Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest Kattedama
Revenge o'Cavatina skrev (1 time siden):

Denne kronologiske oversikten over Netfits 5-årige historie så langt vitner ikke akkurat om et nøye planlagt og kartlagt prosjekt med en handlingsplan med delmål for å lykkes med målet om et "treningsunivers" med salg og markedsføring av medlemskap, app, PT-tjenester og egen nettbutikk - som f.eks. Fitfocus.no / Desiree Andersen presterte under pandemiårene 2020-2021. I tillegg har hun gjennom tidene utgitt 4 bøker. https://fitfocus.no/

Istedet for å konsentrere seg om egen nettportal brukte Coach Eriksen tid på å devaluere og kjekle med konkurrenten/kollegaen om et hoppetau var riktig merket.

Flott oppsummert! For å ikke glemme at de prøvde å implementere mindreårige i dette konseptet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Felis skrev (7 timer siden):

Netfit er et skummelt prosjekt! I en tid hvor det har vært enormt fokus på skistjernenes spiseforstyrrelser, fronter Lars Kristian Eriksen akkurat de samme holdningene som skitrenere gjorde for 40-50 år siden. Vektreduksjon = raskere prestasjoner. Lars Kristian selv skryter av å ha slanket sin allerede spede kropp 8 kilo, og hevder å se resultater. Og han ser tilsynelatende ingen sammenhengen mellom vektreduksjon og skadene han sliter med.

Som @Solaire skriver, så henviser de stadig til "studier viser". Likevel ser de ut til å gå glipp av en mengde viktige studier. Hvis man for eksempel bruker langrennsjentene som eksempel (funnene her er så lett tilgjengelige at selv Eriksen bør ha fått det med seg), så er det åpenbart at vektnedgangen førte til forbedrete prestasjoner for mange. Men baksiden av medaljen var at mange også slet med spiseforstyrrelser og 69% oppga at de mistet menstruasjonen.

Det tar meg tilbake til Lars Kristians reaksjon på en NRK-artikkel om en bikinifitness-utøver som fikk diagnosen beinskjør i en alder av 27. Lars Kristians reaksjon var å kaste seg over tastaturet og hevde at "styrketrening gir ikke beinskjørhet!" Dette har han selvfølgelig rett i, men det er et glimrende eksempel på Lars Kristians manglende evne til å ta til seg informasjon som ikke passer hans narrativ. For artikkelen hevdet aldri at styrketrening ga beinskjørhet, overdreven trening, kombinert med lavt kaloriinnhold, kan gi det.

Så da kan jeg ikke unngå å lure på om denne cherry pickingen også gjelder "studier viser". Leser han kun studier som støtter hans syn? Og klarer han å oppfatte innholdet i studiene han viser til, eller plukker han kun opp de setningene/avsnittene som støtter hans syn? Jeg er redd for at den klokkertroen han har på egen fortreffelighet, kombinert med hans begrensede kunnskap (og åpenbare aversjon mot kroppsfett) gjør at han har tunnelsyn.

Det er derfor ekstra problematisk at han ikke linker, for det fratar leserne muligheten til å bedømme selv. Det eneste de møter er en skråsikker personlig trener, som tror han har funnet opp kruttet og dermed forfekter holdninger som førte skijentene på ville veier i 1977.

Skjermbilde 2021-11-08 kl. 11.54.32.png

Ja, han leser kun forskning som støtter opp om det han selv mener. Om han blir  henvist til forskning som sier det motsatte av det han mener, er han kjapt ute med å si at det er useriøs forskning, og at det han viser til er mer tungtveiende. I en diskusjon vi hadde for en stund siden (anonymt), kritiserte han meg for å bruke en gammel kilde, for det var ikke holdbart. I en annen diskusjon en stund senere, så henviste han til forskning fra 2004 eller noe. Eldre forskning enn jeg viste til, men han hadde noen ‘gode’ grunner for at hans artikler var bedre enn mine. Orker ikke diskutere mer med han, eller de, for de har virkelig bevist at de faktisk ikke vet så mye som de liker å tro at de gjør. 

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedy Lamarr skrev (1 time siden):

Sikkert nevnt før i tråden, men LKE er jo selveste personifiseringen av Dunning-Kruger-effekten! 

Er for trøtt til å forklare, så det gjør Wikipedia for meg: Dunning-Kruger-effekten er en kognitiv bias (tankefeil eller forutinntatthet), hvor personer som mangler kunnskaper og har dårlige ferdigheter på sosiale eller intellektuelle områder, feilaktig overvurderer disse egenskapene og evnene hos seg selv.

(…)

I 2011 skrev David Dunning om personer som har liten kompetanse, og som ikke erkjenner det selv etter å ha tatt feil mange ganger, fortsatt mener at de har gode resultater og definerte denne effekten som: «de som er inkompetente vil ha liten innsikt i sin egen inkompetanse og dette har blitt kjent som Dunning-Kruger-effekten

🙌

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maydis8 skrev (5 minutter siden):

Det som er merkelig er jo at funkygine har vel gitt ut 2-3 bøker, online treninger, gitt ut treningsprogram osv. i denne perioden, mens Eriksens har løpt i ring...

Denne kommentaren var morsom og treffende på så mange nivåer!😂

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (9 timer siden):

Det som er merkelig er jo at funkygine har vel gitt ut 2-3 bøker, online treninger, gitt ut treningsprogram osv. i denne perioden, mens Eriksens har løpt i ring...

Her tenkte jeg først, jammen Funky er jo Sunnmøring, og de er jo kjent for å være gode på å tjene penger penger 💰💰💰 Så kom jeg på at LK og er sunnmøring, så da datt det argumentet bort. Så konklusjonen må være at LK og Netfit beviser at ikke alle sunnmøringer er gode på å tjene penger!

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (10 timer siden):

Denne kommentaren var morsom og treffende på så mange nivåer!😂

ser faktisk bedriftslederen i fult firsprang rundt og rundt… bokstavelig talt😛

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sukkerspinndilla
Felis skrev (4 timer siden):

Pengene renner ikke akkurat inn. Omsetningen deres er halvert og begge tjener tilsvarende minstesats hos NAV (ca 250 000).

Jeg tror likevel de klarer seg greit økonomisk, enn så lenge. De har oppsparte midler fra glansdagene, og det meste av det de kjøper i hverdagen skrives av på firmaet. Absolutt alt som kan betraktes som content på sosiale medier, faktureres på firmaet, noe som gir skattefordeler.

Problemet er at dette ikke bærer seg i lengden. Dessuten gir avskrivninger ingen pensjonspoeng, og med dagens lønn ser det mørkt ut for pensjonen. Firmaet vil etterhvert tømmes for midler og det samme vil sparekontoene. Det er derfor kritisk å få inntjeningen opp.

Derfor er det uforståelig for mange av oss at de fortsetter i samme spor. Det er påfallende hvor langt det er mellom gode samarbeidspartnere, og de makter ikke å finne flere ben å stå på, slik kollegaene deres klarer. De fortsetter å løpe på mølle i kjelleren, strippe litt og eksponere barna.

Står det at de får så lite? Så de lever av at Coop vil ha bilde av bossplukking for å betale regninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solaire
Felis skrev (5 timer siden):

Pengene renner ikke akkurat inn. Omsetningen deres er halvert og begge tjener tilsvarende minstesats hos NAV (ca 250 000).

Jeg tror likevel de klarer seg greit økonomisk, enn så lenge. De har oppsparte midler fra glansdagene, og det meste av det de kjøper i hverdagen skrives av på firmaet. Absolutt alt som kan betraktes som content på sosiale medier, faktureres på firmaet, noe som gir skattefordeler.

Problemet er at dette ikke bærer seg i lengden. Dessuten gir avskrivninger ingen pensjonspoeng, og med dagens lønn ser det mørkt ut for pensjonen. Firmaet vil etterhvert tømmes for midler og det samme vil sparekontoene. Det er derfor kritisk å få inntjeningen opp.

Derfor er det uforståelig for mange av oss at de fortsetter i samme spor. Det er påfallende hvor langt det er mellom gode samarbeidspartnere, og de makter ikke å finne flere ben å stå på, slik kollegaene deres klarer. De fortsetter å løpe på mølle i kjelleren, strippe litt og eksponere barna.

Så hvor mye betaler de egentlig for f eks klærne sine, og for ferieturene sine? 28 % av hva alle andre betaler? Eller forsvinner absolutt alt de forbruker inn i firmaregnskapet, så lenge det anses som content? Jeg kan ikke noe om dette 🙈 Men hvis de kun betaler en brøkdel for alt det private forbruket som de viser frem i sosiale medier, som jo er alt fra barnas bursdagsselskap og julekalendere til eget undertøy og sko, så forklarer det jo lett hvorfor de kan tjene mindre enn en sykepleier og fremdeles fremstå som om de har en romslig økonomi.

Endret av Solaire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Solaire
Minnie Mus skrev (2 minutter siden):

Tenk å tjene penger på barnas bursdag 😡 Det er så forkastelig!

Men med halvert omsetning og luselønn så er de vel desperate da. Ikke så desperate at de slutter å bruke arbeidsdagene sine på hobbyer og sponset velvære som frisør, kafé og manikyr, men likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når økta er bortkastet fordi den ikke kan dokumenteres…

(Kilde: story på Instagram (Coach Eriksen) og får ikke til å linke)

334662C6-B993-4036-B766-F7A86D7F0A3C.png

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...