Gå til innhold

Hjeelp, jeg klarte å kollidere i en stolpe med grombilen til mitt søskenbarn, jeg kommer til å få bank 😭

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min søster rygget bilen min inn i samme lyktestolpe to ganger i løpet av ei uke. Hun lever i beste velgående fremdeles. Men hvis hun ikke hadde sagt fra med en gang, hadde det nok vært verre. Da kan det tenkes at selv jeg, som er verdens mest konfliktsky person, hadde eksplodert.

Anonymkode: 01c61...d4a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må tenke på at fetteren trenger bil inorra, og han MÅ få beskjed nå på dagtid for å kunne ordne ny bil idag sånn at han kommer seg på jobb. Ikke lag flere problemer for han enn det du allerede har gjort. 

Anonymkode: 0cd2a...5e6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min søster rygget bilen min inn i samme lyktestolpe to ganger i løpet av ei uke. Hun lever i beste velgående fremdeles. Men hvis hun ikke hadde sagt fra med en gang, hadde det nok vært verre. Da kan det tenkes at selv jeg, som er verdens mest konfliktsky person, hadde eksplodert.

Anonymkode: 01c61...d4a

Dette! Noe lignende skjedde med en venninne. Hun krasjet kjærestens bil to ganger på en uke. Bilen ble reparert og det første som skjer er at hun krasjet den igjen. Bare maks uflaks alle gangene, hun har ikke bulket noe som helst hverken før eller siden. Du kan tro kjæresten var oppgitt, men hva får man gjort lissom. Hun gjorde det jo ikke med vilje og de er sammen den dag i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS...

DU MÅ Bare ¨hen,ne¨ deg opp... Du Må jo stå for det, -bulkene blir ikke borte, -liksom.

IKKE Vært stresset med å få den ¨Forsvunnet¨, heller... Bare 1 ting å gjøre, her...

Ring NÅ. -Så er det gjort.

a.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit. Du har dummet deg ut. Og alt du ønsker er å gjøre det godt igjen for fetteren din. Men du vil ikke ringe?! 

Alså.. Hvis han får vite det av noen andre eller av seg selv så er du en skikkelig kjip person. Det viser at du ikke bryr deg eller vil ta ansvar. 

Tenk på fetteren din nå og ring han. Ta ansvar! Vis at du bryr deg!! 

Du orker ikke høre hvor lei seg han blir. Neivel? Vil du heller miste han som venn bare fordi du ikke vil ringe han? 

Det som skjer videre er opp til deg. Jeg vet hva jeg ville gjort!

Og nei, livet ditt er ikke ødelagt. Tar du ansvar nå så ordner det seg. 

Anonymkode: 1b9a8...5a3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må da bare si fra! Med en gang. 

Det er bare en bil. Og den er såklart forsikret. 

Så vil tro du da slipper unna med å betale egenandelen og bonustap

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må gi han beskjed, om du ikke ringer, så send i hvertfall en sms.

Nå var jo ikke dette et uhell, men dumskap. Men når man låner bort bilen sin, må man alltid ha i bakhodet at bilen kan komme ut for en ulykke. Så han bør jo på en måte være forberedt på å få en slik beskjed etter å ha lånt den bort. Og betyr bilen så mye for han er han jo dum som låner den bort. Men Siden dette er selvforskyldt må du betale skaden, og ikke tas på forsikringen, så bare informer om det også. At du skal finne en løsning for å gjøre opp.

Anonymkode: 6f5ce...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må gi han beskjed, om du ikke ringer, så send i hvertfall en sms.

Nå var jo ikke dette et uhell, men dumskap. Men når man låner bort bilen sin, må man alltid ha i bakhodet at bilen kan komme ut for en ulykke. Så han bør jo på en måte være forberedt på å få en slik beskjed etter å ha lånt den bort. Og betyr bilen så mye for han er han jo dum som låner den bort. Men Siden dette er selvforskyldt må du betale skaden, og ikke tas på forsikringen, så bare informer om det også. At du skal finne en løsning for å gjøre opp.

Det er klart man bruker forsikringen. Han som kjørte bilen må betale egenandelen og tapet av bonus. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, tonebelinda skrev:

Det er klart man bruker forsikringen. Han som kjørte bilen må betale egenandelen og tapet av bonus. 

Så lenge ts betaler bonustapet i alle de årene det tar før nåværende bonus er opparbeidet, og det er den beste løsningen, så ja, selvsagt :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske interessant å se hvordan folk reagerer her. Jeg vet at det er en del her jeg aldri kunnet eller ville hatt som venner ihvertfall. Eller, er dere greiere mot en venn enn hva dere er her i tråden? Glemmer liksom litt at det sitter en reell person og skriver inn hit?

