Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
14 timer siden, Lille_Krokodille skrev:

Men akkurat kafévarer er det flere som sliter med. Jeg skal ikke spise hvetemel eller laktose, og dermed er det svært begrenset hva jeg kan spise på kafé. Men det vet jo barna mine siden vi har snakket om det temaet. Så akkurat det trenger ikke være relatert til spiseforstyrrelser. Det er jo ikke så lenge siden hun la ut et innlegg om at de var på kafé og koste seg, heller. 😊

Kaféer flest har mer enn bare bakevarer, og ofte allergivennlige alternativer 🙂 Det trenger ikke være relatert til spiseforstyrrelser, men helheten hun viser sier jo noe annet. Måltid med barn bør deles, det er viktig i forebygging av spiseforstyrrelser. Det tipper jeg sikkert også de fleste som har hatt spiseforstyrrelser er klar over, og som foreldre ønsker man jo å dele måltider med barna. Jeg har selv hatt spiseforstyrrelser og er kjempenøye med det. Mat skal være aldri være belønning og det er ikke noe som heter nei-mat (men ikke alt som passer til en hver tid så klart) for eksempel. Mange enkle, logiske grep  som jeg opplever at de fleste foreldre er bevist på i dag mtp på det kroppsfokuset som småbarn vokser opp med i dag (jeg gjorde det ikke, heldigvis!).

Endret av snikleser1
  • Liker 14
Skrevet

Jeg lurer oppriktig: Dette undertøyet.. er det meningen at de som har noe større enn A-cup skal kunne bruke det? Det finnes jo ikke støtte der 🤷🏻‍♀️ Eventuelt om en har silikonpupper som er større, for de står jo av seg selv. Men selv jeg med min lille B-cup trenger faktisk mer støtte enn det der. Så hvem er det egentlig for? 🤔

• Liker 26
Skrevet
25 minutter siden, Heartland skrev:

Jeg lurer oppriktig: Dette undertøyet.. er det meningen at de som har noe større enn A-cup skal kunne bruke det? Det finnes jo ikke støtte der 🤷🏻‍♀️ Eventuelt om en har silikonpupper som er større, for de står jo av seg selv. Men selv jeg med min lille B-cup trenger faktisk mer støtte enn det der. Så hvem er det egentlig for? 🤔

Målgruppen for MyMuse er vel dem som vil poste puppebilder på IG uten å sensureres :vetikke:

• Liker 45
Skrevet
42 minutter siden, Heartland skrev:

Målgruppa er nok de som vil vise seg frem på Instagram og internett generelt slik @Inocybe beskriver. Funksjon og passform på bh'ene mangler helt, de skal bare se pene ut. Bruker man slike typer som cbe.no fremviser konstant vil tyngdekraften gjøre seg gjeldende før eller siden, uansett størrelse og silikon.

• Liker 19
Skrevet

Spørsmålet blir jo og om hun egentlig bruker dette rælet selv eller om det bare er en unnskyldning for å kle av seg. 

• Liker 16
Skrevet
21 minutter siden, Surikatt skrev:

Spørsmålet blir jo og om hun egentlig bruker dette rælet selv eller om det bare er en unnskyldning for å kle av seg. 

Hun bruker jo ikke undertøy.. spesielt ikke BH

• Liker 14
Skrevet
10 minutter siden, 123Frustrert said:

Hun bruker jo ikke undertøy.. spesielt ikke BH

Skulle til å skrive akkurat det samme. Hun poserer jo stadig i topper uten bh, med stive brystvorter.....og hun har sagt at hun bruker ikke truser undert trenings thigtser. Så denne kolleksjonen som frua liksom har "designet", er nok et påskudd til å vise frem kropp, og tjene penger på ræl.

• Liker 26
Skrevet
44 minutter siden, Minnie Mus skrev:

Skulle til å skrive akkurat det samme. Hun poserer jo stadig i topper uten bh, med stive brystvorter.....og hun har sagt at hun bruker ikke truser undert trenings thigtser. Så denne kolleksjonen som frua liksom har "designet", er nok et påskudd til å vise frem kropp, og tjene penger på ræl.

Du ser ofte  CBE med andre bukser enn trenings thigts så da bruker hun nok truse som folk flest. Så fordi hun ikke bruker truse når hun trener så betyr det at hun aldri bruker det da eller? Og hun bruker BH også, det har vi også sett på bloggen. Og en lager vel ikke akkurat en kolleksjon som kun er ment for seg selv. Og den med stive brystvorter må vel snart være oppbrukt? Det fine er jo at en selv velger om en vil kjøpe eller ikke. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at det er fremvisningen av de stive brystvortene som er oppbrukt når de kommer side om side med bilder av småbarn på samme bedriftskanal.

• Liker 27
Skrevet
14 minutter siden, virkelig said:

Du ser ofte  CBE med andre bukser enn trenings thigts så da bruker hun nok truse som folk flest. Så fordi hun ikke bruker truse når hun trener så betyr det at hun aldri bruker det da eller? Og hun bruker BH også, det har vi også sett på bloggen. Og en lager vel ikke akkurat en kolleksjon som kun er ment for seg selv. Og den med stive brystvorter må vel snart være oppbrukt? Det fine er jo at en selv velger om en vil kjøpe eller ikke. 

Hvis jeg ikke husker helt feil, så var det vel en episode under bloggerne der frua hadde "glemt" å ta på seg truse? Ser ikke Bloggerne, men husker det ble skrevet om her inne. Så nei, det er nok ikke bare under thigts hun ikke bruker truser.... Hva mener du med at stive brystvorter er oppbrukt? CBE synes tydeligvis ikke det, da hun stadig trykker de vortene opp i kameraet på bilder. Og hva mener du med at hun har "laget" en kolleksjon? Å lage eller designe en kolleksjon krever mye jobb, hvorfor har vi da ikke fått fulgt prosessen underveis, men kun får se det ferdige resultatet?

• Liker 15
Skrevet

Men når man har et underliv som aldri blir svett, så trenger man jo ikke truse. Og skulle man mot formodning bli svett der nede, så er dåsespray løsningen

• Liker 14
Gjest Tannbein
Skrevet (endret)

Jeg tenker at mye kritikk kommer fordi CBE påberoper seg å være et sunt forbilde med sunne verdier, som har tipp topp reklamemerking. Jeg er helt enig i at f eks 20 år gamle Paradise hotel-deltakere viser enda mer rumpe og pupper enn henne, men de er hvert fall ærlige om at de driter seg ut og at de ikke er særlig gode forbilder. Det er CBE som legger seg på ryggen, suger inn magen, dytter frem ribbeina og samtidig mener at hun har kjernesunn påvirkningskraft, DET er et kjempeproblem!! Mange influensere merker sikkert enda dårligere enn CBE, men CBE og LKE er nå likevel de som er krystallklare på at hun holder seg innenfor regelverket, på tross av regelmessige bevis på det motsatte. Sophie Elise viser nok enda mer seksuelle bilder enn CBE, men hun legger hvert fall ikke ut instastory med flashing av hele rumpa i en liten blondetanga tett etterfulgt av bilder av de små barna sine, samtidig som hun skriver at hun er "100 % sikker på at hun og mannen er de beste forbildene barna deres kan ha". Det er jo slike ting som får folk flest til å tenke at her er det skikkelig, skikkelig mørkt.

Endret av Tannbein
Skrevet (endret)
28 minutter siden, virkelig skrev:

CBE har IKKE egenhendig laget eller designet noen av kolleksjonen sine.. Hun har kun valgt ut snitt, mønster, farge, stoff etc. Det å være en designer er så mye mer.

Som designer er du kreativ, ofte innenfor et spesielt arbeidsområde. For de fleste designere er det også viktig å tenke på hvilken funksjon gjenstanden skal ha.

Ofte handler en designers hverdag om å lage tegninger eller modeller for noe andre skal produsere.

https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/designer

Klesdesignere produktutvikler alt fra undertøy og badetøy til treningstøy, hverdagsplagg, festantrekk og brudekjoler.

https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/klesdesigner

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 17
Skrevet
2 minutter siden, MaleficentAurora said:

CBE har IKKE egenhendig laget eller designet noen av kolleksjonen sine.. Hun har kun valgt ut snitt, mønster, farge, stoff etc. Det å være en designer er så mye mer.

Som designer er du kreativ, ofte innenfor et spesielt arbeidsområde. For de fleste designere er det også viktig å tenke på hvilken funksjon gjenstanden skal ha.

Ofte handler en designers hverdag om å lage tegninger eller modeller for noe andre skal produsere.

https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/designer

Klesdesignere produktutvikler alt fra undertøy og badetøy til treningstøy, hverdagsplagg, festantrekk og brudekjoler.

https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/klesdesigner

Akkurat. Og derfor blir det så innmari feil å skryte på seg at man har designet en kolleksjon. Et hån mot de som faktisk er ekte designere.

• Liker 24
Skrevet
1 minutt siden, Minnie Mus skrev:

Akkurat. Og derfor blir det så innmari feil å skryte på seg at man har designet en kolleksjon. Et hån mot de som faktisk er ekte designere.

