Gå til innhold

Menn som dater alenemødre

Fremhevede innlegg

Gjest 007_008_007
Skrevet

Inspirert av en annen tråd oppretter jeg denne med spørsmål om hvorfor menn dater alenemødre. For å understreke det viktigste først, jeg har ingenting i mot alenemødre. På mange måter synes jeg de er flink som klarer å ta vare på barna og være gode mødre. Men hvorfor ville en mann datet en alenemor vel vitende om at han kun blir en omsorgsperson, og ikke den virkelige faren? Jeg leser at mange alenemødre skriver at de ikke ønsker en ny far for ungen fordi den allerede har en. Hvorfor skulle en mann frivillig inngå et forhold til en alenemor og bidra økonomisk i barnet som ikke er hans? Det blir for meg som å betale for et lån som står i en annens navn. Hvorfor tenker alenemødre ikke på at den single mannen de dater kanskje ønsker å bli far. Hvis hun er redd for at et barn med han vil føre til at barnet hennes ikke får ressurser, så kan hun nekte å bli gravid. 

Altså, hvorfor innleder single menn forhold til en alenemor? Er man "the second best" selv og ikke har sjans på single kvinner? Eller er det noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes mange flotte kvinner med barn fra tidligere forhold!

Anonymkode: a6ccc...ed7

• Liker 17
Gjest 007_008_007
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det finnes mange flotte kvinner med barn fra tidligere forhold!

For all del. Men hvorfor går en mann frivillig inn i et forhold til en alenemor og bidra økonomisk for barn som ikke er hans egne?

Skrevet
3 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Inspirert av en annen tråd oppretter jeg denne med spørsmål om hvorfor menn dater alenemødre. For å understreke det viktigste først, jeg har ingenting i mot alenemødre. På mange måter synes jeg de er flink som klarer å ta vare på barna og være gode mødre. Men hvorfor ville en mann datet en alenemor vel vitende om at han kun blir en omsorgsperson, og ikke den virkelige faren? Jeg leser at mange alenemødre skriver at de ikke ønsker en ny far for ungen fordi den allerede har en. Hvorfor skulle en mann frivillig inngå et forhold til en alenemor og bidra økonomisk i barnet som ikke er hans? Det blir for meg som å betale for et lån som står i en annens navn. Hvorfor tenker alenemødre ikke på at den single mannen de dater kanskje ønsker å bli far. Hvis hun er redd for at et barn med han vil føre til at barnet hennes ikke får ressurser, så kan hun nekte å bli gravid. 

Altså, hvorfor innleder single menn forhold til en alenemor? Er man "the second best" selv og ikke har sjans på single kvinner? Eller er det noe annet?

Tenker det samme som deg. Nei takk til alenemødre.

Anonymkode: 7acc7...3f0

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor tenker du at det er en selvfølge at mor ikke selv kan forsørge barnet sitt?

• Liker 39
Skrevet

Jeg har spurt min mann om dette, han ville i utgangspunktet ikke ha en alenemor, men nå var jeg nå engang det. Etter hvert som vi ble kjent har han også blitt kjent med, og dermed også glad i, barna. Jeg tror ingen mann i utgangspunktet ønsker å ta vare på en annen manns barn. Jeg innehar kvaliteter som er vanskelig å finne hos de fleste kvinner, han innehar en del kvaliteter som gjør det vanskelig for han å finne kvinner som ønsker å dele livet sitt med han. Vi er en god match, og han vil også få egne barn med meg.

Han er barnløs fra før, og dobbeltmoralsk som jeg er så ønsker ikke jeg å finne en mann som har barn fra før. Jeg vil at han også skal få egne barn, i flertall, og er villig til å gi han dette. Mine eksisterende barns far er ikke i bildet og han er inneforstått med at han må bli en far for ungene, selv om de ikke er hans. 

Anonymkode: 5615a...d20

Skrevet
1 minutt siden, 007_008_007 skrev:

For all del. Men hvorfor går en mann frivillig inn i et forhold til en alenemor og bidra økonomisk for barn som ikke er hans egne?

Ikke sikkert han trenger å bidra så mye økonomisk om det er snakk om en oppegående kvinne med jobb og barnefar som stiller opp.

• Liker 9
Gjest 007_008_007
Skrevet
Akkurat nå, Violetta skrev:

Hvorfor tenker du at det er en selvfølge at mor ikke selv kan forsørge barnet sitt?

De fleste alenemødre har vel ikke sterk økonomi? Dette er ikke noe jeg finner på, men har lest et eller annet sted.

Skrevet
Akkurat nå, 007_008_007 skrev:

De fleste alenemødre har vel ikke sterk økonomi? Dette er ikke noe jeg finner på, men har lest et eller annet sted.

De fleste enslige har ikke sterk økonomi. Det gjelder også menn. Best å være to voksne!

• Liker 6
Skrevet

Jeg tror kilden din til dette er dine egne fordommer.

• Liker 20
Gjest 007_008_007
Skrevet
1 minutt siden, Violetta skrev:

Jeg tror kilden din til dette er dine egne fordommer.

Ikke overraskende at dette kom fra en kvinne.

Skrevet
2 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Sterk nok til å eie egen bolig, eie ny bil og forsørge eget barn. En alenemor tjener da akkurat det samme som en uten barn i samme stilling. Man prioriterer kanskje anderledes og blir mer økonomisk når man har barn.

Anonymkode: d72b7...c3e

• Liker 15
Gjest Nina1975
Skrevet

Hva synest du om kvinner som dater en mann som er far?

Skrevet

Ikke overraskende at dette kom fra en kvinne.

Slik argumentasjon gjør for meg at du mister all troverdighet.

• Liker 16
Skrevet
4 minutter siden, Violetta skrev:

Ikke mange alenemødre som har god økonomi. De fleste må jobbe redusert for de må både hente og levere  i bhg/SFO.  Ikke har de muligheter til å jobbe overtid  med mindre noen andre kan hente. Har til gode å treffe en alenemor med god økonomi. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke mange alenemødre som har god økonomi. De fleste må jobbe redusert for de må både hente og levere  i bhg/SFO.  Ikke har de muligheter til å jobbe overtid  med mindre noen andre kan hente. Har til gode å treffe en alenemor med god økonomi. 

Mulig det, men som forelder må man nødvendigvis ha ordnet økonomi, og det er vel i grunnen viktigere.

• Liker 4
Gjest 007_008_007
Skrevet
2 minutter siden, Violetta skrev:

Slik argumentasjon gjør for meg at du mister all troverdighet.

Det kan jeg leve med :)

Gjest 007_008_007
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Nina1975 skrev:

Hva synest du om kvinner som dater en mann som er far?

Ja, dette spørsmålet er også aktuelt. Men er det flest menn som dater alenemødre eller er det flest kvinner som dater alenefedre? Tenker på at kvinner som oftest for omsorgen for barna ved samlivsbrudd.

Endret av 007_008_007
Gjest Nina1975
Skrevet

Ja, dette spørsmålet er også aktuelt. Men er det flest menn som dater alenemødre eller er det flest kvinner som dater alenefedre? Tenker på at kvinner som oftest for omsorgen for barna ved samlivsbrudd.

Så du mener det det er greit å date en mann som ikke har den daglige omsorgen for barnet sitt? Barnet hans koster også, både i tid og i penger. 

Gjest Dødningehode
Skrevet
12 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Fordi kjærlighet ikke kan avgjøres ved økonomiske vurderinger. Man kan ikke sitte bøyd over regnskapet og sette et rødt kryss over et passfoto av kvinnen man er forelsket i bare fordi man risikerer å bli litt blakkere. Og det er ikke alltid kvinnen ønsker en ny økonomisk bidragsyter. Kanskje hun bare ønsker flammer i livet sitt igjen, den gode, gamle irrasjonelle romantikken, den pubertale idiotien som det ikke finnes logikk i, bare ville, vakre, blomstrende utvekster som ikke skulle vært der, en eksplosjon av et brennende, erotisk nå som overgår all fremtid og ikke minst all informasjon på nettbanken. Kanskje man ikke ønsker å ligge på dødsleiet og angre på hvordan man planla kjærligheten ut av livet, lot tidsklemma og rasjonelle kalkuleringer tyne ut det eneste som det egentlig var verdt å leve for? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...