Syns det er rart hvordan flere ikke viser minste forståelse, sympati eller empati. Veldig rart. Ts VET at han har dummet seg kraftig ut, og han trenger ikke få det gnidd inn. Helt greit å si hva en mener, men timingen er jo helt feil! En behandler jo ikke en ung person sånn når han ligger helt nede? I det øyenlikket? Han klandrer seg jo selv mer enn nok.

Antageligvis så er det vi som ikke sitter på en høy hest og ikke har glemt dumheter vi selv har begått, som skjønner hvor Ts er. Ingen er feilfri, og helt ok at en får høre det. Men det passer seg bare ikke når en ligger nede. Håper jo at de verste her er bedre venner og familie enn hva som kommer fram her... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ganske interessant å se hvordan folk reagerer her. Jeg vet at det er en del her jeg aldri kunnet eller ville hatt som venner ihvertfall. Eller, er dere greiere mot en venn enn hva dere er her i tråden? Glemmer liksom litt at det sitter en reell person og skriver inn hit?

Syns det er rart hvordan flere ikke viser minste forståelse, sympati eller empati. Veldig rart. Ts VET at han har dummet seg kraftig ut, og han trenger ikke få det gnidd inn. Helt greit å si hva en mener, men timingen er jo helt feil! En behandler jo ikke en ung person sånn når han ligger helt nede? I det øyenlikket? Han klandrer seg jo selv mer enn nok.

Antageligvis så er det vi som ikke sitter på en høy hest og ikke har glemt dumheter vi selv har begått, som skjønner hvor Ts er. Ingen er feilfri, og helt ok at en får høre det. Men det passer seg bare ikke når en ligger nede. Håper jo at de verste her er bedre venner og familie enn hva som kommer fram her... 

Jeg er delvis enig med deg. Alle kan gjøre dumme feil, og det er mange ufine kommentarer her. 

Likevel er det nå side etter side hvor ts velter seg i medlidenhet og vil springe fra ansvaret om å si i fra på en ordentlig måte, snakker seg selv ned osv. Da synes jeg det er på sin plass å be personen om å ta seg litt sammen. Greit nok at det var panikktilstand i natt, det skjønner jeg i grunn godt. Men nå er det på tide å slutte å grave seg ned og fortelle hva som har hendt. Det er langt fra ok å legge nøkkelen på dekket, slå av tlf og låse seg inne. 

Grunnen til at jeg selv snakker litt hardt til ts er for at han skal unngå å gjøre det så mye verre for seg selv slik han gjør nå. Eventuelt er reaksjonen hans en måte å prøve å få søskenbarnet til å tenke på hvor ille dette har vært for han slik at han ikke får masse kjeft. At det at han selv sliter sånn med dette skal føre til mildere sanksjoner. Det jeg da prøver å få ts til å innse er at det vil ha motsatt effekt. 

Nå vet jo ikke jeg om det var noe av det jeg skrev som du reagerte på, men dette er årsaken til at jeg ble streng framfor å fyre opp under at det er synd på han. Det er jo en jævlig situasjon, men ts kan unngå at det blir enda verre. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror så mange at Ts er han? Har det stått noen steder, eller er det bare gutter/menn som kan gjøre noe sånt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror så mange at Ts er han? Har det stått noen steder, eller er det bare gutter/menn som kan gjøre noe sånt? 

For ingen ville lånt bort en så dyr bil til en jente ;)

Joke! 

Anonymkode: a79d4...beb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oppfattet det slik ut fra hvordan ts omtaler seg selv og fordi ts ikke har rettet på alle som sier han. 

Jenter kan være like dumme de. Dog er det flest menn som leker slik med bilen. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SecondLife skrev:

Jeg er delvis enig med deg. Alle kan gjøre dumme feil, og det er mange ufine kommentarer her. 

Likevel er det nå side etter side hvor ts velter seg i medlidenhet og vil springe fra ansvaret om å si i fra på en ordentlig måte, snakker seg selv ned osv. Da synes jeg det er på sin plass å be personen om å ta seg litt sammen. Greit nok at det var panikktilstand i natt, det skjønner jeg i grunn godt. Men nå er det på tide å slutte å grave seg ned og fortelle hva som har hendt. Det er langt fra ok å legge nøkkelen på dekket, slå av tlf og låse seg inne. 

