Gå til innhold

Mistet lappen da jeg måtte blåse, faen jeg er avhengig av å kjøre, kobber som sjåfør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Faen jeg feilregnet hvor fort alkoholen forsvinner fra kroppen og ble stoppet av politiet med 0,6 i promille. Ja jeg vet det er min skyld og helt unødvendig, men jeg må ha lappen ellers mister jeg også jobben og mister lønnen, blir bare en ny naver i Norge.

Jeg angrer som en hund!

Anonymkode: 6fec5...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor ofte har du feilberegnet uten å bli tatt da? Det er ikke fordi man kan miste førerkortet at det er farlig å kjøre med promille.. det er langt mer alvorlige ting. 

Skjønner at det er kjipt, men gå litt i deg selv og vurder hva du har gjort. Ta kontakt med arbeidsplassen. Finnes det andre ting du kan gjøre i mellomtida? Og... aldri drikk deg full dagen før du skal ut å kjøre før utpå ettermiddagen..

Anonymkode: a00ee...837

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke syns på deg i det hele tatt. Du får ikke dagpenger når du selv er skyld i at du mister jobben, så jeg håper virkelig at en periode med dårlig inntekt får deg på bedre tanker til en annen gang. 

Anonymkode: 54309...dfe

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er avhengig av lappen skulle du ikke kjørt bil med promille. 

Se det positive i det, du mistet lappen, du drepte i hvert fall ikke noen - for det kan fort bli realiteten når man kjører bil alkoholpåvirket. 

Anonymkode: 1e21b...b7a

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke den eneste.  Jeg har mange ganger lurt på hvorfor yrkessjåfører ikke er mer forsiktige med lappen din, siden den er deres livsgrunnlag.

 

Men hvis arbeidsgiver er grei er det ikke sikkert at du mister jobben.  Kanskje finner han andre ting du kan gjøre inntil du går lappen tilbake?  (Hjelpemann på bil, renhold og vedlikehold på biler og utstyr, kundeservice eller lignende)

Anonymkode: 59de3...42c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom nåverende jobb ikke kan finne noe for deg mens du er uten lappen må du se etter andre jobber asap. Snakk med folk du kjenner og send åpne søknader. At du planlegger å nave er idiotisk. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var jo ikke bare litt over, men treganger'n. Så her har du sannsynligvis feilberegnet mange ganger før, uten å bli tatt. Og det er ganske skummelt. 

Det er for sent å være lur nå, nå må du leve med konsekvensene. Men lær av det til du får igjen lappen. 

Anonymkode: d99c5...e82

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte har du feilberegnet uten å bli tatt da? Det er ikke fordi man kan miste førerkortet at det er farlig å kjøre med promille.. det er langt mer alvorlige ting. 

Skjønner at det er kjipt, men gå litt i deg selv og vurder hva du har gjort. Ta kontakt med arbeidsplassen. Finnes det andre ting du kan gjøre i mellomtida? Og... aldri drikk deg full dagen før du skal ut å kjøre før utpå ettermiddagen..

Anonymkode: a00ee...837

Jeg drikker nesten aldri men var på en liten feiring i går med noe alkohol på bordet. Jeg regnet utfra det jeg leste på nettet, og da skulle dette gått helt fint med god sikkerhetsmargin. 

Nei tror ikke jeg får en annen jobb her jeg jobber nå, da går jeg i allefall kraftig ned i lønn

Anonymkode: 6fec5...935

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her samlet drittsekkene seg, ja! Akkurat som ventet slår de til som gribber når noen har vært uheldige.

Kjedelige greier, og toppen av uflaks. Jeg har kjørt i 35 år, og først i forfjor blåste jeg.
Men neste gang har du i hvert fall måleapparatet parat, så du slipper slikt igjen!

 

Anonymkode: 16c70...b1f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her samlet drittsekkene seg, ja! Akkurat som ventet slår de til som gribber når noen har vært uheldige.

Kjedelige greier, og toppen av uflaks. Jeg har kjørt i 35 år, og først i forfjor blåste jeg.
Men neste gang har du i hvert fall måleapparatet parat, så du slipper slikt igjen!

 

Anonymkode: 16c70...b1f

Skal uten tvil skaffe med alkometer.

Anonymkode: 6fec5...935

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo sende inn hvor viktig lappen min er til politiet så får jeg om jeg er utrolig heldig kjøre på jobb men ikke før og etter arb tid. Jeg vet ikke om det er en mulighet eller ikke, men jeg tviler sterkt

Anonymkode: 6fec5...935

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monsieur Beau
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Faen jeg feilregnet hvor fort alkoholen forsvinner fra kroppen og ble stoppet av politiet med 0,6 i promille. Ja jeg vet det er min skyld og helt unødvendig, men jeg må ha lappen ellers mister jeg også jobben og mister lønnen, blir bare en ny naver i Norge.

Jeg angrer som en hund!

