Gå til innhold

Hvilke steder i Norge er ikke din type sted?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hordaland og Sogn& Fjordane. Grumsomt klima og like grumsomme dialekter.

Anonymkode: 67dd7...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne ikke ha bodd langt utti gokk, selvom jeg liker både hav og fjell. 

Kunne ikke ha bodd i Oslo, selvom byen er fin. Blir altfor stort for meg, så holder meg til Trondheim - der jeg bor.

Anonymkode: 1b161...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.2.2019 den 10.44, AnonymBruker skrev:

Det er da massevis å finne på på bygda! Hekle, strikke, se på TV, skyte ulv, spise hamburger på bensinstasjonen,  TV-shop, henge utenfor det lokale NAV kontoret, massevis!

Anonymkode: be050...6a1

Du glemte det viktigste...etter ulveskyting kanskje

Henge på busstoppet og vente på bybussen med polvarene hver fredag....yeey!

Anonymkode: 6c6b6...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du glemte det viktigste...etter ulveskyting kanskje

Henge på busstoppet og vente på bybussen med polvarene hver fredag....yeey!

Anonymkode: 6c6b6...dd5

Er det virkelig noen som bestiller polvarer med bussen? Kanskje var det slik på 60-70-tallet, men nå er det jo pol i nesten alle bygder synes jeg..

Anonymkode: 844dd...ac9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke bodd i Nord Norge pga klima og tungvint å reise langt for en hver småting.  

Kunne ikke bodd i Trøndelag pga dårlug vær   

Kunne ikke bodd i Bergen og Vestlandet pga regn.

Kunne ikke bodd på Sørlandet pga bibelbelte.

Det eneste stedet jeg kan bo, er sentrale Østlandet. Best klima,  flest kulturtilbud. Enkelt å komme seg til utlandet med fly, buss, tog, båt,  bil.  Alt som er spennende i Norge,  skjer på Østlandet.  Ja,  det er fin natur andre steder,  og greit for noen dagers ferie,  men ikke for å bo .

Anonymkode: b56b0...9c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kendall

Tromsø, Harstad, Kristiansund, Ørsta, Volda, Stryn,  Molde, Florø, Førde og mange flere steder. Så forferdelige triste byer og med stygge dialekter🙉 Selv er jeg fra Drammen/Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2019 den 16.33, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på landet, ser lite på TV , følger en del med på Facebook, men liker lite, hekler/strikker ikke og hører bare nyheter på radioen. Det er meg,men men tror folk på bygda er forskjellige. Her springer folk til fjells hele tiden virker det som. 

Anonymkode: 844dd...ac9

Jeg hadde kjedet vettet av meg...

Anonymkode: 1f363...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enigmatic

Kunne ikke bodd i innlandet. Dette pga at jeg MÅ bo nær sjøen, helst gåavstand til sjø. Tror nord-norge hadde blitt for kaldt for meg. 

Er hordalending, bor i Hordaland og kommer aldri til å flytte fra mitt kjære hjemfylke❣️ Her jeg bor har jeg nærhet til naturen, sjø og fjell, og i tillegg er jeg vant til det milde klimaet her. Visst kan det være kjedelig med lange regnperioder, men så vet folk her på disse kanter virkelig å verdsette det finværet man faktisk får av og til☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 3.2.2019 den 19.35, AnonymBruker skrev:

Ja... Vi har vel alle noen steder i Norge som ikke er helt "oss"?

Kan begynne selv; jeg ville helst ikke bodd i Stavanger. Føler stedet er en blanding av litt harry og veldig snobbete, med mange folk som har tjent gode penger på oljeindustrien uten å ha noen særlig kulturell kapital. Jeg har vært på besøk i byen og ser at den har noen sjarmerende gater, men det er ikke en by som frister meg personlig.

Kan for øvrig si det samme om bygdene i Østfold, litt harrypreg der også, skulle jeg først bosatt meg på bygda så ville jeg kjøpt meg et idyllisk småbruk i Telemark, Vestlandet eller noe.

Hva med deg, og hvorfor?

Anonymkode: 31247...d4b

Liker beskrivelsen din av Stavanger, jeg er vokst opp der og tross venner likte jeg aldri byen, men visste ikke helt hvorfor. Flyttet da jeg var 18 og har aldri sett meg tilbake. Beskrivelsen din er treffende og nå vet jeg hvorfor jeg aldri har likt den :)

Anonymkode: 610a4...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil helst ikke bo i innlandet, jeg vil være i nærheten av havet! 

Bor i Møre og Romsdal og har hytte i Sogn og Fjordane, hallo regn! ❤️ 

Anonymkode: 5f544...2bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke Bergen eller Finnmark. Begge stedene har nydelig natur, men Bergen pga menneskene og klimaet, Finnmark pga klimaet. 

Trives best der det er snø på vinteren og varmt på sommeren, vann og fjell i nærheten. Litt sentralt/nærheten til ting. 

Anonymkode: 50a90...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra Bergen, for en forferdelig innklemt by, jeg får helt klaus når jeg er der..

Anonymkode: c1441...1db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror jeg kunne bodd overalt, men ikke på typiske bittesmå  turistplasser som Geiranger, Steigen, Reine ol. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg kan finne noe fint med de fleste steder, men vil jeg bo i Oslo eller Bergen f.eks? Nope.

 

Ser også at mange skriver at de ikke kan fordra dialekter, er dette mer en Oslogreie hvor de tror at de ikke snakker ''dialekt'' selv og har mindre til overs for dialekter som ikke er østlandske?

Anonymkode: 52526...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Haugesund. Fin by, men aldri funnet meg tilrette i byen. Jeg har mann og barn. De er de eneste som holder meg igjen i denne byen. Kjekt om sommeren for da er det mer turister i byen. Men byen preges av veldig mange klikker. Alle kjenner alle som vi sier i Haugesund ( på godt og vondt). Mye sladder.. Mangen som vil være noe ( som er litt høye på seg selv ).. 

Om jeg kunnet ha flyttet så vet jeg ikke helt hvilken by eller plass i Norge jeg kunne ha tenkt meg å bodd. 

Liker meg best sør over. Altså i varmere strøk. 

 

Anonymkode: 8d815...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...