Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Ser nå at det ikke er padding hun bruker i tightsen, men hun presser rumpa så til de grader ut. Ikke rart hun får svai i ryggen da. Både komisk og rart( ref IG og grønne treningsklær)

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gullhår1
Katten89 skrev (1 time siden):

Hva er egentlig greia med å trene i et bekmørkt rom? Kinosal, liksom?

Da syns ingenting om ting «gynger»

sendte Mail til bli vakker jeg også, handlet mye, og at jeg ikke likte reklamen deres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tarantulla
Sugar&Spice skrev (1 time siden):

Det er så mye thinspo i monitor nå at jeg må avfølge henne. 

Jeg følger henne på instagram mest fordi jeg følger tråden her og ønsker å få med meg bevisene/grunnlaget for debatten og kritikken. Nå klarer jeg ikke mer. Hverken av tråden eller å følge henne. Det er synd fordi jeg føler jeg har lært mye av tråden og av å lese kritikken som kommer. Noe av kritikken har jeg vært uenig i, men opptil 90% hadde jeg aldri tenkt på uten å lese innleggene her. Jeg føler jeg har fått et annet inntrykk av bedriften av å følge tråden. Jeg hadde ALDRI oppdaget manglende reklamemerking(og lyving om annonser som Brimi/VisitJotunheimen?!), alkoholreklamen, løgnene i kommentarfeltet, den arrogante måten å svare leserne på, slettingen og blokkeringen av helt innafor kritiske kommentarer hvis det ikke var for dere som begrunner, argumenterer og dokumenterer. Jeg var ikke fan av CBE før, men jeg føler allikevel at jeg har blitt litt "reddet" av denne tråden. Nå er jeg mer kritisk til absolutt alle influencere, og det er jeg faktisk veldig takknemlig for. 

Men samtidig som at Cbe.no poster mer og mer og mer kropp i sine kanaler har min kropp forandret seg veldig - jeg er førstegangsgravid og på siste innspurt nå. Jeg har gått opp nesten 50% av min opprinnelige vekt. Og jeg plages når jeg ser innholdet som blir lagt ut på instagrammen. Jeg må faktisk avfølge nå for å skåne meg selv. Og jeg har aldri blitt negativt påvirket før sånn kroppsmessig, jeg har alltid hatt et fint forhold til kroppen min de 30 årene jeg har levd. Og siden jeg fremdeles ønsker dette positive forholdet må jeg innse at her har til og med MIN grense blitt nådd. Og jeg har i utgangspunktet ganske god selvtillit og aksept for at alle har forskjellige kropper. Men i den skalaen CBE.no produserer thinspo nå merker jeg at til og med jeg snart bukker under. Jeg kan ikke ta inn over meg hvor vanskelig det må være for de med mindre selvtillit… 

Jeg støtter denne tråden så beinhardt og jeg skulle virkelig ønske jeg kunne fortsette å følge den, men jeg er redd den vil dra meg inn i kanalene hennes igjen - av ren nysgjerrighet for hva de finner på å legge ut.

Jeg orker ikke mer posering, thinspo, svettefest, løping til skolen, pulsklokke og nakenbilder. 

Skulle gjerne gitt deg flere pluss for dette innlegget. Ta vare på deg selv! ♥️

Jeg burde selv være voksen nok til å tåle å kikke innom CBE for å følge sirkuset, men jeg blir trigget selv. Det er 20 år siden jeg var anorektisk, men fremdeles ramler jeg inn i en spiseforstyrret tankegang. Jeg skal ikke trekke det så langt som å si at CBE p.t. er skadelig for meg, men om jeg var jevnaldrende og med samme forstyrrede tanker så ville det vært ekstremt vanskelig. 

Det hadde vært så enkelt å promotere "treningsglede" (noe jeg faktisk får mer av hos coach Eriksen), dekket til magen, oppført seg som et normalt voksent menneske. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan en influencer, en voksen dame dertil, ikke skjønner påvirkningskraften hun har. Det er direkte ubehagelig å være vitne til.

Hun får gjøre hva hun vil med sin kropp, men å fraskrive seg alt ansvar for hvordan det oppfattes er *insert really bad language*.

Endret av tarantulla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne de ikke bare nå sagt beklager, dette er en glipp fra vår side, det vil ikke skje igjen. Og så stoppet med det for godt? Det kan da virkelig ikke være nødvendig å stadig vekk pushe alkohol i reklamene? Gir det virkelig annonsene en større verdi?

Eneste grunnen til å nekte å kommentere saken må jo være fordi de har tenkt å fortsette med det. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (1 time siden):

Det er så mye thinspo i monitor nå at jeg må avfølge henne. 

Jeg følger henne på instagram mest fordi jeg følger tråden her og ønsker å få med meg bevisene/grunnlaget for debatten og kritikken. Nå klarer jeg ikke mer. Hverken av tråden eller å følge henne. Det er synd fordi jeg føler jeg har lært mye av tråden og av å lese kritikken som kommer. Noe av kritikken har jeg vært uenig i, men opptil 90% hadde jeg aldri tenkt på uten å lese innleggene her. Jeg føler jeg har fått et annet inntrykk av bedriften av å følge tråden. Jeg hadde ALDRI oppdaget manglende reklamemerking(og lyving om annonser som Brimi/VisitJotunheimen?!), alkoholreklamen, løgnene i kommentarfeltet, den arrogante måten å svare leserne på, slettingen og blokkeringen av helt innafor kritiske kommentarer hvis det ikke var for dere som begrunner, argumenterer og dokumenterer. Jeg var ikke fan av CBE før, men jeg føler allikevel at jeg har blitt litt "reddet" av denne tråden. Nå er jeg mer kritisk til absolutt alle influencere, og det er jeg faktisk veldig takknemlig for. 

Men samtidig som at Cbe.no poster mer og mer og mer kropp i sine kanaler har min kropp forandret seg veldig - jeg er førstegangsgravid og på siste innspurt nå. Jeg har gått opp nesten 50% av min opprinnelige vekt. Og jeg plages når jeg ser innholdet som blir lagt ut på instagrammen. Jeg må faktisk avfølge nå for å skåne meg selv. Og jeg har aldri blitt negativt påvirket før sånn kroppsmessig, jeg har alltid hatt et fint forhold til kroppen min de 30 årene jeg har levd. Og siden jeg fremdeles ønsker dette positive forholdet må jeg innse at her har til og med MIN grense blitt nådd. Og jeg har i utgangspunktet ganske god selvtillit og aksept for at alle har forskjellige kropper. Men i den skalaen CBE.no produserer thinspo nå merker jeg at til og med jeg snart bukker under. Jeg kan ikke ta inn over meg hvor vanskelig det må være for de med mindre selvtillit… 

Jeg støtter denne tråden så beinhardt og jeg skulle virkelig ønske jeg kunne fortsette å følge den, men jeg er redd den vil dra meg inn i kanalene hennes igjen - av ren nysgjerrighet for hva de finner på å legge ut.

Jeg orker ikke mer posering, thinspo, svettefest, løping til skolen, pulsklokke og nakenbilder. 

Husk at en person som bruker hele døgnet på selfies, dokumentere at hun trener, redigerer seg tynnere og bruker så mye filter at hun ser ut som en annen person  har et forstyrret forhold til kropp og utseende. Jeg kjenner INGEN som er i nærheten, engang.  Tror ikke du ønsker et slikt liv.

Jeg mener at Instagram ikke er et sosialt medium jeg ønsker å bruke i noen særlig stor grad. Livet har mye annet fint å by på😊. Og tenk så fint at du slipper å legge ut bilder i undertøyet 4 dager etter fødsel, leke perfekt mor og ta sexy selfier på trlletur i permisjonen. Du kan bruke all din tid med baby. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis denne SoMe-karrieren deres til slutt bukker under, så lurer jeg virkelig på hvordan de hadde taklet det om de måtte få seg en 8-16 jobb. Hvor de må forholde seg til en arbeidsgiver, til kollegaer, til plikter, levere ungene på skolen og rett på jobb hele dagen... å ikke kunne trene 3 ganger i løpet av dagen, å ikke kunne gå på kafé hele tiden.. hadde vært veeeeldig interessant å sett...

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det en ting jeg har lært, så er det at når cbe.no legger ut en oppskrift så er det bare å google ingrediensene.. og vips så dukker det opp en svært lik rett.

https://www.carolinebergeriksen.no/2021/09/08/en-skikkelig-spro-og-god-quinoasalat/

https://bojongourmet.com/quinoa-cucumber-salad-feta-dill-mint/

Bildene er fra ovenfornevnte linker

salat_1.jpg

Quinoa-Cucumber-Salad-with-Feta-Dill-Mint-12.jpg

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleSnupp skrev (3 minutter siden):

Er det en ting jeg har lært, så er det at når cbe.no legger ut en oppskrift så er det bare å google ingrediensene.. og vips så dukker det opp en svært lik rett.

https://www.carolinebergeriksen.no/2021/09/08/en-skikkelig-spro-og-god-quinoasalat/

salat_1.jpg

CBE sin så ikke bra ut, fristet ikke i det hele tatt, orginalen var lekker 😄

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Kosemose said:

Det der syns jeg bare er slemt og usaklig. Han kan da være en ypperlig foreldrekontakt/klassekontakt for alt noen her vet, og uansett ikke relevant!

Vel, han legger jo ut for alle og enhver at han er glad han slapp unna - det borger vel for at han ikke ville gjort så god jobb…

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleSnupp skrev (8 minutter siden):

salat_1.jpg

Skulle ønske hun i samme rennet hadde kopiert porsjonsstørrelsen... 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleSnupp skrev (9 minutter siden):

salat_1.jpg

Ja, den er jo ikke helt lik.

Selvfølgelig er hun bare litt inspirert.

Det er store forskjeller her, CBE har  droppet mynte og hun har smuldret fetaosten. 🤷🏻‍♀️

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleSnupp skrev (16 minutter siden):

salat_1.jpg

For en kvalitetsforskjell på bildene! Originalen ( nederste bilde) var fristende, CBE’s matbilde var skikkelig udelikat.

Og at bloggeren ikke krediterer kilden til oppskriften er ikke ulovlig, men ekstremt uetisk. At de holder på sånn med (antar jeg) god samvittighet er utenfor min fatteevne.

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hedy Lamarr skrev (Akkurat nå):

For en kvalitetsforskjell på bildene! Originalen ( nederste bilde) var fristende, CBE’s matbilde var skikkelig udelikat.

Og at bloggeren ikke krediterer kilden til oppskriften er ikke ulovlig, men ekstremt uetisk. At de holder på sånn med (antar jeg) god samvittighet er utenfor min fatteevne.

Det er dessverre ikke utenfor min fatteevne. Det er ryggmargsrefleksen derfra. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solaire skrev (9 timer siden):

Jeg må innrømme at jeg syns det er pussig at et relativt ungt par vaser rundt hjemme og har mer enn nok tid til å trene 2 ganger daglig begge to, samtidig som de hyrer inn folk til å pusse opp for seg. Er de virkelig så hjelpeløse at de ikke klarer å lære seg å holde i en hammer selv? Jeg stusset på det samme den sommeren de la beleggingsstein ute og LKE nærmest jumpet over arbeiderne for å dra på løpetur. Det fremstår bare så himla pussig at de er verdensmestere på alt og så innmari spreke, samtidig som de ikke tåler eller orker å male veggene i sitt eget hjem. De tåler virkelig ingenting som går utover 8 t egentid hver dag mens barna er borte. Det så vi jo også veldig godt når skolene ble stengt og de i likhet med resten av Norge måtte ha barna hjemme, det var jo bare totalt krise for dem.

særdeles godt oppsummert 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (7 timer siden):

Hadde jeg Navet, ville livet mitt vært fylt av alt som deles på denne kontoen. Trening og TV midt på dagen, frisør og cafebesøk. Men influensere kaller det «jobb». 

tragisk. Hva med å gjøre noe for samfunnet - smått eller stort. Tid har de jo og kanskje hadde de blitt lykkeligere også

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hedy Lamarr skrev (1 time siden):

Er det ikke ulovlig, eller rettere sagt, blir man ikke straffet, eller at loven er dum, så gjennomfører de med god samvittighet. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...