Gå til innhold

Alle gode ting er visst 6…


Lorieen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

CD 16

Monitor har vist «høy» siden cd 8. Men ingen EL. Jeg er lei og utålmodig. Vil blir gravid NÅ og helst i går. Egentlig vet jeg jo at det ikke spiller noen rolle om man har EL på cd 14 eller cd 18 så lenge man HAR EL. Men med to kjemiske og en MA på 3,5 måneder, så blir man litt skrullete. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd Vulverine sitt d-vitamin-hack for å booste EL.

CD 17 i morra, nå VIL jeg ha max fertilitet på monitor! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj kjedelig. Kom igjen da egget!! 
Vet mange opplever at eggløsning blir litt sen når man har vært igjennom abort. Hvilken syklusdag pleide du å ha EL på før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (6 minutter siden):

Æsj kjedelig. Kom igjen da egget!! 
Vet mange opplever at eggløsning blir litt sen når man har vært igjennom abort. Hvilken syklusdag pleide du å ha EL på før?

Det har variert litt, men mellom cd 12 og cd 18. Syklusene mine har variert i lengde mellom 25 og 30 dager. Har hatt litt kort lutealfase (11 dager) tidligere, men etter sist fødsel har syklusene blitt litt lengre med lutealfase på 14 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lorieen skrev (5 timer siden):

CD 17

Monitor viser fortsatt «høy». 

Så utrolig kjedelig tid. Men, kan ikke være mange dagene til, så ville vurdert litt sengekos i kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JuliaKepler skrev (15 minutter siden):

Så utrolig kjedelig tid. Men, kan ikke være mange dagene til, så ville vurdert litt sengekos i kveld

Ja, annenhver dag, og hver dag når ELtesten viser positiv 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (15 minutter siden):

Ja, annenhver dag, og hver dag når ELtesten viser positiv 👍

Det skal ikke stå på innsatsen nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 18

Jævla møkkakropp som ikke klarer å slippe et egg! 🤬 Monitor har vist høy fertilitet i ti dager nå. Men EL kommer ikke gjennom. Vi har bare prøvd siden oktober, men jeg er allerede luta lei dette. Kasta bort en mnd på å være gravid også i november/desember. 
 

Orker jeg egentlig dette? Prøvekaos, stress og skuffelser? Frykt og bekymring i måneder når/hvis jeg blir gravid igjen? Eller burde jeg bare gi meg og være fornøyd med de fire jeg har? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg så veldig godt. Tankene du nevner her er akkurat de samme som jeg hadde i høst. Så forbannet tungt! Jeg valgte å prøve videre da, men nå er vi jo snart på stoppfristen vår, så jeg kjenner jeg blir irritert også om jeg ikke hørte på tankene mine da. For å slippe de siste månedene jeg har gått igjennom nå. Men - på en annen måte så kan det hende jeg aldri ville fått sjelero om vi stoppet prøvingen før fristen vår. Men tanke om "hva hvis vi hadde prøvd". Så alt i alt tror jeg det er bedre at man gjør det man kan, innenfor en viss periode.

Tar du noen strimler i tillegg slik at du kan tolke strekene? Jeg har selv opplevd høy på monitor over maaange dager, men så viste det seg at jeg hadde utslag på strimmel som faktisk var positiv. Uten at monitoren klarte å fange det opp. Men høyst antagelig så er nok bare din EL litt forsinket. Er jo veldig vanlig med EL rundt 20-23, så kanskje du får det? Fryktelig kjedelig, I know! Men akkurat nå mye bedre enn ingen EL :klem: Jeg håper for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min monitor viste også høy i flere dager den syklusen her, tror jeg brukte 8 tester før jeg fikk maksimal. Så det blir nok snart 😊🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (14 timer siden):

Skjønner deg så veldig godt. Tankene du nevner her er akkurat de samme som jeg hadde i høst. Så forbannet tungt! Jeg valgte å prøve videre da, men nå er vi jo snart på stoppfristen vår, så jeg kjenner jeg blir irritert også om jeg ikke hørte på tankene mine da. For å slippe de siste månedene jeg har gått igjennom nå. Men - på en annen måte så kan det hende jeg aldri ville fått sjelero om vi stoppet prøvingen før fristen vår. Men tanke om "hva hvis vi hadde prøvd". Så alt i alt tror jeg det er bedre at man gjør det man kan, innenfor en viss periode.

