Gå til innhold

Hvilke steder i Norge er ikke din type sted?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kunne aldri bodd i *gokk.

*Gokk er alle steder som ikke har gangavstand til teater, kino, opera, flytog, vinmonopol, caféer, mathall, konsertlokaler, skole, barnehage, frisør, butikker, t-bane, storting og museer. 

Anonymkode: be050...6a1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vet jeg ikke, fordi jeg har ikke vært på så mange plasser i Norge. Jeg har vært i Tromsø for eksempel, og det var en sinnsykt vakker utsikt over fjell og fjord hos de jeg besøkte der. Men vinteren er sykt lang, altfor lang og kald, så jeg kunne aldri bodd der fordi jeg ikke er en vintersportstype eller skitype. Men det er altså ikke fordi jeg ikke LIKER Tromsø, men fordi klimaet ikke passer meg.

Ellers er jeg født i Bergen, men kunne aldri tenke meg å bo et sted det regner så mye. Igjen, feil klima for meg. Flyttet derfra da jeg var lite barn.

 

 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrikstad. Folk der er høye på seg selv, nedlatende mot andre, og Fredrikstad generelt er en lite pen by og den brygga er mer mas en sjarmerende.  Oslo skjer det for mye for ofte. Ellers en helt grei by

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus

Bodde i Finnmark en stund, trodde jeg hadde funnet kjærligheten og flyttet etter henne dit. Utrolig vakkert på sommeren, men klarte ikke vinteren. Blir for mørkt og stille for mange måneder av gangen. (og så syns jeg dialekten fort blir for mye) så dit skal jeg ikke tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle store byer. Jo større, jo verre. (Jo mindre, jo bedre.) Det blir for mye folk, for mye asfalt, for mye stygge, moderne bygninger, og for lite trær, dyr og natur.

Jeg liker heller ikke åpne, flate områder. Jeg foretrekker fjell og skog rundt meg.

Anonymkode: 830d1...f43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke bodd et sted der temperaturen kommer under 10 minus, ei heller et sted langt inni skogene..Må ha utsikt til sjø og hav, hav. Og ikke et sted der snøen ligger i månedsvis!

Anonymkode: 844dd...ac9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne aldri ha bodd på de øyene der du er avhengig av privatbåt, skyssbåt eller ferge for å komme deg til fastland. Kjenner til flere slike øyer der det eneste de har er en liten og overpriset nærbutikk. Lege, nesten all handel osv. er en båtreise unna.

 

Not my cup of tea.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo absolutt! Eg vil ikkje bu ein stad der det berre er framande mennesker rundt meg, eg vil vera trygg på naboen og ikkje risikere å bli knivstukket eller voldtatt om eg går aleine om natta. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.2.2019 den 19.56, Sirah skrev:

Små innlandsbygder hvor bygdedyret regjerer og harry er alles mellomnavn. Orker ikke.

Det er jo de fineste områdene på jord på bo på 😉 men jeg er altså ikke Harry 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
6 minutter siden, Macro skrev:

Kunne aldri ha bodd på de øyene der du er avhengig av privatbåt, skyssbåt eller ferge for å komme deg til fastland. Kjenner til flere slike øyer der det eneste de har er en liten og overpriset nærbutikk. Lege, nesten all handel osv. er en båtreise unna.

 

Not my cup of tea.

Samme her, kunne heller ikke bodd i Nord-Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er født og oppvokst i en storby. Kunne aldri ha bodd i gokk. Har noen eldre slektninger som bor i Fiskå. Kjennes ut som om jeg dør langsomt når jeg er der. 

Anonymkode: fdee5...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molde. Har alltid noen dårlige erfaringer med folk derfra. Er ikke glad i fjell osv heller. Det er penest på bilder 🙂

Liker kysten og "stor"byene best. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar det i motsatt rekkefølge. Bergen, Fredrikstad, Tromsø Kunne jeg Lett bodd i. Joviale folk, og er like ¨¨beskjeden og lavmelt¨ Som en gjenomsnittlig Bergenser...  :biggrin: Drammen var helt tragisk, -løfta seg Mye... Ett sted jeg aldri hadde vurdert er Tønsberg ... grøss, makan til Sosse-farm... Bodø. føles Ikke som en skikkelig By, og forblåst, uten fordelen av å føles ¨Ekstremt¨ på noen måte, likte folka der, men jeg er vel litt ¨enten eller¨

Vinters-Sports Sted fyllt av ¨vellykkede¨ kondom-folk. Samme med plasser på det mørke fastlandet,

-les Kjipe plasse Sørlandet, Jæren... Bodd ett år i Mellomstor by i innlandet\Østlandet. -blir litt tamt...

Marka rett bak meg, -og ser en annen Skau med Ulv i, -ut av vinduet, Oslofjorden IKKE Langt unna. 25 minutter til Gardemoen Internasjonale flyplass... Et tilbud av aktiviteter, kultur, byliv, mye mer, folk ellers kan drømme om... Exit-punkt for Hang \ Para-glider + Klatrefelt under 20 min. å gå, -fra trappa. 

