Gå til innhold

Kan vi bli en familie på fire?


Pillowtalk

Anbefalte innlegg

En liten oppsummering:

2016: Påvist endometriose, og dårlige sjanser for å bli gravid på egenhånd siden jeg på det tidspunktet var 27 år.

2017: Sluttet på prevensjon grunnet sterke bivirkninger (depresjon). 

2019: Etter to år uten prevansjon, var det rart at ingen ting hadde "skjedd", men vi hadde ikke aktivt prøvd. Vi begynte å aktivt prøve!

2020:
Februar: Oppstart av medisiner (lang protokoll). Påvist lav AMH: 5,9 (få egg igjen). 
Mars: 4 egg ut, 2 befruktet. Satt inn fersk 2-dagers - neg. test. Det andre embryoet ble fryst som blastocyst.
April: Koronastengt
Mai: Koronastengt
Juni: Satt inn tint blastocyst i naturlig syklus. Brukte Lutinus som støttemedisin de første ukene. Pos. test❤️

Skrev om graviditeten på
Graviddagbok A-L: "En ny hverdag"

2021:
Februar: Fødsel av min vakre datter❤️
August: Mensturasjonen er tilbake, bør vi prøve på en baby til? (side 5 i denne dagboken).
 

Endret av Pillowtalk
Ønsker å bruke samme dagbok for prøving på barn nr 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til med prøvingen! Har ikke dagbok selv, men ser at det kan være lurt å ha et sted å lufte hodet litt. Kan virkelig anbefale temping om du vil gjøre litt mer alvor av prøvingen, hvert fall for å fastsette om du har eggløsning eller ikke. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, prøverpåny skrev:

Lykke til med prøvingen! Har ikke dagbok selv, men ser at det kan være lurt å ha et sted å lufte hodet litt. Kan virkelig anbefale temping om du vil gjøre litt mer alvor av prøvingen, hvert fall for å fastsette om du har eggløsning eller ikke. 😊

Tusen takk🤗

Ja, jeg sjekket ut babyplan sitt termometer i stad og vurderer å kjøpe dette etterhvert. Hvilket termometer bruker du? 

Lykke til med prøvingen🤞🏼 Følger gjerne med på dagboken din om du velger å starte en☺️ Det kan jo være ganske emosjonelt med slik prøving dersom det tar tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har babyplan sitt selv, funker fint! Så er det veldig greit at det tar vare på siste temp, temper derfor ofte i halvsøvne og sjekker når jeg står opp. Ligger klart på nattbordet 😊

Ja, fire og et halvt år har vi prøvd på søsken til barnet vår, har ikke vært på forumet før etter at vi begynte med ivf i 2017. Først bare tittet jeg innom, men litt mer aktiv i det siste.. Heldigvis de færreste som må prøve så lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det termometeret høres kjekt ut! Kan nok hende jeg må få meg et sånt som du har @prøverpåny😉 Så leit å høre at ting har tatt så lang tid for dere😔 Er dere i gang med IVF nå? 

Nå er jeg 6-7 dpo og merker ikke noe nytt, annet enn litt øm korsrygg fortsatt. Prøver å ikke være for fokusert på kroppen, men har lest veldig mye om vonde brystvorter før positiv test... Har ikke fått dette (enda😅?). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dpo i dag. De siste to dagene har jeg vært kjempetung i hodet og forferdelig trøtt. Tenker å vente til 12 dpo med å teste🌱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.2.2019 den 17.05, Pillowtalk skrev:

Ja, det termometeret høres kjekt ut! Kan nok hende jeg må få meg et sånt som du har @prøverpåny😉 Så leit å høre at ting har tatt så lang tid for dere😔 Er dere i gang med IVF nå? 

Nå er jeg 6-7 dpo og merker ikke noe nytt, annet enn litt øm korsrygg fortsatt. Prøver å ikke være for fokusert på kroppen, men har lest veldig mye om vonde brystvorter før positiv test... Har ikke fått dette (enda😅?). 

Ja, startet med sprøyter for stimulering til femte uttak i dag, så har noen spennende uker fremover. 

 

14 timer siden, Pillowtalk skrev:

9 dpo i dag. De siste to dagene har jeg vært kjempetung i hodet og forferdelig trøtt. Tenker å vente til 12 dpo med å teste🌱

Lurt å vente til 12 dpo, da er man ganske sikre på at man kan få strek dersom det er noe 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredje dagen jeg våkner kjempetrøtt med tungt hode og hodepine...

Klarte derfor ikke å avstå fra å ta en bitteliten test på morgenen i dag: blendahvit😒

10 dpo i dag... prøver å teste igjen om to dager😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, PMS-humøret har meldt sin ankomst😖 Kjempekort lunte og irriterer meg over alle små og store ting. Ikke en god følelse når man jobber med barn/unge, og må telle til ti (bokstavlig talt) flere ganger i løpet av en klokketime. PMS gjør meg til en dårligere utgave av meg selv... Legen har gitt meg medisiner for PMS, men de kan ikke tas dersom man er gravid. Dobbelt kjedelig dersom TR kommer og jeg egentlig kunne tatt medisinen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 DPO: Begynt å spotte litt.. tyder på at tr mest sannsynlig kommer om en dag eller to😔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det ingen positiv graviditetstest denne gangen...
Jeg fikk enorme magesmerter natt til søndag, våknet opp og måtte sitte i flere timer siden det gjorde så vondt å ligge. Har aldri kjent så sterke smerter over et så stort område i magen før. Det føltes ut som noe helt annet enn de vanlige menssmertene, og hold på konstant hele søndagen. TR meldte seg også denne dagen, så mulig det har en sammenheng? Nå to dager senere har jeg fortsatt litt vont, men er betraktelig bedre. 
Neste eggløsning sies å være om halvannen uke ca, så kanskje det skjer noe mer spennende neste runde? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tilbake i DPO-land... er 3 dpo og har i denne runden fått ømme bryster i dag. For tidlig til å være tegn på graviditet.. men syns det er rart at hver syklus er så ulik🤔 Kanskje bare det er en sen eggløsning. Det blir spennende å se..😊

Endret av Pillowtalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dpo: fortsatt ømme bryster. Fikk soppinfeksjon (sorry TMI) i går, noe jeg aldri pleier å få.. prøver å ikke være på symptomjakt, spesielt så tidlig, men det er vanskelig🤦🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 dpo og det føles uendelig å vente til IKM... 

Brystene har ikke blitt ømmere siden 4dpo, men ømheten har flyttet seg fra sidene til midt i hvert bryst.. 

Har hatt litt trøbbel med fordøyelsen de siste to dagene. Litt forstoppet og en del luft.

Ingen uvanlige ting ellers. Noen fler i dpo-land her? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går (10 dpo) var testen negativ😔 Det var ikke tidlig-tester da...

Skjønner ikke hvorfor jeg blir så trist, vi er ikke «aktive» prøvere en gang. Føler at endometriosen har gjort meg infertil eller noe😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde endometriose. Ble fjernet cyster laparoskopisk og med sånn sonde fra lysken som jeg ikke husker hva heter. Hadde ett ivf-forsøk før og ett etter, ingenting. Legen anbefalte adopsjon. 

Så et halvt år etter, satt guttungen rett der han skulle. Til stor overraskelse og ikke minst glede. Jeg håper det løser seg for deg også ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk @Måbarefåsiat...❤️ Det er så fint å høre om andre i liknende situasjoner som har klart å få det til☺️

Mensen kom denne måneden også, etter full klaff i eggløsningstid. 

Lurer på om jeg skal sjekke opp om jeg faktisk har eggløsning. Selvom det nok er endometriosens feil, så kan det være greit å utelukke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

PP 1 er over, og jeg syns det var ganske fælt. Av en eller annen grunn trodde jeg at sjansen for graviditet var stor... Det endte med at jeg måtte ta 4 graviditetstester for å endelig akseptere at jeg ikke var gravid. Mensen kom snikende med flere dager spotting før den kom på ordentlig.. Jeg er usikker på hva jeg egentlig skal markere som første mensdag i kalenderen min når det skjer? Noen som vet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at det ikke gikk.. Første dag i syklusen er første dag med ordentlig mens - ikke småblødninger/spotting.

Lykke til i PP2!🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk så gradvis fra spotting til ordentlig blødning.. Tok første dagen med tydelig rødt blod, men det var ikke veldig mye som kom den dagen. Satser på at det stemmer.. :) Hvordan går det med graviditeten @Irisiri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...