Gå til innhold

Alle gode ting er visst 6…


Lorieen

Anbefalte innlegg

Endelig negativ cb digital i ettermiddag! Har aldri blitt så glad for en negativ test i hele mitt liv! Har begynt å blø igjen, etter et par dager opphold. Så mulig det var en liten rest som skulle ut. 
Nå er det bare å vente på EL, og så tror jeg faktisk at jeg vil ha en normal mens før jeg blir gravid igjen. Alt blir så mye enklere da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er jeg på cd 20 (regner abortdagen som cd 1). Ingen tegn til EL (tar tester). Blør fortsatt litt. Graviditetstesten ble først negativ fredag, så jeg tror ikke EL har vært ennå (man får vel ikke EL med hcg over 25?). Blir spennende å se om EL blir forsinka eller hvordan det blir. Jeg følger uansett med, det er greit å kartlegge syklusen uansett om vi har tenkt å prøve igjen på første EL eller ikke. De fleste anbefaler jo å vente til man har hatt en normal mens, for å sikre at endometriet bygger seg skikkelig opp igjen og for å ha en mensdato å gå ut i fra ved et nytt svangerskap. Jeg er fortsatt usikker på hva jeg vil gjøre. Vil ikke risikere en ny MA/SA, men vil helst bli gravid igjen så raskt som mulig også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakket med flere spesialister om akkurat dette med å prøve igjen etter abort, og alle har vært ganske klare på at det bare er å starte opp igjen når man selv ønsker. Jeg prøvde å forklare at jeg hadde hørt at mange anbefalte å vente èn syklus mellom, og det kunne de faktisk bekrefte - at mange anbefaler, men at innad fagfeltet så er de enige om at det ikke er noe medisinsk faglig grunnlag for å anbefale det. De syns bare det kan være greit for kvinnen å psykisk komme seg etter en abort, samt det med at det blir enklere for leger å beregne termin dersom man har en siste mens. De sa også at dersom kroppen ikke ER kroppslig klar for å bli gravid etter en abort, så blir den ikke det. Men for oss som prøver så har det uendelig mye å si at man får prøve. Så jeg var ikke i tvil - og kastet meg umiddelbar ut i hardcore kartlegging av eggløsning og alt. Det var umenneskelig vondt å starte på begynnelsen igjen etter å ha mistet, og jeg kunne ikke bli gravid på nytt raskt nok. Heldigvis ble mine bønner hørt, og jeg ble faktisk gravid på første EL begge gangene jeg har opplevd tidlig SA! (uke 6). Så uendelig takknemlig for at jeg ikke måtte ha det vondt og vanskelig lenger enn som så. Da var det verre med de senere abortene. Jeg brukte 8 måneder etter abort i uke 14 og jeg er på min 5. måned etter aborten i uke 9 nå. Så er helt klart enklere etter tidligere aborter å bli gravid igjen, etter min erfaring.

Lykke til med jakten på EL, og valget! :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen EL. Småblødninger av og på. Tre uker og to dager siden aborten. 
Jeg vil ha syklusen min tilbake! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skjønner jeg godt :klem:
Jeg fikk EL på CD29 etter min abort i sommer, så vet hvor kjedelig det er å vente... syns hver dag var en pinelse. Håper kroppen din skjønner at den skal spille på lag med deg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 25 etter aborten. Ingen tegn til EL. Kanskje EL har vært mens jeg fremdeles blødde? Men synes i så fall det er rart ettersom graviditetstestene var positive helt fram til fredag forrige uke. 

Ja ja. Jeg venter. På EL, eller på mensen. Vi får se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min gynekolog sa til meg at man kan få EL tross hcg i kroppen. Så kan være at den har vært. Dog jeg har inntrykk av at det er mest vanlig at den påfølgende syklusen blir lenger etter abort (altså sen EL) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg at EL er her. Slim og stikninger. Er selvfølgelig tom for EL-tester, men har lagt inn aksjer sånn for alle tilfellers skyld. 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 timer siden):

Aksjer er viktigst ja 😁 Blir spennende å se om et par uker nå da!

