Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

123Frustrert skrev (23 minutter siden):

Men hvorfor magetopp? Er du på fjellet vet du at været snur raskt. En t-skjorte man tar av og på, eller drar opp når det er varmt er mer det man ser. Ei dame på 30-40 år som går på fjelltur i en slitt trenings BH med t-skjorten hengende på sekken er litt mer min versjon av fjelltur en å posere i en heis i magetopp. Sier litt om fokuset til fruen synes jeg. Målet her er ikke å kose seg i fjellheimen. 

Hvor fjell er det egentlig når hun står i en heis? 😅

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10.54 skrev (57 minutter siden):

Hun vil at hånden skal se anstrengt ut, for da ser vi at hun har lite underhudsfett. Det er skikkelig  trist.

Hvordan vet du at hun vil det? Det der er en unødvendig påstand. Hånda mi og ser sånn ut, kan ikke gjøre noe fra eller til.. #fødtsånn. Tror mer på detaljene som ble nevnt her, at de matcher, det skal være "IG friendly". (Særdeles bra observert av @Hallepalle2 )

Powerball skrev (34 minutter siden):

Toppen klemmer puppene hennes flate som speilegg. Men for all del, hun fikk den jo på, så da er det helt sikkert riktig størrelse.

En god treningsbh/topp gjør det med bryst, det som er hele hensikten, silikon eller ei (med mindre man har ekstremt mye silikon). Så den kan du ikke ta henne på..🤷‍♀️

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powerball
MacBeth skrev (9 minutter siden):

Hvordan vet du at hun vil det? Det der er en unødvendig påstand. Hånda mi og ser sånn ut, kan ikke gjøre noe fra eller til.. #fødtsånn. Tror mer på detaljene som ble nevnt her, at de matcher, det skal være "IG friendly". (Særdeles bra observert av @Hallepalle2 )

En god treningsbh/topp gjør det med bryst, det som er hele hensikten, silikon eller ei (med mindre man har ekstremt mye silikon). Så den kan du ikke ta henne på..🤷‍♀️

Selv har jeg gode treningsbh'er som jeg får puste i, og som holder puppene på plass uten å skvise de flate. Kari Traa sine 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powerball skrev (18 timer siden):

Jeg syns ikke de burde samarbeide med annonsører i det hele tatt. De er utdaterte og burde finne på noe helt annet enn SoMe. De er fremdeles helt besatte av kvinnekroppsidealet fra 2009 og evner ikke å utvikle seg videre. De stamper og sparker trassig på tolvte året, mens hesten forlengst er død. Andre og mer aktuelle influensere tar over, med god grunn.

Det er lov å håpe at flere og flere annonsører får øynene opp for hvor dårlig det reflekterer tilbake på bedriften at de bruker henne som reklamedukke. Jeg, og flere med meg, her inne har skrevet til ulike annonsører og gitt uttrykk for hva vi mener om en del av annonsene hun legger ut selv, eller når bedriftene bruker henne som modell. Jeg fikk bare et standard svar i retur da jeg henvendte meg til en annonsør, men det kan jo hende det påvirket dem bittelitt, allikevel.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gamle dager kalte vi det linselus. Noen år senere kom kunstarten "photobombing". Å kverke en spektakulær utsikt er ikke sistnevnte.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

123Frustrert skrev (31 minutter siden):

https://imgur.com/a/CzosiPQ

Ei voksen dame som skal legge ut bilde av utsikten på fjellet. Se hvor fin utsikten faktisk er, om man ikke skal poserer midt i bilde da

Trodde jeg var mer herdet etter mange år med selvsentrerte influencere på SoMe, men denne var ekstra klein. :skratte:Her forsøkes det nesten ikke engang å late som om formålet er noe annet enn hemningsløs selv-skryt av kroppen sin. Kleint. 

