Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Klink skrev (28 minutter siden):

Jeg syns flere her burde tenke på at det finnes en mellomting. 
Hun kan være en god mor og vise kjærlighet til barna sine selv om hun failer på en... som eksempel. 

Uten sammenligning forøvrig,

Ville  man sagt det om en mor /far som bruker barn i en eller annen form for inntjening som går utover barnets privatliv? Hvis det ikke var pakket inn i «glanset magasin» og «familieidyll»? Tviler på det, da andre varianter av dette får sterkt kritikk på verdensbasis og har skapt egne lovverk for mindreårige. Blant annet kan ikke foreldre ta med seg barn på gaten når de tigger. Det er ulovlig per definisjon. I Norge ville barnevernet ha blitt involvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det bør jo være en tankevekker at i siste blogginnlegg er alle i juleselskapet skjermet fra å bli vist i magasinet,  bortsett fra firmaets ansatte og barnearbeiderne deres, samt tanten. 
Er ikke dette bare jævlig trist så vet ikke jeg. 

Endret av Dark Star
  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sent ute, men ser at "julekortet" inneholder umerket reklame. Håper mange har, og vil rapportert det inn. Så utrolig lavmål. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin11 skrev (36 minutter siden):

Uten sammenligning forøvrig,

Ville  man sagt det om en mor /far som bruker barn i en eller annen form for inntjening som går utover barnets privatliv? Hvis det ikke var pakket inn i «glanset magasin» og «familieidyll»? Tviler på det, da andre varianter av dette får sterkt kritikk på verdensbasis og har skapt egne lovverk for mindreårige. Blant annet kan ikke foreldre ta med seg barn på gaten når de tigger. Det er ulovlig per definisjon. I Norge ville barnevernet ha blitt involvert.

Men dette blir jo noe veldig annet! Jeg ser du skriver uten sammenligning, men det er jo det du gjør? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten høflig bemerkning om umerket reklame påinsta, og jeg er blokkert.

Endret av MiniMjau
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (12 minutter siden):

Men dette blir jo noe veldig annet! Jeg ser du skriver uten sammenligning, men det er jo det du gjør? 

Barns rett privatliv og ikke bli utnyttet for økonomisk vinning, gjelder vel alle? Uansett hvilken innpakning det kommer i? Selv om det ikke er en direkte lov mot kommersialisering av barns barndom på reklame/annonse kanaler, betyr ikke det at det er ok. Derav #stopsharenting 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MiniMjau skrev (8 minutter siden):

En liten høflig bemerkning om umerket reklame påinsta, og jeg er blokkert.

Så klart - er jo åpenbart reklame, så da må de jo blokkere de som påpeker det! Er jo bare latterlig det de holder på med.... 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin11 skrev (16 minutter siden):

Barns rett privatliv og ikke bli utnyttet for økonomisk vinning, gjelder vel alle? Uansett hvilken innpakning det kommer i? Selv om det ikke er en direkte lov mot kommersialisering av barns barndom på reklame/annonse kanaler, betyr ikke det at det er ok. Derav #stopsharenting 

finnes verre innpakninger enn andre 

Lin11 skrev (16 minutter siden):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (17 minutter siden):

finnes verre innpakninger enn andre 

Det gjør det overhodet ikke mer akseptabelt eller riktig. Det var slike holdninger barnevernet hadde i «gamle» dager også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin11 skrev (7 minutter siden):

Det gjør det overhodet ikke mer akseptabelt eller riktig. Det var slike holdninger barnevernet hadde i «gamle» dager også. 

Nå får du gi deg , sammenligne å bruke barn til tigging på gata med å legge ut bilder av dem på nett ! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (1 time siden):

Du gikk imot din egen anbefaling om ikke å bite på 😅 Skjønner det godt altså for man blir trigget til å svare..

Jeg tenkte det var greit med en generell påminnelse om hva som faktisk diskuteres i tråden. 

Jeg er så lei av at 148 mennesker  jevne mellomrom kaster seg inn i tråden for å hevde at folk er feite, misunnelige og fattige. Så himla uoriginalt.  Det oser lav IQ og minimal medieforståelse av ett hvert slik innlegg. 

:sur:

Endret av pøbelsara
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten: Å ivareta barns trygghet er selve kjernen i godt foreldreskap. Hvordan noen kan se eksponering i en slik grad cbe bedriver og samtidig mene at det er gode foreldre som bedriver dette, er uforståelig. 

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (16 minutter siden):

Nå får du gi deg , sammenligne å bruke barn til tigging på gata med å legge ut bilder av dem på nett ! 

Har jeg skrevet det? Nei, faktisk ikke! Slutt å vreng på ordene som faktisk ble skrevet! Dette er ugreit uansett i hvilken form barn må bidra til økonomisk inntjening. At folk ikke skjønner dette må de ta på egen kappe, inkludert deg. Din definisjon av at det finnes verre ting en andre holder ikke.

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lin11 skrev (5 minutter siden):

Har jeg skrevet det? Nei, faktisk ikke! Slutt å vreng på ordene som faktisk ble skrevet! Dette er ugreit uansett i hvilken form barn må bidra til økonomisk inntjening. At folk ikke skjønner dette må de ta på egen kappe, inkludert deg. Din definisjon av at det finnes verre ting en andre holder ikke.

Det var nå det du brukte som eksempel og jo det holder faktisk! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til dette med barn, så synes jeg det er særdeles viktig å holde tunga beint i munnen og forholde seg rederlig. Det er ingen barn hos CBE som "må" gjøre det ene eller det andre for å feire en god jul. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (Akkurat nå):

Når det kommer til dette med barn, så synes jeg det er særdeles viktig å holde tunga beint i munnen og forholde seg rederlig. Det er ingen barn hos CBE som "må" gjøre det ene eller det andre for å feire en god jul. 

Har noen hevdet det? At barna tvinges til å gjøre noe for å få en god jul?

Har du forresten sett hvor mye barna har vært eksponert i tekst og bilder i desember hittil?

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nudeldama skrev (2 minutter siden):

Er det noen som har påstått det "uthevede"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (4 minutter siden):

Ikke? De MÅ stille opp på alskens bilder så mor har noe å legge ut til fans'n som vil se hvordan julen er hos the CBE's, og de, barna altså, bestemmer ikke dette selv, de bare gjør det hu mor får de til å stille opp på.....men de feirer nok en god jul for det altså

Endret av Skrottefar
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin11 skrev (17 minutter siden):

@pøbelsara @Lavande: Se sitat.

Endret av Nudeldama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (13 minutter siden):

@pøbelsara @Lavande: Se sitat.

Skjønner ikke hva du mener? Har du sett innleggene på IG-stories? Tror du de har noe valg? De filmes jo hele tiden. Dessuten er de for små til å kunne gi noen form for samtykke, uansett. De må bidra til den kontinuerlige publiseringen på de kommersielle kontoene til treasures AS - det ser man jo hvis man oppsøker dem. 

Bilder av barna på IG får gjennomgående mange ganger flere likes enn bilder av mor i undertøy.

(lenke til CBEs IG: https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/ )

Endret av pøbelsara
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...