Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest lillesnøfnugg

Det er ikke bare piano som er ustemt. Pianoeier /bloggeier er som tidligere nevnt helt bakpå i forhold til trender. Det er mye mer fokus på «kroppspress» og «seksualisering» av kvinner. Denne bloggeieren spiller på begge selv om til og med den store undertøysprodusenten som denne må følge med i tiden https://www.tv2.no/nyheter/11009541/ sikkert misunnelse bak kritikken der også 🙄 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, Levina skrev:

Det må du få mene. Kommentarfeltetet  hennes derimot hyller slike bilder og at hun har en slik variasjon. Det kommer nok snart noe innlegg om « omvendt julenisse» det er vel mer i din gate har jeg forstått...

Nå er vel de i kommentarfeltet litt inhabile, fordi vi vet ikke hvem som står bak. Det kan være bloggeieren selv, eller det kan være bare en person under flere navn. Da er det enklere å ta utgangspunkt i Instagram, og der er det ikke akkurat så mye å rope hurra for. Man så jo på innlegget til Espen Lervaag, på hans parodi på CBE. De ler jo av dama. Bare synd hun ikke skjønner det selv. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Inocybe skrev:

Hun fikk vel ikke napp da hun fisket etter pianostemmer-spons for en stund siden? Så i stedet for å betale det beskjedne beløpet selv velger hun altså å spille på et grusomt ustemt piano.

Denne  sponse-fiskingen fra personer som jobber betydelig hardere for kronene sine enn CBE er så usmakelig. Jeg kan garantere at pianostemmer ikke er noe man tjener mer enn småpenger på men likevel forventer CBE de skal gi arbeidsinnsatsen sin til CBE gratis. Jeg vet reklame har en verdi men disse undertøy ved piano bildene viser tydelig at CBE.no fullstendig har bommet på målgruppen av folk som ønsker pianostemmer. Altså vil reklame hos CBE.no ha null verdi for en pianostemmer. CBE prøver å framstå som gavmild mot fattige i omvendt julenisse samtidig som hun forventer at folk som tjener bittesmå brøkdeler av henne selv skal arbeide gratis for henne. Mye det samme kan sies om negledesignere og lignende. 
Kom deg ut av bloggboblen nå CBE! Du driter deg ut. 

Har også tenkt samme tanken om negldesigneren... Hva tjener denne på å sponse en blogger? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Klaraku78 skrev:

Nå er vel de i kommentarfeltet litt inhabile, fordi vi vet ikke hvem som står bak. Det kan være bloggeieren selv, eller det kan være bare en person under flere navn. Da er det enklere å ta utgangspunkt i Instagram, og der er det ikke akkurat så mye å rope hurra for. Man så jo på innlegget til Espen Lervaag, på hans parodi på CBE. De ler jo av dama. Bare synd hun ikke skjønner det selv. 

Hun vet nok at folk mener både det ene og andre om henne. Det å blir parodiert er da bare morsomt. Hun virker som en person med  humoristisk sans, og har hun sett det bildet ler hun nok med. En kan ikke ha det yrket som hun har og være nærtagende tenker nå jeg. 

Hennes fokus er nok ikke hva du eller andre ( som har behov for å kritisere henne dag ut og dag inn) mener, men fokus på å gjøre en best mulig jobb, noe hun i 10 år har lykkes stort med. Hun har tusenvis av lesere hver dag som liker det hun gjør, og det er de hun fortsatt jobber for. Det er de som annonsørene opplever som attraktive. Så jeg forstår ikke hva du mener med at hun « ikke skjønner det». Annonsørene har ihverfall «skjønt»det og hennes trofaste ressursterke målgruppe. 

 

 

 

 

 

Endret av Levina
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Levina skrev:

Det må du få mene. Kommentarfeltetet  hennes derimot hyller slike bilder og at hun har en slik variasjon. Det kommer nok snart noe innlegg om « omvendt julenisse» det er vel mer i din gate har jeg forstått...

Det HUN/DE velger å publisere i kommentarfeltet, ja...

Kommentarene følger forøvrig den vanlige "oppskriften";  Noen få som "hetser"  og/eller "hater" og/eller "er misunnelige", hvor CBE selvsagt stiller seg helt uforstående til kritikken. Og så følger fansen opp med å forsvare henne og angripe de som ikke hyller henne/bildene. Hver.gang.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, MissLucy skrev:

kunstnerisk, faktisk :hoho:

bildet ligger et sted mellom Evergoodreklamen og undertøyskatalog. Kunstnerisk er vel det siste ordet jeg ville grepet til for å beskrive det. Det er klisjefylt og oppstilt, og helt blottet for indre sammenheng. Det motsatte av kunstnerisk er det. Kommersielt, glatt og uinteressant. Jeg antar at det prøver å være sensuelt siden det er så mye hud og blonder og skitne farger, , men det feiler på den fronten også,  fordi det er så krampaktig oppstilt. 

