Jump to content
AnonymBruker

Hvilke steder i Norge er ikke din type sted?

Recommended Posts

AnonymBruker

Ja... Vi har vel alle noen steder i Norge som ikke er helt "oss"?

Kan begynne selv; jeg ville helst ikke bodd i Stavanger. Føler stedet er en blanding av litt harry og veldig snobbete, med mange folk som har tjent gode penger på oljeindustrien uten å ha noen særlig kulturell kapital. Jeg har vært på besøk i byen og ser at den har noen sjarmerende gater, men det er ikke en by som frister meg personlig.

Kan for øvrig si det samme om bygdene i Østfold, litt harrypreg der også, skulle jeg først bosatt meg på bygda så ville jeg kjøpt meg et idyllisk småbruk i Telemark, Vestlandet eller noe.

Hva med deg, og hvorfor?

Anonymkode: 31247...d4b

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vet ikke om det er noen spesielle steder jeg ikke kunne bodd. Men jeg å bo ved kysten, kunne ikke bodd i innlandet.

Anonymkode: 7ab20...bab

AnonymBruker

Oslo. Uff, kunne aldri bodd i Oslo. 

Anonymkode: 56eda...4cb

Nerine_

Oslo! 

AnonymBruker

O S L O!! Forstår ikke folk vil bo i den drittbyen. Stygg by, altfor mye folk, altfor mye kjipe folk. 

Anonymkode: 1c7cf...416

AnonymBruker

Kunne ikke bodd i Oslo, blir sliten etter bare en dag der.. Men vil bo i passe avstand slik at jeg kan ta turen inn når det er noe gøy som skjer.. 

Anonymkode: 0ba58...c80

Annonse

AnonymBruker

Oslo, er så lite personlighet i den byen 

Anonymkode: ca98e...529

AnonymBruker

Oslo. Eller en by i det hele tatt. 

Anonymkode: 608ff...b1c

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne ikke bodd i Oslo, blir sliten etter bare en dag der.. Men vil bo i passe avstand slik at jeg kan ta turen inn når det er noe gøy som skjer.. 

Anonymkode: 0ba58...c80

Og jeg er motsatt:) kunne aldri bodd i områdene rundt Oslo, men elsker selve Oslo. 

Anonymkode: bfdba...4ea

AnonymBruker

Siden jeg ikke har vært på alle steder i Norge, så kan jeg ikke uttale meg om det. Men jeg har likt meg på de stedene jeg har bodd.

Anonymkode: dda04...35a

AnonymBruker

Bergen, føler meg som en alien der. Plassen er fin, men folka har en personlighet som blir litt voldsom. Kommer fra fjelltraktene på østlandet selv

Anonymkode: 580c7...d47

Peanut

Det som kalles gokk. For noen er dette alt utenfor Oslo, for andre er det gudsforlatte steder i nord  :3

Edited by Peanut

Sirah

Små innlandsbygder hvor bygdedyret regjerer og harry er alles mellomnavn. Orker ikke.

Annonse

AnonymBruker

Hm, kanskje et sånt vintersportssted der folk suser forbi i kondomdresser på ski, eller på sykkel når det ikke er snø, ingen har vanlige klær, bare treningstøy, og alt dreier seg om å fremstå sprek og fjellvant og legge ut på face om hvor langt du har sprunget hver eneste ettermiddag.

Anonymkode: f9dc3...b8d

Kontorotta

Jeg kunne ikke bodd i trange fjelldaler. Jeg elsker fjell, og i motsetning til AB over her, så finner jeg både ull og type fjell/treningstøy sexy. :-) Men å bo i en del, hvor det er høye fjell på alle kanter, vill gitt meg depresjon. Jeg er avhengig av en frihetsfølelse. Være seg ytterst ut eller på toppen.

AnonymBruker

Ørsta. Makan til dritt plass skal man lete lenge etter!

Anonymkode: dfb66...876

AnonymBruker
På 3.2.2019 den 19.43, AnonymBruker skrev:

Oslo, er så lite personlighet i den byen 

Anonymkode: ca98e...529

Da kjenner du ikke Oslo spesielt godt. Rikere mangfold av mennesker, kunst og kulturliv finnes ingen andre steder i Norge. Selv i internasjonal målestokk begynner Oslo å score høyt her :)

Anonymkode: b282b...4ab

AnonymBruker
På 3.2.2019 den 19.35, AnonymBruker skrev:

Ja... Vi har vel alle noen steder i Norge som ikke er helt "oss"?

Kan begynne selv; jeg ville helst ikke bodd i Stavanger. Føler stedet er en blanding av litt harry og veldig snobbete, med mange folk som har tjent gode penger på oljeindustrien uten å ha noen særlig kulturell kapital. Jeg har vært på besøk i byen og ser at den har noen sjarmerende gater, men det er ikke en by som frister meg personlig.

Kan for øvrig si det samme om bygdene i Østfold, litt harrypreg der også, skulle jeg først bosatt meg på bygda så ville jeg kjøpt meg et idyllisk småbruk i Telemark, Vestlandet eller noe.

Hva med deg, og hvorfor?

Anonymkode: 31247...d4b

Alt utenfor ring 3

Anonymkode: be050...6a1

Cata

Oslo og Bodø. I likhet med en som skrev litt lenger opp i tråden ville jeg heller ikke bodd i en trang "vestlandsdal". De stupbratte fjellsidene gir meg klaustrofobi selv om jeg ikke egentlig har det. ("Fjell er best oppå.") 

AnonymBruker

Nord-Norge, for kaldt og mørkt og øde.

Anonymkode: 631b5...44a