Hut Skrevet 7. august 2021 #48121 Del Skrevet 7. august 2021 FotbaIlflua skrev (4 minutter siden): Du fordummer debatten med metakritikken din. Hva med å argumentere saklig og backe opp synspunktene dine med dokumenterbare fakta? Du sier jo selv at du ikke følger med, selv om du har mange svar i denne tråden. I tillegg skriver du at du ikke følger godt nok med. Om man ikke har kunnskap nok til å uttale seg, kan man enten være mer ydmyk og kanskje lære noe. Alternativt avstå med å uttale seg. Du fordummer tråden med med brukerangrep. Hold deg til forumreglene du😉 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 7. august 2021 #48122 Del Skrevet 7. august 2021 Hut skrev (17 minutter siden): Jo, jeg har fått med meg at i denne tråden så kritiseres CBE stadig vekk for et glass vin. Har ikke sett at hun har blitt kritisert for det noe annet sted enn i denne tråden da. Hvor ofte hun poster et vinglass vet jeg ikke, for motsetning til mange i denne tråden følger jeg ikke CBE 24 timer i døgnet og analyser det minste hun gjør til enhver tid. På generelt grunnlag kan jeg imidlertid si at denne type kritikk er det som gjør denne tråden helt komisk. Et glass rosévin på en lørdag i ferien? Tenk deg i det minste om hvilken dag du hever den moralske pekefingeren for å drikke et glass rose😅 Nå var det ikke snakk om 1 vinglass på en lørdagskveld, så hvorfor må du gjenta det? 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 7. august 2021 #48123 Del Skrevet 7. august 2021 Hut skrev (3 minutter siden): Du fordummer tråden med med brukerangrep. Hold deg til forumreglene du😉 Brukerangrep? På hvilken måte er det brukerangrep å foreslå å sette seg inn i saken som debatteres før man uttaler seg? Og kunne dokumentere påstandene dine? 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hut Skrevet 7. august 2021 #48124 Del Skrevet 7. august 2021 FotbaIlflua skrev (1 minutt siden): Brukerangrep? På hvilken måte er det brukerangrep å foreslå å sette seg inn i saken som debatteres før man uttaler seg? Og kunne dokumentere påstandene dine? 🥱 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 7. august 2021 #48125 Del Skrevet 7. august 2021 Hut skrev (4 minutter siden): Du har tydeligvis litt tungt for det selv og må lære deg å lese. Jeg skrev at jeg ikke følger med på CBE 24 timer i døgnet minutt for minutt (heldigvis) ikke at jeg ikke er innom profilen hennes. Det jeg har sett av hva hun poster om alkohol er på ingen måte uansvarlig. Har skjønt at du ikke synes det, men det er flere her som mener noe annet. 🤷♀️Du måtte bare latterliggjøre og komme med spydigheter i tillegg. Ikke noe nytt der, altså. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hut Skrevet 7. august 2021 #48126 Del Skrevet 7. august 2021 Snødronninga skrev (3 minutter siden): Nå var det ikke snakk om 1 vinglass på en lørdagskveld, så hvorfor må du gjenta det? Fordi det er lørdagskveld og det var du som mente at hun bevisst provoserte med å legge ut et vinglass en lørdag i ferien? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 7. august 2021 #48127 Del Skrevet 7. august 2021 Hut skrev (4 minutter siden): Fordi det er lørdagskveld og det var du som mente at hun bevisst provoserte med å legge ut et vinglass en lørdag i ferien? Var ikke sånn det var, men det vet du godt. Prøver du å få stengt tråden? Kjeder deg litt kanskje? 😆 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 7. august 2021 #48128 Del Skrevet 7. august 2021 Jeg tror de fleste her kan enes om at enkelte bare driter seg ut. 💅 Huttetu er en ganske gørr sensommerlig farge 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hut Skrevet 7. august 2021 #48129 Del Skrevet 7. august 2021 Revenge o'Cavatina skrev (1 minutt siden): Jeg tror de fleste her kan enes om at enkelte bare driter seg ut. 