Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, MiniMjau skrev:

Jeg skjønner jo at det tar timevis å rydde, hvis hun skal møblere alle lekehusene. Og sortere alle leker i små små kofferter.

Klart hun skal sortere, dandere og pynte - det er jo instavennlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, Anonym90059005 skrev:

Var kaken bare en rekvisitt i bursdagen, siden den står uberørt på frokostbordet i dag? 

Uberørt? Måtte inn og sjekke og man ser da at den er spist av fra den andre siden... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, 123Frustrert skrev:

De bildene på veggen er jo kronen på verket 😂😂 billig tenårings nips på veggen. Så blir jeg nok en gang undrene over hva budskapet er; se på stompen min i lateksbukse her jeg strekker meg og strammer leggene for å henge opp et bilde? Et bildet som ikke henger høyere en at hun kunne stått helt fint, godt plantet med begge beina på gulvet.. men det er noe med disse bena som aldri er planta på jorden.. verken i dirkete eller overført betydning.

Tenåringsnips... I følge frua er det fotokunst! 😂😂

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Tenåringsnips... I følge frua er det fotokunst! 😂😂

svart-hvittbilder av filmstjerner fra gamle dager - det var klisjefylt på tenåringsrommet på 80-tallet, og direkte komisk som "kunst" i en herskapsbolig idag. Nå kommer jo dette en uke etter at vi så at de hadde pyntet opp med bilder av seg selv, så jeg tror jo ikke det er sant at de har disse bildene av Marilyn Monroe og en kaffekvern oppe, bare så det er sagt.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår meg ikke helt på logikken til CBE. I ett og samme innlegg har man "tatt bilde av ryggen" bilder for å skjerme x, men allikevel så tar de med et som viser hele ansiktet.....Blir ikke dette veldig mot sin hensikt?

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Liver skrev:

Jeg forstår meg ikke helt på logikken til CBE. I ett og samme innlegg har man "tatt bilde av ryggen" bilder for å skjerme x, men allikevel så tar de med et som viser hele ansiktet.....Blir ikke dette veldig mot sin hensikt?

Det er vel for å vise frem håret... 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Liver skrev:

Det skal gi en illusjon av at de skjermer, i og med at de har uttalt i mediene at de skjermer barna. Men følgerne får rikelig med bilder og personlig informasjon om barna nærmest daglig; nå sist en 360 graders videofremvisning av eldstes rom og rikelig med filming, informasjon om og bilder fra både bursdagen og fritidsaktiviteten hennes. 

"Barna blir en forlengelse av de voksnes eksponeringsbehov, der det handler mer om deg selv enn om barnet. Det er en tilbakegang for barns status, sier jurist og journalist Paulina Neuding."

https://www.aftenposten.no/norge/i/orlEm/foreldre-bryter-daglig-barnekonvensjonen-om-barns-rett-til-privatliv

Endret av Ultiva
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
11 timer siden, Ultiva skrev:

Det skal gi en illusjon av at de skjermer, i og med at de har uttalt i mediene at de skjermer barna. Men følgerne får rikelig med bilder og personlig informasjon om barna nærmest daglig; nå sist en 360 graders videofremvisning av eldstes rom og rikelig med filming, informasjon om og bilder fra både bursdagen og fritidsaktiviteten hennes. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/orlEm/foreldre-bryter-daglig-barnekonvensjonen-om-barns-rett-til-privatliv

Og full frontal på IG story

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Noen har hatt en «avtale» i Oslo og er blitt skikkelig «puffet» i fjeset etterpå. 

Oii sier bare. Oiiii!! Dette var ikke pent arbeid.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
Akkurat nå, Pæddan skrev:

Oii sier bare. Oiiii!! Dette var ikke pent arbeid.

Enig, hadde reklamert på både frontal jobben og den siste Oslo avtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Det går noen uker mellom hver gang jeg er innom bloggen og jeg glemmer fra gang til gang hvor fasadepreget den er. 

Denne perfeksjonen i alt som presenteres gjør meg vekselvis lattermild og forskrekket. Lattermild over virkelighetsfjernheten og forskrekket over bilder der barna er med. Det er så oppstaset, fargekoordinert og kulissepreget at jeg tar meg i å lure på hva som skjer før og når bildene blir tatt. Det er ikke bilder tatt i fart, i øyeblikk fulle av liv, det er oppstilt med det for øye å presenteres for 20.000 lesere. 

Ganske underlig å å lese bursdagsinnlegget som handler om hva CBE ville, hadde lyst til og følte for. Jeg, jeg, jeg. Dette er bursdag iscenesatt for å fylle mors blogg med innhold og fine bilder. 

Jeg tar meg i å tenke at dette må være tull, det er ingen som lever slik, og hvis de gjør det, da synes jeg synd på dem. Det er helt flatt, totalt blottet for menneskelighet. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble veldig trist av å se instastorien nå. 😢

Hvorfor er det nødvendig å vise dette øyeblikket for hele verden. Kan de ikke få ha det i fred. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, loffen skrev:

Jeg ble veldig trist av å se instastorien nå. 😢

Hvorfor er det nødvendig å vise dette øyeblikket for hele verden. Kan de ikke få ha det i fred. 

Du bidrar til å dele det øyeblikket da, ved å vekke nysgjerrigheten til folk, ved å skrive sånn. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Veslefrikk skrev:

Du bidrar til å dele det øyeblikket da, ved å vekke nysgjerrigheten til folk, ved å skrive sånn. 

Javel. 
Men det må få være lov å reagere på eksponeringen hun bedriver i alle kanaler, selv om hun har sagt hun gjør mindre av dette! 
Eller har jeg ikke lov til å si noe, jeg kanskje. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antrekk fra reklameinnlegg den 20.11.19 på blogg vises frem på instastory i dag.

Instastorien er kun merket som reklame for Netfit, men som man kan se er det også skjult reklame for "Bara Sport".

Dokumentasjon:

Fra https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some#chapter-3-3

Screenshot_20191125-150101_Chrome.thumb.jpg.59b774a9dc3cf66a941df89b324bc7b0.jpg

Fra https://www.forbrukertilsynet.no/sos-reklame-some

Screenshot_20191125-150733_Chrome.thumb.jpg.0d3a76cb338490839e5b921e7e4af857.jpg

Endret av LeiaO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det aldri har vært så rotete på barnerommet før. 

Hun fremstiller familien som dukker, hvor hun er Barbie og jentene er prinsesser og LKE er vel ridderen på den hvite hest? Hallo hverdag og det virkelige liv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...