Gå til innhold

Mistet lappen da jeg måtte blåse, faen jeg er avhengig av å kjøre, kobber som sjåfør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fatter seriøst ikke hvor slomsete folk er. Kræsjer andres biler, kjører med alkohol i blodet, når man endatil er avhengig av sertifikatet...nå mangler bare en som kjører for fort og blir tatt og omtaler det som "uhell". 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS: Har du en venn/bekjent som kan være sjåfør for deg mens du er sidemann på bilen? Du kan jo gjøre resten av jobben hvis andre kjører for deg.

Anonymkode: ba8cf...322

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så frekke enkelte dere er. Absolutt alle kan gjøre den feilen å kjøre litt for tidlig når man fortsatt har promille. Bare fordi man har promille betyr ikke at man har vært sørpe dritings og vært helt på jordet og kunne drept noen. Det er snakk om at man feks kan ha drukket 3 øl... flere av dere tolker det nesten om at han var nesten-drapsmann og drukket 2 liter sprit??

Anonymkode: 99494...552

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nekte politiet ta lappen, men da må du håpe på at de ikke klarer å lage en sak innen 3 uker. Gjør de ikke det, noe som de ikke pleier. Så får ikke dette noe konsekvenser. Skjedd med to kompiser av meg. 

Anonymkode: ac4c0...42f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så frekke enkelte dere er. Absolutt alle kan gjøre den feilen å kjøre litt for tidlig når man fortsatt har promille. Bare fordi man har promille betyr ikke at man har vært sørpe dritings og vært helt på jordet og kunne drept noen. Det er snakk om at man feks kan ha drukket 3 øl... flere av dere tolker det nesten om at han var nesten-drapsmann og drukket 2 liter sprit??

Anonymkode: 99494...552

Har man inntatt alkohol, kjører en ikke. Så enkelt er det faktisk

Anonymkode: 05e5a...ae5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg tok lappen var grensen 0.5....synes ikke TS fortjener det hylekoret her. 

Anonymkode: e5bf6...2c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

HerregudAbsolutt alle kan gjøre den feilen å kjøre litt for tidlig når man fortsatt har promille. 

Anonymkode: 99494...552

Nei, absolutt alle kan ikke gjøre den feilen, den feilen er det bare de som spekulerer i "jeg har drukket x enheter alkohol, da kan jeg kjøre om x antall timer" som gjør.

Jeg har mange yrkessjåfører i familien, og absolutt alle har en regel om totalavhold 12 timer før kjøring i hverdagen, selv om det bare er snakk om ett glass øl eller vin til maten.  De har også 24 timers kjøreforbud hvis de har vært på fest.  

Det betyr at de i praksis er avholdende i ukedagene, men kan ta et glass eller ti på fredag og/eller lørdag.

 

 

Anonymkode: 59de3...42c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så frekke enkelte dere er. Absolutt alle kan gjøre den feilen å kjøre litt for tidlig når man fortsatt har promille. Bare fordi man har promille betyr ikke at man har vært sørpe dritings og vært helt på jordet og kunne drept noen. Det er snakk om at man feks kan ha drukket 3 øl... flere av dere tolker det nesten om at han var nesten-drapsmann og drukket 2 liter sprit??

Anonymkode: 99494...552

Nei absolutt alle kan ikke gjøre dette. Noen av oss er faktisk ansvarsfulle. Man er pålagt å møte edru på jobb. Skal man på jobb trenger man vitterlig unngå totalt alkohol dagen før. Det burde ikke være noe problem. Og om man skal ta seg en øl må det holde med kun EN og man må ha drukket den opp innen kl 22 dagen før man skal på jobb. Alkohol er ikke livsviktig, og man kan ikke si at det er et uhell å kjøre med alkohol i blodet så lenge man har med viten og vilje drukket alkohol. 

Anonymkode: 353bf...334

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg tok lappen var grensen 0.5....synes ikke TS fortjener det hylekoret her. 

Anonymkode: e5bf6...2c7

Det er grensen nå som gjelder. Hva hvis han hadde kjørt på og drept noen? Hadde du snakket om hylekor da også?

Anonymkode: 05e5a...ae5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre i fylla er ikke å gjøre en feil, det er å være vanvittig dum og uansvarlig og å sette andres liv og helse i fare. Man tar et valg om å drikke, man tar et valg om å sette seg bak rattet, det er ikke noe som bare skje. 0,6 er ganske mye over grensa, det er mer enn en liten feilberegning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Promillen i blodet synker med 0,15 per time i gjennomsnitt, noe som betyr at om du sluttet å drikke 7 timer før du satt deg bak rattet hadde du en promille på 1,65. Da er du rimelig på en snurr. 

Jeg har selv vært utfor en fyllekjører og det er bare flaks som gjør at jeg er i livet i dag. Jeg håper du mister jobben og jeg håper at dette får såpass konsekvenser for deg at du aldri, aldri vil sette deg bak rattet morgenen etter du har vært på fylla. 

0C34CD30-8E6C-463C-BAD8-C2CD2A39BE46.jpeg

Anonymkode: 52305...c82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...