Anonymkode: 6fec5...935

Flott for alle oss andre at du mistet lappen. Det blir liksom litt sikrere for oss, om du skjønner. Dersom du seriøst mener det du skriver, at du regner på hvor mye du kan drikke og så kjøre,  så har du helt feile holdninger til å være sjåfør / yrkessjåfør i det hele tatt. 

Personlig så tror jeg mer at du troller. Ingen er nemlig så dum som du utgir deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Monsieur Beau
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan jo sende inn hvor viktig lappen min er til politiet så får jeg om jeg er utrolig heldig kjøre på jobb men ikke før og etter arb tid. Jeg vet ikke om det er en mulighet eller ikke, men jeg tviler sterkt

Anonymkode: 6fec5...935

🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan jo sende inn hvor viktig lappen min er til politiet så får jeg om jeg er utrolig heldig kjøre på jobb men ikke før og etter arb tid. Jeg vet ikke om det er en mulighet eller ikke, men jeg tviler sterkt

Anonymkode: 6fec5...935

Det kan fort virke mot sin hensikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan jo sende inn hvor viktig lappen min er til politiet så får jeg om jeg er utrolig heldig kjøre på jobb men ikke før og etter arb tid. Jeg vet ikke om det er en mulighet eller ikke, men jeg tviler sterkt

Anonymkode: 6fec5...935

0,6 i promille er ganske mye i denne sammenhengen... Så du har jo ikke bare feilberegnet pittelitt, men ganske mye.

Jeg er journalist og jobber endel med dommer/bøter (skriver om dem altså). Det er ikke helt sjeldent at yrkessjåfører mister lappen pga fyllekjøring, men jeg vil si det er ganske sjelden at det at man er yrkessjåfør er "formildende", slik at man får lappen tilbake. Kan ikke huske at det har skjedd blant fyllekjørerne i mitt dekningsområde i hvertfall. Man tenker vel at man som yrkessjåfør burde være enda mer klar over hvor farlig det er å fyllekjøre. Noen ganger kan det at du er avhengig av lappen kanskje gi deg litt kortere tapsperiode, for retten bruker jo skjønn. Men jeg hadde ikke regnet med det.

Har forresten aldri hørt om noen som får kjøre bare på jobb, men ikke på fritida. Du mister lappen fordi feilen du gjorde gjør deg til en farlig sjåfør. Da spiller det liten rolle om du kjører i jobbsammenheng eller på fritida. Det er klart at straffen får større konsekvenser for deg som er yrkessjåfør enn for meg (som ikke er det), men det er "ditt problem". Beklager, men det skulle du tenkt på før du drakk. Fyllekjøring er utrolig farlig, og retten SKAL reagere strengt på det.

Anonymkode: c0e6f...8a5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Nei tror ikke jeg får en annen jobb her jeg jobber nå, da går jeg i allefall kraftig ned i lønn

Anonymkode: 6fec5...935

Men er ikke en lønnsreduksjon bedre enn arbeidsledighet?

Slik arbeidsmarkedet er i dag er jeg ikke i tvil om da det hadde vært en foretrukne løsningen hvis arbeidsgiver hadde tilbudt meg en midlertidig endring i arbeidsoppgaver med redusert lønn.

Men det kommer som sagt an på om arbeidsgiver er villig til å godta en slik løsning

 

Anonymkode: 59de3...42c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.2.2019 den 10.13, AnonymBruker skrev:

Her samlet drittsekkene seg, ja! Akkurat som ventet slår de til som gribber når noen har vært uheldige.

Kjedelige greier, og toppen av uflaks. Jeg har kjørt i 35 år, og først i forfjor blåste jeg.
Men neste gang har du i hvert fall måleapparatet parat, så du slipper slikt igjen!

 

Anonymkode: 16c70...b1f

Han har ikke vært uheldig som ble tatt av politiet. Han var heldig som ble att av politiet før han drepte noen

Endret av Honey Dew
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.2.2019 den 10.13, AnonymBruker skrev:

Her samlet drittsekkene seg, ja! Akkurat som ventet slår de til som gribber når noen har vært uheldige.

Kjedelige greier, og toppen av uflaks. Jeg har kjørt i 35 år, og først i forfjor blåste jeg.
Men neste gang har du i hvert fall måleapparatet parat, så du slipper slikt igjen!

 

Anonymkode: 16c70...b1f

Enig. Er like kompisk å se hver gang noen har "driti seg ut". Det er så mange som trenger å føle seg bedre enn andre. Sikkert ingen av disse som noen gang har gjort noe galt :opplyser:

men ts, er ikke 0,6 i promille ganske mye? Du må ha kjent at du ikke var edru? Eller tenker jeg feil.. uansett. Maks uflaks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.2.2019 den 12.10, AnonymBruker skrev:

Skal uten tvil skaffe med alkometer.

Anonymkode: 6fec5...935

Hva med heller å la være å drikke dagen/kvelden før du skal på jobb?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...