Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Lin10 skrev:

Jeg har sett både den rødaktige sist i september 2018 med bukse og det mintgrønne settet på vårparten, så du får Google og lete litt..

Variasjon i klærne når en er toppblogger er veldig vanlig, så hvis fokuset skal være på miljø, så anbefaler jeg deg å finne en blogger som fokusere kun  på det. 

Igjen. Hvilken variasjon? 

Hva med å legge inn linkene i stedet for å forlange andre skal google. Det er du som har "dokumentsjonsplikten" her. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillesnøfnugg
3 timer siden, Xstrella skrev:

Så et klipp av nye serien med linni, riise og kristin. Ærlig talt jeg ble uvel. Her blir det massiv utlevering av de små. Her sank hvert fall Kristin Gjelsvik hos meg. Trodde hun ville skjerme barna. Så vet ikke hva som er verst? Daglig blogging fra før de er født, eller egen tv serie? Og hva gir det oss tv seere å følge med de på? Ingen verdens ting. 

Det er så mye penger i å selge barna sine at all fornuft tydeligvis forsvinner så fort man får muligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lin10 skrev:

Jeg har sett både den rødaktige sist i september 2018 med bukse og det mintgrønne settet på vårparten, så du får Google og lete litt..

Variasjon i klærne når en er toppblogger er veldig vanlig, så hvis fokuset skal være på miljø, så anbefaler jeg deg å finne en blogger som fokusere kun  på det. 

Du er blitt bedt om å komme med dokumentasjon, slik alle vi andre må ha når vi påstår noe. 

Hvorfor skal jeg finne en blogger som fokuserer på miljø? Hva har det med saken å gjøre? Oppfatningen og inntrykket av CBE.no som miljøsvin blir ikke endret av det, spesielt ikke siden jeg allerede har kunnskapen jeg trenger. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
29 minutter siden, Lin10 skrev:

Toppblogger CBE  = miljøsvin?

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LittleMermaid skrev:

Det har vært utallige innlegg og kritikk om kroppen til CBE, så da bør man heller åpne øynene isteden for å være så innmari blind, og leve i fornektelse. 

Hva bloggeren måtte foretrekke av klær og str må få være hennes valg, og ingen andres. Hvis man i all sin naivitet forventer at skal være som i en reklame (ref linken din fra GT) til enhver tid, så bør man kanskje heller gå inn i seg selv og finne ut hva problemet egentlig er. 

Du bør dokumentere kritikken som du påstår har forekommet av kroppen til CBE, hvis ikke blir det bare spekulasjon og påstand uten hold i. Noe som er i mot reglene du aksepterte da du ble medlem på kg 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Xstrella skrev:

Så et klipp av nye serien med linni, riise og kristin. Ærlig talt jeg ble uvel. Her blir det massiv utlevering av de små. Her sank hvert fall Kristin Gjelsvik hos meg. Trodde hun ville skjerme barna. Så vet ikke hva som er verst? Daglig blogging fra før de er født, eller egen tv serie? Og hva gir det oss tv seere å følge med de på? Ingen verdens ting. 

Veldig enig!

Men dette burde vel vært skrevet i tråden om Kristin, ikke CBE?

Endret av FruRosa
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, LittleMermaid said:

Det er vel heller din individuelle mening. Synes hun ser flott ut i de. Og nei, jeg synes absolutt ikke det er greit å skulle kritisere str og klær på folk. Sier jo mere om hva denne tråden egentlig handler om.. 

Tenk deg at du fikk kritikk for kroppen din og for klærne du gikk i uansett str. Ville folk flest synes det hadde vært ok? 

Ser du overhodet ikke selvmotsigelsen i hva du skriver her? 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
9 minutter siden, MissLucy skrev:

der dukket anorakken opp i en fjerde farge, gitt. Var det noen som sa dra-til-tryne?