Håper! Jeg er vel neppe så heldig at det klaffer på første EL etter SA, men det hadde vært så deilig å slippe mange mnd med prøving... Føler at tida løper litt fra meg i og med at jeg fyller 39 i oktober. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde heller ikke at det skulle være mulig etter å ha vært så langt nede. Flaks føltes ikke ut som noe for meg da... men jeg ble likevel gravid på første EL etter begge mine SA'er. Sjokk sjokk! Men fullt mulig :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg relativt sikker på at EL er overstått, selv om jeg ikke hverken har tempet eller tatt EL-tester denne syklusen. Vi la inn aksjer både natt til søndag og natt til mandag og jeg tror egget slapp i går. Så sjansen er jo absolutt der.

Om det ikke blir noen graviditet nå, starter jeg å tempe igjen fra jeg får mensen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 dpo

Jeg har startet med Lutinus i dag. Etter flere kjemiske forrige gang vi prøvde, brukte jeg Lutinus i det svangerskapet som gikk bra i 2019 og resulterte i baby. Så jeg tenker at det er verdt et forsøk. Vi er i pp 3 nå, pp 1 ble kjemisk og pp 2 endte med MA i uke 6+3. Om det skulle være et befruktet egg der inne nå så gjør jeg det jeg kan for at det skal sitte. Funker det ikke så funker det ikke - da har jeg en ordinær menstruasjon å gå ut i fra i februar. Og det er også greit.

Sist klaffet det i pp 7. Om jeg blir gravid innen utgangen av mars så blir det max to år mellom nestsiste og siste. Håper på det. Vi har bestemt oss for at om jeg ikke er gravid til utgangen av november i år, så gir vi oss med prøving og er fornøyde med de fire vi har. Men jeg kjenner at ønsket og drømmen om et femte barn er veldig sterk. Mannen ønsker seg også en til. Så vi får bare vente og håpe og krysse fingrene for at vi er så heldige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 dpo

Ømme bryst og kvalme pga Lutinus. I morgen skal jeg få jern intravenøst, er helt skrapa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dpo

I dag har jeg fått Cosmofer (jerntilskudd) rett i åra. Kjenner allerede bedring tror jeg, eller kanskje det bare er placeboeffekten 😂. Uansett så gir det meg et bedre utgangspunkt for et nytt svangerskap.

Jeg har bestilt Q10 idag, da jeg har lest at det er gunstig for fertiliteten og eggkvaliteten. Ellers tar jeg sink, bidronninggele, høydose d-vitamin, folat og vanlige multivitaminer. Og Lutinus. Herreminhatt for et griseri. Men virker det så er det verdt det! 
 

Bare fem dager til jeg kan teste! Jeg pleier å få positiv 9 dpo. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dpo

Vanligvis leter jeg febrilsk etter symptomer i DPO-land. Men ikke denne gangen. Jeg er i grunnen ganske avslappa og tenker at det får bli som det blir.
Om jeg blir gravid igjen kommer de første par månedene til å bli helt forferdelige, med bekymring og angst for å miste igjen. Og det er ikke noe jeg gleder meg til akkurat. De siste to årene har jeg hatt fire kjemiske og en MA, og ett svangerskap som gikk bra. Det gjør noe med psyken, selv om man vet at det er vanlig og at det som regel skyldes at det er noe som ikke er riktig med eggcelle eller sædcelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner akkurat hva du mener :hug: Jeg vil ingenting annet enn å bli gravid, men gruer meg likevel veldig til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (7 timer siden):

Skjønner akkurat hva du mener :hug: Jeg vil ingenting annet enn å bli gravid, men gruer meg likevel veldig til det. 

Ja, det er en veldig splitta følelse egentlig. Jeg merker at jeg prøver å skåne mannen for hvor mye dette faktisk går inn på meg. Den MA-en i jula slo helt beina under meg, både fysisk og psykisk. Men man kan jo ikke tillate seg å gå i kjelleren når man har fire barn fra før som trenger mammaen sin. Så man biter i hop. Og kapsler inn sorgen og angsten, stresset og lengselen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dpo

Har ingen følelse for hverken det ene eller det andre. Så det blir spennende å se på onsdag hva testen viser.

Om jeg er gravid, kommer jeg til å bestille en tidlig UL allerede i uke 6-7. Jeg må vite om det er hjerteslag. Jeg orker ikke gå i mange uker og ikke vite om det er liv.

Endret av Lorieen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at en uke av ventetiden har passert 😊 Ikke lenge til du vet svaret nå.

Høres ut som lurt med tidlig UL. Håper neste svangerskap går uten store problemer og at du får den støtten du trenger underveis til å ikke bære den psykiske ballasten alene ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...