Gå til innhold

Influensere de nye tankesmiene? Kronikk i dagens Aftenposten.


ashera

Anbefalte innlegg

"Jeg håper vi får en valgkamp uten lobbyister, men med influensere som forklarer meg hvordan de tenker å velge og hvorfor."  Dette sier Erlend Bakke i en kronikk i dagens Aftenposten.

Kronikkforfatteren mener og håper(!) at influensere vil erstatte tankesmier ("Tenketanker eller tankesmier definerer seg selv som «en arena for utvikling og formidling av kunnskap og ideer på viktige samfunnsområder") som premissleverandører i den kommende valgkampen, og har meget stor tiltro til influensernes kapabilitet på området. (...) 

Fyren er forøvrig i managementbransjen og adm. dir. i firmaet som har bl.a. har John Arne Riise. http://motormouth.no 

Så nei, dessverre var det ikke ironi. 

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/J1dPlX/Influensere-er-dagens-tankesmier--Erland-Bakke

 

Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg leste artikkelen i går: 😳 og 🤣 

Skjønte at han hadde en agenda før jeg googlet han, foråsidetsånn :filer:.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas

"De får oss til å le, grine og ikke minst: gi oss følelsen av at vi er ganske like alle sammen. Samtidig som vi ikke behøver å tvile på deres motiver."

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/J1dPlX/Influensere-er-dagens-tankesmier--Erland-Bakke

Det har han jo i alle fall rett i.

Lagt til kildehenvisning. Edie, adm.

Endret av Anna Nas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har noe vettugt å komme med, må jo få lov til det. Om det så er rosabloggere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære vene. Så når et parti kjøper tjenester hos influencere, og de som vanlig ikke merker dette som reklame, og influenceren deretter skryter et parti eller verdisett opp i skyene - så er det ønskelig at man skal bli påvirket av dette, for det er bedre enn tankesmier?

 

Trukke det...

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lo så jeg grein av det debattinnlegget. 😂 Jeg skjønner jo nå hvorfor norske rosabloggere har så høye tanker om seg selv; de har fått det av managementene de er knyttet til. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Donpedro said:

Kjære vene. Så når et parti kjøper tjenester hos influencere, og de som vanlig ikke merker dette som reklame, og influenceren deretter skryter et parti eller verdisett opp i skyene - så er det ønskelig at man skal bli påvirket av dette, for det er bedre enn tankesmier?

 

Trukke det...

Det er jo godt mulig at det er sånn det vil funke. Om ikke de seriøse aktørene skjerper seg drastisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende utvikling når menneskelige reklameplakater drevet av eget ego og penger blir tiltenkt rollen som meningsbærere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vantro og aldeles rystet over hvor himla HUL verden er blitt. Ingenting har dybde lenger, ingenting substans, og sannferdighet er et begrep som er blitt absurd.

#gammel

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må stå dårlig til med bransjen når en manager prøver å selge inn betalte påvirkere som snur seg etter kappetalen gjennom en såkalt kronikk. Den er nesten like latterlig som en annen kronikk en påvirker skrev om feminisme til 8. Mars for et par år siden, der skribenten mente at  forskningsresultater kunne tolkes slik skribenten mente det var korrekt.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev:

Det må stå dårlig til med bransjen når en manager prøver å selge inn betalte påvirkere som snur seg etter kappetalen gjennom en såkalt kronikk. Den er nesten like latterlig som en annen kronikk en påvirker skrev om feminisme til 8. Mars for et par år siden, der skribenten mente at  forskningsresultater kunne tolkes slik skribenten mente det var korrekt.

Jeg er seriøst skuffet over Aftenposten som faktisk gir sprøytet kronikkplass.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har lest den, og det er noe av det dårligste jeg har lest på lenge. Helt utrolig at det kom på trykk i Aftenposten.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tuxy skrev:

Skremmende utvikling når menneskelige reklameplakater drevet av eget ego og penger blir tiltenkt rollen som meningsbærere.

De er det minst troverdige som finnes i mine øyne. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...