Populært innlegg MissLucy Skrevet 12. februar 2019 Populært innlegg #1 Del Skrevet 12. februar 2019 (endret) Caroline Berg Eriksen kaller seg influencer, og bruker bloggen sin, instagramkontoen og snapchat som plattformer til å selge annonser. Denne virksomheten har vært gjenstand for kritikk, som er oppsummert her, med tilhørende dokumentasjon. Kritikken dreier seg i hovedtrekk om skjult reklame og brudd på markedsføringsloven, bruk av barn i sosiale media, kroppsfokus, perfeksjonisme og overforbruk. For ordens skyld: Carolinebergeriksen.no, med tilhørende IG og snapchat, drives av Treasures AS. Treasures AS drives av en person som heter Caroline Berg Eriksen, sammen med hennes ektefelle, som heter Lars Kristian Eriksen. Denne tråden handler ikke om disse individene, men om forretningsvirksomheten de driver gjennom blogg/andre sosiale media som de driver gjennom aksjeselskapet sitt. Dette er tråden for saklig debatt om deres forretningsdrift, herunder slike kritikkverdige forhold som nevnt over. Endret 29. august av MissLucy presisering av forskjellen på individer og bedrift 105 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Gulleplutt Skrevet 12. februar 2019 Populært innlegg #2 Del Skrevet 12. februar 2019 Årets morsdagsinnlegg er noe av det tristeste jeg har sett på lenge. Jeg blir fysisk dårlig av å tenke på det. Vet ikke hva jeg kan skrive uten at det blir moderert bort. 118 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 12. februar 2019 #3 Del Skrevet 12. februar 2019 29 minutter siden, MissLucy skrev: Caroline Berg Eriksen kaller seg influencer, og bruker bloggen sin, instagramkontoen og snapchat som plattformer til å selge annonser. Denne virksomheten har vært gjenstand for kritikk, som er oppsummert her, med tilhørende dokumentasjon. Det dreier seg i hovedtrekk om skjult reklame og brudd på markedsføringsloven, bruk av barn i sosiale media, kroppsfokus, perfeksjonisme og overforbruk. Dette er tråden for saklig debatt om slike kritikkverdige forhold. Takk! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Jobbermedbarn Skrevet 12. februar 2019 Populært innlegg #4 Del Skrevet 12. februar 2019 19 minutter siden, Gulleplutt skrev: Årets morsdagsinnlegg er noe av det tristeste jeg har sett på lenge. Jeg blir fysisk dårlig av å tenke på det. Vet ikke hva jeg kan skrive uten at det blir moderert bort. Jeg er helt enig. Er faktisk ikke kommet over det innlegget...Den kyniske bruken av uvitende tredjeparter...Så stygt at det er helt umulig å forstå at noen virkelig har gjort det av egen vilje... Det er virkelig det verste jeg har sett når det kommer til utlevering... 69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg MissLucy Skrevet 12. februar 2019 Forfatter Populært innlegg #5 Del Skrevet 12. februar 2019 13 minutter siden, Gulleplutt skrev: Årets morsdagsinnlegg er noe av det tristeste jeg har sett på lenge. Jeg blir fysisk dårlig av å tenke på det. Vet ikke hva jeg kan skrive uten at det blir moderert bort. ja, det er det mange som er enig i. Jeg vet ikke hva som er verst - at barna blir brukt som rekvisitter, at barna må dele det som fremstår som en privat stund, vekslingen mellom familiekos og sensuelle parbilder, at det er umerket reklame for kappahl, det usmakelige i å fokusere på seg selv som mor i det samme innlegget som utleverer barna - listen er lang! 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filifjonka Skrevet 12. februar 2019 #6 Del Skrevet 12. februar 2019 "Men det er jo så fine bilder"! Kjøss katta... 