Lyssettingen og det mørke, mystiske utrykket gir bildene et kunsterisk preg. Slike type bilder er som oftest oppstilt. Opplever henne ikke som krampaktig i det hele tett, mer sofistikert, sensuell og laidback. Men, bilder kan tolkes i ulike retninger og det er jo greit det også. LK er en dyktig fotograf og som hever bloggen, det er det ingen tvil om. 

 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Levina skrev:

Hun vet nok at folk mener både det ene og andre om henne. Det å blir parodiert er da bare morsomt. Hun virker som en person med  humoristisk sans, og har hun sett det bildet ler hun nok med. En kan ikke ha det yrket som hun har og være nærtagende tenker nå jeg. 

Hennes fokus er nok ikke hva du eller andre ( som har behov for å kritisere henne dag ut og dag inn) mener, men fokus på å gjøre en best mulig jobb, noe hun i 10 år har lykkes stort med. Hun har tusenvis av lesere hver dag som liker det hun gjør, og det er de hun fortsatt jobber for. Det er de som annonsørene opplever som attraktive. Så jeg forstår ikke hva du mener med at hun « ikke skjønner det». Annonsørene har ihverfall «skjønt»det og hennes trofaste ressursterke målgruppe. 

 

 

 

 

 

Tror ikke fokuset hennes er å gjøre en best mulig jobb slik du hevder @levina. Fokuset er å få likes på utseende og kropp. Så trist å være så avhengig av fremmedes bekreftelse på ytre faktorer. Du må slutte å dra det derre misunnelseskortet... jeg er eldre og har født flere barn er frua, har mye finere kropp enn henne!! Forskjellen er at jeg trenger  ikke høre det fra andre....får bekreftelse av min mann og nære venner og kollegaer, er trygg på meg selv og føler meg bra. Vet jeg er en flink mamma ( stort sett) og jeg mestrer ( den samfunnsnyttige og viktige) jobben min. Klarer å dra alene til Oslo, klarer å være alene med alle barna osv  Hva i alle dager skulle jeg være misunnelig på?

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Levina skrev:

Hun vet nok at folk mener både det ene og andre om henne. Det å blir parodiert er da bare morsomt. Hun virker som en person med  humoristisk sans, og har hun sett det bildet ler hun nok med. En kan ikke ha det yrket som hun har og være nærtagende tenker nå jeg. 

Hennes fokus er nok ikke hva du eller andre ( som har behov for å kritisere henne dag ut og dag inn) mener, men fokus på å gjøre en best mulig jobb, noe hun i 10 år har lykkes stort med. Hun har tusenvis av lesere hver dag som liker det hun gjør, og det er de hun fortsatt jobber for. Det er de som annonsørene opplever som attraktive. Så jeg forstår ikke hva du mener med at hun « ikke skjønner det». Annonsørene har ihverfall «skjønt»det og hennes trofaste ressursterke målgruppe. 

 

 

 

 

 

Flere tusen som leser bloggen, men alikevel så lite engasjement i kommentarfeltet. Et av de siste innleggene med reklame for treningstøy, et merke jeg aldri har hørt om. 3 kommentarer, og ingen har noe med selve tøyet å gjøre. Enda så mener du folk liker det hun gjør. Hun som liksom skal være en av de største på trening, burde jo ha avtale med Nike, Adidas, Rebook, ikke et merke ingen har hørt om. Kanskje ikke så populær alikevel. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til alt annet som er skrevet etter at det lite opplyste misunnelseskortet er dratt for nte gang, kan jeg opplyse om at jeg er selvstendig og kreativ nok til å gjøre det enklest mulig ved behov for en pianostemmer: Jeg ringer.

