to i hver klasse som har kommet med en annen sekk enn Beckmann. Når jeg startet på skolen for 30ish år siden så hadde jeg Beckmann. Det er et bunnsolid og sterkt merkenavn som «alle» kjøper, så denne influencerkampanjen de har kjørt er høyst unødvendig og gjør nok mer skade enn nytte for merkevaren. Flesteparten av dette årets skolestartere har nok kjøpt sekk allerede, dog blir det spennende å se på salgstallene til neste år om folk fortsatt husker Beckmanngate.

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Finlay

Hun har altså daglige refleksjoner rundt hva som er greit å dele, og hva som ikke er det. Med mannen. Tiden er vel igrunnen overmoden for å lufte disse tankene for noen andre enn akkurat ham.

..uenigheter må man kunne akseptere uten å ta diskusjonen ned til et nivå hvor man benytter seg av personangrep og andre usakligheter.

Det er jo LKE i et nøtteskall hun beskriver her😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er et menneske sier hun..ja, det er du. MEN, du er et menneske som selger ungene dine ! 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss perfect skrev (1 minutt siden):

Jeg er et menneske sier hun..ja, det er du. MEN, du er et menneske som selger ungene dine ! 

Og barna er også mennesker med akkurat de samme rettighetene til å bestemme over seg selv. Forskjellen er at vi voksne kan stå opp for oss selv og våre rettigheter, mens barna er helt avhengig av at andre gjør det for dem. 
Argumentene hun har er jo bare alle bevis på at hun setter egne behov foran barna sine. 
Og når hun snakker om nettroll og er gift med det største av dem alle, blir det utrolig tynt. 

• Liker 42
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir kaldt og upersonlig å ikke bruke barna i some..... javel, kanskje på tide å finne seg en annen jobb da, CBE?

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (4 timer siden):

Hvorfor skriver du sånn om andre mennesker? 

Jeg skriver at jeg ikke synes virkeligheten samsvarer med det hun fremstiller i SoMe. 
Utover det trenger ikke jeg forklare meg for deg. 

Endret av Aquarius04
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...