pop up bruker Skrevet 20. desember 2019 #13741 Del Skrevet 20. desember 2019 9 timer siden, Ast skrev: Hun har i dag vært gjest på snapkontoen «grønnere» med hennes 7 tips til mer miljøvennlig hverdag. Jeg trodde jeg så syner. Det var kildesortere, bruke metallsugerør (siden plastikksugerør ikke er nedbrytbare sa hun. Hva med alt annet engangsplast hun kjøper??), bruke sykkel, gi bort/arve klær (fint å gi klær et videre liv, men hva med å få/kjøpte brukte klær selv?), bambustannbørste, kjøttfri middager. Mulig det var mer, men jeg ble passe sjokkert over valg av gjest. Forstår godt at CBE ønsker å stille opp. Bedriften ønsker selvsagt å få følgere til å tro at de er mer miljøvennelige enn de er. Det jeg derimot ikke forstår er hvor en snap konto som jeg antar utfra navnet og tema, skal fronte miljø og klimasaker. Hvis de ønsker å oppfordre andre til å leve mer miljøvennlig og tenke på klima er det helt skivebom å bruke influensere som CBE. Ikke en konto jeg gidder å følge, for de gjør åpenbart ikke så gode undersøkelser, eller har ikke det rette engasjementet etter min mening. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 20. desember 2019 #13742 Del Skrevet 20. desember 2019 14 minutter siden, MissLucy skrev: hun som har laget den, har jo laget den for at den skal bli sett. Dette er virkelig ikke noe å kritisere CBE for - tvert imot skal hun ha ros for å bruke stemmen sin ved å dele og oppfordre folk til å hjelpe. Hvor deles dette? Jeg vil gjerne gjøre meg opp en mening selv, men finner ikke delingen på blogg eller insta. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 20. desember 2019 #13743 Del Skrevet 20. desember 2019 14 minutter siden, MissLucy skrev: hun som har laget den, har jo laget den for at den skal bli sett. Dette er virkelig ikke noe å kritisere CBE for - tvert imot skal hun ha ros for å bruke stemmen sin ved å dele og oppfordre folk til å hjelpe. Jeg syns det egentlig blir litt børs og katedral over det, og hun kunne jo ha hjulpet selv f.eks, uten å dele den, men nå aner jeg ikke hva slags hjelp vedkommende trengte siden jeg ikke har sett den, så jeg skal ikke spekulere i akkurat det 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 20. desember 2019 #13744 Del Skrevet 20. desember 2019 (endret) 57 minutter siden, pop up bruker skrev: Forstår godt at CBE ønsker å stille opp. Bedriften ønsker selvsagt å få følgere til å tro at de er mer miljøvennelige enn de er. Det jeg derimot ikke forstår er hvor en snap konto som jeg antar utfra navnet og tema, skal fronte miljø og klimasaker. Hvis de ønsker å oppfordre andre til å leve mer miljøvennlig og tenke på klima er det helt skivebom å bruke influensere som CBE. Ikke en konto jeg gidder å følge, for de gjør åpenbart ikke så gode undersøkelser, eller har ikke det rette engasjementet etter min mening. Neste de kan invitere er kongen og Dronningen av sitat : » dobbeltmoral er bedre enn ingen moral» SE og Stordalen når det gjelder miljøengasjement. Endret 20. desember 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 20. desember 2019 #13745 Del Skrevet 20. desember 2019 23 timer siden, Lin10 skrev: Helt enig. Er jo ingen som har blitt identifisert. Et typisk eksempel på hva som nok engang får en fjær til å blir 5 høns. I tillegg til at noen har ekstra gode «kunnskaper» om taushetsplikten, så har man det gående. Flott at de hjelper de familiene de kunne hjelpe. De har nok en fin jul i vente. Vi er mange som har fått gode kunnskaper om taushetsplikten og de nye EU reglene gjennom kurs på jobb fordi man jobber med personopplysninger. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 20. desember 2019 Forfatter #13746 Del Skrevet 20. desember 2019 10 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: Hvor deles dette? Jeg vil gjerne gjøre meg opp en mening selv, men finner ikke delingen på blogg eller insta. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 20. desember 2019 #13747 Del Skrevet 20. desember 2019 35 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Neste de kan invitere er kongen og Dronningen av sitat : » dobbeltmoral er bedre enn ingen moral» SE og Stordalen når det gjelder miljøengasjement. Uff, de som inviterer SE eller Stordalen for å snakke om miljø er ikke seriøse altså. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 20. desember 2019 #13748 Del Skrevet 20. desember 2019 (endret) Takk @MissLucy Jeg forstår ikke motivet for carolinebergeriksen.no å dele denne annonsen, da det holder lenge å bidra selv. Uten deling med henvisning til "noen i Oslo". Noen ganger er deling av et ønske om hjelp en delikat balansegang mellom hensikt og et fintfølende vern om de som ikke verner seg selv. Selv om personen selv har laget en Finn-annonse flere år på rad (i år er ikke første gang) betyr det ikke at vedkommende syns det er greit med videre deling i andre fora. På Finn har vedkommende selv kontroll. Når ønsket om hjelp deles videre, håper jeg det er forespurt om tillatelse først, da ikke alle i en sårbar situasjon forstår hva SoMe, deling, eller konsekvensene av deling av en Finn-annonse innebærer for dem selv. Mange trenger bistand, ikke alle har forståelse for hvordan SoMe og "internett" fungerer. Personlig ville jeg ikke ha delt denne annonsen av hensyn til personens sårbare situasjon. Det betyr ikke at jeg ikke ville ha satt meg i fullastet bil ens ærend for å bistå. Jeg hadde bare ikke nevnt det i en bisetning en gang. Endret 20. desember 2019 av Revenge o'Cavatina fjernet selve Finn-annonsebildet 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 20. desember 2019 #13749 Del Skrevet 20. desember 2019 Lurer på hvor mye ekstra CBE.no fikk/får inn på konto i november/desember/fremtiden som direkte følge av Omvendt Julenisse. Ser hun skriver i dag at de hadde hjelperne på middag. Er hjelperne frivillige? For all del fin gest å sponse middag på hjelperne uansett, men tenker at av hjelperne, mottagerne av hjelpen og CBE.no, så er det sistnevnte som har tjent mest på dette veldedighetsarbeidet. Jeg tror IKKE de har tatt penger fra vipps eller innsamling i egen lomme, bare for å presisere, men tror de kommer ut av det styrket i lesertall og klikk fordi den hverdagslige leser sitter igjen med følelsen av at dette virkelig er en blogger med et hjerte av gull. Som igjen gir mer penger i kassa. Smart move businessmessig for dem, men får meg til å tenke på hvorvidt de hadde hatt det samme engasjementet uten bloggen. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 20. desember 2019 #13750 Del Skrevet 20. desember 2019 Er ikke foreldrene hjelperne, da? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ast Skrevet 21. desember 2019 #13751 Del Skrevet 21. desember 2019 3 timer siden, pop up bruker skrev: Forstår godt at CBE ønsker å stille opp. Bedriften ønsker selvsagt å få følgere til å tro at de er mer miljøvennelige enn de er. Det jeg derimot ikke forstår er hvor en snap konto som jeg antar utfra navnet og tema, skal fronte miljø og klimasaker. Hvis de ønsker å oppfordre andre til å leve mer miljøvennlig og tenke på klima er det helt skivebom å bruke influensere som CBE. Ikke en konto jeg gidder å følge, for de gjør åpenbart ikke så gode undersøkelser, eller har ikke det rette engasjementet etter min mening. Du har rett i dine antagelser hva som er tema for kanalen, derfor var valget av gjest mildt sjokkerende med tanke på at hun er en av de verste i bransjen i mine øyner. Hun ble visst kjent med ei av de som driver kanalen da de bodde i Siljan. Jeg kikker ikke daglig, men flere av de som vlogger legger virkelig ned en innsats i å redusere forbruk og ta bedre valg. Cbe kan ikke komme viftende med bambustannbørsten og metallsugerør, når mengden engangs er enorm ellers. Skal det nytte å gjøre sånt, må det generelle forbruket ned og der står det ikke på forbedringspotensialet iallfall. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eveliina Skrevet 21. desember 2019 #13752 Del Skrevet 21. desember 2019 4 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev: Takk @MissLucy Jeg forstår ikke motivet for carolinebergeriksen.no å dele denne annonsen, da det holder lenge å bidra selv. Uten deling med henvisning til "noen i Oslo". Noen ganger er deling av et ønske om hjelp en delikat balansegang mellom hensikt og et fintfølende vern om de som ikke verner seg selv. Selv om personen selv har laget en Finn-annonse flere år på rad (i år er ikke første gang) betyr det ikke at vedkommende syns det er greit med videre deling i andre fora. På Finn har vedkommende selv kontroll. Når ønsket om hjelp deles videre, håper jeg det er forespurt om tillatelse først, da ikke alle i en sårbar situasjon forstår hva SoMe, deling, eller konsekvensene av deling av en Finn-annonse innebærer for dem selv. Mange trenger bistand, ikke alle har forståelse for hvordan SoMe og "internett" fungerer. Personlig ville jeg ikke ha delt denne annonsen av hensyn til personens sårbare situasjon. Det betyr ikke at jeg ikke ville ha satt meg i fullastet bil ens ærend for å bistå. Jeg hadde bare ikke nevnt det i en bisetning en gang. Enig. CBE.no har et selvstendig redaktøransvar for sine kanaler. Akkurat på samme måte som både KG og presse f.eks. Det er ikke så enkelt som at så lenge noen selv har publisert noe på nett så er det OK å gjengi. Med redaktøransvar er en selvstendig ansvarlig for å vurdere alt en publiserer, og som du sier - beskytte de som ikke beskytter seg selv. Slik som KG vil slette all omtale av barns livsførsel, til tross for at det ligger publisert (av nærmeste foresatte) på nett og linkes til. Denne historien burde ikke vært videreformidlet, når personen relativt enkelt kan identifiseres. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 21. desember 2019 #13753 Del Skrevet 21. desember 2019 (endret) Caroline Berg-Eriksen bruker bloggen sin til å skryte av seg selv og hvor fantastisk snill hun er som hjelper de fattige før jul. Så soler hun seg i glansen av alle kommentarene om hvor flink hun er mens hun publiserer bilder av seg selv poserende i nye festantrekk. Personvern kan hun ingenting om fordi hun lever av å utlevere seg selv og barna. Det finnes andre måter og hjelpe på. Jeg anbefaler Frelsesarmeen, Blå kors, Hjelp oss og hjelpe m fl. Man kan hjelpe uten å skryte av seg selv og sette seg selv i fokus for å tjene penger på det. Endret 21. desember 2019 av Surikatt 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 21. desember 2019 #13754 Del Skrevet 21. desember 2019 Blir interessant å se om det blir dokumentert i de nye episodene av Bloggerne. Selv om prosjektet er veldig flott så klarer jeg liksom ikke å sette fingeren på hva det er som gjør at det ikke føles ektefølt og spesielt hvis det er for å gi innhold til Bloggerne. Må være at det lyser meg, meg og atter meg oppi det hele. Skinnbukse, guccibelte, krølltang hår, hårbøyle med perler og puffermer lyser liksom ikke å være "nedpå" der hun står å jobber. Å ta seg godt ut er viktigst av alt, det passer liksom ikke med innholdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 21. desember 2019 #13755 Del Skrevet 21. desember 2019 (endret) 9 timer siden, lenebu skrev: Lurer på hvor mye ekstra CBE.no fikk/får inn på konto i november/desember/fremtiden som direkte følge av Omvendt Julenisse. Ser hun skriver i dag at de hadde hjelperne på middag. Er hjelperne frivillige? For all del fin gest å sponse middag på hjelperne uansett, men tenker at av hjelperne, mottagerne av hjelpen og CBE.no, så er det sistnevnte som har tjent mest på dette veldedighetsarbeidet. Jeg tror IKKE de har tatt penger fra vipps eller innsamling i egen lomme, bare for å presisere, men tror de kommer ut av det styrket i lesertall og klikk fordi den hverdagslige leser sitter igjen med følelsen av at dette virkelig er en blogger med et hjerte av gull. Som igjen gir mer penger i kassa. Smart move businessmessig for dem, men får meg til å tenke på hvorvidt de hadde hatt det samme engasjementet uten bloggen. Mange familier går en gledelig jul i møte på grunn av Omvendt Julenisse Sarpsborg, og dette ønsker jeg å rose alle de frivillige for. Jeg syns det er flott at CBE og LKE endelig valgte å gjøre noe meningsfylt i sine kanaler. Ja, det ble som vanlig klønete av de selvutnevnte verdensmesterne, men saken i seg selv er god som gull. CBE skriver at de skal gjenta prosjektet til neste jul, og det gleder meg å høre. Som sagt så håper jeg at de har lært masse om ydmykhet og takknemlighet, og at de velger å dempe det vanvittige kjøpepresset og meningsløse kroppshysteriet som de har frontet i kanalene sine de siste ti årene. Dersom det å lese desperate søknader og å møte fattige familier i hjemmene sine ikke ryster virkelighetsoppfatningen deres og får dem til å endre kurs til noe mer meningsfylt, så vet jeg faktisk ikke om det er håp igjen. Endret 21. desember 2019 av Ultiva 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crash Skrevet 21. desember 2019 #13756 Del Skrevet 21. desember 2019 (endret) https://www.seher.no/kjendis/kritiseres-for-heftig-julespons/71958534 Endret 21. desember 2019 av Crash 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 21. desember 2019 #13757 Del Skrevet 21. desember 2019 10 minutter siden, Crash skrev: https://www.seher.no/kjendis/kritiseres-for-heftig-julespons/71958534 Bra artikkel! Den tar jo opp noen av de viktigste temaene som vi i lange tider har diskuterer i denne tråden. "Forbruksreklamer, annonser og sosiale medier bidrar til å øke kjøpepresset, og når vi samtidig sammenligner oss med andre, kan vi lett sette forventninger til oss selv som kan føre til unødvendig stress og økt kjøpepress." ... Men forbrukerøkonom i Nordea, Derya Incendursun, er kanskje bare negativ, bitter og misunnelig siden hun kritiserer disse stakkars profesjonelle påvirkerne, jamfør argumentasjonen til f eks @Levina og @Lin10. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 21. desember 2019 #13758 Del Skrevet 21. desember 2019 21 minutter siden, Crash skrev: https://www.seher.no/kjendis/kritiseres-for-heftig-julespons/71958534 "Caroline Berg Eriksen har dette året frontet konseptet «Omvendt Julenisse», hvor formålet er å gi til dem som ikke har så mye i julen....." "... På en annen side reklamerer hun også for julepynt, bestikk til julebordet, tørrsjampo til festsesongen, barneleker, personlige bøker og kimono til julemorgener. Familien Eriksen har ikke besvart Se og Hørs henvendelser...." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 21. desember 2019 #13759 Del Skrevet 21. desember 2019 1 time siden, Glemtbrukernavnet skrev: "Caroline Berg Eriksen har dette året frontet konseptet «Omvendt Julenisse», hvor formålet er å gi til dem som ikke har så mye i julen....." "... På en annen side reklamerer hun også for julepynt, bestikk til julebordet, tørrsjampo til festsesongen, barneleker, personlige bøker og kimono til julemorgener. Familien Eriksen har ikke besvart Se og Hørs henvendelser...." Dette var overraskende til å være Se og Hør. De som klør de fleste på ryggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 21. desember 2019 Populært innlegg #13760 Del Skrevet 21. desember 2019 Når til og med Se&Hør stiller spørsmål ved influencernes virksomhet, tenker jeg at det er helt tydelig at det er en økende bevvisthet rundt influencere og hvordan de driver. 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå