Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Ostepooopp skrev:

Nå snakker du jo bare tull. Ett kjapt googlesøk og man finner tidligere innlegg fra 2014 og 2016 der firmaeier sitter foran - wait for it- en ekstern skjerm! 

https://www.carolinebergeriksen.no/2014/10/24/julestemning-pa-kontoret/

https://www.carolinebergeriksen.no/2016/11/21/10-tips-hvordan-jobbe-effektivt-hjemmefra/

PS. jeg har null peil på hva de bruker til vanlig i dag. Men påstanden din var at de ikke har skaffet seg en ekstern skjerm før nå ;) 

Jeg har aldri sett de med en skjerm, men jeg har ikke lest hvert eneste innlegg fra dag en. De fleste innlegg hvor hun viser hjemmekontor så sitter hun med laptop,  og på en kommentar på bloggen mente hun at de ikke hadde behov for ekstra skjerm. Men som du viser til så har de brukt det kanskje to ganger da på 10 år. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

CBE-kritiker dokumenter = Beskyldninger fra metakritkerne om å lete med lykt og lupe 

CBE-metakritiker dokumenter = Det var visst bare et raskt googlesøk som skulle til

Bare nevner det ...

• Liker 14
Skrevet
38 minutter siden, Ostepooopp skrev:

Jeg påpeker feilinformasjon, på samme måte det stort sett blir gjort i denne tråden (om du er en av de som gjør det vet jeg ikke, så nå snakker jeg på generelt grunnlag). I tillegg dokumenterte jeg påstanden min med linker. 

Du glemte å sitere den andre brukeren og det vedkommende svarte, for hadde du gjort det hadde man sett grunnen til svar nummer to. Men da hadde kanskje ikke "ro ned litt" kommentaren vært like passende. Hva med å heller fokusere på at 2 av de faste brukerne her inne kom med en påstand som var feil, istedenfor å hakke på en bruker du gjerne ikke er enig med i denne tråden? For man er vel objektiv her inne, eller...?

se her:

ANNIKEN

Oi, her var det mye bråk i kommentarfeltet… :-/.
Jeg lurer på noe heeeelt annet: Jobber dere kun på bærbare maskiner, uten eksterne skjermer? Så mye som dere jobber med bilder? Har selv en jobb hvor jeg jobber med bilder og publisering, og hadde ikke klart meg uten de to megaskjermene på pulten min. Og ergonomisk rullemus for å forhindre senebetennelse og musearm 

1.  
    CAROLINE BERG ERIKSEN

Foreløpig er det kun på bærbare maskinger, men jeg vet at Lars-Kristian ønsker seg en større iMac 🙂 Han bruker wacom tegnebrett, så for hans del er det ikke så mye musebruk.

https://www.carolinebergeriksen.no/2017/09/26/bildeveggene-pa-kontoret-desenio/

Fra 2017 - så  noen husket nok riktig likevel. Jeg husket denne kommentaren - det er jo ett innlegg fra en av de store slagene i kommentarfeltet, dette. 

• Liker 18
Skrevet
4 minutter siden, pøbelsara skrev:

se her:

ANNIKEN

Oi, her var det mye bråk i kommentarfeltet… :-/.
Jeg lurer på noe heeeelt annet: Jobber dere kun på bærbare maskiner, uten eksterne skjermer? Så mye som dere jobber med bilder? Har selv en jobb hvor jeg jobber med bilder og publisering, og hadde ikke klart meg uten de to megaskjermene på pulten min. Og ergonomisk rullemus for å forhindre senebetennelse og musearm 

1.  
    CAROLINE BERG ERIKSEN

Foreløpig er det kun på bærbare maskinger, men jeg vet at Lars-Kristian ønsker seg en større iMac 🙂 Han bruker wacom tegnebrett, så for hans del er det ikke så mye musebruk.

https://www.carolinebergeriksen.no/2017/09/26/bildeveggene-pa-kontoret-desenio/

Fra 2017 - så  noen husket nok riktig likevel. Jeg husket denne kommentaren - det er jo ett innlegg fra en av de store slagene i kommentarfeltet, dette. 

Sitat @Klaraku78: "Da ser der ut til at etter 10 år med hjemmekontor, så har CBE og LK fått seg pc-skjerm".

Sitat @Revenge o'Cavatina: "Jeg er overrasket over at en ekstern skjerm skaffes hele 10 år etter starten på firmaet, spesielt når den ene ansatte jobber som firmaets fotograf".

