Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Ellevira skrev (1 time siden):

La merke til en kommentar på IG på et bilde av CBE der hun sitter med en kaffekopp. (Lurer på om det tom var en fra familien?) : "Heldige kaffekoppen" ! Ja,det må være toppen av lykke (for kaffekoppen-   å  bli drukket av  av CBE. 

W. T. F. ??? Hva feiler det folk? 🤦🏼

Edit: Jeg mener det seriøst, at det er en mangel hos den som kommenterer slik, enten det er på kontoen til en påvirker eller det en privatkonto. Man skriver bare ikke slike klamme og kleine kommentarer, kommentarer med tydelig seksuell undertone.

Endret av Pust
Lagt til tekst
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallepalle2 skrev (12 minutter siden):

Måtte inn og se🙈det er samme slektning som skrev at mannen var heldig på et av de mer lettkledde bildene av fruen. Hadde tanten min kommentert med sex som undertone hadde jeg bare 🤯😱

Ja det er samme tante som pleier å skrive slikt til LK som: "Godt blikk vennen" "Godt bilde LK 😘", "Fineste 😘❤""Fiiiineste deg LK ❤❤❤ "Mr nice guy 😘👌 osv.. Kleint. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Ice-91 said:

Tenk å sitte på sidebordet eller inne mens CBE og co filmer dette 😂

Tror jeg hadde sett ut som en blanding mellom 🤨🧐 og 😂😂😂😂

BC2235F4-2048-4FA2-8690-EB892F2C1F7F.png

Får jo følelsen av at noen lusker rundt i buskene for å se på CBE. Samme følelsen på flere av klippene i reklamen.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Jeg hører akkurat på Verdibørsen på P2, der temaet er polarisering i sosiale medier.

Der beskrives det hvordan polarisering foregår ved at deltakere i kommentarfelt og tilsvarende griper fatt i det verste som fremmes av motparten i en debatt, og så forsøker å gjøre alle på den andre siden i debatten kollektivt ansvarlige for dette standpunktet.

Høres det kjent ut?

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (2 timer siden):

PS: Jeg hører akkurat på Verdibørsen på P2, der temaet er polarisering i sosiale medier.

Der beskrives det hvordan polarisering foregår ved at deltakere i kommentarfelt og tilsvarende griper fatt i det verste som fremmes av motparten i en debatt, og så forsøker å gjøre alle på den andre siden i debatten kollektivt ansvarlige for dette standpunktet.

Høres det kjent ut?

Temmelig spot on det der

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (3 timer siden):

Høres det kjent ut?

Takk for tips. Skal høre på den. 

Før jeg har hørt så tenker jeg bakgrunnen for slik polarisering er at er så uendelig mye enklere å ta de usaklige mest polariserte innleggene. Lett å skrive hets og mobbing og få gehør for det hvis innlegget man siterer faktisk er det.
For å svare på de saklige godt fundamenterte innleggene kreves det at man setter inn i tema og ikke minst faktisk har argumenter som trumfer. Ser det støtt og stadig her hvor ingen av forsvarene har noen som helst vektige argumenter for barneeksponering for eksempel. Noen sier de ikke mener det er så ille men absolutt ingen har argumenter som kan tilsidesette fagfolk eller lov om menneskerettigheter. 

I tillegg får den polariserende "debattanten" (skriver i hermetegn for det disse driver med er jo ikke debatt) gleden av å se avsporingen utvikle seg og det egentlige emnet forsvinne bakover i tråden. CBE selv er ram på dette. Godkjenner ikke drøssevis med gode reflekterte saklige innlegg men tillater noe stygt oppgulp (muligvis skrevet av henne selv) hvor etter hun kan sitte på sidelinjen og sanke sympati og støtteerklæringer fra den polariserende indre kjernen hennes. CBE er bidragsyter til å forsure debattklimaet i Norge. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette med å løpe i fjellet et nytt fenomen? Hørte jo om at Johaug gjorde det ifjor sommer. Men er det nyeste/trendy en kan gjøre om dagen eller hva er greia? 

Jeg hadde hatt mer enn nok med å gå oppover... så er mest nysgjerrig

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (4 timer siden):

Høres det kjent ut?

Det høres veldig kjent ut fra denne tråden; beskyldninger om at alle på en side er kollektivt ansvarlig. Helt absurd i mitt hodet, og tror mange i andre fora jeg diskuterer, hadde ledd høyt av meg hvis jeg hadde skrevet noe slikt. Det blir bare for useriøst rett og slett. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blåser en lang marsj i om frua og gemalen redigerer bort hele magen hennes på løpebilder (noe som faktisk er tilfelle på bildet som er lagt ut over her), og om hun ser ut som om hun har en stalker som tar bilde av henne på kafè mens hun sprayer fjeset. Endelig en hel helg uten barn på jobb, og ute av monitor! Det er fantastisk.

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementine skrev (21 minutter siden):

Er dette med å løpe i fjellet et nytt fenomen? Hørte jo om at Johaug gjorde det ifjor sommer. Men er det nyeste/trendy en kan gjøre om dagen eller hva er greia? 