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2ney Skrevet 12. februar 2019 #7 Del Skrevet 12. februar 2019 (endret) Har noen sett IG story til Morten Dalhaug? Han la inn en kommentar på at CBE hadde kjøpt følgere på IG!!! Kommentaren ble sletter på sekundet. Ser det har gått 24 timer siden Morten postet storyen, så starten er borte 🙄 Endret 12. februar 2019 av 2ney Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulleplutt Skrevet 12. februar 2019 #8 Del Skrevet 12. februar 2019 15 minutter siden, MissLucy skrev: ja, det er det mange som er enig i. Jeg vet ikke hva som er verst - at barna blir brukt som rekvisitter, at barna må dele det som fremstår som en privat stund, vekslingen mellom familiekos og sensuelle parbilder, at det er umerket reklame for kappahl, det usmakelige i å fokusere på seg selv som mor i det samme innlegget som utleverer barna - listen er lang! Der oppsummerte du det fint. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 12. februar 2019 Forfatter #9 Del Skrevet 12. februar 2019 13 minutter siden, 2ney skrev: Har noen sett IG story til Morten Dalhaug? Han la inn en kommentar på at CBE hadde kjøpt følgere på IG!!! Kommentaren ble sletter på sekundet. Ser det har gått 24 timer siden Morten postet storyen, så starten er borte 🙄 jeg har ikke sett den storyen, men på Influencerebloggen har jo Asti vist at Caroline Berg Eriksen har svært lav engasjementrate på instagram, så det er jo sammenheng i informasjonen for å si det slik https://influencere.wordpress.com/cbe-no/ 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 12. februar 2019 Populært innlegg #10 Del Skrevet 12. februar 2019 Hun har veldig lite likes på IG-postene sine i forhold til hvor mange følgere hun har. Siste reklameinnlegg for Floyd har 1900 likes og 14 kommentarer. Hun har 327 000 følgere. Wanda Mashadi har 39 700 følgere og 2500 likes og 22 kommentarer på sitt siste innlegg. Så carolinebhrgeriksen.no har veldig lite engasjement i forhold til antall følgere. 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 12. februar 2019 Populært innlegg #11 Del Skrevet 12. februar 2019 Forøvrig er jeg enig i at innlegget på morsdagen er det tristeste jeg har sett fra den kanten. Kanskje Morten Hegseth skulle tatt en liten reprise/presisjon i forhold til hva slags rekvisitter man med anstendigheten i behold, bruker i SoMe-innleggene sine? 62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Million Skrevet 12. februar 2019 Populært innlegg #12 Del Skrevet 12. februar 2019 Kan jeg få spørre et helt ærlig spørsmål som jeg lurer på? Hvorfor i alle dager gidder dere å følge alle disse bloggerne når dere bare har negative ting å si om dem uansett? Er det ikke bare å droppe det? Eller leser dere bloggene for å ha noe å "ta dem" på og skrive kritikk og sånt om? Jeg følger ingen bloggere. 60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emilie112 Skrevet 12. februar 2019 #13 Del Skrevet 12. februar 2019 39 minutter siden, MissLucy skrev: ja, det er det mange som er enig i. Jeg vet ikke hva som er verst - at barna blir brukt som rekvisitter, at barna må dele det som fremstår som en privat stund, vekslingen mellom familiekos og sensuelle parbilder, at det er umerket reklame for kappahl, det usmakelige i å fokusere på seg selv som mor i det samme innlegget som utleverer barna - listen er lang! Jeg blir også fortsatt uggen med tanken på de stakkars barna blir brukt for hva det er verdt, koste hva det koste vil for barna senere i livet. Så lenge de er delikate er det greit for mor. Gud forby litt skitt etter en dag i barnehagen eller at et hårstrå ligger feil. Hvor blir barndommen til disse barna av? Og hvor blir myndighetene av? Kan vi sitte og se på barn blir misbrukt på denne måten? 