296px-Oslo_komm.png       Relatert bilde

«Unanimiter et constanter» – enig og standhaftig.  :bolledeig:

Oslos kommunevåpen er ikke et våpen i heraldisk forstand, men en nytegnet versjon fra 1924 av et segl fra middelalderen. Hovedmotivet i seglet er byens skytshelgen St. Hallvard, på en trone med løvehoder. Han holder sine attributter i hendene, de tre pilene han ble drept med i venstre hånd og kvernsteinen drapsmannene bandt til ham for å senke liket i Drammensfjorden i høyre. Ved hans føtter ligger en naken kvinne, som viser til kvinnen han ville redde fra ugjerningsmenn. Dette er basert på en feiltolkning av middelalderseglet, for opprinnelig lå det en kriger i ringbrynje og våpenskjorte der. Det var et symbol på de onde krefter han beseira gjennom sine gode handlinger. 

a.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri bodd i store byer, og heller ikke i innlandet. F.eks Oslo, Bergen, Stavanger osv blir for stort. Trondheim, Ålesund osv er kanskje greit, men kunne ikke bodd i sentrum. Måtte bodd 5-10 minutter utenfor iallefall. 

Anonymkode: 0b4c5...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange steder, tydeligvis 😛 

Nord-Norge = nei takk. Liker nordlendinger, men klimaet passer meg ikke. Hater, hater, hater vinter, kulde og mørket.

Øy = nei. Vil ikke være avhengig av båt

Små plasser i Hedmark (f. eks) der du må kjøre en time for å komme til den overprisa Nær Butikken (ja, med mellomrom!), som er åpen 09:00-17:00 tre hverdager i uka, og 10:00-14:00 på lørdag. Jeg har kjørt gjennom Østerdalen. Nei takk. Men en svær elg har de i det minste 😛 Kunne eventuelt bodd i (på?) Magnor, for Sverige er nærme.  

Røros = liker ikke fjellklimaet

Lier = var der mye som barn. Drammen er ikke langt unna, egentlig, men hele Lier føles som et mørkt høl med langt til alt, ekstremt bedritne veier og et sultent bygdedyr. Og for noen priser på hus/leiligheter! Nesten 3 mill for en leilighet på 37 m2!

Jeg bor i by med 50 000. Trives godt! Har vel i utgangspunktet ikke noe i mot Oslo heller, men for meg som er glad i å kjøre bil - diesel attpåtil - er det urealistisk. Det samme med prisnivået på eget sted å bo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Gagaen skrev:

Oslo absolutt! Eg vil ikkje bu ein stad der det berre er framande mennesker rundt meg, eg vil vera trygg på naboen og ikkje risikere å bli knivstukket eller voldtatt om eg går aleine om natta. 

Du har feil bilde av Oslo. Man trenger ikke bekymre seg for å bli voldtatt eller knivstukket, langt derifra. 

Anonymkode: b6f63...0bb

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil egentlig bo på bygda men siden jeg er fra Oslo og bygdefolk hater Oslo-folk så nei takk....orker ikke å forholde meg til en gjeng trangsynte og treige tullinger som tror Oslo bare er Karl Johan og omegen...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri bodd i innlandet, på vestlandet eller langt nord. Dette er steder jeg mer enn gjerne vil besøke i forbindelse med friluftsturer, men ikke steder å bosette meg på. Østlandspatriot. Vi har vel og merke det mest stabile været her, med tilgang på både hav og fjell, nærhet til hovedstaden m.m. Trenger å bo et sted med mange praktiske fordeler :) 

Anonymkode: e5026...e12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheim, der har jeg aldri klart å trives. Jeg elsker Oslo, men klarer ikke like Trondheim. Synes byen er grå rett og slett. Det er liksom en by, men har ikke bypreg. 

Gudbrandsdalen. Er oppvokst der, langt oppi. Skal aldri flytte tilbake igjen! Lang avstand til alt. Lang og trang dal. Skal du på en utenlandsreise må du for pokker meg planlegge togavganger/bussavganger som tar deg nærmere 100 år å komme til flyplassen/hjem igjen. Langt til sykehus. Alle kjenner alle og folk stagnerer i sin kjedelige og litt for trygge boble. Det stedet er virkelig langt fra verden.

vestlandet. Bergen hadde kanskke fungert, og Stavanger. Men ellers, virker det bare tungvindt på alle måter. Reiste mye der når jeg var liten pg fikk en følelse av å være innestengt. Innestengt av fjell. Om vinteren risikerer man å ikke komme seg derfira. Snakker sånn type Volda, Geiranger, Stryn, Molde , Ullsteinvik osv..

Lillehammer. Så forferdelig trist en by! Det virker så snobbete. Takke meg til Gjøvik. 

Anonymkode: b6f63...0bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...