Jeg hadde hatt mer enn nok med å gå oppover... så er mest nysgjerrig

Kan virke sånn, men jeg kom hjem fra samme område som CBE.no i går og møtte bare en som løp på fjellet (ila ei uke).  (En eldre mann, så han er i tilfelle en trend-leder. ☺️)

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havnefogden skrev (1 minutt siden):

Dagsrevyen meldte i dag at det kommer et tillegg i Barneloven. (Forslag som det er stor oppslutning om). Det blir lovfestet at foreldre, bestemødre og tanter og andre skal spørre direkte barn som blir tatt bilde av om de vil tillate at bildet blir lagt ut på internett. Selv om dette vil være vanskelig å rettsforfølge, er det likevel et svært viktig skritt! Tar det i denne tråden, fordi CBE systematisk og ofte legger ut bilder av barna.

Jeg så innslaget, men hvem skal sjekke det? Influencerne vil bare si at de har spurt og at det var greit. Barn under en viss alder har ingen forutsetning for å vite omfanget av eksponering og hva de samtykker til. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havnefogden skrev (2 minutter siden):

Dagsrevyen meldte i dag at det kommer et tillegg i Barneloven. (Forslag som det er stor oppslutning om). Det blir lovfestet at foreldre, bestemødre og tanter og andre skal spørre direkte barn som blir tatt bilde av om de vil tillate at bildet blir lagt ut på internett. Selv om dette vil være vanskelig å rettsforfølge, er det likevel et svært viktig skritt! Tar det i denne tråden, fordi CBE systematisk og ofte legger ut bilder av barna.

Jepp, problemet med loven er at i gen kan bevise om cbe har spurt barna eller ikke. Bortsett fra de som blir tatt bilde av selv da. Og spørre en 4 åring foreksempel… 4 åringen aner jo ikke hva som eventuelt blir sagt ja til… Men et viktig og bra skritt å ta.  

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Havnefogden skrev (6 minutter siden):

Jeg fikk også akkurat med meg denne nyheten - veldig godt å høre!

Det er også en bekreftelse på at argumentasjonen mange feks i denne tråden og i tråden om Bloggerbarna har ført i mange år nå også anerkjennes på høyeste hold, og får konsekvens for lovgivning. Tommel opp!

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik lovendring vil jo uansett sette enda mer fokus på dette med eksponering! Applaus herfra. Kjempeviktig. Tenker også at det vil ta seg svært dårlig ut for de som fortsetter som før. Ungene selv vil jo også si kraftig ifra! 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Klink skrev (8 minutter siden):

Jepp, problemet med loven er at i gen kan bevise om cbe har spurt barna eller ikke. Bortsett fra de som blir tatt bilde av selv da. Og spørre en 4 åring foreksempel… 4 åringen aner jo ikke hva som eventuelt blir sagt ja til… Men et viktig og bra skritt å ta.  

Da blir det ekstra viktig at foreldrene er seg sitt ansvar bevisst. Det burde virkelig ringe noen bjeller hos de som eksponerer barna sine i så stor grad som mange influencere gjør, når det faktisk kommer et tillegg i loven. Nå MÅ de snart forstå at barna er individer med rettigheter, og de rettighetene trumfer behovet for likes og klingende mynt i kassa.

Jeg har for øvrig opplevd barn på 5 år som har arrestert meg når jeg tar bilder av de på jobb (jeg jobber i barnehage). Ei lita frøken sa strengt til meg: "Nå tok du bilde av meg uten å spørre". Jeg svarte at det har du helt rett i, men er det greit at jeg tar bilde? "Nei", svarte jenta kontant, og løp videre. Noen har nok lært et og annet hjemme!

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (2 minutter siden):

Da blir det ekstra viktig at foreldrene er seg sitt ansvar bevisst. Det burde virkelig ringe noen bjeller hos de som eksponerer barna sine i så stor grad som mange influencere gjør, når det faktisk kommer et tillegg i loven. Nå MÅ de snart forstå at barna er individer med rettigheter, og de rettighetene trumfer behovet for likes og klingende mynt i kassa.

Jeg har for øvrig opplevd barn på 5 år som har arrestert meg når jeg tar bilder av de på jobb (jeg jobber i barnehage). Ei lita frøken sa strengt til meg: "Nå tok du bilde av meg uten å spørre". Jeg svarte at det har du helt rett i, men er det greit at jeg tar bilde? "Nei", svarte jenta kontant, og løp videre. Noen har nok lært et og annet hjemme!

Man kan jo håpe cbe følger et godt eksempel da. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep, personangrep, latterliggjøring, avsporing og svar til dette.

Måne, admin.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (2 timer siden):

Kan virke sånn, men jeg kom hjem fra samme område som CBE.no i går og møtte bare en som løp på fjellet (ila ei uke).  (En eldre mann, så han er i tilfelle en trend-leder. ☺️)

Er ikke noe uvanlig å løpe i fjellet. Det er en utmerket måte å trene på. Noen løper litt og går litt. Er ingenting uvanlig med det.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...