Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Inocybe skrev (2 minutter siden):

Nå var ikke spørsmålet om det er noe som er vellykket men hva som er så vellykket man (=leserne) er misunnelige. Mye framstår som fint og bra for all del, men hus, hage, bil, barn, penger, jobb man liker, mann, hund, ferier, god form og så videre er tross alt ikke uvanlig her i Norge. Tvert i mot. Så da blir ordet misunnelse malplassert. Det er intet av det som er ekstraordinært så misunnelse er irrelevant. 

PS Velskapte barn er et uttrykk med mange ekle undertoner med oppgulp fra en tid vi alle burde prøve å ta avstand fra. Tror ikke du mente det slik men likevel bra folk reagerer. 

Kommentaren min var rettet mot et innlegg det sto at man ikke kunne finne noe vellykket med cbe. Og det er jeg uenig i. 
Ellers enig, det er vanlig at mange er vellykkede i Norge og det er ikke noe ekstraordinært med cbe. Hun har klart å drive en så intetsigende blogg/ være influencer i mange år og tjene penger på det. Det syns jeg er godt gjort, men misunnelig? Nei. 
Mente det absolutt ikke slik. 

Endret av Klink
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klink skrev (29 minutter siden):

Så nevøen din er ikke velskapt selv om han har spesielle behov? 

Fy fader! Lavmål, selv for deg. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (Akkurat nå):

Fy fader! Lavmål, selv for deg. 

Syns heller det er lavmål å si at et barn ikke er velskapt selv om det har spesielle behov. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (4 minutter siden):

Syns heller det er lavmål å si at et barn ikke er velskapt selv om det har spesielle behov. 

Bare slutt! 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKC skrev (28 minutter siden):

Jeg forstår ikke kommentaren? Uttdyp gjerne :) kjenner godt til historien og den fortsatte diskrimineringen som foregår. Jeg mener at det å se reaksjoner på et uttrykk som "velskapte barn" vitner om at det er godt å se at det ikke er aksepter å bruke slikt skadelig språk, og at det ikke hadde blitt like store reaksjoner for bare noen år siden. Men, funksjonsnedsettelser er fortsatt den mest diskriminerte gruppen mennesker. 

Å kutt nå ut. Har dere behov for å diskutere dette får dere starte egen tråd. Dette er direkte smakløst.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så over til noe annet.. på det siste bildet på instaen til cbe, er det heldigvis ingen mindreårige. Bare fin hund og cbe og mannen. Det er bra! 
Verre på story ser jeg🙈

Endret av Klink
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (54 minutter siden):

De fleste ønsker seg friske barn uten ekstra utfordringer enda det er litt politisk ukorrekt å si høyt. 

Så klart de fleste ønsker jeg friske barn, det er ikke upolitisk vel? Det er ingen som ønsker å se det kjæreste man har ikke kan gjøre som alle andre eller se de har det vondt. Det er der i mot noe helt annet å si at man er velykket fordi man har friske barn. 

Jeg synes heller ikke firma til cbe er vellykket fordi hun har tjent noen billioner på å selge kroppen sin, barna sine eller privatlivet sitt. Du kan si timingen med å starte blogg var vellykket, så gjenstår det å se om karrieren hennes er vellykket.. jeg tipper «nei». Når det ikke er annonsører igjen som ønsker å fronte et ekstremt overflatisk liv, er jeg redd de sitter med skjegget i postkassen. De eier jo ikke moral, etikk, empati eller stå-på-vilje.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123Frustrert skrev (2 minutter siden):

Så klart de fleste ønsker jeg friske barn, det er ikke upolitisk vel? Det er ingen som ønsker å se det kjæreste man har ikke kan gjøre som alle andre eller se de har det vondt. Det er der i mot noe helt annet å si at man er velykket fordi man har friske barn. 

Jeg synes heller ikke firma til cbe er vellykket fordi hun har tjent noen billioner på å selge kroppen sin, barna sine eller privatlivet sitt. Du kan si timingen med å starte blogg var vellykket, så gjenstår det å se om karrieren hennes er vellykket.. jeg tipper «nei». Når det ikke er annonsører igjen som ønsker å fronte et ekstremt overflatisk liv, er jeg redd de sitter med skjegget i postkassen. De eier jo ikke moral, etikk, empati eller stå-på-vilje.

