Gå til innhold

Influensere de nye tankesmiene? Kronikk i dagens Aftenposten.

ashera

Anbefalte innlegg

Gjest Speilvegg
7 timer siden, Grønt blad skrev:

Sarah Sørheim, kulturredaktør i Aftenposten har skrevet et godt svar til kronikken.

"De største norske bloggerne markerer seg først og fremst som selvsentrerte skribenter, med et langt fremskredet utseendefokus og et sjokkerende overforbruk av klær, sminke, kremer og interiørartikler. [...] det er langt mellom hvert innlegg som inneholder et snev av politikk. Eller samfunnsengasjement i det hele tatt."

https://www.aftenposten.no/kultur/i/P3b0ep/Sporsmalet-er-ikke-om-influensere-har-makt-Men-hva-de-bruker-den-til--Sarah-Sorheim

Synd tilsvaret er bak betalingsmur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis man oppsøker nærmeste folkebibliotek, kan man lese Aftenposten der.

For øvrig synes jeg det er en uting å ta bilde av og legge ut på Internett noe som ligger bak avisenes betalingsmur. De er avhengig av at noen betaler for journalistikken deres for å finansiere ny god journalistikk.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Speilvegg
1 time siden, pøbelsara skrev:

Avisabonnementer er en fin måte å få med seg nyheter på. :jepp: 

Kunne jeg betalt en sum for kun denne artikkelen hadde,jeg gjort det.

Jeg har abonnement på lokalavisen og DN. Jeg tenker det egentlig holder for å få med meg nyheter. 😉

Og så tenker jeg at når den første artikkelen ligger åpent så burde tilsvaret også gjøre det. 

Endret av Speilvegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/31/2019 at 10:34 PM, Grønt blad said:

Har lest den, og det er noe av det dårligste jeg har lest på lenge. Helt utrolig at det kom på trykk i Aftenposten.

Tenker Aftenposten helt bevisst lot vedkommende dumme seg ut. Oppegående mennesker ser vel "influenserne" for hva de er. Man kan nå iallefall håpe det. Hvis ikke ender vi kanskje opp med "Amerikanske tilstander" i politikken. (Fri og bevare oss alle fra Sophie Elise som statsminister......)

Endret av Resignert
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/30/2019 at 5:26 PM, Aricia said:

Jeg er vantro og aldeles rystet over hvor himla HUL verden er blitt. Ingenting har dybde lenger, ingenting substans, og sannferdighet er et begrep som er blitt absurd.

#gammel

Har blitt?

Tenker du at mennesker og verden var dype da man tenkte kvinner ikke burde stemme, hadde slaver eller verdenskriget med hverandre?

Mennesker har vært naive i årtusener, og det er ikke annerledes idag. Du kunne tatt alle menneskene i norge idag og puttet dem i et samfunn med slaver og hadde de vokst opp der ville majoriteten av dem syntes det var helt ok. De menneskene du ser rundt deg, og godt mulig deg selv, hadde vært de som ikke tenkte kvinners stemmerett var viktig om dere vokste opp for en tid tilbake siden

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...