💅 Huttetu er en ganske gørr sensommerlig farge 💅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 7. august 2021 #48130 Del Skrevet 7. august 2021 Når jeg ikke rapporterer, syns jeg ignorér-knappen er en ypperlig funksjon. Deilig og støyfritt😊 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 7. august 2021 Forfatter #48131 Del Skrevet 7. august 2021 (endret) wizardunicorn skrev (2 timer siden): Jeg er i fra Stranda (hvor Fjord Trail Race blir arrangert) og kvelden før løpet campet familien Eriksen tilsynelatende midt på et jorde, godt dokumentert på story. Nå har jeg ikke forhørt meg om de hadde tillatelse eller ikke til å sette opp telt der de gjorde, men det virker jo litt merkelig at de skulle ha fått lov til å campe midt på dyrket mark. Søsteren min hadde kjørt forbi den kvelden og stusset på hva i alle dager det var som lyste midt på marka. Vi kan ikke utelukke at de har innhentet tillatelse. Men vi vet jo fra tidligere at de har litt sviktende kunnskaper om hva som er lov og ikke på tur (noen eksempler: Båndtvang, droner i nasjonalpark, bålregler, hvem som eier blomstene i parken), så det er jo et betimelig spørsmål. Hvor man har lov å campe hadde jo vært et nyttig og interessant tema å utforske når de først driver med content marketing om camping, men slike muligheter pleier de ikke å benytte seg av. Endret 7. august 2021 av MissLucy 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hunter7 Skrevet 7. august 2021 Populært innlegg #48132 Del Skrevet 7. august 2021 For å komme tilbake til den særs viktige diskusjonen av CBEs vilkårlig utlevering av mindreårige på sine SoME-plattformer: Et av de nyere eksemplene av tankegangen "vente og se hva som skjer" fra verdenshistorien, kommer fra tobakkindustrien. I sin "spede" begynnelse, ble det påstått at tobakk ikke var så farlig, ja - det var sågar helsefremmende! Kilde: https://www.ebay.co.uk/itm/174096420002 Det tok likevel ikke mange årene før medisinere fastslo at røyking var alt annet enn akkurat dét. Tobakkindustrien avfeide fagfolkets uttalelser med det sedvanlige mantraet "vel, vi får vente og se hva som skjer", til tross for den stadig voksende mengden med forskning som beviste tobakkens skader. For de som ikke har sovet helt i timen, har man i ettertid sett at tobakkindustrien pent måtte slurpe i seg suppa de selv hadde spyttet i. Det virker muligens noe fjernt å sammenligne utleverende bloggere med tobakksindustrien. At det to fullstendig ulike beist. Det er det også - på overflaten. Men ser man an argumentasjonsrekken til tobakksindustrien, utleverende bloggere, og de som forsvarer det hele, er det tydelige og klare paralleller og likheter. Det finnes riktignok ikke en egen lov i det norske lovverket som eksplisitt sier "Foreldre har ikke lov til å dele bilder av sin/sine barn på sosiale medier". Men vi har nok av andre lover som dekker dette, deriblant personvernloven og ikke minst ratifiseringen av FNs barnekonvensjon. Og å hevde at hva som legges ut på IG-stories forsvinner, er i beste fall naivt. I verste fall vitner det om villet ignoranse ovenfor de mediene vi omgås med og hvilke muligheter som eksisterer. 76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tarantulla Skrevet 7. august 2021 #48133 Del Skrevet 7. august 2021 Hunter7 skrev (4 minutter siden): Tobakkindustrien avfeide fagfolkets uttalelser med det sedvanlige mantraet "vel, vi får vente og se hva som skjer", til tross for den stadig voksende mengden med forskning som beviste tobakkens skader. 👆Dette. Nøyaktig det samme skjer ifht deling av barn i sosiale medier. Fagfolket advarer, foreldre (influencere og andre) mener at det kan da ikke være sååå farlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg 123Frustrert Skrevet 7. august 2021 Populært innlegg #48134 Del Skrevet 7. august 2021 Levina skrev (1 time siden): Siden 5 mars, altså 5 måneder siden, så har hun delt 8 bilder av barn (a) på Instagram. Det tilsvarer 1,6 bilde i måneden. Synes ikke det er mye. Det meste av det hun deler ikke er av barna. Ta med det som blir delt på bloggen og storry. Jeg kan se barna til cbe daglig, dessverre. I dag har det ikke blitt lagt ut bilde på insta, men jeg vet hva de ble servert til frokost, hva slags klær de hadde på seg, at de var å heiet på faren sin, at de så på utsikten og at de koste med hunden. Det er omtrent like mye som vi ser daglig, til sammen er det bare i dag lagt ut 5 snaps av barna, ingen på Instagram som vanlig bilde eller bloggen. Derfor mener jeg bestemt at å bare se hva som ligger på insta er heeelt feil. og man kan ikke se bort fra det faktum at disse barnebilder er i spedd alkohol og damen selv i bikini og en magetopp hvor puppene er på vei ut og bar mage. Dette er bare i 24 timer. Helt spesielt. 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 7. august 2021 #48135 Del Skrevet 7. august 2021 Ice-91 skrev (1 time siden): Jeg også me too 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 7. august 2021 #48136 Del Skrevet 7. august 2021 123Frustrert skrev (3 minutter siden): Ta med det som blir delt på bloggen og storry. Jeg kan se barna til cbe daglig, dessverre. I dag har det ikke blitt lagt ut bilde på insta, men jeg vet hva de ble servert til frokost, hva slags klær de hadde på seg, at de var å heiet på faren sin, at de så på utsikten og at de koste med hunden. Det er omtrent like mye som vi ser daglig, til sammen er det bare i dag lagt ut 5 snaps av barna, ingen på Instagram som vanlig bilde eller bloggen. Derfor mener jeg bestemt at å bare se hva som ligger på insta er heeelt feil. og man kan ikke se bort fra det faktum at disse barnebilder er i spedd alkohol og damen selv i bikini og en magetopp hvor puppene er på vei ut og bar mage. Dette er bare i 24 timer. Helt spesielt. ja de fleste bildene av barna kommer på insta storry - daglig flere der. Og endel på blogg. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 7. august 2021 #48137 Del Skrevet 7. august 2021 Pust skrev (1 time siden): Ideen om at bilder som legges ut på stories forsvinner etter 24 timer, er i beste fall naiv. Alt som legges ut kan lagres og kopieres, og kan potensielt bli liggende på nettet for alltid. Ingen god tanke, men slik er det. Og nettopp derfor velger mange av oss ikke å legge ut bilder av barna våre . 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg 123Frustrert Skrevet 7. august 2021 Populært innlegg #48138 Del Skrevet 7. august 2021 Måtte inn å les kritikken lke har lagt ut på insta profilen til coach Eriksen. Hjelpe meg for en ufyselig fyr. Greit at han ikke var fornøyd, men hvorfor legge dette ut på bedriftskontoen sin? Snakk om uspiselig oppførsel. 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 7. august 2021 #48139 Del Skrevet 7. august 2021 Hut skrev (52 minutter siden): 🥱 Hvis du er så trøtt bør du legge deg, for det virker ikke som du helt skjønner hva det er du diskuterer. Det er ikke snakk om ett vinglass én dag. Det tror jeg du har fått med deg? Det er det totale antallet som blir vist gjennom uken. Ser du ikke forskjellen? Ellers må jeg si at den stadige delingen av vinglass minner meg om Snapchat sin spede begynnelse, nå for tiden er det ingen som knipser verken vin eller mat lenger. Det er liksom litt ut… 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 7. august 2021 #48140 Del Skrevet 7. august 2021 Levina skrev (2 timer siden): Siden 5 mars, altså 5 måneder siden, så har hun delt 8 bilder av barn (a) på Instagram. Det tilsvarer 1,6 bilde i måneden. Synes ikke det er mye. Det meste av det hun deler ikke er av barna. Det stemmer ikke, som noen andre også har påpekt. Det er mindre enn 40 % siden 5.mars, men den siste tiden har det altså vært 40 %, hva forteller det? Jo, eksponeringen har økt noe voldsomt de siste ukene, det skyldes selvsagt at bilder med barn får langt flere likes enn de uten. Barn skaper et slags engasjement som bedriften igjen kan omgjøre til inntekt. Jo mer engasjement jo mer betalt pr reklameinnlegg. Dette brukes barna helt bevisst til. Helt bevisst. 😕 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå