Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

53 minutter siden, miamiamia skrev:

Man vil jo selvsagt vise frem at man gjøre noe bra for andre også da ;)

Hvorfor det? Må alle vite om det?
Jeg kan gjøre bra for andre jeg, men flasher det ikke så alle kan se det, for den takknemligheten er mellom de som får hjelpen og meg, og evt. andre i nærmeste omkrets.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, miamiamia skrev:

Ja ja.. det mangler bare posering i finstasen, foran fremmede fattige mennesker som ydmykt mottar hjelp fra disse nyrike fjollene som klarer å unnse noen almisser til dem. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er uansett ikke hvor nestekjærlig man fremstår mellom desember og nyttår, men hva man gjør mellom nyttår og første søndag i advent. Der har vi dessverre lite dokumrntasjon å bevitne på carolinebergeriksen.nos sosiale medier, inkludert styremedlem og ansatte herr Eriksens åpne kanaler.

Det ville vært litt annerledes om vi fikk "avslørt" en liten vogn og litt giverglede ellers i året også. Det er da man som ekstremmaterialist og storforbruker har lov til å vise litt stolthet over egen selvransakelse, om så bare som et blaff i hverdagen. Nå før jul? Not so much uten at det bare anses som kalkulert og selvforherligende. Som tidligere nevnt, det er lett å ta på seg æren for andres uegennyttige giverglede.

Tiden vil vise om bloggeierne opprettholder den nye førjulstrenden jevnlig utover i 2020 og videre.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Glemtbrukernavnet skrev:

Dagens engasjementrate er1,13%

Får håpe de kommer under 1, det hadde vært noe 😄

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Glemtbrukernavnet skrev:

Det fremstår som om carolinebergeriksen.no sliter aller mest av bloggerne med å opprettholde inntekt og omsetning siden det de nå presenterer av krumspring i sine sosiale kanaler er så langt unna hva den definerte (fra fire år siden) målgruppa identifiserer seg med. Da tar jeg freidig nok utgangspunkt i at vi som stiller oss kritiske er i nevnte målgruppe, siden vi åpenbart vet hva carolinebergeriksen.no er og ikke kjenner oss igjen.
Bloggeierne ser ikke ut til å forstå at fornyelse og omdefinering er det som skal til. De vil ikke ut av den behagelige komfortsonen (som jo betyr totalomvending fra status quo) og kjører på med spekulative innlegg i håp om at det er nok til å skape blest: Kropp med eller uten rumpe, kommentarfeltproblematikk og bruk av barn. Massiv kritikk gir jo også en form for engasjement.
Inntektstapet er jo dokumentasjon nok på at cbe.no mer eller mindre er i fritt fall uten at de forstår hvordan det langsiktig kan rettes opp, tenker jeg.

Et anbefalt grunnlag å sette seg inn i: https://influencere.wordpress.com/cbe-no/

Endret av Revenge o'Cavatina
Lenker
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette omvendt julenisse-prosjektet; det er andre som gir gavene? CBE og LKE bare organiserer, deler ut? Litt likt som røde kors og kommuner gjør mange steder i landet? Gir de noe selv, eller fronter de det bare?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Revenge o'Cavatina skrev:

inntektstapet er jo dokumentasjon nok på at cbe.no mer eller mindre er i fritt fall uten at de forstår hvordan det langsiktig kan rettes opp, tenker jeg.

De tror nok at denne omvendte julenissen kan rette opp nedgangen, noe jeg virkelig ikke håper skjer, for den kyniske måten på å forsøke å få mer positiv omdømme på og ergo lokke til seg nye inntektskilder er noe som i min bok blir så feilslått som det kan bli, og håper ikke at sponsorer/annonsører lar seg lure, for både fruen og herren bør innse at boblen nå vil sprekke

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Det viktigste er uansett ikke hvor nestekjærlig man fremstår mellom desember og nyttår, men hva man gjør mellom nyttår og første søndag i advent. Der har vi dessverre lite dokumrntasjon å bevitne på carolinebergeriksen.nos sosiale medier, inkludert styremedlem og ansatte herr Eriksens åpne kanaler.

Det ville vært litt annerledes om vi fikk "avslørt" en liten vogn og litt giverglede ellers i året også. Det er da man som ekstremmaterialist og storforbruker har lov til å vise litt stolthet over egen selvransakelse, om så bare som et blaff i hverdagen. Nå før jul? Not so much uten at det bare anses som kalkulert og selvforherligende. Som tidligere nevnt, det er lett å ta på seg æren for andres uegennyttige giverglede.

Tiden vil vise om bloggeierne opprettholder den nye førjulstrenden jevnlig utover i 2020 og videre.

Med tanke på hvordan paret «opprettholdt» klimaengasjementet, så holder jeg ikke pusten...

Null troverdighet angående Omvendt julenisse. Her er det om å gjøre å kare til seg hyllest for at de gjør noe bra for andre. Bare synd det virker så påtatt. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kontoret er så fullt av stæsj til pakkekalender og rester etter barnebursdag at man må jobbe i spisestuen...

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Aquarius04 skrev:

Med tanke på hvordan paret «opprettholdt» klimaengasjementet, så holder jeg ikke pusten...

Null troverdighet angående Omvendt julenisse. Her er det om å gjøre å kare til seg hyllest for at de gjør noe bra for andre. Bare synd det virker så påtatt. 

Ser godt hva du mener, og selv om jeg ikke akkurat holder pusten heller gir jeg rom for at bloggeierne ennå ikke er fullstendig oppslukt i sin egen, selvopptatte navle kun bestående av usympatisk selvforherligelse. Det går jo ikke an å være så avstumpet og lite likandes som fremstillingen tilsier mens skipet tydelig synker med baugen først?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
14 timer siden, miamiamia skrev:

13 timer siden, Skrottefar skrev:

Hvorfor det? Må alle vite om det?
Jeg kan gjøre bra for andre jeg, men flasher det ikke så alle kan se det, for den takknemligheten er mellom de som får hjelpen og meg, og evt. andre i nærmeste omkrets.

Egentlig er det fullstendig logisk. Bloggen til CBE handler jo utelukkende om å vise seg frem fra sin beste side. Karakteren som presenteres er det idealet som bloggeier har. Og hensikten, foruten å tjene penger, ser ut til å vært å høste beundring og anerkjennelse. Det takkes så ydmykt for alle positive kommentarer på bloggeiers fremviste fasade. 

Ingen andre bloggere kjører denne stilen, der alt handler om å presentere ideal-mennesket. For den gjengse leser tilfører den nada, annet enn en følelse av utilstrekkelighet hvis du tror på narrativet. 

Jeg misunner dem ikke, for det er relativt avslørende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Ser godt hva du mener, og selv om jeg ikke akkurat holder pusten heller gir jeg rom for at bloggeierne ennå ikke er fullstendig oppslukt i sin egen, selvopptatte navle kun bestående av usympatisk selvforherligelse. Det går jo ikke an å være så avstumpet og lite likandes som fremstillingen tilsier mens skipet tydelig synker med baugen først?

Jeg håper du har rett, men det hun skriver av innlegg på blogg for tiden, og måten hun fortsatt svarer folk på i kommentarfeltet vitner for meg ikke som at hun er noe annet enn så avstumpet og lite likandes dessverre. Trist men sant. 

Endret av Aquarius04
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamere for vitaminer som skal hjelpe for hår som styles? Altså, hår er dødt. Det håret som henger på skuldrene er det mange år siden hadde kontakt med noe som helst som har med blodbanen eller celledeling å gjøre. Vitaminer kan kun påvirke hodebunnen din, ikke selve håret. Vitaminer for døde ting er komisk. Kan man ikke heller reklamere for et godt å variert kosthold? Det sier mye om livsstilen din om du har så tynt og dødt hår at du trenger vitaminer for håret, da er det andre ting du bør bruke penger på først.

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Reklamere for vitaminer som skal hjelpe for hår som styles? Altså, hår er dødt. Det håret som henger på skuldrene er det mange år siden hadde kontakt med noe som helst som har med blodbanen eller celledeling å gjøre. Vitaminer kan kun påvirke hodebunnen din, ikke selve håret. Vitaminer for døde ting er komisk. Kan man ikke heller reklamere for et godt å variert kosthold? Det sier mye om livsstilen din om du har så tynt og dødt hår at du trenger vitaminer for håret, da er det andre ting du bør bruke penger på først.

I følge markedsføringsloven skal annonsøren kunne stå inne for at påstander de kommer med (om et produkts virkning) faktisk stemmer. Så om man påstår at noen mirakelpiller er utmerkede for hår som styles, så skal de altså kunne bevise dette. Jeg skjønner ikke helt hvorfor FT ikke slår hardere ned på denne humbugbransjen! 

§ 3.Presentasjon og dokumentasjon av markedsføring

Markedsføring skal utformes og presenteres slik at den tydelig framstår som markedsføring.

Påstander i markedsføring om faktiske forhold, herunder om ytelsers egenskaper eller virkning, skal kunne dokumenteres. Dokumentasjonen skal foreligge på annonsørens hånd når markedsføringen skjer.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2009-01-09-2  

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julehysteriet er i gang for Caroline Berg-Eriksen som «jobber» fulltid med familiens julefeiring. Overforbruket til denne familien tar helt av i desember. For et selvopptatt og usmakelig sirkus. P

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Surikatt skrev:

Julehysteriet er i gang for Caroline Berg-Eriksen som «jobber» fulltid med familiens julefeiring. Overforbruket til denne familien tar helt av i desember. For et selvopptatt og usmakelig sirkus. P

Synes det er koselig med litt julehysteri jeg :xpb_knuddel::nisselue::nissegutt::nissevink::nissekonekyss::tre:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Honey Dew skrev:

Synes det er koselig med litt julehysteri jeg :xpb_knuddel::nisselue::nissegutt::nissevink::nissekonekyss::tre:

Hahaha Jeg også 🎄🎅🏼 Jeg liker julen og amerikanske julefilmer og julepynt og julemat, men helt ærlig så syns jeg CBE tar fullstendig av! På en annen side skjønner jeg godt at det blir slik når man har annonsører som forlanger å se at deres produkter blir vist fram i noen julebilder. Jeg syns ellers det kan virke som om CBE strever litt med å få reklameverden til å smelte sammen med den virkelige verden? Resultatet er aldri personlig, bare upersonlig katalog-pent og sterilt, noe jeg tror bloggen vil miste lesere på, eller kanskje allerede har mistet mange lesere på. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pust skrev:

Hahaha Jeg også 🎄🎅🏼 Jeg liker julen og amerikanske julefilmer og julepynt og julemat, men helt ærlig så syns jeg CBE tar fullstendig av! På en annen side skjønner jeg godt at det blir slik når man har annonsører som forlanger å se at deres produkter blir vist fram i noen julebilder. Jeg syns ellers det kan virke som om CBE strever litt med å få reklameverden til å smelte sammen med den virkelige verden? Resultatet er aldri personlig, bare upersonlig katalog-pent og sterilt, noe jeg tror bloggen vil miste lesere på, eller kanskje allerede har mistet mange lesere på. 

Det kan bli litt mye. Det er jeg enig i. Juletreet kunne de ha ventet litt med. Vi har fullt julepyntet hus, men vi tenner ikke lysene på julepynten og adventsstjernen før første søndag. Juletreet blir pyntet 22. desember.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...