Andrea59 Skrevet 22. august 2021 #48801 Del Skrevet 22. august 2021 2 hours ago, FruJohansen said: Jeg ville også avventet å legge ut noe om ulykken, til sjokket hadde lagt seg og alle hadde fått følelsene på avstand. Når det er sagt fikk jeg utrolig vondt av alle involverte. Jeg rir selv og det å ri langs en vei er alltid en øvelse i stressmestring, både for hesten, meg og bilene som skal passere oss. Noen bilførere ser ut til å tenke at de skal ta hensyn ved å kjøre saaaakte bak hesten før de passerer i gangfart, noe som resulterer i at hesten tror vi forfølges av en sulten løve. Nå ser dette ut til at situasjonen har oppstått ganske brått, at hesten har hatt høy fart og forhåpentligvis var uten rytter. Den har muligens hoppet ut av et beite. For et mareritt 😪 Hvordan skal man kjøre forbi en hest som ris langs en vei? Ikke langsomt og forsiktig? 🤔 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knokkel Skrevet 22. august 2021 #48802 Del Skrevet 22. august 2021 123Frustrert skrev (1 time siden): Klart det kan skje, men hva har det å gjøre på insta? Han er også sikkert uskyldig, hestens feil… Tullete ting å si…. Ingen kjører vel på en hest med vilje. Det er uheldige omstendigheter som gjør at man kjører på et dyr, og det er nok en helt jævlig følelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 22. august 2021 Populært innlegg #48803 Del Skrevet 22. august 2021 (endret) Emma Marie skrev (På 21.8.2021 den 9.49): Men frua har selvsagt rett🤦🏽♀️LK hadde sikkert en gang en hund som tålte det, så da går det bra… https://www.carolinebergeriksen.no/2021/08/19/langs-kyststien-pa-krakeroy/#comments Ville de satt igjen en baby i bilen i mange timer, mens de forlystet seg på fornøyelsespark? Neppe. Hadde det hjulpet at det var 20 (varme)grader og sannsynligvis skygge. Ikke det... Men det er helt greit med en valp? Hvorfor? Fordi det bare er en hund? Fordi de vet best? Fordi LKE har vokst opp med foreldre som gjorde slikt mot sine hunder? Det har vært opplysningskampanjer mot hund i bil siden 80-tallet, jeg husker det hang plakater på parkeringen på vårt faste badested. Men influenceren Caroline Berg Eriksen har ikke bare unnlatt å ta til seg budskapet, hun ugyldiggjør kampanjene. Som påvirker har hun et særskilt ansvar, og nå har hun prestert å normalisere å sette igjen hunden i bilen. Det er liksom greit hvis det "bare" er 20 grader, vinduene er på gløtt og bilen er i skyggen. For å få en indikasjon på hvor varmt det var den dagen, kan man jo se på påkledningen til CBE... Det begynner å bli rimelig klart at Ozo ikke er et familiemedlem. Han er ikke engang et elsket kjæledyr. Han er en rekvisitt i firmaet Treasures, som slepes på joggeturer, må trekke på ski og løpe på godhet asfalt. Og som stues vekk når det ikke er behov for han. Jeg trodde CBE og mannen var dyrevenner, men her har de tydelig vanntette skott mellom hjerter og lommebok. Hvis LKE virkelig vokste opp med en familie som gjorde slikt mot hundene sine, forklarer det langt på vei hvorfor han er som han er. Endret 22. august 2021 av Felis 83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 22. august 2021 #48804 Del Skrevet 22. august 2021 Knokkel skrev (22 minutter siden): Tullete ting å si…. Ingen kjører vel på en hest med vilje. Det er uheldige omstendigheter som gjør at man kjører på et dyr, og det er nok en helt jævlig følelse. Så klart ingen kjører på en hest med vilje. Det var da heller ikke det jeg skrev. Men det skal veldig mye til for at lke mener det er hans skyld, selv om det nesten alltid er kjørerens skyld, uansett!! Til nå har jo disse ansatte i cbe aldri gjort noe galt, så det skal vel noe til denne gangen også? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nijole Skrevet 22. august 2021 #48805 Del Skrevet 22. august 2021 Hallepalle2 skrev (1 time siden): Slett innlegg, nei? Han fortsetter i kjent stil med fokus på at han mangler bil… Han har vel forsikring og får seg en leiebil, som andre folk. Rart hvor forskjellig man kan lese en post. Jeg leste posten som at han ønsket skyss om noen skulle samme veien. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knokkel Skrevet 22. august 2021 #48806 Del Skrevet 22. august 2021 Felis skrev (24 minutter siden): Ville de satt igjen en baby i bilen i mange timer, mens de forlystet seg på fornøyelsespark? Neppe. Hadde det hjulpet at det var 20 (varme)grader og sannsynligvis skygge. Ikke det... Men det er helt greit med en valp? Hvorfor? Fordi det bare er en hund? Fordi de vet best? Fordi LKE har vokst opp med foreldre som gjorde slikt mot sine hunder? Det har vært opplysningskampanjer mot hund i bil siden 80-tallet, jeg husker det hang plakater på parkeringen på vårt faste badested. Men influenceren Caroline Berg Eriksen har ikke bare unnlatt å ta til seg budskapet, hun ugyldiggjør kampanjene. Som påvirker har hun et særskilt ansvar, og nå har hun prestert å normalisere å sette igjen hunden i bilen. Det er liksom greit hvis det "bare" er 20 grader, vinduene er på gløtt og bilen er i skyggen. For å få en indikasjon på hvor varmt det var den dagen, kan man jo se på påkledningen til CBE... Det begynner å bli rimelig klart at Ozo ikke er et familiemedlem. Han er ikke engang et elsket kjæledyr. Han er en rekvisitt i firmaet Treasures, som slepes på joggeturer, må trekke på ski og løpe på godhet asfalt. Og som stues vekk når det ikke er behov for han. Jeg trodde CBE og mannen var dyrevenner, men her har de tydelig vanntette skott mellom hjerter og lommebok. Hvis LKE virkelig vokste opp med en familie som gjorde slikt mot hundene sine, forklarer det langt på vei hvorfor han er som han er. Man skal _ikke_ sette igjen hunder i bil i varmen, men hvorfor sammenligne hunder og babyer? Det er en sammenligning som faller på sin egen urimelighet Vi hadde en gang i tiden en hund som ikke kunne være hjemme alene pga sterk separasjonsangst, og «hundpsykolog» sa at jeg burde ha den med på jobb og la den ligge i bilen. Det ble selvsagt luftet innimellom. Hunder takler å logge i bilburet - men igjen, det må ikke være sol og varmt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BellaSwan Skrevet 22. august 2021 #48807 Del Skrevet 22. august 2021 (endret) Aricia skrev (14 timer siden): En bedrift kan ikke miste grepet om virkeligheten. My bad. De ansatte/eierne av Treasures AS, CBE og LKE, har mistet grepet om virkeligheten. Endret 22. august 2021 av Mädchen 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marthos Skrevet 22. august 2021 #48808 Del Skrevet 22. august 2021 Jeg har ikke bil selv, så beklager hvis dette spørsmålet er helt hinsides dumt. Men! Hvis jeg hadde kræsjet så mye at NAF eller Falck eller hvem det nå er må hente bilen. Hadde jeg blitt satt igjen på veien da helt alene? Hadde det ikke kommet noen (typ NAF) med lånebil eller kanskje fått sittet på et sted for å ordne det? Høres jo helt forferdelig ut å være med på en sånn bilulykke, bare bli hensatt på fjellet, og så dagen etterpå måtte sykle 7 mil for å hente en bil? Husker da jeg var barn at bilen til familien fikk flatt batteri, så kom det noen bare sånn vips med en ny bil, og så hentet vi vår på verksted på vei hjem igjen. Trodde det var sånn, jeg🙈 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 22. august 2021 #48809 Del Skrevet 22. august 2021 Leiebil med hengerfeste er det kanskje ikke flust av i nærheten. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementine Skrevet 22. august 2021 #48810 Del Skrevet 22. august 2021 Marthos skrev (10 minutter siden): Jeg har ikke bil selv, så beklager hvis dette spørsmålet er helt hinsides dumt. Men! Hvis jeg hadde kræsjet så mye at NAF eller Falck eller hvem det nå er må hente bilen. Hadde jeg blitt satt igjen på veien da helt alene? Hadde det ikke kommet noen (typ NAF) med lånebil eller kanskje fått sittet på et sted for å ordne det? Høres jo helt forferdelig ut å være med på en sånn bilulykke, bare bli hensatt på fjellet, og så dagen etterpå måtte sykle 7 mil for å hente en bil? Husker da jeg var barn at bilen til familien fikk flatt batteri, så kom det noen bare sånn vips med en ny bil, og så hentet vi vår på verksted på vei hjem igjen. Trodde det var sånn, jeg🙈 trodde jeg også... jeg hadde vært ute av stand til å sykle 7 mil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 22. august 2021 #48811 Del Skrevet 22. august 2021 Klementine skrev (3 minutter siden): trodde jeg også... jeg hadde vært ute av stand til å sykle 7 mil Hvem snakker om å sykle? Han kan selvsagt ikke sykle med campingvogn på slep😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 22. august 2021 #48812 Del Skrevet 22. august 2021 Kom sikkert bilberging fra Eidfjord, base der. Så har han bedt om å bli sluppet av ved Vøringsfossen med camperen for å ta natta der og kunne gjennomføre løping som planlagt i dag. Nærmeste bilforhandler er Geilo, kunne sikkert valgt å dra dit i går ved midnatt og sove der til i dag, men ønsket vel å gjennomføre løping av løypa i dag. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 22. august 2021 #48813 Del Skrevet 22. august 2021 Hallepalle2 skrev (1 minutt siden): Hvem snakker om å sykle? Han kan selvsagt ikke sykle med campingvogn på slep😂 Han skriver selv at han kanskje skal korte ned løpeturen for å sykle til Geilo og hente ut leiebilen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementine Skrevet 22. august 2021 #48814 Del Skrevet 22. august 2021 Hallepalle2 skrev (2 minutter siden): Hvem snakker om å sykle? Han kan selvsagt ikke sykle med campingvogn på slep😂 er jo det han skriver. han skal sykle 7 mil først. Jeg er såpass naiv at jeg trodde leiebilen kom til meg dersom det skulle skje en ulykke, og forsikringer er iorden. (god nok dekning). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 22. august 2021 #48815 Del Skrevet 22. august 2021 Anonym90059005 skrev (2 minutter siden): Han skriver selv at han kanskje skal korte ned løpeturen for å sykle til Geilo og hente ut leiebilen. Ev kan han få tilkjørt leiebilen som normale folk 🙈men for all del, kan bli en fin tur over vidda det. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 22. august 2021 #48816 Del Skrevet 22. august 2021 Knokkel skrev (41 minutter siden): Man skal _ikke_ sette igjen hunder i bil i varmen, men hvorfor sammenligne hunder og babyer? Det er en sammenligning som faller på sin egen urimelighet Vi hadde en gang i tiden en hund som ikke kunne være hjemme alene pga sterk separasjonsangst, og «hundpsykolog» sa at jeg burde ha den med på jobb og la den ligge i bilen. Det ble selvsagt luftet innimellom. Hunder takler å logge i bilburet - men igjen, det må ikke være sol og varmt. En valp er som en baby. De trenger samme oppfølging som en baby emosjonelt , ellers så får man en hund med separasjonsangst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 22. august 2021 #48817 Del Skrevet 22. august 2021 happygilmore skrev (På 19.8.2021 den 17.34): Skriver de virkelig dette? Hilsen sjokkert nylig-operert-delte-magemuskler! 😮 Lill skrev (På 19.8.2021 den 18.07): Delte magemuskler må opereres for å falle på plass. Trening kan gjøre det verre. Ja, dette skrev de. Viser jo den totale mangelen på kunnskap hos paret. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 22. august 2021 #48818 Del Skrevet 22. august 2021 Hallepalle2 skrev (51 minutter siden): Ev kan han få tilkjørt leiebilen som normale folk 🙈men for all del, kan bli en fin tur over vidda det. Du mener at man etter en kollisjon kan reise hvor man selv ønsker og kreve å få tilkjørt leiebilen dit dagen derpå, uavhengig av sted og distanse? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knokkel Skrevet 22. august 2021 #48819 Del Skrevet 22. august 2021 Lill skrev (24 minutter siden): En valp er som en baby. De trenger samme oppfølging som en baby emosjonelt , ellers så får man en hund med separasjonsangst. Hallooo….slutt og sammenligne mennesker og hund. En valp er en babyhund og skal behandles deretter. Den skal ivaretas på alle mulige måter fra den kommer i huset. Noen hunder takler ikke å være alene hjemme, til tross for iherdig alenetrening helt etter boken, og det har absolutt ingen ting å gjøre med det å bli forlatt i bil for en periode. Jeg snakker ikke om en hel dag i park. Vi har hatt mange hunder, og av alle er det kun en som fikk separasjonsanst. Det lå i det tilfellet i hundens natur. Ikke at jeg skylder deg en forklaring, men jeg tok hunden med på jobb, den lå i bilburet helt uten problemer - ble luftet og fikk drikke i løpet av dagen - selvsagt. Jeg likte ikke å lese at CBE og LKE lot den hunden med den tykke pelsen ligge i bilen i 20 grader, men de må jo ha sett til den og luftet den. Noe annet er i min verden utenkelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 22. august 2021 #48820 Del Skrevet 22. august 2021 Anonym90059005 skrev (52 minutter siden): Du mener at man etter en kollisjon kan reise hvor man selv ønsker og kreve å få tilkjørt leiebilen dit dagen derpå, uavhengig av sted og distanse? Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå