Gå til innhold

Ble tatt i fartskontroll og mistet lappen, faen jeg er så uheldig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Krampus
7 minutter siden, AndreasBR skrev:

Morsomt hvor mange "helgener" det er her inne.. Regner med at alle dere som kommenterer her følger trafikkreglene og veitrafikkreglene til punkt og prikke? 

Hvor mange av dere skrur ned til parklyst om dere stopper eller står ved siden av veien??  Trafikkreglene §15 4. ledd 

"

4. Parkeringslys skal være tent under stans eller parkering på veg når lys- eller siktforholdene gjør det påkrevd for å gjøre kjøretøyet synlig for annen trafikant." 
Dette vil si at på kvelden er det alfa omega at dere skrur ned..  (http://www.tungt.no/transportmagasinet/lysbruk-6714321 ) 

Hvor mange av dere bryter aldri fartsgrensen? Dere venter alltid til dere er forbi skilt med høyere fartsgrense til å øke fartsgrensen og dere er ALLTID nede i fartsgrensen ved skilt som viser lavere fartsgrense ? 

Hvor mange av dere kjører med nærlys og spredere/tåkelys fordi dere ikke har peiling på hvordan lysbryteren fungerer eller tror det faktisk er lov ?

Hvor mange av dere står med motoren på tomgang? 

Seriøst, gi så faen i å kaste stein i glasshus, ingen av dere er feilfrie og sjansene er jævlig store for at hver og en av dere regelmessig bryter enten trafikkregler, vegtrafikkloven eller kjøretøysforskriften.. 

Følger alle de reglene. Slet rumpa av meg for å få råd til lappen og bilen, og lappen og bilen er viktig for meg, og jeg har ikke råd til å betale noen bøter. Voksne folk vet å ta vare på ting som betyr noe. Driter noen så hardt på draget at man mister lappen, så betød den ikke nok. 

Endret av Krampus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, batcat skrev:

Følger alle de reglene. Slet rumpa av meg for å få råd til lappen og bilen, og lappen og bilen er viktig for meg, og jeg har ikke råd til å betale noen bøter. Voksne folk vet å ta vare på ting som betyr noe. Driter noen så hardt på draget at man mister lappen, så betød den ikke nok. 

Skal sikkert klare å finne noe du gjør feil også 😄 :P

Ikke vanskelig å finne ting jeg gjør feil ihvertfall :)

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt vell fortjent, og du er ikke uheldig. Enten fulgte dubikke nok med, eller du ga på ekstra/droppa å sakke ned med vilje.

Jeg er ikke perfekt. Jeg kan iblant ha litt høyere fart enn jeg burde, og har gjort flere ting politiet ville gitt meg forenklet forelegg på. Den gangen politiet stoppet meg, jeg kjørte 10km/t for fort. Fikk et forenklet forelegg, men slapp prikker sånn akkurat. Jeg fulgte ikke helt med på speedometeret, og var kjent på veien. Jeg tenkte ikke at jeg var uheldig å ikke fortjente det forelegget, for det gjorde jeg. Jeg hadde kjørt for fort. Tok i mot forelegget, betalte, og lærte, men prøver å glemme det, da jeg skammer meg sånn. For et forenklet forelegg. Å ja. Jeg har lært. Kan skje meg som alle andre.

Jeg mener ikke jeg er feilfri (slik ei mener vi som sier at det ikke var uheldig å miste lappen sier). Men det er ikke uhell. En må være voksen nok å innrømme at en gjorde en feil. Ikke legge skylden på alt og alle andre. 

Anonymkode: 6ad31...3e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...