Riktig å det er jeg enig med deg.

Bare for gi en påminnelse sånn generelt her i tråden, så var det en grunn for at CBE FJERNET designer tittelen fra sin Instagram bio. Hun fikk enormt mye kritikk etter dette fiasko med hårspennene. 

Hun viser aldri arbeidet bak kameraet som faktisk kunne ha vært interessant å fått sett. Hun sier at dagene er proppfulle av det ene å det andre. Og hva er det hun viser til? Jo hvordan man kan få et luksus budsjett over på en billig budsjett som ikke får lommeboka til å grine av fortvilelser. Da kjenner jeg at jeg blir en smule oppgitt når hun ikke klare å vise fram noe mer. 

• Liker 15
Annonse
Gjest Tannbein
Skrevet
26 minutter siden, Minnie Mus skrev:

Akkurat i denne saken mener jeg at CBE kritiseres bare fordi hun er CBE. Det samarbeidet hun har med mymuse er ikke akkurat eksklusivt, hun er vel den tiende influenseren i rekka som har et samarbeid med dem. Problemet er likevel at det er CBE som har kalt seg for både designer, entrepeneur og publisher på instagram-profilen sin, mens de andre har skamvett nok til å ikke gjøre det. 

Skrevet
59 minutter siden, Tannbein skrev:

Jeg tenker at mye kritikk kommer fordi CBE påberoper seg å være et sunt forbilde med sunne verdier, som har tipp topp reklamemerking. Jeg er helt enig i at f eks 20 år gamle Paradise hotel-deltakere viser enda mer rumpe og pupper enn henne, men de er hvert fall ærlige om at de driter seg ut og at de ikke er særlig gode forbilder. Det er CBE som legger seg på ryggen, suger inn magen, dytter frem ribbeina og samtidig mener at hun har kjernesunn påvirkningskraft, DET er et kjempeproblem!! Mange influensere merker sikkert enda dårligere enn CBE, men CBE og LKE er nå likevel de som er krystallklare på at hun holder seg innenfor regelverket, på tross av regelmessige bevis på det motsatte. Sophie Elise viser nok enda mer seksuelle bilder enn CBE, men hun legger hvert fall ikke ut instastory med flashing av hele rumpa i en liten blondetanga tett etterfulgt av bilder av de små barna sine, samtidig som hun skriver at hun er "100 % sikker på at hun og mannen er de beste forbildene barna deres kan ha". Det er jo slike ting som får folk flest til å tenke at her er det skikkelig, skikkelig mørkt.

De merker ringvirkningene av korona krisen og må sikkert omstille seg som mange andre. Netfit ser ut til å være en flopp så lurer på hva neste prosjekt blir. I mellomtiden er det pupper, rumpe, lugg og barn som de prøver å selge. 

• Liker 17
Skrevet

Jeg lurer på når man kan bruke dette undertøyet? Ikke er det funksjonelt nok til å bruke til hverdags, ikke til å gå på fest med vist man vil gjøre noe annet enn å sitte helt stille, og jeg har ikke tid å ha det på meg på kvelden for å frekke meg til foran et speil eller mann. 

Hvilket bruksområder har en slik kolleksjon? Dette gjelder ikke bare CBE sin, men andre i samme stil. 

• Liker 20
Gjest Tannbein
Skrevet
3 minutter siden, Surikatt skrev:

De merker ringvirkningene av korona krisen og må sikkert omstille seg som mange andre. Netfit ser ut til å være en flopp så lurer på hva neste prosjekt blir. I mellomtiden er det pupper, rumpe, lugg og barn som de prøver å selge. 

Jeg tror faktisk ikke at de har noen annen plan enn netfit. Planen når det flopper er nok å melke kua så lenge de kan med kaffekopper, barnerom og magetopper. Fotografer går det tretten av på dusinet og hun passer ikke til TV da hun er altfor stiv og selvbevisst. Om ti år så er vel hun sminkør og mannen PT. De får legge unna penger mens de kan.

Skrevet
2 minutter siden, Liver skrev:

Jeg lurer på når man kan bruke dette undertøyet? Ikke er det funksjonelt nok til å bruke til hverdags, ikke til å gå på fest med vist man vil gjøre noe annet enn å sitte helt stille, og jeg har ikke tid å ha det på meg på kvelden for å frekke meg til foran et speil eller mann. 

Hvilket bruksområder har en slik kolleksjon? Dette gjelder ikke bare CBE sin, men andre i samme stil. 

Det har samme funksjon som det blonde fiskegarnet av undertøyet, på soverommet like før den utvalgte mannen finner fram saksa å klipper til✂️

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...