Variasjon i miljøsvineriet der altså..og det er jo lov å "ødelegge"  kloden når man er "toppblogger" :ironi:(var det noen som sa at ressursterke kvinner er CBE målgruppe?). 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev:

Variasjon i miljøsvineriet der altså..

jeg trodde det var høstfargen i naturene hun snakket om i fargeinnlegget, men det var selvfølgelig fargene på alle klærne. Ungene er også ute i nye turklær i dag.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
6 minutter siden, MissLucy skrev:

jeg trodde det var høstfargen i naturene hun snakket om i fargeinnlegget, men det var selvfølgelig fargene på alle klærne. Ungene er også ute i nye turklær i dag.

Dette er uten tvil Forbrukerombudet mat eller  @bloggpatruljen sak. Ikke bare sponset opphold på Vestlia med ungene i full jobb men tydeligvis full av snikreklame også. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, MissLucy skrev:

så poenget ditt er at fordi vi har sett plaggene før, så har hun ikke kjøpt dem? Hun har ikke tre like anorakker i forskjellige farge fordi vi har sett dem før? Jeg håper virkelig du ser hvor absurd utsagnet ditt er.

:rulle: 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2019 den 20.30, Surikatt skrev:

Tinnsoldatene er grusomme. 

Synes ikke de er så ille jeg 😊 Synes egentlig ikke det er veldig konstruktiv kritikk å kommentere at man synes deler av julepynten er grusom, alle har forskjellig smak. Selv om tinnsoldatene antagelig er sponset og interiør har endel fokus på bloggen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Dette er uten tvil Forbrukerombudet mat eller  @bloggpatruljen sak. Ikke bare sponset opphold på Vestlia med ungene i full jobb men tydeligvis full snikreklameringe også. 

hva med å melde inn Twentyfour på brudd på markedsføringsloven. Ikke bare annonsemediet, men annonsøren selv. Hadde vært interessant å se hva de svarte.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
Akkurat nå, MissLucy skrev:

hva med å melde inn Twentyfour på brudd på markedsføringsloven. Ikke bare annonsemediet, men annonsøren selv. Hadde vært interessant å se hva de svarte.

Nettopp! :helen:😊🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Lin10 skrev:

Poenget med å delta i denne debatten er ikke å klage over dårlig tilpasset lesestoff til egen smak, men å sette kritisk søkelys på en type influencere som driver en form for påvirkning som er skadelig blant annet mht økt forbruk og forverret klimakrise. Budskapet er at slike SoMe-kanaler som ukritisk pusher slike verdier er noe vi ikke ønsker i samfunnet.

For hver debattdeltakers egen del er jeg sikker på at alle klarer å finne underholdning og tidsfordriv som passer den enkelte. Det er ikke det som er problemet her, eller som er temaet for denne tråden. Her drives mediekritikk og samfunnsdebatt. Noen forsøker rett og slett å tenke lenger enn egen nesetipp.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, lillesnøfnugg skrev:

Nettopp! :helen:😊🙂

man kunne jo selvfølgelig sendt dem en mail og spurt også.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis tips til influencere som ønsker å leve i sin samtid:

"Tekstilindustrien er en miljøversting. I dag blir du kalt verdensfjern og ignorant om du kjøper og kaster for mye klær.

– Jeg kan ikke forestille meg noe mer umoderne i 2019 enn å skifte tøy fem ganger om dagen. Det sa kulturviter og moteekspert Moussa Mchangama nylig til den danske podkasten Poptillæg, som produseres for avisen Politiken."

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/naOazx/Det-mest-moderne-du-kan-gjore-i-2019_-er-a-bruke-det-du-allerede-har

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, kira87 skrev:

Har ikke vært veldig aktiv her inne, men lurer på hva dere tenker om dette: https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2019/09/05/6953599/caroline-berg-eriksen-og-olaf-tufte-satser-pa-utleie-av-klaer

Dette høres jo ganske bærekraftig ut, men det er rart at hun ikke har nevnt noe om det.

jeg tenker at det er kjempespennende og veldig positivt, at det er den nye måten å gjøre det på, og jeg satt faktisk og lette etter noe artikler jeg har lest om motemerker som satser på utleie og ideen om sirkulær mote. Fant bare en i farten: https://melkoghonning.no/har-utleie-en-plass-i-moteindustrien/

Men at CBE er involvert i slike tiltak er helt nytt for meg. Hvis det stemmer skal jeg stille meg fremst i heiagjengen.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...