Tar du noen strimler i tillegg slik at du kan tolke strekene? Jeg har selv opplevd høy på monitor over maaange dager, men så viste det seg at jeg hadde utslag på strimmel som faktisk var positiv. Uten at monitoren klarte å fange det opp. Men høyst antagelig så er nok bare din EL litt forsinket. Er jo veldig vanlig med EL rundt 20-23, så kanskje du får det? Fryktelig kjedelig, I know! Men akkurat nå mye bedre enn ingen EL :klem: Jeg håper for deg!

Tar strimmel også på ettermiddagsurin. Ikke noen positive ennå. Men den fra i ettermiddag begynner kanskje å nærme seg noe - spent på hva monitor sier i morra tidlig!

07DEAB4F-8A55-4659-BCAD-1D52B9D0D593.jpeg

Endret av Lorieen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 19

Monitor viser «høy» fremdeles. Vi får liksom ikke gjort så mye annet enn å legge inn aksjer annenhver dag og vente, så da er det det vi gjør. Jeg tenker mye på om det at syklusene mine krøller nå skyldes MA-en og hormonkluss pga Cytotec, eller om det rett og slett er det at jeg er eldre nå. Samtidig så har jeg jo blitt gravid på alle de tre eggløsningene jeg har hatt etter sist fødsel, så jeg har jo åpenbart ikke problemer med å unnfange, det er vel heller det at kvaliteten på eggene er blitt dårligere med alderen. Og jeg HAR jo eggløsning. Den er bare uforutsigbar og mer uregelmessig enn før. Leker allikevel litt med tanken på å snakke med gynekolog om jeg kan få prøve letrozol og ovitrelle hvis det ikke klaffer i løpet av de neste 2-3 mnd. Men samtidig er det jo egentlig bare dumt da jeg alltid har vært veldig fertil og fått fire barn uten problem tidligere. Det er jo egentlig bare å senke skuldrene, ha regelmessig sex og vente. Men jeg blir så opphengt i dette med prøving, så innmari utålmodig. Det er neppe særlig sunt for psyken. Men jeg blir 39 år om 8 mnd, jeg blir ikke akkurat yngre heller. 

Sist klaffet det i PP7 og vi fikk verdens fineste og mest perfekte lillebror. ❤️ Så kanskje jeg skal gi det til og med PP7 denne gangen også før jeg tar noen flere skritt. 
 

Vi får se. Det er uansett godt å kunne skrive av seg tankene her inne. Selv om mannen ønsker seg et barn til han også, og villig stiller opp med det han kan bidra med i så måte, så setter han liten pris på at jeg blir så opphengt i det. Han vil det skal skje naturlig og er selv avslappa og overbevist om at det kommer til å skje. Jeg skulle ønske jeg var like rolig som ham. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God plan med sexelmessig sex her nå, og fortsette og EL-teste.
Men syns ikke det er dumt med letrozol og ovitrelle om det går 2-3 månder til nå uten klaff. Det skal visst legge forholdene bedre til rette. Jeg har også EL av meg selv, og har blitt mye gravid før. Men litt ekstra hjelp skader jo ikke :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 20

Monitor viser fortsatt «høy». Negativ strimmeltest. Jeg tror faktisk ikke jeg kommer til å få EL denne syklusen. 😔

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror jeg ville ikke tatt sorgene helt på forskudd. Ene måneden fikk jeg elslim dagen før forventet EL. Testene ble aldri positive og EL kom aldri....trodde jeg. CD26 først dukket EL opp. Jeg som aldri har hatt en lengre syklus enn 30 dager, og pleier å få EL på CD 16-20. 

Tolket det da som at kroppen prøvde å slippe, men ikke fikk nok hormon til å greie det. Prøvde på nytt 10 dager senere, og da gikk det 😊

Screenshot_20210221_134050_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (3 timer siden):

CD 20

Monitor viser fortsatt «høy». Negativ strimmeltest. Jeg tror faktisk ikke jeg kommer til å få EL denne syklusen. 😔

 

Jo, det tror jeg! :hug: Må bare være tålmodig, selv om jeg vet det er sååå kjedelig. Hadde det akkurat likt i september. Fikk EL på CD29 da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 21

Fortsatt «høy» på monitor, men teststreken på strimmeltesten i går ettermiddag var så svak at den knapt kunne anes. Hos meg pleier streken å bli gradvis sterkere før den blir positiv. Ikke noe fertilt sekret heller - hva søren er det egentlig kroppen holder på med? Jeg blir stressa av dette. Og det er jo ikke akkurat gunstig for fertiliteten. For noe dritt! 🤬

Endret av Lorieen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...