Hut Skrevet 6. juni 2021 #43901 Del Skrevet 6. juni 2021 Lille_Krokodille skrev (Akkurat nå): Da hun var i Paris. Tror fremdeles det er helt innafor å ha på seg en stripete genser altså. Det får da være måte på hva folk skal reagere på. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 6. juni 2021 #43902 Del Skrevet 6. juni 2021 Katten89 skrev (37 minutter siden): Jeg har ikke fått med meg at hun ikke spiser kjøtt og for meg fremstår dette som at når hun ikke spiser "sånt"- så mener hun fetende, kalorirrik pizza. Hun burde heller skrevet "for de som spiser kjøtt", ikke "sånt" Hun hadde ikke trengt å skrive noe annet enn Pizza di parma. Punktum. Enten hun med "sånt" mener kjøtt eller fett/karbohydrater er det matshaming, og fremstår nedlatende og dømmende. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 6. juni 2021 #43903 Del Skrevet 6. juni 2021 Hut skrev (5 minutter siden): Tror fremdeles det er helt innafor å ha på seg en stripete genser altså. Det får da være måte på hva folk skal reagere på. Jeg tror bare at du ikke skjønner diskusjonen. Det er greit det. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baelfire Skrevet 6. juni 2021 #43904 Del Skrevet 6. juni 2021 3 minutter siden, Hut said: Tror fremdeles det er helt innafor å ha på seg en stripete genser altså. Det får da være måte på hva folk skal reagere på. Det får være måte på hvor mye man skal bruke og kaste av ting bare for å bruke det for én anledning også. Og det får være måte på hvor mye man her i landet skal bestemme hvordan mennesker i andre land føler på ting. Drar man til et annet land så tar man hensyn, enkelt og greit. Kan godt hende franskmennene ikke bryr seg og kanskje til og med syns det ser komisk ut å se turister i utkledning. Men det kan også hende det ikke er innafor. Vet man ikke, så er det jo greit å sjekke ut, av respekt for dit man drar. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hut Skrevet 6. juni 2021 #43905 Del Skrevet 6. juni 2021 Hallepalle2 skrev (4 minutter siden): Jeg tror bare at du ikke skjønner diskusjonen. Det er greit det. Så diskusjonen går ikke ut på om hun på et gammelt bilde i Paris har på seg en stripete genser? Og det er et poeng å latterliggjøre det fordi det er så stereotypisk? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 6. juni 2021 #43906 Del Skrevet 6. juni 2021 Hut skrev (Akkurat nå): Så diskusjonen går ikke ut på om hun på et gammelt bilde i Paris har på seg en stripete genser? Og det er et poeng å latterliggjøre det fordi det er så stereotypisk? Det er stereotypisk. Og latterlig. Men hun er åpenbart ikke den eneste som tenker slik. Muligens dette er en sånn influenser greie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 6. juni 2021 Populært innlegg #43907 Del Skrevet 6. juni 2021 Hut skrev (2 minutter siden): Så diskusjonen går ikke ut på om hun på et gammelt bilde i Paris har på seg en stripete genser? Og det er et poeng å latterliggjøre det fordi det er så stereotypisk? Jeg oppfatter diskusjonen til at hun har noen meget stereotype forestillinger om hvordan man fremstiller alt fra et parisisk antrekk, til midtsommer, til festival til nytrent og at folk reagerer på et hun er veldig lite kreativ og nyskapende i samtlige av disse fremstillingene. Mens du ikke ser den sammenhengen og insisterer på at det bitches om en alpelue i Paris. I Geneve gikk hun forresten i sykkeltights og sports-bh i sentrum på sightseeing på dagtid, så der var hun original, da. Det er ikke akkurat standarhantrekket i det internasjonale profesjonelle miljøet der, så hun skal ha for den. 67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hut Skrevet 6. juni 2021 #43908 Del Skrevet 6. juni 2021 Baelfire skrev (9 minutter siden): Det får være måte på hvor mye man skal bruke og kaste av ting bare for å bruke det for én anledning også. Og det får være måte på hvor mye man her i landet skal bestemme hvordan mennesker i andre land føler på ting. Drar man til et annet land så tar man hensyn, enkelt og greit. Kan godt hende franskmennene ikke bryr seg og kanskje til og med syns det ser komisk ut å se turister i utkledning. Men det kan også hende det ikke er innafor. Vet man ikke, så er det jo greit å sjekke ut, av respekt for dit man drar. Mener du dette er saklig kritikk av bedriften? At CBE har på seg en stripete genser på et gammelt bilde i Paris? I tilfelle noen fra Paris kan bli fornærmet? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baelfire Skrevet 6. juni 2021 #43909 Del Skrevet 6. juni 2021 2 minutter siden, Hut said: Så diskusjonen går ikke ut på om hun på et gammelt bilde i Paris har på seg en stripete genser? Og det er et poeng å latterliggjøre det fordi det er så stereotypisk? Jepp, tenker @Hallepalle2 har helt rett, ut fra svaret over her ja. Men ok, nei, det går ikke bare ut på det ene bildet. Det er sett i en større sammenheng. Flere ting har vært nevnt, som du velger å overse og henger deg kun opp i genser. Nei, det latterliggjøres ikke,men det å KLE SEG UT i stereotypiske antrekk kan virke latterliggjørende for de som kommer derfra. Og med mindre du er fransk,så er det faktisk ikke noe du kan ha personlig mening om. Derimot så er det sånt man bør sjekke opp før man drar, hvis behovet er innmari stort for sånn påkledning BASERT PÅ STEREOTYPISKE trekk! Mer med teskje tror jeg ikke dette kan forklares, så hvis det er uforståelig fortsatt, så er det på tide å lese litt og skaffe seg litt kulturelle kunnskaper utenfor Norge. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hut Skrevet 6. juni 2021 #43910 Del Skrevet 6. juni 2021 pøbelsara skrev (Akkurat nå): Jeg oppfatter diskusjonen til at hun har noen meget stereotype forestillinger om hvordan man fremstiller alt fra et parisisk antrekk, til midtsommer, til festival til nytrent og at folk reagerer på et hun er veldig lite kreativ og nyskapende i samtlige av disse fremstillingene. Mens du ikke ser den sammenhengen og insisterer på at det bitches om en alpelue i Paris. I Geneve gikk hun forresten i sykkeltights og sports-bh i sentrum på sightseeing på dagtid, så der var hun original, da. Det er ikke akkurat standarhantrekket i det internasjonale profesjonelle miljøet der, så hun skal ha for den. Men det er jo nettopp det som det bitches om. En stripete genser og en alpelue i Paris. Hjelper ikke å pakke inn dette våset i noe annet for å få kritikken av bedriften i denne konkrete saken til å virke noe mindre dum. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 6. juni 2021 #43911 Del Skrevet 6. juni 2021 Hut skrev (Akkurat nå): Men det er jo nettopp det som det bitches om. En stripete genser og en alpelue i Paris. Hjelper ikke å pakke inn dette våset i noe annet for å få kritikken av bedriften i denne konkrete saken til å virke noe mindre dum. Ok 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 6. juni 2021 #43912 Del Skrevet 6. juni 2021 Hut skrev (Akkurat nå): Men det er jo nettopp det som det bitches om. En stripete genser og en alpelue i Paris. Hjelper ikke å pakke inn dette våset i noe annet for å få kritikken av bedriften i denne konkrete saken til å virke noe mindre dum. Hvor er den stripete genseren egentlig? For jeg har ikke sett den noe sted. (og takk til @pøbelsara som oppsummerte essensen av interesse i denne særdeles skvipete suppen på en spiker - please move on #ydmyktønske ). 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baelfire Skrevet 6. juni 2021 #43913 Del Skrevet 6. juni 2021 6 minutter siden, Hut said: Mener du dette er saklig kritikk av bedriften? At CBE har på seg en stripete genser på et gammelt bilde i Paris? I tilfelle noen fra Paris kan bli fornærmet? 👇 4 minutter siden, Baelfire said: Jepp, tenker @Hallepalle2 har helt rett, ut fra svaret over her ja. Men ok, nei, det går ikke bare ut på det ene bildet. Det er sett i en større sammenheng. Flere ting har vært nevnt, som du velger å overse og henger deg kun opp i genser. Nei, det latterliggjøres ikke,men det å KLE SEG UT i stereotypiske antrekk kan virke latterliggjørende for de som kommer derfra. Og med mindre du er fransk,så er det faktisk ikke noe du kan ha personlig mening om. Derimot så er det sånt man bør sjekke opp før man drar, hvis behovet er innmari stort for sånn påkledning BASERT PÅ STEREOTYPISKE trekk! Mer med teskje tror jeg ikke dette kan forklares, så hvis det er uforståelig fortsatt, så er det på tide å lese litt og skaffe seg litt kulturelle kunnskaper utenfor Norge. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 6. juni 2021 #43914 Del Skrevet 6. juni 2021 Revenge o'Cavatina skrev (1 time siden): Det bildet er vel tatt av en fotograf i anledning en eller annen binini-kolleksjon jeg ikke husker navnet på som var så trendy på den tiden. Det jeg lurer på er hvor mye det originale bildet fra fotografen ble redigert før det ble publisert på bloggen. Alt er jo fikset på, på samtlige bilder. Direktelenke til bloggen: "Resultatet av photoshooten med Porto Br - Caroline Berg Eriksen" https://www.carolinebergeriksen.no/2012/07/03/resultatet-av-photoshooten-med-porto-br/comment-page-2/ Oh my! Dette var jo Vi Menn-materiale 😂 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubella Skrevet 6. juni 2021 #43915 Del Skrevet 6. juni 2021 Isola2 skrev (37 minutter siden): Oh my! Dette var jo Vi Menn-materiale 😂 Må jo få med denne, óg! https://youtu.be/3G-qmmKkivY 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 6. juni 2021 #43916 Del Skrevet 6. juni 2021 (endret) Isola2 skrev (1 time siden): Oh my! Dette var jo Vi Menn-materiale 😂 Når du sier det... FHM, faktisk: "Kler av modeller og kjendiser – NRK" https://www.nrk.no/nordland/kler-av-modeller-og-kjendiser-1.11617839 "Toppblogger trekker seg fra tv-program i protest: - Overhodet ikke ok" https://www.dagbladet.no/kjendis/toppblogger-trekker-seg-fra-tv-program-i-protest---overhodet-ikke-ok/67679183 I tillegg har Linnéa Myhre hatt sitt å si om fotografen. Men idag driver den tidligere fotografen som retusjerte "modellene" sine istedet med søppel og organisasjonen "In the same boat" i hverdagen. Noe Carolinebergeriksen.no til sammenligning har gitt én dag, mot betaling. Noen klarer visst kanskje å snu skuta si med nye verdier, andre styrer skuta lukt til bunns. Endret 6. juni 2021 av Revenge o'Cavatina 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baelfire Skrevet 6. juni 2021 #43917 Del Skrevet 6. juni 2021 32 minutter siden, Rubella said: Må jo få med denne, óg! https://youtu.be/3G-qmmKkivY Aldri sett den reklamen før. Første inntrykk av at det var kleint som fy. Så leste jeg kommentarene og så et par kommentere ansiktet hennes på en mindre pen måte. Det forklarer på én måte det stadige behovet for å vise mer og mer og høste tilbakemeldinger som kan overdøve kritikk. Det er vel ingen som syns sånt er hyggelig å lese. Og ja ,man legger opp til all verdens kommentarer med slik reklame,men forbanna synd at de da fortsetter og velger å fronte CBE på basis av kroppen hennes og at de ikke tenker at hun har mer verdier enn det. Synd på hennes vegne og tragisk for barna som er vitner. Og nå virker den bedriften så snurpet inn i sin egen realitet at de verken klarer å se det ene eller det andre. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 6. juni 2021 #43918 Del Skrevet 6. juni 2021 Rubella skrev (55 minutter siden): Må jo få med denne, óg! https://youtu.be/3G-qmmKkivY Jeg har på begrenset modus pga at ungene låner mobilen min, og får ikke åpne lenken pga støtende innhold 😂 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 6. juni 2021 #43919 Del Skrevet 6. juni 2021 Hallepalle2 skrev (11 minutter siden): Jeg har på begrenset modus pga at ungene låner mobilen min, og får ikke åpne lenken pga støtende innhold 😂 😂 Har ofte fått beskjed om å bekrefte jeg er over 18 på Imgur når noen har lagt ut skjermdump av IGen til CBE. Så både Imgur og YT er altså helt enige med Kvinneguiden at innholdet på CBE.no er over grensen. 😂 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 6. juni 2021 #43920 Del Skrevet 6. juni 2021 Hallepalle2 skrev (14 timer siden): Hun elsker jo å ‘kle seg ut’. Beret og svart bukse med høyt liv i Paris, maritime striper på hytta ved sjøen, nikkers og topplue på hytta på fjellet, romantisk kjole og blomsterkrans på St Hans, boots, shorts og skinnjakke (eller var det dongeri?) på festival osv. En parodi begynner virkelig å bli det riktige begrepet. En salig blanding av the Truman show og Stepford wives. Dette skrev jeg ☝🏼 Hut skrev (2 timer siden): Så diskusjonen går ikke ut på om hun på et gammelt bilde i Paris har på seg en stripete genser? Og det er et poeng å latterliggjøre det fordi det er så stereotypisk? Så nei, diskusjonen går ikke ut på det du hevder at jeg mener. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå