Gå til innhold

Menn som dater alenemødre


Gjest 007_008_007

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det fine. Jeg trenger ikke din godkjenning på det. Eller lykkeønskninger. Vil heller være alene enn nettopp ta til tskke med en nordmann. 

 

Anonymkode: 631bc...7b3

Hvorfor vil du ikke ha nordmenn?

Anonymkode: 3f621...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, 007_008_007 skrev:

De fleste alenemødre har vel ikke sterk økonomi? Dette er ikke noe jeg finner på, men har lest et eller annet sted.

Jeg er alenemor og har vært det siden barna var veldig små. Jeg eier  eget hus, egen bil og har en god og godt betalt jobb. Så jeg har god nok økonomi til å forsørge både meg selv, mine barn og mine 2 katter. 

Anonymkode: 542f1...9f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er bare nyskjetrig? Hvilke kvaliteter er det du har, som hverken jeg eller andre kvinner har?

Anonymkode: 381ec...9aa

Det er vel ikke så nøye? Jeg skrev heller ikke alle, jeg skrev de fleste.

Anonymkode: 5615a...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil noen date deg, lurer jeg på 😏

Anonymkode: 63a52...7d5

Ikke så butthurt nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg enslig mor, men klarer meg da fint økonomisk, eier hus og bil, og har veldig lavt boliglån, ellers ikke noe gjeld. Så ingen mann må forsørge barna mine. Var i forhold med en mann i 3 år, han forelsket seg jo i meg, helt uavhengig av om jeg hadde barn eller ikke. Vi bodde aldri sammen, han hadde et aktivt liv med jobb, trening og venner, og jeg mitt liv med jobb, barn og trening. Så resten av tiden tilbragte vi sammen, da hadde vi det jo helt fantastisk, fordi vi ikke tilbragte for mye tid sammen. Nå var han da aldri en farsperson for barna, eller brukte en krone på de. Vi var mest sammen da barna var hos far.

Så innledet jeg et forhold til en enslig far, som hadde barnet på fulltid. Men han bare maste om at vi måtte flytte sammen. Han ville gjerne flytte inn i huset mitt, da han bodde i en liten leilighet. Han ville og ha noen som hjalp han med barnet, lagde middag, gjorde husarbeid og lignende. Så jeg gjorde det slutt.

Nå er barna mine tenåringer, eldste flytter nok om 2 år. Så jeg trenger jo virkelig ikke en mann til å hjelpe meg med barna. Og økonomisk klarer jeg meg fint selv. Jeg vil ha en kjæreste, en jeg kan ha masse sex med, ha det gøy med, reise osv. Og ingen hast med å flytte sammen. 

Anonymkode: 85e47...3b8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2019 den 12.58, 007_008_007 skrev:

For all del. Men hvorfor går en mann frivillig inn i et forhold til en alenemor og bidra økonomisk for barn som ikke er hans egne?

Fordi de blir forelsket og føler seg lykkelig sammen med dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.2.2019 den 12.58, 007_008_007 skrev:

For all del. Men hvorfor går en mann frivillig inn i et forhold til en alenemor og bidra økonomisk for barn som ikke er hans egne?

Fordi ikke alle menn er like gjerrige som deg? Fordi noen faktisk liker barn, egne eller ikke? Fordi mange mødre tjener godt nok til at mannen ikke trenger å betale for barna?

Jeg er alene med barn og tjener ca 900.000. Ville det stilt seg annerledes for deg da?

Ikke at jeg ville hatt deg. Det er åpenbart at du kun anser mitt barn som en byrde. 

Anonymkode: 37c2b...358

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som ble sammen med en alenemor som hadde barn. Da de hadde vært sammen i 5 år skrev hun på face at hun var såååååå glad i han og at han var den nest mest viktigste personen i hennes liv. Barnet var jo nummer en. 

Anonymkode: 8a1ed...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med de som har barna annenhver uke synes jeg. Da trenger man kun å møtes på uken der dama har barnefri, ønsker ikke å ha noe med barna å gjøre. Er jo dama jeg skal være sammen med 🙂 

Anonymkode: 477c6...d08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner en som ble sammen med en alenemor som hadde barn. Da de hadde vært sammen i 5 år skrev hun på face at hun var såååååå glad i han og at han var den nest mest viktigste personen i hennes liv. Barnet var jo nummer en. 

Anonymkode: 8a1ed...06a

Du mener barnet burde vært nummer to?

Anonymkode: a6ccc...ed7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange fordeler med det. En mann får muligheten til å se hvordan jeg tar vare på mitt barn før vi eventuelt får egene, og hvilken mor jeg er. Det sier en del om en kvinne. Jeg er vant med å sette andre før meg selv, og vet hvordan jeg må prioritere tid og penger. Jeg flyr ikke rundt på fylla i helgene. Jeg vet hvor vanskelig det er med brudd og å være alene, og vil derfor jobbe hardt for å få ett forhold til å bli bra. 

