Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Jonas Bie skrev:

Hvordan vet du at dette er noe hun elsker å gjøre? Fordi hun sier det? Kanskje gjør hun det KUN for å skape innhold til SoMe-kanalene sine? Ikke sikkert at hun liker bedre å drive med denne planleggingen og ordningen enn de fleste andre.

Hva vet vi om det? 

At hun er "veldig god på det" kan diskuteres. Det er mange steder man kan hente slik inspirasjon - jeg vil ikke si at hun utmerker seg på noen måte.

Hypotetisk spørsmål: Lurer på om disse bursdagene hadde vært like pompøse hvis de ikke skulle vises på blogg og Instagram? Hadde hun elsket det like mye da?

Jeg skiver heller ikke at jeg vet dette men at det er noe jeg tenker. For meg er dette tydelig gjennom alt den tiden hun ha lagt i det,  Tror ikke hun ikke hadde maktet dette i den grad, hadde hun ikke likt å holde på med det... Og ja  er nok av SOME  aktører der ute, som man kan hente inspirasjon  fra hvis man ønsker, og CBE  er en del av det. 

Jeg mener hun er god på dette. Spesielt, når det kommer til borddekking. Der inspirerer hun meg

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mrs. Random Nick
3 hours ago, miamiamia said:

OMG, det er sånn jeg kanskje ville vurdert å sende til mannen, IKKE legge ut på instastory! Og jeg er ikke misunnelig, har slank og veltrent kropp selv. Uten brystimplantat da...

Enig. Å legge ut slike videosnutter/bilder er i samme kategori som å beskrive med ord at man har kranglet med mannen. Det er av samme kaliber, slike "saker". Dette får jo oss lesere til å undres på om 

1) CBE får nok oppmerksomhet fra sin ektemann (som nylig har mistet nært familiemedlem, og dermed sikkert har nok av fokus på annet)

2) om ikke CBE trøster ektemannen nok i disse tider. Det behøver for øvrig ikke vi lesere å få svar på, men man kan undres..

3) hva de mannlige personene i deres vennepar egentlig tenker om CBE, og hvilke eventuelle virkninger det har på forholdene til disse venneparene igjen, både når de ikke møter CBE med mann, og uten mann.

Endret av Mrs. Random Nick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Raggis said:

Hva er det med bloggere og de lange uappetittlige klørne som de fleste av dem har. At hun lager  mat, deig og sånn, med de klørne er motbydelig.   

Det der har jeg reagert veldig på også. Snakk om bakteriebomber, noe så innmari uhygenisk og kvalmt.  Hun kunne i det minste tatt på seg engangshansker når hun lager mat.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 22.56, Glemtbrukernavnet skrev:

Vil minne om at Caroline Berg Eriksen har lavt engasjementrate på instagram, dvs. pr. dato 1,39% -  http://web.archive.org/web/20191111215851/https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno

Til sammenligning har Funkygine 8,9% http://web.archive.org/web/20191111220333/https://socialblade.com/instagram/user/funkygine

Informasjon og tall fra tidligere: https://influencere.wordpress.com/2019/06/30/engasjementrate-instagram-den-30-06-19/amp/

Spørs hvor ettertraktet annonsørene tenker Caroline Berg Eriksen er, om de er klar over det.

På 17.11.2019 den 17.51, Glemtbrukernavnet skrev:

Tenker Caroline Berg Eriksen er glad for at Instagram skal fjerne "likes", siden hun nå er nede i 1,30% engasjementrate, jf. http://web.archive.org/web/20191117164546/https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno.

1,25% engasjementrate nå - http://web.archive.org/web/20191119194053/https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno

446976614_cbe125.png.8def53e1103bd25ad0065cb08ae0440e.png

Endret av LeiaO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, MarianneE skrev:

Skjerp deg loffen! Du er flott akkurat slik du er! Ikke få meg til å kjefte på deg nå, du er gammel nok til å vite bedre enn å tenke slik om deg selv! :fy_fy:

Jada, jeg vet.. :kyss: 

Jeg fikk bare et lite tilbakefall. :flau:  Men når (selv) jeg tenkte slik, er jeg sikkert ikke den eneste. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er gøy for en voksen mor å lage prinsesserom, men...leker ungene på rommene? Det er jo bare upraktiske leker og upraktiske farger. Ett dukkehus man nesten ikke kan røre noe i, og som som mor har dekorert.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Jeg skjønner at det er gøy for en voksen mor å lage prinsesserom, men...leker ungene på rommene? Det er jo bare upraktiske leker og upraktiske farger. Ett dukkehus man nesten ikke kan røre noe i, og som som mor har dekorert.

Det er reklame. Reklame. Kreert rundt et ekte barns rom, riktignok. 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Nei, hvorfor i alle dager skal de ha en flau smak i munnen fordi de bruker penger på dem selv samtidig som de driver med veldedighet? De to tingene har da ingenting med hverandre å gjøre»

Sitat fra nyrikingen når lesere i kommentarfeltet påpeker diskrepansen mellom et dukkehus til 3-4000kr og Omvendt julenisse. Merkelig at de ikke ser det åpenbare her som burde gi dem en flau smak i munnen. 
Ganske pinlig å lese for dem som ser problemet med dette i alle fall.

Kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/11/16/julens-fineste-lekehus/#comments

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det skaper et visst press med så dyre (før)julegaver. Lista legges høyt og er du som forelder usikker og svak for andres parametre for hva som er normalt å gi i julegave til barn, antar jeg at man fort føler seg utilstrekkelig i møte med CBE.no-standarden. Og det er jo nettopp hensikten med en slik reklame; å få folk til å kjøpe. Vi vet jo at mange kjøper på kreditt før jul, kanskje nettopp for å få følelsen av å «være gode nok foreldre» og gi ungene det man får inntrykk av at andre får - faktisk før jul. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittet gjennom gamle bloggposter fra 2011... nå skjønner jeg hvorfor jeg begynte å følge bloggen i 2010. Det var så ..... normalt. Og man kunne gjenkjenne seg i det meste. Nå er alt så himla stylet og oppstilt.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Alle kan kjøpe både klær og inredning i lassevis. Men det betyr ikke at man kan style et antrekk eller skape ett kreativt interiør.

Da krever det mer enn penger/spons. 

Ser det samme på interiørgrupper på Facebook. Noen har såå gjennomførte hjem - men kopiert rett ut av nærmeste inredningsmagasin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
2 timer siden, Aquarius04 skrev:

«Nei, hvorfor i alle dager skal de ha en flau smak i munnen fordi de bruker penger på dem selv samtidig som de driver med veldedighet? De to tingene har da ingenting med hverandre å gjøre»

Sitat fra nyrikingen når lesere i kommentarfeltet påpeker diskrepansen mellom et dukkehus til 3-4000kr og Omvendt julenisse. Merkelig at de ikke ser det åpenbare her som burde gi dem en flau smak i munnen. 
Ganske pinlig å lese for dem som ser problemet med dette i alle fall.

Kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/11/16/julens-fineste-lekehus/#comments

Det handler vel ikke om at de dette bloggekteparet bruker penger privat? Det kunne virkelig ikke bry meg mindre. Men at de  fronter "omvendt julenisseprosjekt" på samme blogg hvor de pusher bestikk til flere tusen kroner, klær i store mengder, bruker barna sine (ja de gjør det selv om det er et rom) i reklame for et dukkehus til 3-5000, bursdagsbonanza for mindreårige som kommer til å glemme disse bursdagene om noen år, også skriver så nedlatende og iditotiske ting i kommentarfeltet sitt om at "barn må lære at noen har mer penger  enn andre"? Noe så usmakelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Kollontaj skrev:

Klart det skaper et visst press med så dyre (før)julegaver. Lista legges høyt og er du som forelder usikker og svak for andres parametre for hva som er normalt å gi i julegave til barn, antar jeg at man fort føler seg utilstrekkelig i møte med CBE.no-standarden. Og det er jo nettopp hensikten med en slik reklame; å få folk til å kjøpe. Vi vet jo at mange kjøper på kreditt før jul, kanskje nettopp for å få følelsen av å «være gode nok foreldre» og gi ungene det man får inntrykk av at andre får - faktisk før jul. 

Enig. Jeg forstår at dette er jobben hennes og det er tydelig at hun forfekter en dekadent livsstil. Lista legges skyhøyt i forhold til barnas omgangskrets. Det er heller ingen selvinnsikt eller refleksjon å spore dessverre. Dette omvendt julenisse er like dekadent, det er ingenting som handler om å ofre noe for så å gi til andre. Det er meg, meg og atter meg over hele linja. 

Et helt absurd behov for bekreftelse og anerkjennelse. Hva ligger egentlig bak? 

Så har man dette helt ekstreme behovet for å vise magen sin. Jeg trener en del selv og begynner å bli ganske fin og definert i kroppen, kunne gjerne hatt lyst til å lagt ut et bilde hvor jeg viser frem magen på snap eller instastory, bare et lite et, men får meg liksom ikke til å gjøre det. Syns det blir små kvalmt. Hadde sikkert fått litt skryt av noen hvis jeg hadde gjort det, men tror faktisk at jeg hadde irritert en del også. Jeg vil ikke ha den irritasjonen og jeg vet at de fleste i min omgangskrets ikke har en definert mage lenger etter å ha fått barn. Derfor syns jeg også det hadde vært litt pinlig. Hva hadde jeg egentlig oppnådd med det? 

Hun har i tillegg et ansvar av å være en påvirker. Det krever selvkontroll og sterke gener for å bli så definert på magen som hun er. Det er ikke sånn at de fleste av hennes lesere kan bli så definerte uten å sulte eller operere seg. De fleste har rett og slett ikke gener til å få en så definert mage genetisk uten å sette inn ekstreme tiltak for å få det til. Tragisk at hun ikke tar litt mer ansvar, det er viktigere for henne å vise seg frem enn å ta ansvar for at det påvirker mange av leserne negativt. 

Blir man blottet for all selvinnsikt når man har levd av å vise seg frem i 10 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Atheena skrev:

Enig. Jeg forstår at dette er jobben hennes og det er tydelig at hun forfekter en dekadent livsstil. Lista legges skyhøyt i forhold til barnas omgangskrets. Det er heller ingen selvinnsikt eller refleksjon å spore dessverre. Dette omvendt julenisse er like dekadent, det er ingenting som handler om å ofre noe for så å gi til andre. Det er meg, meg og atter meg over hele linja. 

Et helt absurd behov for bekreftelse og anerkjennelse. Hva ligger egentlig bak? 

Så har man dette helt ekstreme behovet for å vise magen sin. Jeg trener en del selv og begynner å bli ganske fin og definert i kroppen, kunne gjerne hatt lyst til å lagt ut et bilde hvor jeg viser frem magen på snap eller instastory, bare et lite et, men får meg liksom ikke til å gjøre det. Syns det blir små kvalmt. Hadde sikkert fått litt skryt av noen hvis jeg hadde gjort det, men tror faktisk at jeg hadde irritert en del også. Jeg vil ikke ha den irritasjonen og jeg vet at de fleste i min omgangskrets ikke har en definert mage lenger etter å ha fått barn. Derfor syns jeg også det hadde vært litt pinlig. Hva hadde jeg egentlig oppnådd med det? 

Hun har i tillegg et ansvar av å være en påvirker. Det krever selvkontroll og sterke gener for å bli så definert på magen som hun er. Det er ikke sånn at de fleste av hennes lesere kan bli så definerte uten å sulte eller operere seg. De fleste har rett og slett ikke gener til å få en så definert mage genetisk uten å sette inn ekstreme tiltak for å få det til. Tragisk at hun ikke tar litt mer ansvar, det er viktigere for henne å vise seg frem enn å ta ansvar for at det påvirker mange av leserne negativt. 

Blir man blottet for all selvinnsikt når man har levd av å vise seg frem i 10 år?

En så innhulet mage har ikke mat i seg. Så enkelt er det. 

Hun kan trene og påstå at hun spiser godt så mye hun vil, men den magen er tom hver gang den er i fokus. 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har frua gjort av samfunnsnyttige ting i dag da? Ser hun har trent men kom litt sent i gang, 20 minutter senere enn vanlig. Litt krise men la gå for denne gangen. Ellers skal hun vel jobbe hardt med kontorarbeid innimellom frisørtimer. Eller møter i Oslo som hun kaller det.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et veldig få knippe bilder av magen min på SoMe. Det er noen som mannen har lagt ut og tagget meg i. Da får jeg mye skryt for at jeg ser bra ut tross barnefødsler og alderen min. Men syns nesten det er både kvalmt og flaut på en gang å vise meg frem mer enn de ytterst få gangene jeg står i treningstopp på en fjelltopp med mannen min. For hva da? Få likes? Bekreftelse? Misunnelse fra andre? Holder det ikke med å være fornøyd for min egen del?

Og ja, den innoversugde magen har ikke mat i seg. Synd denne skal frontes hver gang. Det er ikke normalt. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alle en mage være seg innover, innsugd eller utover. De færreste av oss har behov for å vise den frem i tide og utide (særlig om vinteren) med mindre vi nettopp er på bekreftelses-jakt eller in your face-demonstrativt modus. Uavhengig av årsak er det helt tydelig at bloggeieren også sammenligner seg med noen, for tobarns-mammaer i trettiårene som jevnlig holder på slik fremstår ikke som alminnelig adferd. Det fremstår som at det eneste budskapet disse bildene formidler er en holdning om at det er viktigere å ha flat mage enn at to svangerskap har "ødelagt" kroppen.

"My dream is to show other women that a pregnancy does not ruin your body. This is my biggest motivation."

Kilde: https://www.theskinnyconfidential.com/healthy-deets-norways-top-fitness-blogger-caroline-berg-eriksen/

Jada, det er 8 år siden og at målet er nådd flashes jevnlig. Men særlig sympatisk eller ansvarlig/modent gjort er det ikke.

Tilføyer at det ikke er imponerende i 2019 heller, all den tid det finnes treningsglade kvinner over hele landet med samme, om ikke bedre resultater som vi ikke ser noe til.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2019 den 12.42, Monimoni skrev:

Veltrent kropp eller ikke, det er noe småtragisk over en tobarnsmor på 30+ som kler av seg for pengenes skyld. 

Kler seg som ei kjerringa....etter min mening og jeg er ikke noe fashonista, men kler meg finere og mere sprudlende enn dette som vises på bloggen. Man trenger absolutt ikke dyre belter og stæsj for å framstå mye bedre enn frua. Mannen hennes kler seg mye bedre faktisk. Hun burde lære litt av han... 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...