Karrieren hennes har vært vellykket i form av at hun har tjent en del penger på det. Nå er det dokumentert flere ganger at inntektene går ned.. så får vi håpe hun får det opp og gå igjen.. eller ikke. Bytte beite kanskje. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Klink said:

Nå må du jammen meg gi deg!!!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (21 minutter siden):

Minnie Mus skrev (21 minutter siden):

Jeg viser bare at jeg ikke mente noe galt med å bruke utrykket. 
Hvorfor skal jeg gi meg? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (23 minutter siden):

Karrieren hennes har vært vellykket i form av at hun har tjent en del penger på det. Nå er det dokumentert flere ganger at inntektene går ned.. så får vi håpe hun får det opp og gå igjen.. eller ikke. Bytte beite kanskje. 

I form av at hun har tjent en del penger, det betyr ikke at den kan betegnes som vellykket. Jeg mener en inntekt basert på  å selge blant annet barndommen til barna sine langt fra er vellykket, jeg synes det faktisk er på grensa til kriminelt og hadde det vært opp til meg hadde det vært kriminelt. 
Det er trist, men sant at det finnes alt for mange der ute som tjener penger på ting som overhodet ikke kan betegnet som vellykket.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123Frustrert skrev (6 minutter siden):

I form av at hun har tjent en del penger, det betyr ikke at den kan betegnes som vellykket. Jeg mener en inntekt basert på  å selge blant annet barndommen til barna sine langt fra er vellykket, jeg synes det faktisk er på grensa til kriminelt og hadde det vært opp til meg hadde det vært kriminelt. 
Det er trist, men sant at det finnes alt for mange der ute som tjener penger på ting som overhodet ikke kan betegnet som vellykket.

Nja det har du rett i. Men en bedrift som går i pluss eller har overskudd er en vellykket bedrift, selv om man er uenig måten bedriften har tjent pengene på. Hittil er det ikke heller ulovlig det som er gjort. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (1 time siden):

Men derfra til å si at det gjør en "vellykket" som var utgangspunktet her er jo ganske drøyt.

@Levina skrev "friske barn" som et kriterium på at CBE er vellykket, det er jo ikke bedre overhodet. Man er ikke vellykket fordi man får friske barn, bare er velsignet heldig i livets ubarmhjertige lotteri.

Takk, du sier det jeg mener

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (1 time siden):

Så nevøen din er ikke velskapt selv om han har spesielle behov? 

Fy f , skjerp deg. Virkelig bare skjerp deg

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKC skrev (1 time siden):

Velskapte barn er et uttrykk ja. Ett forbanna gammeldags og forkastelig uttrykk som ikke hører hjemme noen plass. Det eneste positive med denne kommentaren er å se at folk reagerer og at diskriminering av barn med funksjonsnedsettelser ikke normaliseres i like stor grad som før. 

Ja, enig med deg og jeg er glad flere reagerer 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (Akkurat nå):

Fy f , skjerp deg. Virkelig bare skjerp deg

Men altså…. Jeg viser bare at jeg ikke mente uttrykket velskapt på den måten det ble tolket som? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 minutter siden, Klink said:

Jeg viser bare at jeg ikke mente noe galt med å bruke utrykket. 
Hvorfor skal jeg gi meg? 

Du har tråkka såpass i salaten nå, at kanskje du selv ser hvorfor du bør gi deg. Er noe som heter å gi seg mens leken er god. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (3 minutter siden):

Takk, du sier det jeg mener

Dette har jeg skrevet og oppklart flere ganger også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (Akkurat nå):

Du har tråkka såpass i salaten nå, at kanskje du selv ser hvorfor du bør gi deg. Er noe som heter å gi seg mens leken er god. 

Forklar meg hvordan jeg liksom har tråkka i salaten? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 minutter siden):

Nja det har du rett i. Men en bedrift som går i pluss eller har overskudd er en vellykket bedrift, selv om man er uenig måten bedriften har tjent pengene på. Hittil er det ikke heller ulovlig det som er gjort. 

Tja. De har drevet uredelig i form av umerket reklame også. Jeg skjønner hva du mener, men er helt uenig. Jeg tror ikke bedriften cbe hadde gått rundt uten barna, så uansett hvordan du vrir og vender på det vil jeg ikke kalle bedriften velykket. Utspekulert, ja. Uetisk, ja. Totalt uten moral, ja. Vellykket? Nei.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...