Endret av Inocybe
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror CBE skal kikke mer i retning av feks Tone Damli (cirka samme alder og tobarnsmamma) enn på Lene Orvik, som det for tiden ser ut til å være et forbilde mht positurer og (avkledd) kropp. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare rister på hodet og ler, både av den såkalte utsikten, bildet i heisen og nå sist at hun spriker med fingrene og liiiiiker neglene sine så godt 😂  Skikkelig fjelltur ferie altså 😂 Det er så selvsentrert og kleint at det bikker helt over til det sykelige faktisk. Hvorfor ikke legge ut bilder og storyer fra selve plassen og turen? Neida, her er fokuset på frua. Får dem virkelig betalt for dette, eller sponsa opphold?

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns utsiktsbilder var bedre enn heisbilde. Utsikten så man jo selv om cbe sto framfor. I heisen ser man bare henne som poser noe voldsomt og unaturlig. Ikke hadde hun magetopp på turen heller, men en treningsbh. Den så ikke slitt ut som en bruker her sa man gjerne har på fjelltur, men… 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 'utsiktsbildet' står hun også å drar i linningen på trusa shortsen. Hvorfor gjør hun alltid det??
Hun hadde like lite klær på da hun fylte bensin. Jeg hadde ikke turt å gå offentlig med bare BH og noe som ser ut som litt lange underbukser (de er jo det iom at hun ikke bruker noe under :spy: ) i butikker etc. Ser bare helt teit ut, jo. Kunne vurdert det på en joggetur i skogen i 25 varmegrader. 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
loffen skrev (3 minutter siden):

På 'utsiktsbildet' står hun også å drar i linningen på trusa shortsen. Hvorfor gjør hun alltid det??
Hun hadde like lite klær på da hun fylte bensin. Jeg hadde ikke turt å gå offentlig med bare BH og noe som ser ut som litt lange underbukser (de er jo det iom at hun ikke bruker noe under :spy: ) i butikker etc. Ser bare helt teit ut, jo. Kunne vurdert det på en joggetur i skogen i 25 varmegrader. 

Kan det handle om å skape en illusjon? Jeg har lagt merke til at armer og hender ofte plasseres ved midjen. Når du setter tommelen «bak» ryggen og resten av fingrene foran skapes i alle fall illusjon om at du er smalere særlig hvis hånda dekker øvre del av benklærne. Den poseringen brukes ofte. 

På utsiktsbildet skjuler armen hele midjen. På heisbildet dekker armen deler av benklærne. Begge deler skaper illusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

@Hanne357👏👏 Du oppsummerer problematikken helt perfekt. 

Narrativet er konsekvent, dissonansen er øredøvende. Konsekvent det også for så vidt. 

Og du påpeker ganske riktig grunnen til at dette kritiseres. Perfeksjonspresset blir voldsomt både for de som sammenlikner seg og de som etterhvert kommer inn i voksenlivet med en forventning om at livet skal bli sånn. Når man pirker på misforholdet tenker noen at det er utidig, men det handler om å bevisstgjøre folk på at denne perfeksjonen ikke er sann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (1 time siden):

Ok, nå skrev du noe jeg har tenkt flere ganger, men ikke helt turt å skrive. Synes det ser litt rart ut å gå i noe som ser ut som undertøy. Ser at hun har brukt det settet i både hvitt og grått.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hanne357 skrev (51 minutter siden):

Jeg ser poenget ditt, og er langt på vei enig. Men selv om bedriftens budskap er svært repetitivt, mener jeg det nettopp ikke er konsekvent. Budskapet består av det som vises og det som sies, men ofte samsvarer  ikke de to, og jeg tror at det er denne dissonansen som gjør at bedriften er så innmari utsatt for kritikk.

Det som sies: CBE elsker å løpe ute.
Det som vises mest: løping inne på mølle. 

Det som sies: CBE har alltid vært naturlig slank/ trekker ikke alltid inn magen/ har et avslappet forhold til kropp
Det som vises mest: CBE som poserer på måter som er kjent for at man fremstår tynnere enn man er/ viser frem tydelig innsugd mage i situasjoner der det ellers ikke ville være naturlig å vise kropp (f.eks bilder av mat eller drikke plassert nære hoften) 

Det som sies: CBE har så travel hverdag. 
Det som vises mest: CBE gjør aktiviteter de fleste regner som fritid, i jobbtiden. 

