Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Aquarius04 skrev:

Er det mulig å være frekkere mot leserne sine, som stiller spørsmål på en nøytral måte i kommentarfeltet:

«Mulig du/dere har en annen definisjon på gjennomsponset som oss andre, oppegående, ikke har. Men jeg ville revurdert den i hvert fall. Jeg kan uansett ikke se at noe i artikkelen det linkes gjør at den turen er relevant.»

Dama og bloggen når nye lavmål! At noen i det hele tatt kan forsvare det der er for meg en gåte.

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/11/01/hallovenn/#comments

Omg! 

Proffe folk, ja. :sarkasme:

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Mrs Robinson said:

Var det @Levina , @Shopgirl2014 eller @Klink som mente at bloggeierne alltid opptrådte profesjonelt og møter kritikk på en god måte? 

Tenker at kommentarer som: Det er nok heldigvis ikke lenge til lovverket blir oppdatert på å beskytte barna som ikke har foreldre som gjør det kan lokke frem krasse svar fra enhver forelder. Hvorfor møte kritikk på en god og profosjonell måte når det er frekke og uspiselige folk som gang på gang skal lage kvalme i hennes eget kommentarfelt? Det er en blogg, ikke en restaurant/kjede der de ansatte bare må stå og smile og ta i mot dritt, heldigvis. Og her blir det alltid fremstilt som om at det er hyggelige og velmente kommentarer fra de faste bloggleserne hun svarer frekt på når sannheten er at det er enkelte som har større behov for å lære seg normal folkeskikk og etikette. Men det har vel mye med hvordan briller man har på seg kanskje.

Endret av Luvinesta
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Luvinesta skrev:

Tenker at kommentarer som: Det er nok heldigvis ikke lenge til lovverket blir oppdatert på å beskytte barna som ikke har foreldre som gjør det kan lokke frem krasse svar fra enhver forelder. Hvorfor møte kritikk på en god og profosjonell måte når det er frekke og uspiselige folk som alltid skal lage kvalme i hennes eget kommentarfelt? Det er en blogg, ikke en restaurant/kjede der de ansatte bare må stå og smile og ta i mot dritt, heldigvis. Og her blir det alltid fremstilt som om at det er hyggelige og velmente kommentarer hun svarer på når sannheten er at det er enkelte som har større behov for å lære seg normal folkeskikk og etikette. Men det har vel mye med hvordan briller man har på seg.

Toppers at hun ikke lar seg tråkke på, og står opp for det hun mener er riktig. Det er nok noen IP adresser som går igjen der.

sannheten er at det er enkelte som har større behov for å lære seg normal folkeskikk og etikette.

Oh the irony😁 

at du forsvarer denne type svar fra frua sier vel det meste. Alle møter usaklig kritikk i JOBBEN sin

Ironi nr 2 er at hadde foreldrene skjermet barna fra bloggen, ville de ikke fått denne type tilbakemelding i utgangspunktet 

Endret av Mrs Robinson
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Luvinesta skrev:

Tenker at kommentarer som: Det er nok heldigvis ikke lenge til lovverket blir oppdatert på å beskytte barna som ikke har foreldre som gjør det kan lokke frem krasse svar fra enhver forelder. Hvorfor møte kritikk på en god og profosjonell måte når det er frekke og uspiselige folk som gang på gang skal lage kvalme i hennes eget kommentarfelt? Det er en blogg, ikke en restaurant/kjede der de ansatte bare må stå og smile og ta i mot dritt, heldigvis. Og her blir det alltid fremstilt som om at det er hyggelige og velmente kommentarer fra de faste bloggleserne hun svarer frekt på når sannheten er at det er enkelte som har større behov for å lære seg normal folkeskikk og etikette. Men det har vel mye med hvordan briller man har på seg kanskje.

Jeg kan jo informere deg om at jeg har skrevet flere ganger til henne - høflig og med bruk av velutviklet folkeskikk. 

Men det er klart at når de får beskjed fra stadig flere hold at måten de eksponerer barna på, er ugrei, oppleves det nok som ubehagelig. Men at alle som sier noe om dette, ikke innehar vanlig folkeskikk eller kjenner til normal etikette, faller på sin egen urimelighet.

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Luvinesta skrev:

Men det er jo ikke det?! Det er jo faktisk ganske mange som spør på en rimelig nøytral, ikke-frekk måte, som virkelig lurer? Og likevel får de slengt kommentarer som dette. Er det ok oppførsel? 
Kanskje, bare kanskje, om bloggerparet hadde møtt folk med litt ydmykhet noen ganger, at tonen fra de du mener er frekke også hadde endret seg? Hva tror du?

Og JA! Det er kjempebra at dette ikke er en kjede eller restaurant, for da hadde de fått sparken begge to, for manglende høflighet og manglende normal oppførsel!

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Luvinesta skrev:

Nettopp. Det er en blogg, som også er hennes jobb. Hvis du synes hun er heldig som ikke er en ansatt i en kjede hvor hun bare må stå og smile og "ta imot dritt", hvor kanskje flere hører på det, så er jeg enig. I hennes jobb. altså bloggen, kan hun stille og rolig slette/la være å publisere kommentarene, og ingen vil vite det, bare hun selv/LKE og den som har sendt kommentaren, hun behøver ikke smile engang.  Når hun likevel velger å publisere kommentarer som hun tydeligvis føler seg støtt av, bør hun svare på en høflig måte, akkurat som de nevnte ansatte på en restaurant må gjøre. Ellers får de kanskje sparken....

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Mrs Robinson said:

sannheten er at det er enkelte som har større behov for å lære seg normal folkeskikk og etikette.

Oh the irony😁 

at du forsvarer denne type svar fra frua sier vel det meste. Alle møter usaklig kritikk i JOBBEN sin

Ironi nr 2 er at hadde foreldrene skjermet barna fra bloggen, ville de ikke fått denne type tilbakemelding i utgangspunktet 

For å si det slik; Om firmaet mitt ble oppsøkt av folk med null interesse for verken firma eller produkter, men bare slang innom hver dag for å lage kvalme fordi de har et horn i siden på eier, så ville jeg også blitt temmelig krass. Kundene (altså bloggleserne som har interesse av det hun formidler) som kommer med konstruktive tilbakemeldinger behandler hun med respekt og svarer hyggelig. Det er nok noen IP adresser som går igjen i det kommentarfeltet.

Samme retorikk som "Om ikke Ole hadde oppført seg så teit,så hadde han sluppet å bli mobbet" Hun gjør det hun mener er riktig, og helt ærlig så er det ikke spesielt utleverende. Mulig du ser på bloggen som utelukkende bedrift som har det å tjene penger som eneste mål, men det kan også være at hun tar med personlige innslag der hun føler barna er en naturlig del av hverdagen.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal innleggene om "omvendt julenisse" merkes som reklame? Fordel med gratis bil fra forhandler.... Ja jeg bare lurer. Flott tiltak altså, men reklame er reklame synes jeg. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det skal merkes. Det er et godt formål og folk låner bort og gir bort. Men det skal likevel merkes. Påmalingen på bilen er jo for å gjøre folk oppmerksomme på HVEM som låner bort bilen.

Dette burde være helt enkelt å forstå for folk som har dette som levebrød.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva slags kritikk og kritiske tilbakemeldinger hun får så er hun ikke enig. De (ekteparet) gjør ALT riktig.          Så ikke kom her.                                          Må være deilig å være så perfekte i alt de gjør og sier og mener. Være så sikre. Skråsikre. Eller?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Luvinesta skrev:

For å si det slik; Om firmaet mitt ble oppsøkt av folk med null interesse for verken firma eller produkter, men bare slang innom hver dag for å lage kvalme fordi de har et horn i siden på eier, så ville jeg også blitt temmelig krass. Kundene (altså bloggleserne som har interesse av det hun formidler) som kommer med konstruktive tilbakemeldinger behandler hun med respekt og svarer hyggelig. Det er nok noen IP adresser som går igjen i det kommentarfeltet.

Samme retorikk som "Om ikke Ole hadde oppført seg så teit,så hadde han sluppet å bli mobbet" Hun gjør det hun mener er riktig, og helt ærlig så er det ikke spesielt utleverende. Mulig du ser på bloggen som utelukkende bedrift som har det å tjene penger som eneste mål, men det kan også være at hun tar med personlige innslag der hun føler barna er en naturlig del av hverdagen.

Du hoppet elegant over min kommentar, ser jeg.

Jeg er ikke innom for å lage kvalme. Jeg er ikke uhøflig. jeg har ingen horn i siden til eier.

Jeg er for øvrig en del av lesergrunnlaget hun bruker som argument overfor kundene sine i prissettingen sin - så sånn sett er kritikerne akkurat like viktige for bloggeren som fansen. Det er jo ikke mulig å finne ut av hensikten til de ulike besøkene i bloggen. Og jeg tipper at treasures as og UI ikke er veldig opptatt av å formidle de kritiske leserne til potensielle kunder.

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Luvinesta

Det du skriver om i innleggene dine om hvordan bloggeieren tenker, føler og opplever kritikk samt hvor mange IP-adresser som gjentar seg i kommentarfeltet vet du faktisk ingenting om, og kalles vel på godt norsk spekulasjon.

Endret av Revenge o'Cavatina
fjernet sitering som inneholdt regelbrudd, fjernet feiltagget bruker
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Luvinesta skrev:

Jeg tror du bommer litt på det med forskjellen mellom sevicebransjen og CBE.no. Begge er 100% avhengige av at kundene/leserne liker produktet for å overleve i en tøff bransje. CBE er selvfølgelig sin egen arbeidsgiver og kan gi f. i hvordan hun blir oppfattet av andre men om det på sikt er så lurt er jeg overbevist om at det ikke er. Lesertallene er stadig dalene og CBE.no har vist stor motvilje mot å fornye seg og følge med tiden. Jeg er overbevist om at hun er helt avhengig av å holde på alle leserne sine nå. For den lille heiagjengen som applauderer alt hun sier vil neppe være nok framover (vi ser alle hvordan det har gått med Anna Rasmussen og VP). Det er tross alt en grunn til at ansatte servicebransjen bør oppføre seg korrekt når de får kritikk (saklig eller usaklig) og grunnen er at den strategien virker. Hvem gidder å handle hos den sure megga i kiosken på hjørnet liksom? 