Sitat meg: "PS. jeg har null peil på hva de bruker til vanlig i dag. Men påstanden din var at de ikke har skaffet seg en ekstern skjerm før nå ;)".

Jeg har ikke sagt at de bruker den i det daglige. Men de to jeg siterte sa at de endelig har fått skjerm nå. Hva i alle dager er vitsen med å kverulere mer på dette? 

• Liker 10
Gjest Saronsrose
Skrevet
9 minutter siden, Ostepooopp skrev:

Sitat @Klaraku78: "Da ser der ut til at etter 10 år med hjemmekontor, så har CBE og LK fått seg pc-skjerm".

Sitat @Revenge o'Cavatina: "Jeg er overrasket over at en ekstern skjerm skaffes hele 10 år etter starten på firmaet, spesielt når den ene ansatte jobber som firmaets fotograf".

Sitat meg: "PS. jeg har null peil på hva de bruker til vanlig i dag. Men påstanden din var at de ikke har skaffet seg en ekstern skjerm før nå ;)".

Jeg har ikke sagt at de bruker den i det daglige. Men de to jeg siterte sa at de endelig har fått skjerm nå. Hva i alle dager er vitsen med å kverulere mer på dette? 

Fatter heller ikke den evige kveruleringen i denne tråden. Uansett "side", så er det samme gnålinga😄

Skrevet
23 minutter siden, Ostepooopp skrev:

Det må jeg si at jeg også lurer på. Det blir aldri nok kverulering fra enkelte her😉

• Liker 5
Skrevet
25 minutter siden, Ostepooopp skrev:

Jeg kverulerte ikke - jeg bare viste hva hun har skrevet om dette. :jepp: Ha en fin fredag! :kyss: 

• Liker 20
Skrevet

@Ostepooopp: Verken @Klaraku78 eller @Revenge o'Cavatina hevdet at bloggens eiere først nå hadde kjøpt inn pc-skjerm. 

Klaraku78 skriver:

Da ser der ut til at etter 10 år med hjemmekontor, så har CBE og LK fått seg pc-skjerm

Her brukes uttrykket "det ser ut til". 

Likeledes skriver Revenge o'Cavatina at 

er overrasket over at en ekstern skjerm skaffes hele 10 år etter starten på firmaet, spesielt når den ene ansatte jobber som firmaets fotograf".

Vedkommende er altså overrasket. 

I begge utsagnene er det en vesensforskjell i ordvalget sammenlignet med å bastant erklære: CBE og LKE har nå først kjøpt pc-skjerm. 

Når man i tillegg ser siteringen fra bloggens kommentarfelt som @pøbelsara har lagt ut, så kan man ikke klandre folk for å komme med feilaktige opplysninger når daglig leder selv har sagt at foretaket ikke har pc-skjerm. 

Forøvrig synes jeg det er bra at du tok deg tid til å dokumentere motreplikken din. Det er slik man kan få en fruktbar og konstruktiv meningsutveksling :) 

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Jeg kverulerte ikke - jeg bare viste hva hun har skrevet om dette. :jepp: Ha en fin fredag! :kyss: 

If you say so 🙈

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Pjolterbeist skrev:

@Ostepooopp: Verken @Klaraku78 eller @Revenge o'Cavatina hevdet at bloggens eiere først nå hadde kjøpt inn pc-skjerm. 

Klaraku78 skriver:

Her brukes uttrykket "det ser ut til". 

Likeledes skriver Revenge o'Cavatina at 

Vedkommende er altså overrasket. 

I begge utsagnene er det en vesensforskjell i ordvalget sammenlignet med å bastant erklære: CBE og LKE har nå først kjøpt pc-skjerm. 

Når man i tillegg ser siteringen fra bloggens kommentarfelt som @pøbelsara har lagt ut, så kan man ikke klandre folk for å komme med feilaktige opplysninger når daglig leder selv har sagt at foretaket ikke har pc-skjerm. 

Forøvrig synes jeg det er bra at du tok deg tid til å dokumentere motreplikken din. Det er slik man kan få en fruktbar og konstruktiv meningsutveksling :) 

Takk for det, men allikevel må man dokumentere dokumentasjonen til det kjedsommelige 😅

• Liker 7
Skrevet
14 minutter siden, Ostepooopp said:

Takk for det, men allikevel må man dokumentere dokumentasjonen til det kjedsommelige 😅

Jeg kan forstå at det kan bli for mye av det gode hva dokumentasjon angår, men nå har det vært gjengs kutyme og sågar et krav fra KGs side å dokumentere påstander, så det er noe alle deltagere må leve med. I tillegg har man i det siste dagene sett at enkelte har kommet med feilaktig informasjon for å styrke egne påstander, jf. underbuksedebatten. 