Hvordan kroppen min ser ut iført undertøy på en pianokrakk har ingen noe med, og det er heller ingen grunn til å spekulere i hvilken form kroppen er i. Den virker.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Ultiva skrev:

Og hvorfor er det da så viktig for CBE å gni dette inn? Som du selv skriver, så er dette et sårt tema for veldig, veldig mange. Det blir nøyaktig som med disse elleville barnebursdagsbonanzaene. Hvorfor er det så viktig for CBE å fremheve og å understreke forskjellene mellom rik og fattig - og mellom tykk og tynn? Hvorfor er det så viktig for en av landets største påvirkere å øke stigmatiseringen av de som sliter med helse/kropp eller med dårlig økonomi, f eks pga langvarig sykdom eller andre rystende livshendelser?

Som jeg har dokumentert tidligere så mener CBE det er viktig at barn lærer seg at det er forskjell på folk, gjerne så tidlig som mulig. Hvorfor denne brennende usolidariske holdningen til sine medmennesker? Er det virkelig så ubegripelig vanskelig å dra hodet ut av sin egen navle?

Gni det inn? Hun skriver om sitt liv og det er helt frivillig å følge en slik type blogger. Hun liker å stelle istand til fest og det er jo også noe som inspirerer andre. Bloggen handler jo i hovedsak om inspirasjon. Det vil alltid være forskjeller på folk, det må vi akseptere. Det en kan gjøre selv er å være den beste utgaven av seg selv. Det å være bitter på andre som har det bedre er ikke produktivt. 

Det er ikke noe som har kommet gratis til CBE. Ja, hun har tydligvis hatt en flott og trygg barndom og hun traff sin store kjærlighet i ung alder. Ellers så har hun jobbet for å komme i den posisjonen hun er i dag som en suksessfull entreprenør. 

Hvorfor skal ikke hun få lov til å være den personen hun er? Ja, hun er jålete og perfeksjonist, men hvis hun har gode verdier så er det det som teller. Har aldri lest på bloggen at hun ser ned på de som er syke eller fattige. Hun forstår at hun er priviligert og derfor er det flott at hun nå i julen vil hjelpe andre som ikke har det så lett. Barna hennes vokser I et privilleget hjem med materielle goder og ikke minst veldig tilstedeværende foreldre, og derfor er det bra hvis barna blir delaktig i prosjektet med å hjelpe vanskeligstilte og dermed forstå hvor viktig det er å være et medmennske. 

Derfor er det bra at barn vet om forskjeller i samfunnet og ikke ta alt de får og har som gitt. Ved å lære barna om forskjeller, så tenker jeg at det åpner opp deres syn på verden rundt. 

 

Endret av Levina
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ultiva skrev:

Og hvorfor er det da så viktig for CBE å gni dette inn? Som du selv skriver, så er dette et sårt tema for veldig, veldig mange. Det blir nøyaktig som med disse elleville barnebursdagsbonanzaene. Hvorfor er det så viktig for CBE å fremheve og å understreke forskjellene mellom rik og fattig - og mellom tykk og tynn? Hvorfor er det så viktig for en av landets største påvirkere å øke stigmatiseringen av de som sliter med helse/kropp eller med dårlig økonomi, f eks pga langvarig sykdom eller andre rystende livshendelser?

Som jeg har dokumentert tidligere så mener CBE det er viktig at barn lærer seg at det er forskjell på folk, gjerne så tidlig som mulig. Hvorfor denne brennende usolidariske holdningen til sine medmennesker? Er det virkelig så ubegripelig vanskelig å dra hodet ut av sin egen navle?

Det du skriver. ☝️

Hvorfor dette ekstreme behovet for å bevise sin egen fortreffelighet? Personer som virkelig er fornøyd med seg selv har ikke det. CBE prøver å lage et narrativ med seg selv som solidarisk, empatisk og omsorgsfull men det krasjer så veldig med de stadige skryt av meg jeg er er best/flottest/mest vellykket innlegg/bilder. Det for leseren til å tvile på oppriktigheten i samfunnsengasjementet. 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Levina skrev:

Lyssettingen og det mørke, mystiske utrykket gir bildene et kunsterisk preg. Slike type bilder er som oftest oppstilt. Opplever henne ikke som krampaktig i det hele tett, mer sofistikert, sensuell og laidback. Men, bilder kan tolkes i ulike retninger og det er jo greit det også. LK er en dyktig fotograf og som hever bloggen, det er det ingen tvil om. 

 

 

 

han er en god reklamefotograf, men kunstner er han ikke. Langt derifra.

Når motivet som skal illustreres er dame som spiller piano, og det er jo det de selv sier bildet skal forestille, så er det per definisjon kampaktig oppstilt å sitte bortvendt fra klaviaturet med en kaffekopp i hånda, og føtter som ikke er i nærheten av pedalene. Dette er en objektiv observasjon, og din subjektive "opplevelse" er helt uinteressant.

Endret av MissLucy
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, Levina skrev:

*snip* 

Hvorfor skal ikke hun få lov til å være den personen hun er? Ja, hun er jålete og perfeksjonist, men hvis hun har gode verdier så er det det som teller. 

*snip*

Alle har lov til å være den personen de er, sånn helt privat. Der har vi vel strengt tatt heller ikke så mye valg, om vi skal kverulere litt.

Men som influencer lever jo CBE av at folk skal ha en holdning til det bildet av seg selv hun setter i scene. Der er hun jo helt avhengig av at folk reagerer på og mener noe om det hun fronter - sett fra hennes perspektiv helst at de ønsker så sterkt å bli som henne at de går avsted og kjøper alle produktene hun fronter.

Og i denne sammenhengen er det altså at det ikke har så mye å si om hun har "gode verdier" sånn helt privat og hemmelig. Faktisk er det jo saken aldeles uvedkommende, så lenge disse gode verdiene ikke later til å gi avtrykk på noen måte i blogginnhold. Alt man ser er derimot jåleri, overforbruk, flashing av dyre ting, og selvskryt/fisking etter ros på kropp og utseende totalt uten noen synlig refleksjon over ansvaret man har for andre - sånn generelt som medmenneske, som deltaker i åpne SoMe-kanaler, og som influencer spesielt. 

Alt vi ser av CBE.no sine redaksjonelle valg og vurderinger som influencer tyder på en medieaktør som er helt på kollisjonskurs med verdiene i samtiden for øvrig, i saker som gjelder feks klima, forbruk, kroppspress, feminisme og barns rettigheter. DET er det som teller - for det er alt vi får se.

Endret av Aricia
  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Levina said:

Lyssettingen og det mørke, mystiske utrykket gir bildene et kunsterisk preg. Slike type bilder er som oftest oppstilt. Opplever henne ikke som krampaktig i det hele tett, mer sofistikert, sensuell og laidback. Men, bilder kan tolkes i ulike retninger og det er jo greit det også. LK er en dyktig fotograf og som hever bloggen, det er det ingen tvil om. 

 

 

 

Dette er en særs amatørmessig oppfatning om hvordan stilistiske virkemidler bestemmer måten man betrakter et bilde.

Et bilde får ikke automatisk et kunstnerisk preg bare fordi det er mørkt. 
 

LKE innehar riktignok tekniske kunnskaper som muligens overgår de til den jevne hobbyfotograf, men feiler grovt når det kommer til hva bildet - i følge deg - skal formidle. 
 

Det aktuelle bildet fremstår som et plumpt og bornert forsøk. Jeg ser hva han prøver å formidle mht. stemning og uttrykk, men jeg ser også at han skyter fullstendig skivebom. 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Levina skrev:

Gni det inn? Hun skriver om sitt liv og det er helt frivillig å følge en slik type blogger. Hun liker å stelle istand til fest og det er jo også noe som inspirerer andre. Bloggen handler jo i hovedsak om inspirasjon. Det vil alltid være forskjeller på folk, det må vi akseptere. Det en kan gjøre selv er å være den beste utgaven av seg selv. Det å være bitter på andre som har det bedre er ikke produktivt. 

Det er ikke noe som har kommet gratis til CBE. Ja, hun har tydligvis hatt en flott og trygg barndom og hun traff sin store kjærlighet i ung alder. Ellers så har hun jobbet for å komme i den posisjonen hun er i dag som en suksessfull entreprenør. 

Hvorfor skal ikke hun få lov til å være den personen hun er? Ja, hun er jålete og perfeksjonist, men hvis hun har gode verdier så er det det som teller. Har aldri lest på bloggen at hun ser ned på de som er syke eller fattige. Hun forstår at hun er priviligert og derfor er det flott at hun nå i julen vil hjelpe andre som ikke har det så lett. Barna hennes vokser I et privilleget hjem med materielle goder og ikke minst veldig tilstedeværende foreldre, og derfor er det bra hvis barna blir delaktig i prosjektet med å hjelpe vanskeligstilte og dermed forstå hvor viktig det er å være et medmennske. 

Derfor er det bra at barn vet om forskjeller i samfunnet og ikke ta alt de får og har som gitt. Ved å lære barna om forskjeller, så tenker jeg at det åpner opp deres syn på verden rundt. 

 

Nei. Hun/de/bedriften iscenesetter kulisser for reklame. 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...