Det som sies: CBE følger alle regler.
Det som vises: CBE tøyer regler/ følger ikke anbefalinger fordi det ikke er påbudt. (Eksempel smittevern, besøk hos frisør og negl-salong, turer til Oslo) 

Det som sies: netfit.no er rett rundt hjørnet og er en app utviklet av fagfolk som alle kan bruke
Det som vises: en instagramkonto og en nettside uten særlig innhold eller tydelig målgruppe: med en modell som viser øvelser på en måte som ikke anbefales av andre fagfolk (på grunn av naturlig svai rygg) og et fagspråk som tidvis er svært avansert, treffer de hverken de som har trent lenge. 

Og sånn kunne jeg fortsatt. Det er ikke sånn at jeg mener at alt hun sier eller viser er galt, blant annet det at hun alltid har vært slank stemmer nok, basert på barnebilder. Det er bare det at det i mine øyne  litt for ofte dobbeltkommuniseres. Er dette problematisk? Ikke i alle tilfeller. Det er revnende likegyldig om hun egentlig liker best å løpe på mølle eller ute. Jeg forventer til og med av en bedrift at de iscenesetter noe som privatpersonene ikke ellers ville gjort, i embets medfør. (I hvilken grad dette påvirker privatpersonene rundt bedriftens frontfigur, skal jeg ikke spekulere videre i.)

Men hvis noen unge følgere tror det er normalt å være så smal rundt midjen uten å trekke magen inn, begynner det å bli mer problematisk at det som vises ikke henger sammen med det som sies. Svært mange bilder av en svært slank midje i kombinasjon med bilder av små porsjoner mat eller daglige treningsøkter med detaljer om tid og fart etc., er direkte farlig og frarådes av fagfolk. Hvis de har den treningsfaglige ekspertisen som de påberoper seg, hvordan kan de forsvare å vise så mye som man vet trigger? Hvis det stemmer at hun bruker innlegg i thigtsen (jeg synes det ser sånn ut, men kan ikke bevise) når hun reklamerer for rumpeøvelser kan man jo forledes til å tro at netfit-øvelsene har større effekt enn de har. 

Denne dobbeltkommunikasjonen er også problematisk når det gjelder reklame og annonserte produkter de ikke utvikler selv, blant annet om hun anbefaler produkter som ikke holder det de lover. Får man gnagsår eller ikke av B A Lion? Er det perfekt passform på klærne når bildene viser de er for små? Liker hun egentlig plakatene dersom de ikke er hengt opp på veggen?

Hele influenser-industrien er bygget opp rundt at forbrukeren skal stole på influenserens anbefalinger. At CBE systematisk bygger ned egen troverdighet - også rundt intetsigende detaljer- er derfor en slags måte å skyte seg selv langsomt i leggen på. 

👏 dette!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Hanne357 Veldig bra oppsummert og en god reminder for alle som leser tråden og ikke har så god oversikt! 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blåbærpai skrev (2 timer siden):

Mtp. dagens trender i motebildet er CBE fullstendig akterutseilt. Chicquelle, Bikbok.. Ser litt samme tendensene med SE og LO. Det er mest mulig kropp, minst mulig klær. Så kan man vende hodet og se på andre influencere/aktører.. Tone Damli, Ina Wroldsen, Maria Mena, Janka Polliani.. de viser flotte kjoler/outfits og ser helt fantastiske ut. Også får jeg inntrykk av at kropp er sekundært (i motsetning til nevnte bedrift). Disse damene har en haug med andre ting å by på. Passe kleint å se noen tviholde på minst mulig for å vise mest mulig. Virker som verdien ligger i midjemålet. Bakstreversk, to say the least. 

Ja. Caroline Berg Eriksen kan ingenting spesielt annet enn å leke deilig, ta selfier og utlevere barna på nettet. Fatter ikke at dette kan gi henne noe men det er vel nettopp det. Hun er avhengig av andres bekreftelser døgnet rundt. Tipper disse fjellturene ikke gir noen mening med mindre hun kan poste bilder av seg selv i BH og trang shorts. Synes og det ser rart ut å gå rundt sånn i butikker og ellers. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...