Men som sagt - kudos til deg for å dokumentere. Håper flere følger i fotsporene dine. 

• Liker 9
Skrevet

Det er vel ikke en skjerm de har skaffet seg, men en iMac

• Liker 7
Skrevet

Tenk så surrealistisk - at man deler alt man gjør omtrent i hverdagen slik at fremmede folk sitter og småsnakker om hva de har kjøpt i dag, hvor langt de har løpt. Akkurat som å leve i et slik dukkehus hvor du tar vekk fronten og kan se alt som foregår innenfor.

• Liker 40
Skrevet
2 minutter siden, pøbelsara skrev:

Tenk så surrealistisk - at man deler alt man gjør omtrent i hverdagen slik at fremmede folk sitter og småsnakker om hva de har kjøpt i dag, hvor langt de har løpt. Akkurat som å leve i et slik dukkehus hvor du tar vekk fronten og kan se alt som foregår innenfor.

De lever the Truman show på virkelig. 

• Liker 18
Skrevet
5 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Du må ta faktafeil med den som kommer med dem. Jeg tok utgangspunkt i at den jeg siterte ga korrekt informasjon.

Samtidig sier du at med denne uttalelsen at du ikke er kildekritisk til de tingene som dukker opp i tråden og dermed diskuterer uten å vite fakta. Det kan forsåvidt stemme overens med en del ting som dukker opp her.

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, Inocybe skrev:

Ro litt ned da ;)  Slik du formulerer deg forsvinner budskapet ditt. For jeg regner med at budskapet er å korrigere informasjon i tråden her og ikke ta @Revenge o'Cavatina

Dette blir jo en litt sånn klassisk sak som kanskje er litt av kjernen til @Nudeldama

Man er liksom ikke så veldig kritisk til det som blir skrevet av kritikk mot CBE, uansett kilde eller kildekritiske blikk, men straks noen har en litt annen vinkling, så må man gå på denne personen for å hinte mot mangel på plausible kilder. 

Nå er det slik at man bør kunne se ting fra flere sider, og det mangler ofte i diskusjonen her. Man låser seg liksom fast i at alt er enten negativt eller så er man en hard core fan som mangler sidesyn, og det syns jeg blir litt galt - man må kunne gi både (saklig) ris og ros og se ting i nyanser. 

Hilsen verken en hard core kritiker eller hard core fan.

• Liker 12
Skrevet
13 minutter siden, pøbelsara skrev:

Tja. Vel så surrealistisk må det være at folk(som en del her inne) velger å bruke flere timer av livet sitt hver dag på å sitte inne i denne tråden og analysere og diskutere(kritisere) det hun publiserer ned til hver minste detalj. Tenk at  noen finner henne så interessant. Så interessant at hver kommentar hun engang publiserte om det så var flere år siden faktisk er noe folk husker og trekker frem igjen og igjen. Til det kjedsommelige. Det må virkelig være surrealistisk å oppleve. 

• Liker 9
Skrevet
10 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Tja. Vel så surrealistisk må det være at folk(som en del her inne) velger å bruke flere timer av livet sitt hver dag på å sitte inne i denne tråden og analysere og diskutere(kritisere) det hun publiserer ned til hver minste detalj. Tenk at  noen finner henne så interessant. Så interessant at hver kommentar hun engang publiserte om det så var flere år siden faktisk er noe folk husker og trekker frem igjen og igjen. Til det kjedsommelige. Det må virkelig være surrealistisk å oppleve. 

Hva med alle de som bruker timesvis her inne for å diskutere de som er kritiske da, er det mer greit liksom? 🤣

• Liker 29
Skrevet
2 minutter siden, Skrottefar skrev:

Hva med alle de som bruker timesvis her inne for å diskutere de som er kritiske da, er det mer greit liksom? 🤣

Tja. Vi kan jo sammenligne tiden noen bruker til å være kritiske i denne tråden med dem som sitter her og diskuterer opp time opp og time ned hver eneste dag. Uke etter uke. Måned etter måned😉

• Liker 7
Skrevet
45 minutter siden, pøbelsara skrev:

Herregud, der sa du det!

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...