Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Vi ser aldri styrtrike Celina Midelfart holdepå slik. Vi vet ingenting om henne. Cbe derimot. At de gidder denne utleveringen dag etter dag, år etter år.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig i det meste i de forrige innleggene, bortsett fra det med mat. Jeg synes hun virker flink, og at hun lager veldig fristende, sunn og god mat (men jeg er irritert over at hun bruker scampi i den siste oppskriften, for det er virkelig en miljøversting).

Uansett, jeg vil tro at mye av middagsmaten hun viser fram på bloggen, er sånt som småbarnsfamilier aspirerer til og blir inspirert av. Så den delen av bloggen er det ikke noe å utsette på (bortsett fra det med scampi, og selvfølgelig det med at hun ikke er redelig når det gjelder hvor oppskriftene kommer fra - hvorfor ikke bare skrive noe sånt som "denne oppskriften fant jeg på XXX. Jeg endret den litt, for jeg er ikke så glad i/fikk ikke tak i/liker bedre (whatever)")

Men maten og oppskriftene i seg selv synes jeg er bra.

Men den maniske løpingen, blottet mage i de fleste innleggene, eksponerte barn, osv. er helt forferdelig.

Og ja. Bloggen fremstiller ikke noe luksusunivers. Det er mye billig og masseprodusert ræl, og hun mangler smak og klasse.

Kanskje hun kunne tjene på å bli en ansvarlig influenser? Jeg vet f.eks. fra media at Jenny Skavlan er svært opptatt av at man skal skjerme barn fra sosiale media, og at hun er opptatt av gjenbruk. Dessuten så jeg at hun postet støtte til Pride på bloggen sin. Hun mener altså noe, og står for noe.

Funkygine er opptatt av at barn og alkohol ikke hører sammen, av åpenhet rundt psykisk helse, og sikkert mye mer. (Jeg følger ikke særlig med på noen av dem, med de to virker i hvert fall som mennesker som innehar en viss idealisme, og som er bevisste på at de er påvirkere, og som dermed er opptatt av hvilke verdier de formidler.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (50 minutter siden):

For min del assossierer jeg showroom-innehaverne i Sarpsborg bare med nabofamilien Hvermansen som prøver litt mye for hardt og bytter navn fra Bucket til Bouquet fordi det høres ut som et automatisk klassetrinn opp. Og så lekes det kreativt med publisering av bilder av den tredje syrran Rose i stedet for Hyacinth og Daisy, for Rose sitt utseende er den nærmeste et Instagram-ideal selv om klærne er for trange og minimale. Og Onslow nyter utsikten.

"Keeping Up Appearances - Wikipedia" https://en.m.wikipedia.org/wiki/Keeping_Up_Appearances

Spot on!

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående rabattkoder som blir gitt ut av alle influensere, https://e24.no/naeringsliv/i/rWr6vR/stine-naess-hartmann-reagerer-paa-we-are-fit-markedsfoering-veldig-rart-at-de-trenger-aa-pushe-saa-heftig

Riktignok et annet merke det cbe reklamerer for, men prinsippet det samme. Det går inflasjon i rabattkoder på noen merker, jeg spår at influensere vil tjene mindre og mindre, og bare de som jobber hardest og smartest vil stå igjen. Det er vel ingen tvil om at cbe ikke kan lene seg tilbake på den følgerskaren hun hadde før. Jeg blir likevel fasinert over at de kjører bedriften så i grøfta når de kunne gjort det så stort. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oline12 skrev (Akkurat nå):

Angående rabattkoder som blir gitt ut av alle influensere, https://e24.no/naeringsliv/i/rWr6vR/stine-naess-hartmann-reagerer-paa-we-are-fit-markedsfoering-veldig-rart-at-de-trenger-aa-pushe-saa-heftig

Riktignok et annet merke det cbe reklamerer for, men prinsippet det samme. Det går inflasjon i rabattkoder på noen merker, jeg spår at influensere vil tjene mindre og mindre, og bare de som jobber hardest og smartest vil stå igjen. Det er vel ingen tvil om at cbe ikke kan lene seg tilbake på den følgerskaren hun hadde før. Jeg blir likevel fasinert over at de kjører bedriften så i grøfta når de kunne gjort det så stort. 