Ellers så virker det på meg som om at kritikken i kommentaren traff CBE på en mye mer direkte måte en bare en hvilken som helst sur bemerkning. Alle i SoMe vet at barneeksponering er uglesett og debatteres heftig. Ekspertene er enige og opinionen snur seg bort fra barneeksponering. Det er ikke noe ukorrekt i at CBE viser serieleder dårlige foreldre-egenskaper når hun tross bedre viden fortsatt utnytter sine barns privatliv. Jeg tror bemerkningen traff mye mer blink enn det hun vil innrømme. 

Jeg håper hun snart tar til vettet og beskytter barna sine. 

Legger til at jeg ikke skrev den bemerkningen. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, pøbelsara said:

Du hoppet elegant over min kommentar, ser jeg.

Jeg er ikke innom for å lage kvalme. Jeg er ikke uhøflig. jeg har ingen horn i siden til eier.

Jeg er for øvrig en del av lesergrunnlaget hun bruker som argument overfor kundene sine i prissettingen sin - så sånn sett er kritikerne akkurat like viktige for bloggeren som fansen. Det er jo ikke mulig å finne ut av hensikten til de ulike besøkene i bloggen. Og jeg tipper at treasures as og UI ikke er veldig opptatt av å formidle de kritiske leserne til potensielle kunder.

Nå kan det jo være at hun ikke ønsker at kommentarfeltet skal være en arena for debatt slik som her?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, pøbelsara skrev:

Ja. Det skal merkes. Det er et godt formål og folk låner bort og gir bort. Men det skal likevel merkes. Påmalingen på bilen er jo for å gjøre folk oppmerksomme på HVEM som låner bort bilen.

Dette burde være helt enkelt å forstå for folk som har dette som levebrød.

Nei, det skal ikke merkes. Veldedighetorgansisasjoner som dette går ikke under markedsføringsloven og skal heller ikkef merkes med reklame. Tror hun kan jobben sin bedre enn deg. Kjempebra tiltak fra henne forresten. Hun har hjertet på riktig plassen. 

Endret av Lin10
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Luvinesta skrev:

dette er ren spekulasjon. For alt du vet kan det være en fan som har skrevet kommentaren. Eller har du innsideinformasjon som vi andre ikke har?

Problemet med å ha en blogg hun tjener penger på, er at hun selv ikke kan bestemme hvordan andre oppfatter hennes blogg og det hun publiserer. 

3 minutter siden, Luvinesta skrev:

Nå kan det jo være at hun ikke ønsker at kommentarfeltet skal være en arena for debatt slik som her?

Da vil vel all logikk tilsi, FOR OSS ANDRE OPPEGÅENDE MENNESKER, at hun ikke hadde publisert kommentaren i utgangspunktet 

Tror ikke frua selv vet hvor skillet mellom privatperson og bedrift går 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
21 minutter siden, Luvinesta skrev:

Hvis ikke hun vil det skal debatteres er det litt rart hun publiserte og kommenterte vil jeg si. Jeg tror som sagt kommentaren traff henne spot on. Ikke uvanlig å reagere sterkt når man vet kritikken man får er berettiget. 

Endret av Inocybe
Byttet et ord
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

@Luvinesta

Det du skriver om i innleggene dine om hvordan bloggeieren tenker, føler og opplever kritikk samt hvor mange IP-adresser som gjentar seg i kommentarfeltet vet du faktisk ingenting om, og kalles vel på godt norsk spekulasjon.

..hvis ikke... :overrasket:🙊

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Luvinesta skrev:

Da er det veldig rart at 1) slipper gjennom kritiske kommentarer, 2) svarer som hun gjør og 3) tillater illsinte fans å gå løspå kritikere i kommentarfeltet. 

Hun har 100 % kontroll over hva som publiseres i alle hennes some-kanaler. Så hvis det er som du sier, kan hun unngå debatt ved å la være å publisere innlegg i debatten. Hun vil selvsagt få kritikk for at hun ikke deltar i debatten, men det må hun bare forholde seg til, tenker jeg. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Inocybe skrev:

Hvis ikke hun vil det skal debatteres er det litt rart hun publiserte og kommenterte vil jeg si. Jeg tror som sagt kommentaren traff henne spot on. Ikke uvanlig å reagere sterkt når man vet kritikken man får er berettiget. 

Hun, som de fleste andre i SoMe, vet at barneeksponering er på vei ut, og hun vet hun har malt seg inn i et hjørne, der blogg og salg / reklame i stor grad er tuftet på eksponeringen og bruk av egne barn i hennes SoMe-kanaler. Da er det sikkert fryktelig vanskelig å snu totalt og innrømme at hun tok feil, særlig når det er noe hun allerede er veldig dårlig på. 

Endret av Aquarius04
Typo
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...