Grunnen til at jeg selv snakker litt hardt til ts er for at han skal unngå å gjøre det så mye verre for seg selv slik han gjør nå. Eventuelt er reaksjonen hans en måte å prøve å få søskenbarnet til å tenke på hvor ille dette har vært for han slik at han ikke får masse kjeft. At det at han selv sliter sånn med dette skal føre til mildere sanksjoner. Det jeg da prøver å få ts til å innse er at det vil ha motsatt effekt. 

Nå vet jo ikke jeg om det var noe av det jeg skrev som du reagerte på, men dette er årsaken til at jeg ble streng framfor å fyre opp under at det er synd på han. Det er jo en jævlig situasjon, men ts kan unngå at det blir enda verre. 

Dette. De aller fleste skjønner at dette er ufattelig tøft for TS. Det hadde det vært for de aller fleste av oss. Hadde det vært meg så hadde jeg vært kjempefortvilet. Det hjelper derimot ikke å grave seg ned i selvmedlidenhet og krisemaksimere. Dette er snakk om en bil til noen få hundre tusen. En gammel Mercedes det finnes mange av der ute (den må være gammel, en ny Mercedes koster ikke 200-300K). Den er ikke uerstattelig. Verden går ikke under og TS blir ikke gjeldsslave for resten av livet. Dette ordner seg. 

Det beste TS gjør nå er å legge seg helt flat og ta den telefonen. De fleste av oss forstår at det er kjempetøft å skulle ta den, men det hjelper IKKE å feige ut og bure seg inne. Jeg er enig i at mange av kommentarene her er tøffe, men det er mest sannsynlig det TS trenger nå. Å bli pushet, ikke bli puset med.

Håper du har ringt nå TS og at det gikk bedre enn du fryktet ❤️ 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Late to the game. 

Kjenner både følelsen din TS og kjenner både følelsen til søskenbarnet ditt, ingen grei følelse i det hele tatt men alt ordner seg. Jeg er heller aldri spesielt keen på å låne ut bilen min til noen andre i frykt for at det der kan skje, men så lenge de er voksne nok til å ta ansvar og betale for tapet vil alt ordne seg. Om du er virkelig så redd for å si at du lekte med bilen vil jeg heller ha tatt en hvit løgn så lenge han nå ikke har allerede blitt kontaktet av politiet, og sagt at det var dessverre veldig glatt på stedet, jeg mistet grep om bakken og bilen fikk en sleng, dessverre ble det et møte med en stolpe. Så får du heller være dønn ærlig til politiet om hva som skjedde, om det blir et førerkortbeslag i 6mnd så er det kanskje det du trenger til å forstå at man ikke skal leke med biler i et område hvor slike ting kan skje. 

Pust med magen, som flere har sagt, har han kasko og forsikring under 23 burde dette gå helt fint. Ingen døde, han vil nok bli sur på deg en liten periode, men er dere familie så vil ting som regel fikse seg til slutt. 

Merker dog jeg nesten er litt nysgjerrig på hvordan bilen ser ut, er det en virkelig stor bulk som er blitt enda større i dine øyne, eller er det en liten bulk som du driver å maser opp i vilden sky når det i realiteten er, vel, en liten bulk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er statistisk sett svært sannsynlig at det er en han, fordi gutter i den alderen er mer umodne og dermed uansvarlige i trafikken. Dette er ikke noe jeg finner på altså, det er bare å se på antallet gutter som er årsak til ulykker. 

Anonymkode: 642be...3bd

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Chroma skrev:

Når man er veldig ung føles nok dette ut som det verste som kunne skjedd, jeg forstår det. Men helt ærlig, det er bare en bil, ingen mennesker ble skadet, livet kommer til å gå videre. 

Det aller viktigste er vel om du har lært av dette eller ikke. Det økonomiske kommer til å ordne seg. 

TS- Hvis NOEN Påstår att de aldri har tabba seg ut, litt, -tror jeg de juger... Dette går over. 

Men du Må Si i fra, ASAP. 

Er sånt vi lærer av, -både vdr. bilkjøring, og ¨levd liv¨ ...

a.

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror så mange at Ts er han?

Fordi det heter EN trådstarter. Ordet er hankjønn. Hun bruker en når en vet at det er ei jente (og vil poengtere det), han både når en vet det er en gutt og nøytralt (når en ikke ikke vet kjønnet for visst).

Anonymkode: 5c96a...045

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvorfor dette engasjerte meg så mye, men håper TS oppdaterer når han har fortalt søskenbarnet sitt 

Anonymkode: 5e315...639

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...