Jeg antar at influenserne får rabattkoder sånn at kunde/oppdragsgiver kan følge med på hvem som genererer mye salg og ikke.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på storyen hennes fra løpeturen i dag tidlig, men ikke en dråpe svette å se? Når hun legger ut bilder fra treningsrommet hjemme, er det jo ikke måte på hvor våt av svette (sprayflaske) hun er 😂 At dem gidder dette.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (30 minutter siden):

Nå var det snakk om paret levde et luksusliv, og da hjelper det ikke om maten er sunn eller fristende. Hun velger (stjeler) helt ordinære oppskrifter, med ingredienser du finner på Rema. Det er helt ok, det, akkurat som det er greit å spise på Egon’s en gang iblant. Men luksus er det ikke...

Men tror du virkelig at rike folk som lever et luksusliv, lever på russisk kaviar, hummer og trøfler? Selvfølgelig gjør de ikke det.

De spiser fisk, kjøtt, grønnsaker, osv., som alle andre.

Dronning Elizabeth, f.eks., spiser ifølge artikkelen under vanligvis Special K til frokost, og fisk eller kylling med grønnsaker til middag. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Minnie Mus skrev (40 minutter siden):

Så på storyen hennes fra løpeturen i dag tidlig, men ikke en dråpe svette å se? Når hun legger ut bilder fra treningsrommet hjemme, er det jo ikke måte på hvor våt av svette (sprayflaske) hun er 😂 At dem gidder dette.

Sitat
Minnie Mus skrev (1 time siden):

Nå er det barna sin tur til å snurre rundt i sommerkjoler med teksten "snurrejenter".... Hvor langt ned er det mulig å synke, bare fordi dem følger med som hauker her inne på KG????  Kjære CBE, ikke la deg provosere så innmari at du lar det går utover barna dine og deres rettigheter.

Men hvorfor skulle dem ikke gidde det? I kommentaren din lenger oppe insinuerer du ikke, men regelrett påstår uten noe form for dokumentasjon at de leser her inne på KG og lar seg provosere. Hvis det er sant at de bevisst provoserer for å generere klikk og oppmerksom slik flere har antydet i det siste, kombinert med beviselig fallende følgertall og lav engasjementsrate, så er vel provokasjon siste utvei for å holde bedriften relevant? Hun og ektemannen har livnært seg av bloggen/SoMe i over et tiår så hvis provokasjon er det som skal til for å holde tallene på et nivå der de får beholde samarbeidspartnere og dermed sikre seg inntekter så ser jeg ikke helt hvorfor det er så rart at hun fortsetter i samme spor. Vi kan selvsagt alltid undres over hvorfor noen vil tape verdighet på den måten, men for svært mange i samme bransje er det de økonomiske interessene som triumfer. Hadde hun eller ektemannen hatt en annen utdanning i bunn som kunne gitt dem en robust og god inntekt som kunne finansiert den levestandarden de åpenbart ønsker å beholde, da hadde jeg vært enig i at det er litt pussig å holde på sånn, men slik er det ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felis skrev (51 minutter siden):

Nå var det snakk om paret levde et luksusliv, og da hjelper det ikke om maten er sunn eller fristende. Hun velger (stjeler) helt ordinære oppskrifter, med ingredienser du finner på Rema. Det er helt ok, det, akkurat som det er greit å spise på Egon’s en gang iblant. Men luksus er det ikke...

Bedriften hevdet en gang at de henvendte seg til høyt utdannede, kjøpesterke kvinner, nå vet jeg ikke hvem de prøver å treffe lenger. Det er ikke bare høyt utdannede, kjøpesterke kvinner som styrer unna masseprodusert ræl og miljøfiendtlig forbruk. Miljø og kvalitet er noe som opptar folk flest, og kanskje spesielt folk med barn. Det hjelper ikke at de spiller så til de grader på sex, kvinner flest finner ikke noe attråverdig med pupper og kjønn. Enkelte menn gjør det, men de kjøper neppe kjoler og øyenskygge. Det er et fascinerende sprik mellom hva de ønsker å formidle og hva de faktisk formidler. 

Ellers veldig enig med hva  @Revenge o'Cavatina skriver. De hadde tjent mye på å ikke prøve så hardt, og heller være familien Eriksen, et litt harry par fra Særp, i stedet for å prøve så hardt. Ikke sikkert de hadde fått flere oppdrag, eller tjent mer penger, men de hadde ikke driti seg ut så ille som de gjør nå.

Rett på meg om jeg tar feil nå, men påstod ikke CBE at enkelte mat og bake oppskrifter tilhørte hennes søster pga hun hadde åpnet butikk/cafè? Men så var det noen/flere her i tråden som avslørte henne på at oppskriftene var hentet fra kjente bloggkokk og bakere? Og når det ble skrevet om det her i tråden så snudde CBE om på flisa og la link til rettmessige eier/opphavsrett.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Fizzypo said:

Men hvorfor skulle dem ikke gidde det? I kommentaren din lenger oppe insinuerer du ikke, men regelrett påstår uten noe form for dokumentasjon at de leser her inne på KG og lar seg provosere. Hvis det er sant at de bevisst provoserer for å generere klikk og oppmerksom slik flere har antydet i det siste, kombinert med beviselig fallende følgertall og lav engasjementsrate, så er vel provokasjon siste utvei for å holde bedriften relevant? Hun og ektemannen har livnært seg av bloggen/SoMe i over et tiår så hvis provokasjon er det som skal til for å holde tallene på et nivå der de får beholde samarbeidspartnere og dermed sikre seg inntekter så ser jeg ikke helt hvorfor det er så rart at hun fortsetter i samme spor. Vi kan selvsagt alltid undres over hvorfor noen vil tape verdighet på den måten, men for svært mange i samme bransje er det de økonomiske interessene som triumfer. Hadde hun eller ektemannen hatt en annen utdanning i bunn som kunne gitt dem en robust og god inntekt som kunne finansiert den levestandarden de åpenbart ønsker å beholde, da hadde jeg vært enig i at det er litt pussig å holde på sånn, men slik er det ikke.

Det er jo ganske så innlysende at dem leser her inne, selv om dem benekter det. For hver gang noe blir tatt opp her på KG, så gjør frua det som blir snakka om i dobbel dose. Tar man feks opp snurring i sommerkjole, kommer det flere innlegg på insta der både hun og barna gjør akkurat det, snurrer rundt i sommerkjoler. Synes du ikke det er trist at voksne mennesker som er foreldre til to små jenter og som har et ansvar som foreldre og påvirkere, må ty til det å provosere for å få oppmerksomhet og penger på konto? Helt seriøst, jeg hadde heller gått på nav og bedt om økonomisk hjelp istedet for å selge barna mine og barndommen deres.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lafamiglia skrev (40 minutter siden):

Men tror du virkelig at rike folk som lever et luksusliv, lever på russisk kaviar, hummer og trøfler? Selvfølgelig gjør de ikke det.

De spiser fisk, kjøtt, grønnsaker, osv., som alle andre.

Dronning Elizabeth, f.eks., spiser ifølge artikkelen under vanligvis Special K til frokost, og fisk eller kylling med grønnsaker til middag. 

Det er vel ingen som tror det, men CBE vil gjerne at det skal se mer eksklusivt og luksuriøst ut enn det egentlig er. Kart og terreng stemmer ikke.  

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunvald skrev (4 minutter siden):

Gikk fra å minne om Allers og Norsk Ukeblad og over til FHM. 

Evt en slags sær kombinasjon. :ler: 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (5 timer siden):

jobbopphold på Vestlia resort

Sponser Vestlia Resort fortsatt oppholdet for disse?
Om så er, hvorfor? De må da lett finne ut om det faktisk er positivt for resort'en å gi dette paret gratis opphold mot reklame, men de er kanskje blåøyde og naive og tror det er stort at "selveste" CBE m/påheng benytter seg av deres fasiliteter.
Lurer også på om de fikk med seg sutre-insta'n til LKE ang. en kaffe han ikke fikk samtidig med desserten eller hva det nå enn var i fjor eller før der igjen 🤣

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...