Medici Skrevet 2. januar 2021 #33701 Del Skrevet 2. januar 2021 @Shopgirl2014jeg ante ikke hva ripling var før jeg leste om det her. Etter det har jeg bare forstått det som en forklaring på det man ser, en ujevn/bølgete kant eller hva man skal kalle det? Tolker det verken positivt eller negativt, kun en helt enkel og grei forklaring, nøytral sådan. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 2. januar 2021 #33702 Del Skrevet 2. januar 2021 (endret) Medici skrev (6 timer siden): @Shopgirl2014jeg ante ikke hva ripling var før jeg leste om det her. Etter det har jeg bare forstått det som en forklaring på det man ser, en ujevn/bølgete kant eller hva man skal kalle det? Tolker det verken positivt eller negativt, kun en helt enkel og grei forklaring, nøytral sådan. Jepp. Det er en medisinsk betegnelse på bølgene som kan komme etter brystoperasjon med implantat og er ofte et tegn på lite brystvev. Så at cbe har fått ripping etter sin brystoperasjon kan nok for henne være et kompliment @Shopgirl2014. Ripping brukes også om fiskeutstyr som er bølgete.. men det er ikke et negativ ladet begrep egentlig, selv om jeg vil tro de fleste tenker at det ikke er en ønsket bivirkning av operasjon, men heeeelt sikkert noe cbe har fått beskjed om og helt sikkert er klar over at hun har. Endret 2. januar 2021 av 123Frustrert 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 2. januar 2021 #33703 Del Skrevet 2. januar 2021 Tråden er låst for moderering. Sol, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 2. januar 2021 #33704 Del Skrevet 2. januar 2021 Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt, personangrep og svar til dette. Måne, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 2. januar 2021 #33705 Del Skrevet 2. januar 2021 Ser damen går hardt ut mot lesere som kommenterer at barnet er sminket😀 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 2. januar 2021 #33706 Del Skrevet 2. januar 2021 (endret) 123Frustrert skrev (27 minutter siden): Ser damen går hardt ut mot lesere som kommenterer at barnet er sminket😀 What??? Hvor sveiseblind kan man bli? Dette var ille. Endret 2. januar 2021 av Lin11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 2. januar 2021 #33707 Del Skrevet 2. januar 2021 Skjønner ikke helt hvor i spørsmålene CBE leser at noen har ment at det handler om seksualisering. 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lizziea Skrevet 2. januar 2021 #33708 Del Skrevet 2. januar 2021 Og hvorfor vil barnet sminke seg? Jo fordi de ser at det er mor opptatt av 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 2. januar 2021 Populært innlegg #33709 Del Skrevet 2. januar 2021 (endret) Å, herrefred. Er det mulig? Er det noe 7-åringer ikke trenger, så er det utseendefokus. Dessuten er det rimelig lett å se at hun ikke har sminket seg selv. Jeg er dypt sjokkert. En sminket 7-åring, faktisk. På mors blogg med tusenvis av lesere. Det er virkelig helt hårreisende. Endret 2. januar 2021 av pøbelsara 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorUgle Skrevet 2. januar 2021 #33710 Del Skrevet 2. januar 2021 pøbelsara skrev (3 minutter siden): Å, herrefred. Er det mulig? Er det noe 7-åringer ikke trenger, så er det utseendefokus. Dessuten er det rimelig lett å se at hun ikke har sminket seg selv. Jeg er dypt sjokkert. En sminket 7-åring, faktisk. På mors blogg med tusenvis av lesere. Det er virkelig helt hårreisende. Jeg ble sjokkert da jeg så det. Horribelt å sminke ett lite barn. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lavande Skrevet 2. januar 2021 #33711 Del Skrevet 2. januar 2021 (endret) Blogginnlegget https://www.carolinebergeriksen.no/2020/12/31/godt-nyttar-fine-lesere/ har bilder av familien i reklamepysjene fra Lindex, jf. https://www.instagram.com/p/CIvHtIJghzz/?hl=en Bloggposten mangler imidlertid reklamemerking. Er tankegangen til Treasures AS at det da er ok å bruke barn i reklame? Skjermbilder fra Instagram og blogginnlegget: + Endret 3. januar 2021 av Lavande Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 2. januar 2021 #33712 Del Skrevet 2. januar 2021 pøbelsara skrev (4 minutter siden): Å, herrefred. Er det mulig? Er det noe 7-åringer ikke trenger, så er det utseendefokus. Dessuten er det rimelig lett å se at hun ikke har sminket seg selv. Jeg er dypt sjokkert. En sminket 7-åring, faktisk. På mors blogg med tusenvis av lesere. Det er virkelig helt hårreisende. Om hun oppriktig tror hun kan overbevise folk om at barnet har sminket seg selv, er hun blitt fullstendig sveiseblind 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lavande Skrevet 2. januar 2021 #33713 Del Skrevet 2. januar 2021 123Frustrert skrev (46 minutter siden): Ser damen går hardt ut mot lesere som kommenterer at barnet er sminket😀 Ser du glemte lenke: https://www.carolinebergeriksen.no/2020/12/31/godt-nyttar-fine-lesere/#comment-1219082 👍😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 2. januar 2021 #33714 Del Skrevet 2. januar 2021 Mrs Robinson skrev (1 minutt siden): Om hun oppriktig tror hun kan overbevise folk om at barnet har sminket seg selv, er hun blitt fullstendig sveiseblind Jepp. dette er så ille at jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si. Lavande skrev (Akkurat nå): Ser du glemte lenke: https://www.carolinebergeriksen.no/2020/12/31/godt-nyttar-fine-lesere/#comment-1219082 👍😊 Bra! Takk for dokumentasjonen. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lavande Skrevet 3. januar 2021 #33715 Del Skrevet 3. januar 2021 Treasures AS normaliserer altså at barn i barneskolealder sminker seg, dvs. de publiserer slikt på bedriftens SoMe-kanaler. Har de ikke tenkt gjennom hva de gjør i det hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 3. januar 2021 #33716 Del Skrevet 3. januar 2021 Dette er bare så trist. Her kan det umulig reflekteres over hva man faktisk sender ut av signaler om egen bedrift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 3. januar 2021 #33717 Del Skrevet 3. januar 2021 Jeg synes det sier ganske mye når man unnskylder innlegg om ripling til å være "nøytrale". Mange av innleggene på de siste sidene har hatt særdeles lite med kritikk av "bedriften" å gjøre. Ellers kan jeg si at jeg selv gikk på barneskolen da jeg ble nysgjerrig på det å sminke meg. Jeg hadde et sminkebord og sminke arvet av en slektning og prøvde meg frem- og min mor sminket seg selv kun til festligheter, mye sjeldnere enn hva som er vanlig hos mange i dag. Tror det er for mange en ganske naturlig del av det å vokse opp. Jeg sier ikke at jeg nødvendigvis synes det er riktig å poste bilder av en sminket jentunge på hennes SoMe, jeg vil bare avdramatisere selve sminkingen litt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 3. januar 2021 Populært innlegg #33718 Del Skrevet 3. januar 2021 (endret) Lavande skrev (34 minutter siden): Treasures AS normaliserer altså at barn i barneskolealder sminker seg, dvs. de publiserer slikt på bedriftens SoMe-kanaler. Har de ikke tenkt gjennom hva de gjør i det hele tatt? Ikke sant!? Hvis man ser på sminken, ser man jo dessuten at dette ikke er noe hun har gjort selv. Dvs - jeg tror ikke hun er motorisk i stand til å påføre sminke på en slik måte i en alder av syv. De fleste 7-åringer er har ikke god nok finmotorikk ennå til å holde en blyant godt nok til å hverken skrive eller tegne særlig avansert. Så skal hun liksom ha sminket seg uten å søle hverken med brynkost eller øyeskyggeapplikator? Det er helt usannsynliig at hun selv har klart sminke seg slik, så dette ser ut som noe hun har fått hjelp til av noen som er eldre enn seg. Og det synes altså mor er greit å publisere i bloggen, selv om hun altså begrenser det til «helgene når de ikke er ute». Så hun kan ikke ferdes slik i Sarpsborg, men det er greit til titusenvis av følgere på internett? Det er jo faktisk ordentlig helt fælt. Endret 3. januar 2021 av pøbelsara 67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 3. januar 2021 #33719 Del Skrevet 3. januar 2021 (endret) Nudeldama skrev (24 minutter siden): Jeg synes det sier ganske mye når man unnskylder innlegg om ripling til å være "nøytrale". Mange av innleggene på de siste sidene har hatt særdeles lite med kritikk av "bedriften" å gjøre. Ellers kan jeg si at jeg selv gikk på barneskolen da jeg ble nysgjerrig på det å sminke meg. Jeg hadde et sminkebord og sminke arvet av en slektning og prøvde meg frem- og min mor sminket seg selv kun til festligheter, mye sjeldnere enn hva som er vanlig hos mange i dag. Tror det er for mange en ganske naturlig del av det å vokse opp. Jeg sier ikke at jeg nødvendigvis synes det er riktig å poste bilder av en sminket jentunge på hennes SoMe, jeg vil bare avdramatisere selve sminkingen litt. Jeg er enig med deg i at det er kan være gøy for småbarn å sminke seg. Men det er jo proff sminking, ikke noe hun har gjort selv. Og det har virkelig ikke noe på internett å gjøre. Jeg blir skikkelig lei meg og fortvilet over at slike bilder postes på nett av en ikke-samtykkekompetent. Skikkelig fortvilet. 😔 Endret 3. januar 2021 av pøbelsara 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Boletta Skrevet 3. januar 2021 Populært innlegg #33720 Del Skrevet 3. januar 2021 CBE skriver at ungen får sminke seg når de ikke skal ut. Men de er ute. Blant alle som vil se. På det store Internett. Kjøper IKKE at hun har sminket seg selv. Jeg har en sminkeglad 8-åring. Resultatet blir ikke slik. 73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå