Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Medici skrev (7 minutter siden):

Det er nettopp slike bilder storyen hennes renner over med, sikkert ikke tilfeldig. Skulle laget en egen IG-konto med thinspo-bildene. Den feeden ville blitt et sørgelig syn.

Nei nei, dette er i følge gemalen IKKE thinspo, det er bare slik hun ser ut. 🤯

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frk.Fjas skrev (2 minutter siden):

Prøv å sprike med pekefinger og langfinger - sjekk hva som skjer! Noe magisk! Senene på hånden blir synlige! 
Prøv å vri hodet godt til siden og sånn til - sjekk hva som skjer! Noe magisk! Musklene på halsen blir tydelige. Hold armen opp og se hva som skjer! Noe magisk! Armhulen og skulderen blir mer markert! And the list goes on..

Dette ser jo vi som er vante lesere av bilder og annen kommunikasjon, men ser Tiktok-ungene det? 😖 Mulig det er underordnet at hun får hjerter og likes. Fy f så uansvarlig og så uendelig tomt. 

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aquarius04 skrev (1 time siden):

Nei nei, dette er i følge gemalen IKKE thinspo, det er bare slik hun ser ut. 🤯

Ja, selvfølgelig, at jeg kunne glemme det 😳

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (39 minutter siden):

Jeg tror ikke CBE og andre influencere som utøver kroppspress faktisk forstår at de gjør det. Det virker på meg som at de fleste lever helt i sin egen boble, og at de heier på hverandre jo mer seksualisert ("hot")  et bilde er. De kan kalle det jobb så mye de vil, men det gjør noe med de å leve et liv med kamera rettet mot seg selv, familien og barna, ikke ha kollegaer og forpliktelser som en "vanlig" jobb medfører. Det å posere og ta bilder "hele dagen", filme alt man gjør. Gjøre ting FOR å filme - jeg kan ikke forstå annet enn at det må være skadelig. 

En dag kommer det vel forskning på psykiske problemer noen vil få av det.

Håper på strengere regelverk når det kommer til unødvendig seksualisering i reklame, og et forbud mot filter og redigering i reklame. Jeg håper også at det kommer noe fort som svint når det gjelder influencerreklame rettet mot barn og ungdom. At CBE har inntatt Tik Tok og får kommentarer fra 13-åringer er faktisk ekkelt. 

Det er helt klart at dette gjør noe med en selv/egen psyke, det kommer til å bli synlig om noen år. Det som er trist er at du drar andre mindreårige inn i det. Jeg trodde virkelig ikke de kunne sjokkere meg mer, men det med tik tok og likes fra 13-åringer gjør virkelig det.
En ting er at du er så desperat etter likes at du tom higer etter det fra tenåringer, en annen ting er at du som påvirker skal legge frem ditt helt fordreide syn på kropp og mat. Åja, jeg har siden veldig ung alder hatt kjennskap til spiseforstyrrelser/usunt selvbildet så jeg vet veldig godt hva jeg ser. Det som er trist er at det er det ikke alle unge jenter og gutter som gjør. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (9 minutter siden):

Lurer på om de som alltid støtter Carolinebergeriksenno kan forklare hvorfor CBE nå driver påvirkning på 12-13-åringer på Tiktok. Tidligere har det vært hevdet fra den kanten at CBEs Some-kanaler er rettet mot voksne kvinner og at ungdom ikke følger hennes blogg og Insta. 

De er nok blitt så desperate etter oppmerksomhet at de hopper på enhver platform uansett målgruppe

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewStart87 skrev (2 timer siden):

Hun bidrar ikke til kroppspress sier hun?..

F7FA2C71-B615-4CF8-8402-8801F51F00B8.jpeg

Sunn, norsk ungdom vil ikke se ut som dette. På treningssenteret der jeg trener ser jeg ingen som dette, de unge jentene (og guttene) er mer opptatt av å bygge muskler enn å løpe på møllen. Jeg er også opptatt av å holde meg frisk og se bra ut, og jeg ville aldriiii sett sånn ut. Det er jo bare skjelett. Får vondt av å se på dette. Dette henvender seg kun til psykisk syke mennesker (feks spiseforstyrrelser), syns cbe begynner å bli farlig og dette er lavmål

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette med "kroppspress" er et veldig ladet ord uten entydig definisjon. Det blir da lett for mennesker å tolke ordet i den retningen de ønsker - "kroppspress? Nei, jeg driver ikke å presser noen til noe som helst" osv.

En ting som derimot er veldig tydelig når det gjelder bildene CBE velger å dele er at hun som oftest har et enormt kroppsfokus. Uansett hva hun forsøker å formidle så er det nesten utelukkende med kropp i forgrunn. Når hun står opp er det beina og en kaffekopp, legger hun seg er det bilde av beina over dyna, har hun født et barn for noen dager siden er det bilde av vaskebrettet, også er det alle disse merkelige positurene som sørger for at man ser "minst mulig ut" osv osv.

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kollontaj skrev (56 minutter siden):

Lurer på om de som alltid støtter Carolinebergeriksenno kan forklare hvorfor CBE nå driver påvirkning på 12-13-åringer på Tiktok. Tidligere har det vært hevdet fra den kanten at CBEs Some-kanaler er rettet mot voksne kvinner og at ungdom ikke følger hennes blogg og Insta. 

Jeg har barn i den alderen. Caroline Berg Eriksen er langt utenfor interessefeltet. Jeg vil si de hadde ledd om de så hvordan hun holder på. En del i den generasjonen synes posering og botox er kleint, faktisk. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen tipse Mads Hansen her. Vise det bildet. Eller omgjustdont på instagram. Jeg våger ikke slikt selv, men har gjerne lyst. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maayaaa
Xstrella skrev (3 minutter siden):

Kan noen tipse Mads Hansen her. Vise det bildet. Eller omgjustdont på instagram. Jeg våger ikke slikt selv, men har gjerne lyst. 

Jeg har tipset fra min stalkerkonto, så får vi se hva som skjer. Worst case scenario er at jeg blir blokkert av superparet i Særp, kontoen min er under falskt navn og tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maayaaa skrev (20 minutter siden):

Jeg har tipset fra min stalkerkonto, så får vi se hva som skjer. Worst case scenario er at jeg blir blokkert av superparet i Særp, kontoen min er under falskt navn og tom.

Kjempeflott. Synes cbe e litt fredet av andre kjendiser. Og det er synd. Her kunne Mads Hansen laget noe veldig bra ut av det bildet der. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...