Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, Lin10 skrev:

Det er nok hverken uvitenhet eller dårlig resarch fra Redd barna sine siden om å utvide sine markedsføringskanaler ved å samarbeide med influencere. Vi vet i dag at influencere har en påvirkningskraft og da er det flott at Redd barna inngår et samarbeid, slik at flere blir oppmerksom på det flotte arbeidet de gjør. Det å hjelpe flest mulige barn og ikke hva CBE tjener burde være hovedfokuset. Når man i tillegg vet at det er mange ressurssterke personer som leser og gleder seg over bloggen og har mulighet til å bidra, så er det stor sannsynlighet at Redd Barna på både kort og lang sikt får igjen mer enn det de ha rmåtte ut med markedsføringskostnader. 

det ER et tegn på uvitenhet og dårlig Research at de har valgt CBE som har en ekstremt lav engasjementsrate, som har vært dokumentert gang på gang på gang. De har åpenbart latt seg blende av antall følgere, og det er et tydelig tegn på uvitenhet og dårlig research.

Og så må jeg bare slutte meg til den over som kommenterte at en venn som deg antagelig er verre for CBEs omdømme enn en fiende. Du serverer jo på gullfat den ene anledningen etter den andre til å vise at du tar feil. På vegne av mange: Takk.

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Nok en gang, jeg etterlyser disse ressurssterke følgerne. 

De fleste er nok ikke her inne. Men, hvis du leser kommentarfeltet hennes, så kommer det tydelig frem der. Men, du leste jo ikke bloggen skrev du her inne, så hvis du begynner å gjøre det så finner du nok ut av det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Lin10 skrev:

De fleste er nok ikke her inne. Men, hvis du leser kommentarfeltet hennes, så kommer det tydelig frem der. Men, du leste jo ikke bloggen skrev du her inne, så hvis du begynner å gjøre det så finner du nok ut av det. 

Hva i kommentarfeltet viser at en person er ressurssterk? Eller hva legger du i ordet ressurssterk?

Det jeg ser mest av i kommentarfeltet er spørsmål om hvor hun har kjøpt ditt eller datt, hvilken sånn eller sånn hun anbefaler, hvor fint hår eller kjole hun har, så pen moren er, at hun er så flink, kreativ, inspirerende osv. Er det disse du mener er ressurssterke?

Eller de som kommer med kritiske spørsmål, som kommer med fakta eller motbevisninger/dokumentasjon. Er disse ressurssterke?

Skjønner ikke hvordan du kan se sånt utifra en kommentar....?

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tistelblad skrev:

Mener du virkelig at "ååå pene deg" og "hvor har du kjøpt den buksa" er eksempler på ressurssterke mennesker? For det er jo omtrent de eneste type kommentarer som blir publisert. 

Beklager, jeg så ikke den forrige kommentaren

Ja, ikke sant?

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvilken bukse hun har eller hva slags krølltang hun bruker. Jeg lar meg heller ikke påvirkes til å kjøpe de tingene hun fronter. Jeg er den siste du finner i skogen med klær fra twentyfour (eller hva det heter). Er jeg ressurssvake da? Eller?

Skjønner ikke helt....

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Klokkereim skrev:

Hva i kommentarfeltet viser at en person er ressurssterk? Eller hva legger du i ordet ressurssterk?

Det jeg ser mest av i kommentarfeltet er spørsmål om hvor hun har kjøpt ditt eller datt, hvilken sånn eller sånn hun anbefaler, hvor fint hår eller kjole hun har, så pen moren er, at hun er så flink, kreativ, inspirerende osv. Er det disse du mener er ressurssterke?

Eller de som kommer med kritiske spørsmål, som kommer med fakta eller motbevisninger/dokumentasjon. Er disse ressurssterke?

Skjønner ikke hvordan du kan se sånt utifra en kommentar....?

CBE eller UI, kan i stor grad ha en oversikt over hvem som er hennes følgere. Selvfølgelig ikke hver enkel leser, men det kan gjøres undersøkelser på hvem er det som leser bloggen, utdanningsnivå, inntekt,  livsituasjon, interesser osv, for å vite hvem som er målgruppen. Vet man hvem som er målgruppen i stor grad, så er det nyttig for hennes kommende samarbeidspartnere. Det er ikke ukjent at udanningsnivå eller om man er i jobb eller på trygd, har sammenheng med inntekt. Inntektsnivå styrer blant annet kjøpekraften. Det man vet fra tidligere undersøkelser som har vært offentlig, er at CBE bl.a har et overtall av høyt utdannet lesere. Utdannelse gir en også erfaring med å drøfte og dermed ha en evne til å forstå at ikke noe er svart hvitt. Så er det mange som leser bloggen som ikke kommenterer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare og gratulere CBE, som presterer å skrive "juletrefotenskjuleren -uff for et klønete ord" i dagens innlegg. Ja, det er et klønete ord, når hun ikke klarer å formulere det riktig. 😑

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg leser bloggen, og for å være ærlig, så er inntrykket mitt at hun har mange følgere (15-20 stykker på en god dag i kommentarfeltet) som er veldig glad i henne og beundrer henne veldig. Men resten av konklusjonen din er jeg uenig i - og jeg leser bloggen.

Forøvrig er jeg ganske sikker på at RBs bruk av CBE som markedsføringskanal, ikke handler om et bevisst valg på tvers av sakene de jobber for, men litt dårlig kommunikasjon mellom ulike avdelinger hos dem (altså Redd Barna).

Og så undrer jeg meg over at du er helt fullstendig full av beundring uansett hva CBE.no gjør. Jeg, som har vet kriks her inne ganske lenge, gir henne kred når hun gir noe bra - du er fullstendig helt unyansert i din støtte og beundring. Det forundrer meg - de aller fleste klarer å se nyanser - selv når de liker noeveldig godt eller veldig dårlig.

Hvis det å være unyansert er å reagere på sladder, usannheter og ufinheter om denne bloggeren, så lever jeg fint med det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Lin10 skrev:

CBE eller UI, kan i stor grad ha en oversikt over hvem som er hennes følgere. Selvfølgelig ikke hver enkel leser, men det kan gjøres undersøkelser på hvem er det som leser bloggen, utdanningsnivå, inntekt,  livsituasjon, interesser osv, for å vite hvem som er målgruppen. Vet man hvem som er målgruppen i stor grad, så er det nyttig for hennes kommende samarbeidspartnere. Det er ikke ukjent at udanningsnivå eller om man er i jobb eller på trygd, har sammenheng med inntekt. Inntektsnivå styrer blant annet kjøpekraften. Det man vet fra tidligere undersøkelser som har vært offentlig, er at CBE bl.a har et overtall av høyt utdannet lesere. Utdannelse gir en også erfaring med å drøfte og dermed ha en evne til å forstå at ikke noe er svart hvitt. Så er det mange som leser bloggen som ikke kommenterer. 

Link? Om det finnes slike undersøkelser (og det gjør det nok, for du dikter vel ikke?) så må det være enkelt for deg å finne link? Du har jo lest det et sted. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lin10 skrev:

Hvis det å være unyansert er å reagere på sladder, usannheter og ufinheter om denne bloggeren, så lever jeg fint med det. 

Nei, det er ikke det som er å være unyansert. 

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare skum-lest de siste sidene, men lurer litt på hvordan noen kan vite at leserne til CBE er ressurssterke/kjøpesterke? Når jeg ser hvem av mine venner som pleier å like bildene CBE legger ut på IG (blogg vet jeg ingenting om) - så er ikke de nødvendigvis kjøpesterke (ressurssterk er ikke det samme som kjøpesterk for meg, så det ordet velger jeg å ikke bruke) - Mange av de liker nok for å "drømme seg bort". Ikke noe galt i å drømme seg bort hvis man trenger det, men om det selger varer for sponsorene er jeg usikker på. 

At CBE-bedriften ønsker å ha inflytelse hos "vellykkede", rike og kjøpesterke tror jeg nok. Men engasjementsraten taler vel for seg. 

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Lin10 skrev:

Så det du mener er at de som spør og graver om hvor alt mulig er kjøpt er de ressurssterke? Fordi de kanskje har råd til å kjøpe disse tingene? Siden du selv skriver: Men, hvis du leser kommentarfeltet hennes, så kommer det tydelig frem der.

Kan du komme med et par eksempler på kommentar fra kommentarfeltet?

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens innlegg føyer seg greit inn i rekken av innlegg som jeg ikke helt ser for meg har særlig appell hos disse velutdannede og kjøpesterke kvinnene.

Frua i morgenkåpe viser frem både dyp utringning og bare ben. Hva har dette med julepynten og juletreet å gjøre, sånn egentlig?  Hvorfor må vi se en halvveis avkledd CBE i annethvert innlegg?

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Jonas Bie

At CBE bl.a har et overtall av høyt utdannet lesere er det vel ikke tvil om.

Har faktisk hørt at både leger og advokater er innom kommentarfeltet rett som det er. Eller er det slutt på den tiden?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de i min omgangskrets som følger bloggere, derav CBE, er det ikke de ressurssterke og høyt utdannede som er fanskare.. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Lin10 skrev:

Poenget mitt er jo nettopp at det på langt nær IKKE er bare sladder, usannheter og ufinheter i denne tråden - men det evner du overhodet ikke å se. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Lin10 skrev:

det er IKKE det som er å være unyansert, og det tror jeg du vet. Stråmann og hersketeknikk er det å svare med det du VET er en helt annen sak.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...