Men selvfølgelig, det å ta den rollen krever en skikkelig MANN, som er trygg i seg selv og som har omsorgsevnen på plass. Og ikke minst hjertet. Så den jobben er nok ikke for alle 😉

Anonymkode: 04118...cd3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama

Fordi man ikke kan styre hvem man forelsker seg i. Er man forelsket så pleier man å se forbi bagasjen til den man elsker uansett hva det måtte være...

Endret av BearMama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der synes jeg også er litt rart. Hvem vil bli en del av en familie hvor han blir den som har absolutt minst innflytelse? Han blir nærmest som et reservemedlem som ikke får blande seg opp i oppdragelsen av barna selv om livsstilen og oppførselen deres i alle høyeste grad påvirker livet han også skal leve. Eksen hennes, barnas far har jo altså da større mulighet til å påvirke forholdene i det som liksom også skal være den nye mannens hjem. Hvis han ikke får lov til å være en slags far for dem vil det jo blir vanskelig å bonde med dem i det hele tatt? Det blir noe veldig kunstig og nesten slemt over en slik familiekonstellasjon, synes jeg. Et av familiens medlemmer skal liksom leve i en slags prøvetid på ubestemt tid mens de øvrige er sikre. Jeg tenker at det kanskje er bedre å leve alene til barna har blitt store enn å involvere seg med en mann som bare blir et evig B-medlem i familien din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Du mener barnet burde vært nummer to?

Anonymkode: a6ccc...ed7

Det handler vel heller om at man ikke rangerer mennesker på den måten. 

Anonymkode: 8a1ed...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler vel heller om at man ikke rangerer mennesker på den måten. 

Anonymkode: 8a1ed...06a

Alle med barn gjør det. Om de behøver annonsere det på Facebook er en annen sak.

Anonymkode: a6ccc...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2019 den 13.01, 007_008_007 skrev:

De fleste alenemødre har vel ikke sterk økonomi? Dette er ikke noe jeg finner på, men har lest et eller annet sted.

De fleste ja, men ikke alle. Jeg er alene mor til to. Jeg har hus, hytte, hund og bil. Får ikke noe barnebidrag. 

Anonymkode: d3f5e...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er ikke jeg alenemor, men deltidsforelder, og jeg ser overhodet ikke etter en mann som kan hjelpe meg økonomisk med sønnen min. Det klarer jeg helt fint selv - jeg er utdannet på masternivå og har en god økonomi. 

Før jeg gikk fra barnefar var jeg redd dating kom til å bli vanskelig nettopp pga fordommene ts ytrer i innlegget. Det har imidlertid vist seg å ikke være vanskelig i det hele tatt, selv blant menn på min egen alder (jeg er 26). Jeg drar akkurat de mennene jeg ønsker å dra, stort sett. Selvfølgelig er det de som ikke ønsker å date de med barn, og det respekterer jeg. Jeg har også opplevd at de som i utgangspunktet tenkte at de ikke ville date noen med barn, endrer mening. 

Anonymkode: 49fcd...713

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2019 den 12.55, 007_008_007 skrev:

Inspirert av en annen tråd oppretter jeg denne med spørsmål om hvorfor menn dater alenemødre. For å understreke det viktigste først, jeg har ingenting i mot alenemødre. På mange måter synes jeg de er flink som klarer å ta vare på barna og være gode mødre. Men hvorfor ville en mann datet en alenemor vel vitende om at han kun blir en omsorgsperson, og ikke den virkelige faren? Jeg leser at mange alenemødre skriver at de ikke ønsker en ny far for ungen fordi den allerede har en. Hvorfor skulle en mann frivillig inngå et forhold til en alenemor og bidra økonomisk i barnet som ikke er hans? Det blir for meg som å betale for et lån som står i en annens navn. Hvorfor tenker alenemødre ikke på at den single mannen de dater kanskje ønsker å bli far. Hvis hun er redd for at et barn med han vil føre til at barnet hennes ikke får ressurser, så kan hun nekte å bli gravid. 

Altså, hvorfor innleder single menn forhold til en alenemor? Er man "the second best" selv og ikke har sjans på single kvinner? Eller er det noe annet?

Hvorfor? 

Kjærlighet, for eksempel 😊 

Og som flere har nevnt allerede, er ingen selvfølge at han skal forsørge hennes barn... Jeg forsørger mine egne barn, og han betaler for seg selv 

Anonymkode: 61f5d...743

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dater stort sett bare alenemødre, veldig mange flotte damer der ute. Jeg er selv alenefar og føler jeg går best sammen med damer som har barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du ikke ha nordmenn?

Anonymkode: 3f621...99d

Min mentalitet og utseende passer bedre med afrikanere. Det vil si at trente, afrikanske menn finner meg attraktiv, og jeg dem. Afrikanske menn er ikke redd for å si meningene sine og diskutere alt mellom himmel og jord, uten at man nødvendigvis trenger å være enige. De liker å danse og lage mat til meg. ;). 

Anonymkode: 631bc...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...