ashera Skrevet 30. januar 2019 #1 Del Skrevet 30. januar 2019 (endret) "Jeg håper vi får en valgkamp uten lobbyister, men med influensere som forklarer meg hvordan de tenker å velge og hvorfor." Dette sier Erlend Bakke i en kronikk i dagens Aftenposten. Kronikkforfatteren mener og håper(!) at influensere vil erstatte tankesmier ("Tenketanker eller tankesmier definerer seg selv som «en arena for utvikling og formidling av kunnskap og ideer på viktige samfunnsområder") som premissleverandører i den kommende valgkampen, og har meget stor tiltro til influensernes kapabilitet på området. (...) Fyren er forøvrig i managementbransjen og adm. dir. i firmaet som har bl.a. har John Arne Riise. http://motormouth.no Så nei, dessverre var det ikke ironi. https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/J1dPlX/Influensere-er-dagens-tankesmier--Erland-Bakke Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, adm. Endret 31. januar 2019 av Edie 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 30. januar 2019 Forfatter #2 Del Skrevet 30. januar 2019 (endret) Akkurat nå, ashera skrev: feil Endret 30. januar 2019 av ashera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 30. januar 2019 #3 Del Skrevet 30. januar 2019 Atte hææææ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 30. januar 2019 #4 Del Skrevet 30. januar 2019 Da jeg leste artikkelen i går: 😳 og 🤣 Skjønte at han hadde en agenda før jeg googlet han, foråsidetsånn . 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Nas Skrevet 30. januar 2019 #5 Del Skrevet 30. januar 2019 (endret) "De får oss til å le, grine og ikke minst: gi oss følelsen av at vi er ganske like alle sammen. Samtidig som vi ikke behøver å tvile på deres motiver." https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/J1dPlX/Influensere-er-dagens-tankesmier--Erland-Bakke Det har han jo i alle fall rett i. Lagt til kildehenvisning. Edie, adm. Endret 31. januar 2019 av Anna Nas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 30. januar 2019 #6 Del Skrevet 30. januar 2019 Alle som har noe vettugt å komme med, må jo få lov til det. Om det så er rosabloggere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 30. januar 2019 #7 Del Skrevet 30. januar 2019 Kjære vene. Så når et parti kjøper tjenester hos influencere, og de som vanlig ikke merker dette som reklame, og influenceren deretter skryter et parti eller verdisett opp i skyene - så er det ønskelig at man skal bli påvirket av dette, for det er bedre enn tankesmier? Trukke det... 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 30. januar 2019 #8 Del Skrevet 30. januar 2019 Ha. Ha. Ha. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 30. januar 2019 #9 Del Skrevet 30. januar 2019 Jeg lo så jeg grein av det debattinnlegget. 😂 Jeg skjønner jo nå hvorfor norske rosabloggere har så høye tanker om seg selv; de har fått det av managementene de er knyttet til. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 30. januar 2019 #10 Del Skrevet 30. januar 2019 20 minutter siden, Donpedro said: Kjære vene. Så når et parti kjøper tjenester hos influencere, og de som vanlig ikke merker dette som reklame, og influenceren deretter skryter et parti eller verdisett opp i skyene - så er det ønskelig at man skal bli påvirket av dette, for det er bedre enn tankesmier? Trukke det... Det er jo godt mulig at det er sånn det vil funke. Om ikke de seriøse aktørene skjerper seg drastisk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tuxy Skrevet 30. januar 2019 #11 Del Skrevet 30. januar 2019 Skremmende utvikling når menneskelige reklameplakater drevet av eget ego og penger blir tiltenkt rollen som meningsbærere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 30. januar 2019 #12 Del Skrevet 30. januar 2019 Jeg er vantro og aldeles rystet over hvor himla HUL verden er blitt. Ingenting har dybde lenger, ingenting substans, og sannferdighet er et begrep som er blitt absurd. #gammel 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 30. januar 2019 #13 Del Skrevet 30. januar 2019 Det der er skremmende 😮 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 30. januar 2019 #14 Del Skrevet 30. januar 2019 Det må stå dårlig til med bransjen når en manager prøver å selge inn betalte påvirkere som snur seg etter kappetalen gjennom en såkalt kronikk. Den er nesten like latterlig som en annen kronikk en påvirker skrev om feminisme til 8. Mars for et par år siden, der skribenten mente at forskningsresultater kunne tolkes slik skribenten mente det var korrekt. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 30. januar 2019 #15 Del Skrevet 30. januar 2019 Min kommentar til det er: Aaaahahahahahahahahahaha! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 30. januar 2019 Forfatter #16 Del Skrevet 30. januar 2019 28 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev: Det må stå dårlig til med bransjen når en manager prøver å selge inn betalte påvirkere som snur seg etter kappetalen gjennom en såkalt kronikk. Den er nesten like latterlig som en annen kronikk en påvirker skrev om feminisme til 8. Mars for et par år siden, der skribenten mente at forskningsresultater kunne tolkes slik skribenten mente det var korrekt. Jeg er seriøst skuffet over Aftenposten som faktisk gir sprøytet kronikkplass. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 30. januar 2019 #17 Del Skrevet 30. januar 2019 Har lest den, og det er noe av det dårligste jeg har lest på lenge. Helt utrolig at det kom på trykk i Aftenposten. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 30. januar 2019 #18 Del Skrevet 30. januar 2019 1 time siden, Tuxy skrev: Skremmende utvikling når menneskelige reklameplakater drevet av eget ego og penger blir tiltenkt rollen som meningsbærere. De er det minst troverdige som finnes i mine øyne. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 30. januar 2019 #19 Del Skrevet 30. januar 2019 Gøy med "influensere" og "tanke" i samme setning da. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 30. januar 2019 #20 Del Skrevet 30. januar 2019 Å VI LO!!!! 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg