Gå til innhold

Hvilke steder i Norge er ikke din type sted?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Molde! Ouff, stygg by og kjip dialekt. Egentlig hele vestlandet, spesielt sørvestlandet, i tillegg til sørlandet. Det er jo nesten aldri snø! Oslo er forøvrig også uaktuelt, makan til skitten by i forhold til hvor liten den egentlig er skal du lete lenge etter!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke bo lenger enn 500 meter fra havet, for å trives, har jeg funnet ut. Så alle bosteder på innlandet er uaktuelt. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke bodd på enkelte små bygdesteder  på Østlandet. Mye snø, kaldt og innelukket. Og slarv.

Endret av Muskath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byer. Jo større jo verre. Føler jeg blir kvalt av asfalt, folk og bråk hver gang jeg er i en by. Hører visst hjemme på harry-bygda jeg 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen plasser der jeg har bodd, og i noen i flere år - i forbindelse med studier, men som jeg tenkte at jeg for all del ikke kan bli for godt. Narvik. Alt for liten by, men de som bor der tror de bor i BYEN, og alle innflyttere er fra bygd og derfor mindreverdig. Og hele Nordland egentlig, det er mange veldig pene plasser, mange av de, men klimaet er jo helt hensides. Gjevnt +16 hele sommeren, johoo, her skal det grilles, bades og soles. 😂 Regner med at Finnmark er enda verre.

Trondheim - fin by, litt for mange bakker, men regn, regn, og mer regn og vind. Skjønner ikke at noen orker. Visste dere at Bergen har mest regn men Trondheim har størst antall regndager i året? Nettopp.

Sørlandet, og Grimstad spesielt. Koselig liten by på sommeren, tom ødeplass på vinteren. Men bra vær da. Blir for liten for meg. Mandal, Stavanger - nei, bare nei. Harry, sauer, og traktor-biler. Forferdelig stygg dialekt.

Så, Kristiansand tror jeg kunne bo i. Litt større, bra vær. Alt for kristne folk, bare. Endte opp i Oslo. Har bodd her i ti år og ville blitt boende om ikke det var for boligpriser. Flytter ut 20 min utafor. Vi får nå ennå se om vi trives. :) 

 

Anonymkode: 050d0...ccc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har feil bilde av Oslo. Man trenger ikke bekymre seg for å bli voldtatt eller knivstukket, langt derifra. 

Anonymkode: b6f63...0bb

Det hadde eg gjort. Og ting skjer der, det gjer det ikkje her eg bur ( jada, eg veit at ting kan skje alle stader) Men i Oslo er det en hendelse hver dag nesten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ingen byer, er evig bygdemenneske. Men Oslo er definitivt den værste byen syns jeg. 

Ellers kunne jeg ikke bodd i innlandet, må ha nærhet til havet ellers får jeg en slags klaustrofobi :P Nord-Norge og Finnmark er fortryllende vakkert om sommeren, men kunne aldri bodd der på grunn av mørketid.. 

Anonymkode: a6af0...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kan eg si at det som er heilt nei for nokon det er greitt for andre. At folk hisser seg opp når ein ikkje vil bu i Oslo og seier at ein tek feil av byen.. DET er eg vandt med. 

Og folk seier at bygda er slarv.. Jada, men treng ein å bry seg om slik da. For meg er det trygt å vite at naboen holder såpass oppsikt at eg aldri blir liggande død i mitt hss i mange uker. Og at folk kjenner meg og bryr seg er godt.

Anonymkode: 5f08a...1fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Det er jo de fineste områdene på jord på bo på 😉 men jeg er altså ikke Harry 😛

Ja plassene er det ikke noe galt med 😍 Men jeg orker ikke sånne plasser hvor hele bygda veit hva jeg spiste til frokost :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på et sentralt usentralt sted. Et sted med konserter, kino, gallerier, spisesteder, utesteder, flyplass etc. Det koster litt å reise herfra om man vil til f.eks Oslo, men siden jeg bor her kan jeg kjøpe relativt rimelig enebolig, spise kortreist (prisvinnende og god) mat, og gå til jobben på 10 minutter. 

Og dere som snakker om bygdedyret: det finnes kun om dere omgås folk som liker å slarve om andre. Finn dere en bedre omgangskrets 😉

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudbrandsdalen, ved Lågen. Bli rammet av flom år etter år etter år. 

Anonymkode: 7986b...757

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, SunnivaOslo said:

Jeg vil egentlig bo på bygda men siden jeg er fra Oslo og bygdefolk hater Oslo-folk så nei takk....orker ikke å forholde meg til en gjeng trangsynte og treige tullinger som tror Oslo bare er Karl Johan og omegen...

Kan trøste deg med at det finnes flere bygder der de fleste har hatt seg noen år i Oslo eller andre større byer før de valgte å bosette seg permanent på bygda. Jeg har aldri vært borti noen som hater Oslo-folk, bortsett fra her på KG. 

 

Synes forøvrig det er morsomt med alle som skriver at de ikke ønsker å bo i Nord-Norge på grunn av kulde. Nå tilsvarer jo Nord-Norge halve landet, og for meg som bor i Nordland er det kortere å kjøre til Oslo enn til flere byer i Finnmark. Det er veldig sjeldent kaldt her jeg bor, i motsetning til f.eks. Oslo der jeg bodde i mange år. Det blir litt som jeg skulle sagt at det hele tiden regner i Oslo, fordi det gjør det i Bergen. Distansen mellom de to byene er halvparten av distansen herfra til Finnmark. Det er forresten ALT for lite sladder her. Var mye mer oppdatert på hva som skjedde i folks liv de årene jeg tilbragte i Oslo. ;) 

Anonymkode: 8d074...83f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utenfor Oslo. Hva driver man med hvis man bor utenfor byen? Ser på TV hele dagen? Stirrer i veggen? Hekler med radioen på i bakgrunnen?

Ja, jeg er seriøs. 🤣

Har vokst opp her i Oslo da, og har ADHD++. Elsker å være alene blant folk. Gå i byen alene men ikke være ensom. Alle vennene mine bor rett i nærheten. Elsker at det tar 5 min til sentrum og alle kulturtilbudene. Elsker at marka er 5 minutter unna med T-bane. Osv osv

Anonymkode: 1f363...a7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Utenfor Oslo. Hva driver man med hvis man bor utenfor byen? Ser på TV hele dagen? Stirrer i veggen? Hekler med radioen på i bakgrunnen?

Ja, jeg er seriøs. 🤣

Har vokst opp her i Oslo da, og har ADHD++. Elsker å være alene blant folk. Gå i byen alene men ikke være ensom. Alle vennene mine bor rett i nærheten. Elsker at det tar 5 min til sentrum og alle kulturtilbudene. Elsker at marka er 5 minutter unna med T-bane. Osv osv

Anonymkode: 1f363...a7e

På sommeren kunne jeg bodd over hele landet, men om vinteren er jeg avhengig av byens muligheter.

Anonymkode: 1f363...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å bo slik at jeg har utsikt fra stue og kjøkkenvinduene. Trenger å se heier, jorder, fjell og trær, det gir meg ro. Synes det er innestengt og trist om man kun ser murbygninger og veier. Jeg liker og å bo slik at jeg har turløyper rett rundt huset, og slik at jeg på vinteren kan jeg gå på ski fra døra og videre til løyper i øst og vest.

Jeg kunne ikke bodd i by, har forsøkt mens jeg studerte-og savnet veldig alt nevnt ovenfor. I tillegg blir jeg sliten av all støyen, alle folkene og den slitsomme rushtrafikken. Jeg er veldig glad folk er forskjellige, for noen er en toroms på Grunerløkka perfekt, og det kan jeg og forstå-så det er godt vi har mange valgmuligheter i dette fine landet.

Anonymkode: bb797...13c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan trøste deg med at det finnes flere bygder der de fleste har hatt seg noen år i Oslo eller andre større byer før de valgte å bosette seg permanent på bygda. Jeg har aldri vært borti noen som hater Oslo-folk, bortsett fra her på KG. 

 

Synes forøvrig det er morsomt med alle som skriver at de ikke ønsker å bo i Nord-Norge på grunn av kulde. Nå tilsvarer jo Nord-Norge halve landet, og for meg som bor i Nordland er det kortere å kjøre til Oslo enn til flere byer i Finnmark. Det er veldig sjeldent kaldt her jeg bor, i motsetning til f.eks. Oslo der jeg bodde i mange år. Det blir litt som jeg skulle sagt at det hele tiden regner i Oslo, fordi det gjør det i Bergen. Distansen mellom de to byene er halvparten av distansen herfra til Finnmark. Det er forresten ALT for lite sladder her. Var mye mer oppdatert på hva som skjedde i folks liv de årene jeg tilbragte i Oslo. ;) 

Anonymkode: 8d074...83f

Hvor i Nordland er så dette hvor det generelt sett er varmere enn i Oslo?

Nei du, på de fleste bygder bor det for det meste innfødte. Noen har kanskje reist ut og kommet tilbake,sikkert en hel del, men de er absolutt ikke den største andelen på bygda,tvert imot.

Jeg har vært borti folk som hater Oslo og snakker stygt til meg fordi jeg er fra Oslo. Opptil flere ganger faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Merricat skrev:

Bodde i Finnmark en stund, trodde jeg hadde funnet kjærligheten og flyttet etter henne dit. Utrolig vakkert på sommeren, men klarte ikke vinteren. Blir for mørkt og stille for mange måneder av gangen. (og så syns jeg dialekten fort blir for mye) så dit skal jeg ikke tilbake. 

Jeg hadde også en periode i Finnmark, som du sier så er sommeren fantastisk og lys men vinteren derimot er forferdelig mørk og det virket som alle gikk i dvale .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sirah skrev:

Ja plassene er det ikke noe galt med 😍 Men jeg orker ikke sånne plasser hvor hele bygda veit hva jeg spiste til frokost :P 

Trekk for gardinene så er det ingen som ser hva du spiser,haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen. Bodde der i 1 år og ble deprimert av klimaet. 

Anonymkode: 65519...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...