👏👏 @MissLucy for ny tråd 👏👏 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Emilie112 Skrevet 12. februar 2019 Populært innlegg #14 Del Skrevet 12. februar 2019 (endret) 10 minutter siden, Million skrev: Kan jeg få spørre et helt ærlig spørsmål som jeg lurer på? Hvorfor i alle dager gidder dere å følge alle disse bloggerne når dere bare har negative ting å si om dem uansett? Er det ikke bare å droppe det? Eller leser dere bloggene for å ha noe å "ta dem" på og skrive kritikk og sånt om? Jeg følger ingen bloggere. Jeg følger ikke bloggen for å følge i den forstand, men jeg synes ikke det er bortkastet å engasjere seg i temaer som bloggen fronter. Jeg har selv barn og snart er det de som leser blogger og da vil jeg vite hva slags farer som er der ute, og jeg vil gjøre alt jeg kan for å gjøre farene mindre. Cbe sin blogg ser jeg på som en av de verste i sin klasse, men massivt overforbruk, miljøsvin, fronting av en hverdag hvor frisør og neglestell betegnes som jobb og hvor det betegnes som ekstremt slitsom å jobbe 8-16. Og jeg trenger vel ikke nevne det syke kroppsfokuset med fokus på fettforbrenning og små matporsjoner ? også har vi så klart eksponeringen av barn som i mitt hodet er sykt og skadelig for barna. Men i det store og det hele tror jeg faktisk at mine barn og dagens oppvoksende generasjon er mer reflektert over miljø og overforbruk en cbe.no, og det sier mer om cbe.no en mine barn, for å si det sånn.. Og jeg glemte helt det narsissistiske synet på verden rundt seg; når cbe.no gjør noe galt er det alle andre sin skyld. Nå sist hvor paret hadde kjørt feil inn til Oslo. Ikke fordi de tok feil vei, men fordi fet var merket feil og for lite.. Gud forby og faktisk ta ansvar! Endret 12. februar 2019 av Emilie112 Lagt til avsnitt 79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg MissLucy Skrevet 12. februar 2019 Forfatter Populært innlegg #15 Del Skrevet 12. februar 2019 2 minutter siden, Million skrev: Kan jeg få spørre et helt ærlig spørsmål som jeg lurer på? Hvorfor i alle dager gidder dere å følge alle disse bloggerne når dere bare har negative ting å si om dem uansett? Er det ikke bare å droppe det? Eller leser dere bloggene for å ha noe å "ta dem" på og skrive kritikk og sånt om? Jeg følger ingen bloggere. fordi de har som mål å påvirke oss, men de bruker uredelige metoder. Det er det viktig å utvikle,og ha en bevissthet om. Det er nødvendig å sette det fenomenet under et kritisk lys, og det kan man ikke gjøre uten å lese dem slik at man har kunnskap om det man debatterer. Dessuten bruker de påvirkningsmakten sin til å inspirere andre til adferd som er direkte skadelig, enten det gjelder usunne kropps- og skjønnhetsidealer, perfeksjonisme i sosiale media eller overforbruk mens jorden holder på å gå under. For å toppe denne kaka tar de også annonsemidler fra de tradisjonelle avisene, så istedet for god journalistikk går annonsekronene til fordummende og direkte skadelige rosablogger. Ja, og så utleverer de egne barns privatliv for tusenvis av fremmede. 81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 12. februar 2019 Populært innlegg #16 Del Skrevet 12. februar 2019 (endret) 10 minutter siden, Million skrev: Kan jeg få spørre et helt ærlig spørsmål som jeg lurer på? Hvorfor i alle dager gidder dere å følge alle disse bloggerne når dere bare har negative ting å si om dem uansett? Er det ikke bare å droppe det? Eller leser dere bloggene for å ha noe å "ta dem" på og skrive kritikk og sånt om? Jeg følger ingen bloggere. Dette er en reprise til glede for nye lesere: Jeg er opptatt av samfunnet vi lever i. Ifluencere/bloggere/påvirkere har gitt oss en helt ny mediehverdag. Annonsemarkedet har forandret seg. De tradisjonelle, redaksjonelt styrte mediene et avhengig av annonsepenger for å kunne drive redaksjonell virksomhet. Jeg følger med storøyd interesse med på hvordan disse nye medieaktørene får innflytelse og mediemakt gjennom en helt ny form for medievirksomhet - de selger narrativet om seg selv til alle som er villig til å se og alle som er villig til å betale. Jeg er opptatt av barns rettigheter i en tidsalder hvor ting sprer seg med lynets hastighet og hvor alt er et tastetrykk unna. Jeg er opptatt av at man må få skape sin egen digitale identitet akkurat som man må få skape sin egen identitet i resten av det virkelige livet. Jeg er opptatt av redelighet, av hva slags påvirkning vi utsetter hverandre for og hvilken påvirkning vi utsettes for. Jeg er opptatt av at kvinner er mer enn et dekorativt ytre. Jeg er opptatt av samfunnsansvar, av redelighet, av ansvarlig forbruk og barns rettigheter. Sånn kort fortalt. Endret 12. februar 2019 av pøbelsara 106 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Jobbermedbarn Skrevet 12. februar 2019 Populært innlegg #17 Del Skrevet 12. februar 2019 5 minutter siden, Million skrev: Kan jeg få spørre et helt ærlig spørsmål som jeg lurer på? Hvorfor i alle dager gidder dere å følge alle disse bloggerne når dere bare har negative ting å si om dem uansett? Er det ikke bare å droppe det? Eller leser dere bloggene for å ha noe å "ta dem" på og skrive kritikk og sånt om? Jeg følger ingen bloggere. Jeg kan bare snakke for meg selv. Min interesse i bloggere henger aller mest sammen med barns rettigheter. At barn er et eget individ med egne rettigheter. Mammabloggerne har meget liten respekt for dette, det synes jeg det er viktig å sette fokus på. Jeg har også selv levd i en fasadefamilie og har kjent på kroppen hva det gjør med deg. Jeg leser ikke mammablogger lenger, men følger med hos BOTB, Asti og her, man får mer enn nok informasjon av det. Jeg har en jobb der jeg er barnets stemme, og det er nok forløpet for engasjementet her. SoMe er ganske nytt, og det er utrolig viktig med kritiske øyne på den manglende beskyttelsen av barn i den forbindelse. 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 12. februar 2019 #18 Del Skrevet 12. februar 2019 @MissLucy @pøbelsara @Jobbermedbarn 👏 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rubella Skrevet 12. februar 2019 Populært innlegg #19 Del Skrevet 12. februar 2019 (endret) 1 time siden, Million skrev: Kan jeg få spørre et helt ærlig spørsmål som jeg lurer på? Hvorfor i alle dager gidder dere å følge alle disse bloggerne når dere bare har negative ting å si om dem uansett? Er det ikke bare å droppe det? Eller leser dere bloggene for å ha noe å "ta dem" på og skrive kritikk og sånt om? Jeg følger ingen bloggere. Skal man bare ta på skylapper og ikke bry seg om noe annet enn ens egen navlelo? Jeg engasjerer meg f.eks. i dyrevern også. Synes jo ikke det er inspirerende eller morsomt å se alle kattene som blir forlatt/mishandlet osv. heller, men det er et stort problem i samfunnet som jeg brenner for å kaste lys på. Det samme gjelder barns rett til privatliv, skjult reklame, fucka utseendefokus, miljøsvineri og all annen drit denne millionbedriften promoterer. Endret 12. februar 2019 av Rubella Endra fra «blogg» til «bedrift». 82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Halle-Palle Skrevet 12. februar 2019 Populært innlegg #20 Del Skrevet 12. februar 2019 Iflg IG er fruen på teaterøvelse samtidig som mine kommentarer på bloggen blir slettet. Multitasking på høyt nivå eller er hr cbe alene hjemme og holder fortet? 50 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå